Hun hørte skridtene da en af præsterne kom fra våbenhuset, nikkede høfligt til hende - og gik selv hen for at tænde nogle af de mange lys. "Må lyset være med dem" kom der lavmeldt og stille fra den spinkle kvinde, i de hvide rober med guld kanterne - samt den sorte hals der dækkede brandsåret der gik fra halsen og ned af hele venstre side. "Og må lyset være med dem" svaret manden igen, de nikkede begge og han trak sig. Hendes blå øjne, lagde sig fra alteret hen mod prædikestolen. Der ville hun stå en dag, så kunne hun fortælle omkring hendes visdom som Isari havde givet hende. Hjælpe folk med at se lyset selv, og forhåbentlig få lettet det umenneskelige pres der lå på så mange skuldre.
Igen kunne hun høre skridt, men disse var mere hektiske end de andre, en midalderende mand der havde røde plamager i hans kinder - hvilket typisk betød, at han havde overanstrengt sig for at komme hen til hende. "Fader Tom, er der noget jeg kan gøre for dem?" spurgte hun en anelse bekymret, som hun viftede ilden ud af den lange svovlstik. "Rhoslyn, Moder Isolde har desværre gået ned med feber, vi har fået en healer til at komme. Men vi har ingen til at dække stiftestolene. Er det en mulighed for dem at overtage, til vi finder en bedre løsning?" det var tydeligt at se, at farven i det ellers allerede blege og fregnet ansigt forsvandt. "Stiftestolene? Men jeg, de ved jo jeg ikke har aflagt min ed endnu." hviskede hun næsten uhørligt, som hun vred sine fingre nervøst mod hinanden. "Hvordan kan jeg fremstå som en, der kan tage mod de tunge byrder som folk unægtelig vil ligge på mig? Og give dem gode råd og hjælpe dem?" prøvede hun at forklare, som manden gav hende et smil og lagde en varm hånd mod hendes overarm. "Det at de tvivler om de kan hjælpe og tage deres byrder fra disse mennesker, viser allerede hvilken person de er. Og ed eller ej, ville de kunne hjælpe flere - det handler blot om at lytte." forklarede han, Rhoslyn tog en dyb indånding og nikkede "Nuvel, så vil jeg gøre mit bedste - jeg går derover med det samme." hun bukkede dybt, og med hurtige skridt bevægede hun sig over til stiftestolene. Det var med let rystende hænder, hun åbnede døren, og satte sig ind - tænde for røgelse der duftede af lavendel. Der lagde hun så sine hænder i skødet, og lukkede øjnene. Hun ville høre, så snart at døren på den anden side åbnede, og derved vide at der var en som var klar, til at stifte for mørket der måtte have taget fat i personens indre.