Breve mellem veninder

Isadora Highwell

Isadora Highwell

Komtesse

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Grace 18.05.2020 20:28
Eftermiddagssolen stod varm ind gennem vinduerne i studereværelset og badede de polstrede nicher under dem tillokkende lys. De var begge steder Isadora holdt af at befinde sig. Vinduerne vendte mod gaden udenfor, men var højt nok oppe til at de passerende ikke kunne se ind. Hun kunne dog følge livet udenfor fra dem og glemme lidt af det hektiske postyr inde for en stund.
Isadora sendte vinduerne et længselsfuldt blik, før hun med et lille smil satte pennen mod papiret og begyndte at skrive.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kære Dag,

Jeg troede ikke det var muligt for min mormoder at sætte mere i gang, så længe vi var her i palæet, men jeg tog fejl. Siden mit sidste brev er en skrædder med tre hjælpere er flyttet ind i mit sidste tilflugtssted og har fyldt det med giner, stofruller og prøvelser. Det er blevet tid for en ny garderobe. Jeg ser sådan frem til det. Timer stående med stof løst hæftet sammen med nåle til formen er fundet og en kjole kan skabes...

Din kjole til forårsfesten var dog bjergtagende! Dejligt at se dig overstråle din bror så smukt og ubesværet! Havde du en god fest?
Jeg forsøgte at finde hen til dig, men efter at være forsvundet ud af syne med en ung Haldis, så blev opsynet strammet lidt snærende for mig. Min mormoders tiltro til min færden på egen hånd er stadig mere end begrænset, er jeg bange for. Noget festen så heller ikke hjalp på, men det var det værd.

Fik du læst 'Elenas rejse'? For et historisk værk er den ganske underfundigt skrevet. Forfatterens humor skinner endda igennem flere steder. Jeg er begyndt på 'Lad isen blomstre' af Baldur Brittlestone og kan næsten ikke lægge den fra mig. Jeg troede ellers ikke romantiske fortællinger var noget for mig, men noget i hans sprog holder mig helt på kanten af stolen og dybt i hjertet på hovedpersonerne.

med de kærligste hilsner
Isadora

Lidt sand og lidt ventetid til blækket var tørret og hun foldede brevet pænt og forseglede det. Med sirlig skrift skrev hun Dags navn på, før hun afleverede det til udbringning sammen med resten af dagens beskeder.
Menneske - adelig

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Lyset fra den lille olielampe gjorde ikke meget for at oplyse resten af rummet, men det lille bordets lille skriveområde var alt Dag havde brug for at se. Mørket var faldet på for timer siden, men det var først nu hjemmet var blevet roligt nok til, at Dag kunne sætte sig og skrive uforstyrret.

Kære Isadora,

Det lyder som dine prøvelser fortsætter, om end jeg tænker tiden stående i det mindste har været et frirum for yderligere antastelse? Mine varmeste forhåbninger til at dine indsigelser til garderobens udformning bliver hørt, og priser Chance for, at skjulte lommer i skørter er attraktivt i disse tider.

Jeg takker for dine ord, og ville ønske jeg kunne sige det samme, men du lignede mere noget nogen havde trukket op fra haven og givet sko på. Om jeg forstår hvad din mormoder tænker at opnå ved at klæde dig ud som var du 12. Jeg kan ikke forestille mig det tiltrækker andet end forkert opmærksomhed.
Festen som helhed var interessant. Jeg gjorde mit et nyt bekendtskab, og det lykkedes ikke Nat at ødelægge aftenen totalt, så den var vel god.
Jeg beklager vores veje ikke krydsede, men jeg erkender jeg havde forplantet mig lidt ude af syne. Men dine ord antyder festen var begivenhedsrig for dig alligevel?

Jeg fik færdiggjort 'Elenas Rejse' men må indrømme jeg fandt den utroværdig. Forfatterens 'personlige' præg på historien tog overhånd, og forvred den fortælling til fordel for fremme hans egen stil og tone. Han gjorde det samme i 'En Tur gennem Tågerne'.
Jeg er ikke bekendt med 'Lad Isen Blomstre' eller Baldur Brittlestone, men den lyder heller ikke som min kop te. Hvis du dog mener den er det værd, vil jeg forsøge at opstøve en kopi ved lejlighed.
Jeg har selv fordybet mig i 'På Ramparten' af Egil Erkelson. Bogen er sat under Dæmonkrigene, og omhandler mest de ofre der gøres i krig og en
masse strategisk plader. En af karakterene mangler dog et ben, og jeg finder bogens protærtering deraf tilstrækkelig.

Med håb om friere luft
Dag

Dag kiggede kort over sin sirlige håndskrift, og tjekkede den for fejl eller tegn på rystende hånd, inden hun strøg sit sand til blækket tørrede, og forseglede brevet. Forhåbenligt kunne hun få det ud af huset denne gang, uden Nat fandt det og flåede det op. Tredje gang var lykkens gang.
Isadora Highwell

Isadora Highwell

Komtesse

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Grace 28.06.2020 15:02
Isadora drejede hovedet let og nikkede kort til tjeneren, før hun vendte tilbage til pennens flugt over papiret. Det var hendes tredje forsøg på at få et øjebliks fred til brevet, men i det mindste så det ud til hun ville nå at få det med budbringeren.

Kære Dag,

Prøvelser kan komme i mange former og ikke mindst med en kommende mand, der teleportere uden tanke for tid og sted. Hans ankomst under en prøvning efterlod en lettere stemning om end mit ansigt brændte i dage efter ved nævnelse heraf. Det åbnede heldigvis også skrædderens øjne for at jeg var en person og ikke en dukke, så min indflydelse på garderoben steg betydeligt. En sand nydelse og hun er heldigvis yderst kompetent også.
Så ikke flere blomsterkjoler eller indslag fra fortiden. Offentligt.
Til forsvar for den rædselsfulde klokkeblomst var det min moders fra hendes første Arys fest. Det undskylder den så langt fra, men seende ægte sentimentalitet hos min mormoder, slog mig nok ud af kurs til at sige ja uden tanke for udtrykket af den. Eneste anden syn af den følelse har været da hun så min næsten færdige brudekjole, så tro ikke den var brugt manipulerende.
Bør nedskrivningen af et ord give en fysisk reaktion?

Et nyt bekendtskab? Se det lyder dejligt og opløftende! En du har mulighed for at se mere til?
For mig var min Haldis redningen af festen. Ikke at det var mere end et par danse og en gætteleg, men det løftede stemningen til hvor den burde være og holdt den der. Så rart den eneste der tog notits af den søle blomst ved væggen viste sig at være en manérer og tanke for begges ry.

Lykkedes det mig at få beskyttet din invitation nok til at den nåede din hånd?

'Elenas Rejse' var den første jeg læste af ham. Kan være jeg fandt den så underholdende fordi jeg ikke kunne tage den alvorligt? Hans beskrivelser af stederne hun rejste hen var også helt ved siden af og nærmest ugenkendelige fra dem jeg har set.
Jeg tvivler på det ville være det værd for dig, når du har sådan med stilen. Egil Erkelson fangede mig aldrig med 'Bjergets Dybde', så har ikke samlet andre af hans bøger op siden.

Fra den landligere luft
Isadora

Isadora strøg hurtigt sand ud over teksten og fandt lak, segl og en lys frem, mens det tørrede. Derefter foldede hun det, adresserede det og forseglede det til turen til Dianthos og Dags hånd. Hun afleverede det til tjeneren, der fik det til at forsvinde ind mellem de andre uden at fortrække en mine.
Menneske - adelig

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag læste brevet ved sin skrivepult. Meget havde ændret sig på kort tid, og Dag var ikke længere nødsaget til at læse sin post i ly af mørket, eller når hendes bror var andetsted. Hun havde fundet et frirum, om end det kom med en pris.

Kære Isadora,

Det lyder som en situation der bragte held i uheld! Og trods det lyder forfærdelig ubelejligt, så vil en garderobe du er gladere for nok varer længere end pinligheden.
Jeg vil sige din families sentimentale nostalgi næsten kunne forsvarer kjolen.. næsten. Men, det har ganske vist ikke haft megen anden chance for at stoppe dig i den.

Jeg skulle mene ord altid kan skabe en reaktion, om det er læst, nedskrevet eller talt.

Men brylluppet er også kommet tæt på! Jeg har modtaget invitationen, og den nåde ganske sikkert frem. Jeg har fået en plads i Chances temple, hvor jeg hjælper med kopiering af tekster og des lige. Det er ikke fordi jeg ærer gudinden særligt, men friheden hjemmefra var ganske uimodståelig!
Men jeg skal ganske vel være der til dit bryllup, og gerne ankomme et par dage i forvejen, og gøre dig selskab op til den store dag.

Mit nye bekendtskab er en mere usikker affære. Han er ikke just lokal, men det er da min forventning at han skulle indfinde sig ved sommerballet.
Måske din Haldis også indfinder sig der? Jeg tror jeg så ham til festen. Han så meget.. Rubinsk ud?

Mit arbejde i templet har dog gjort at jeg ikke har haft så meget tid til at læse bøger. Mig, ikke tid til at læse bøger om du vil tro det! Det er sjældent særligt spændende tekster jeg arbejder med, men forsøger jeg på meget andet når jeg kommer hjem, gør mine øjne protest! Men jeg skulle få tid til at indhente lidt på turen.

Fra det Guddommelige baglokale
Dag

Dag tørrede og forseglede brevet, og lagde det til side, til at blive sendt inden hun tog hjem. De ressourcer hun havde til rådighed i templet var ikke ligefrem af høj kvalitet, men hun havde medbragt lidt af sit eget hvor hun kunne slippe afsted med det. Det højnede skrivelysten at papiret ikke kradsede mere end pennen.
Isadora Highwell

Isadora Highwell

Komtesse

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Grace 28.07.2020 19:08
Travlheden på godset havde taget stødt til som brylluppet nærmede sig, men af samme grund var det en sand lettelse for Isadora at sætte sig i vinterhaven med det seneste brev fra Dag. Et smil havde da også fundet hendes læber, som hun fra en krog fandt sit skrivesæt frem og begyndte på et svar.

Kære Dag,

Det håber jeg så sandelig! Det er ikke en episode, jeg håber vil forblive i tjenestestabens sladder til evigheder, og så alligevel ved jeg, at den vil blive lige præcis det. Sladderen har nu sine gode sider også og er umådelig lærerig foruden underholdende.
Har du lagt mærke til hvor meget uforsigtigt, der siges omkring en, hvis blot man virker optaget af det man sidder med?

Ord, sætninger, billeder skabt af sprog, men ja - der er jo en grund til nogle kan leve af ord alene og andre dø af dem.

Jeg føler mig så slet ikke klar, selvom alle forberedelserne virker til at falde på plads. Det næste skridt i livet, siges det, men er det så slutningen på noget også og hvor meget? Forstå mig ret jeg elsker Will, men det føles blot så... endeligt? Endnu et ord der kan mærkes skrevet ned.Behøver jeg nævne jeg ser frem til dit komme, så jeg har en fornuftig stemme at jage tanker med?

Men nok om mig! Det lyder som en dejlig forandring, at kunne komme lidt ud og væk på den måde! Bøger er fine til selskab, men ikke helt nok og åbenbart kan du lægge dem fra dig? Så ny og chokerende en tanke!
Se nu håber jeg så også dit mystiske bekendtskab når frem til sommerballet! Om jeg gør er lidt uvist, men ellers forventer jeg udførlig beskrivelse i nærmeste brev derefter!
Min Haldis var meget Rubinsk. Galant og med bedre manérer end deres rygte også. Han var så også en af de ægte prinser fandt jeg ud af. Noget jeg har holdt for mig selv grundet deres generelle omdømme og dets afsmittende effekter.

På snarligt gensyn
Isadora

Isadora tørrede og forseglede brevet, før hun lagde det til side på det lille bord. Hendes blik gled til haven udenfor og det mylder der i det strømmede forbi med stakke af stole og bænke. Budbringeren ville ikke ride af sted før om et par timer, så hun kunne nå at indånde freden et øjeblik endnu.
Et kald af hendes navn fik hende til at skære en grimasse og rejse sig i stedet.
En eller anden dag...
Menneske - adelig

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

At få pakket sine ting uden Nat havde stukket næsen i det hele, havde været en gigantisk opgave, der havde krævet ingen lille mængde af distraktioner, og påmindelser om hvor dumme og tøsede bryllupper var. Det havde været en stor slået susces.

Derfor dristede hun sig også til at skrive endnu et brev inden sin afrejse.

Kære Isadora

Jeg er sikker på det bliver en historie der vil blive hvisket om i generationer, eller lige indtil noget mere sladder-værdigt falder folk for.
Men det er ikke noget jeg har lagt meget mærke til, men der er heller ikke fordi der er mange reservationer fra folk her, om at sige hvad de mener, uden hensyn til hvem end der er tilstede. Jeg kan informere om at det bliver ganske trættende i længden.

Endeligt er måske lidt dramatisk, synes du ikke? Det er jo næppe fordi meget ændre sig mellem jer, andet end det bliver mere officielt. Og at ægte i kærlighed er næppe en lykke mange finder.

Men det er min hensigt at rejse kort efter jeg afsender dette brev. Måske når jeg endda frem før du læser dette! Men hvis ikke, så vid at fornuften ikke er langt væk, et par dage måske, i værste tilfælde.

Det er ganske bestemt en kærkommen forandring! For nu er det ret trivielt, men jeg ser frem til hvad det kan bringe.
Og jeg vil sige jeg ville bliver meget overrasket hvis han ikke er at finde til Midsommerballet. En herre af hans stand ville næppe undlade at vise sig til et af årets store begivenheder!
Åhh det lyder da som om dit bekendtskab også er ganske interessant! Jeg har endnu ikke selv gjort bekendtskab med nogen fra de egne, men.. det er svært ikke at høre om dem. Forfriskende at du har fundet en undtagelse. Og bestemt ikke et skidt bekendtskab at have fremad heller, masker eller ej!

Hos dig før du ved af det,
Dag

Brevet blev hurtigt forseglet og lagt væk. Hun skulle nok få det sendt dagen efter, og hvis alt gik som håbet, selv rejse den følgende dag efter det.
Isadora Highwell

Isadora Highwell

Komtesse

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Grace 12.08.2020 08:07
Meget havde ændret sig siden Isadora havde modtaget det sidste brev fra Dag. Næsten alting, hvis hun skulle være ærlig, men på en god måde. Brylluppet var overstået og den nye hverdag var ved at finde sin gænge. Så det var med et lille smil på læben at hun løftede pennen og satte den til papiret.

Kæreste Dag,

Endnu engang tak for at ankomme i så god tid til brylluppet og være fornuftens stemme i det kaos. Jeg ved ikke hvordan jeg var kommet igennem de sidste dage uden dine - til tider temmeligt - sarkastiske kommentarer. At miste det kølige overblik sker ellers ikke ofte for mig, men det hele blev mig en kende overhedet der til sidst.

Jeg håber også du kom godt tilbage til Dianthos. Har du bestemt dig for kjole til Midsommerballet?

Det bliver desværre ikke muligt for mig at møde op i år. Min mormoder har tilsyneladende en fast plan for vores første år på godset. Forståeligt nok taget hendes alder i betragtning, men stadig en smule... overvældende? Jeg har måske nok vidst ansvar ville komme min vej og det i stigende grad efter jeg accepterede min plads i familien, men et er tanken om det, noget andet virkeligheden af det.

Er du stadig glad for din tid i Chances tempel?
Hvis du nogensinde trænger til lidt fred fra Dianthos mængder af adspredelser, så skriv du er på vej og et værelse vil stå klar når du ankommer!

På forhåbentlig snart gensyn,
Isadora

Isadora lagde brevet til side for at tørre, som hun rakte ud og tog det første kort fra stakken og konfererede sig med listen lagt frem på pulten. Hvor lidt hun måske selv huskede fra selve bryllupsfesten, så var der takkekort at sende ud til alle der var kommet eller havde sendt deres lykønskninger.
Menneske - adelig

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag kunne misunder forandringerne i Isadoras liv, havde Dag ikke selv fået noget at se frem til. Noget at sigte imod.
Selvom Dags havde færre fri timer end hun plejede, var det stadig nemmere for hende at finde roen til at svarer, mellem kopiering af religiøse tekster og notering af solgte velsignede genstande.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kære Isadora

Dit bryllup var en fornøjelse at deltage i, og det glæder mig at have været der tidligere. Nogen var tydeligvis nød til at være ved din side, indtil alt det hejs var overstået!
Det var uden tvivl det smukkeste bryllup jeg nogensinde har været til. Det var også det første, men jeg tvivler på noget andet kommer til at overgå det foreløbigt.

Jeg har ikke bestemt mig for en kjole til midsommerballet, for jeg ynder ikke at tage afsted alligevel. Nat har været mere end almindeligt træls på det sidste, selv for hans standarter, og med den fiasko Vinterballet var, orker jeg ikke at tage afsted. Langt hellere vil jeg foretrække at besøge dig i stedet, ved lejlighed.

Din position i familien var vel uundgåelig, men jeg er ikke i tvivl om at du vil løfte den, som hør og bør sig. Mere end det. Nye kræfter skal nok komme jeres familier til gode, og bringe bedre tider.

Chances Temple er.. interessant. Ypperstepræstinden er noget af en type, og hun så intens. Jeg sværger, nogle gange er det som om hun bare står og stirre på mig, både mens jeg arbejder, men somme tider også når hun varetager sin funktion! Hun er ikke ubehagelig, bestemt ikke, men jeg kan næppe beskrive hendes væsen som andet end særpræget. Hun er mærkelig.
Arbejdet er næppe noget at skrive om.

Efteråret ser dog mere interessant ud. Min maskerede herre fra foråret bød at hvis min fader og jeg var i nabolaget, ville han sikre sig vi blev hans personlige gæster, så det er min intention at sikre min fader og jeg rejser en tur vestpå, når hans pligter tillader det.

Med forsigtigt håb
Dag

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dag kiggede på de sidste linjer, og bed sig i læben. Var det for tidligt endnu? Skulle hun skrive brevet om?
Hendes overvejelser blev afbrudt, som døren blev åbnet, og budbringeren trådte ind. Det var nu eller aldrig. Dag forsejlede hastigt brevet, og fik det sendt med, mens tid var.
Isadora Highwell

Isadora Highwell

Komtesse

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Grace 24.10.2020 10:50

Sommeren var gledet over i høst og høsten i rigtig efterår, før Isadora fik fundet brevet fra Dag frem igen og sat sig med pen og blæk. Det havde ikke været hendes mening at vente så længe, men ja, nu var det blevet sådan.

Kære Dag,

Så rullede den første efterårsstorm ind over os og gav mig det første pusterum i måneder. Alt er sikret, ilden er tændt i pejsen, regnen slår mod ruderne og Will har endnu ikke indfundet sig. Så nu, nu kunne jeg endelig finde tid!

Forståeligt med din tøven for en gentagelse af den forgående begivenhed. Jeg håber dog du vil møde op til midvinter, hvor jeg også vil indfinde mig?
Vi kommer til Dianthos i nogle uger omkring midvinter for at være sammen med Wills familie, deltage i midvinterballet og klare en del praktisk ting bedst håndteret i person end per brev.

Hvordan gik dine efterårsplaner? Du fik jo pirret min nysgerrighed ikke så lidt, så er spændt på at høre udfaldet.
Her har sensommeren været fyldt med høst snak. Efter flere dårlige år, så har vi endelig haft et godt! Både i form af mængde og smag. En sand lettelse og givende håb for fremtiden.
Noget andet gør det samme, men det er til et senere brev.

Du lyder da også til stadig at kunne tiltrække dig al den særprægede opmærksomhed. Håber hverken ypperstepræstinden eller din bror forbliver alt for belastende.

Med flagrende og nervøst håb
Isadora

Gennemlæsende brevet en enkel og accepterende hun ikke kunne samle sig til at gøre det bedre, lagde Isadora det til tørring. Intet ville forlade borgen de næste dage alligevel og som hun lagde skrivesættet rengjort væk, gled døren op og afslørede en smilende Will.
Menneske - adelig

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag havde ikke været tilfreds over den lange ventetid, fra hun havde sendt sit brev, til hun modtog svar igen fra Isadora. Alligevel lå brevet uåbnet i flere uger, af ren og skær trods, før Dag endelig åbnede det, og satte sig for at svarer.

Kære Isadora,

Jeg håber ikke i er blæst for hårdt omkuld, men det lyder til, at du var velforberedt på videns luner. Ydermere lyder det som om i får det bedste ud af de blæsende tider!

Det ville være fantastisk ikke at skulle gentage sidste års pinligheder, men hvis De kommer, vil jeg da kraftigt overveje at komme selv. Måske vil det også give mig mulighed for at gense Shiro.
Fortalte jeg dig nogensinde om Shiro? Det var ham jeg dansede med sidste Midvinterbal, indtil Nat dukkede op, og valgte at introducerer Shiro til sin knytnæve.

Det var et mirakel jeg nogensinde så ham igen, men han dukkede op, ved mit vindue af alle ting! Jeg var sikker på han ville blive opdaget, og det ville ende det. Men det skete ikke, og vi havde en overraskenden hyggelig stund. Jeg lærte ham at spille skak.
Vi sås igen på en kro i byen, men det var også den sidste gang jeg har set ham. Det blev.. akavet.
Især da han pludselig blev til en kvinde? Og.. en byvagt væltede ind og trak afsted med ham.. hende? Jeg forsøgte at kontakte byvagtskontoret, for at hører hvad i alverden der var sket, men de inkompetente narhatte viste tilsyneladende ingenting, og påstod de ingen rapporter havde om sådan en hændelse!

I det mindste har Nat været mindre utålelig på det seneste.

Jeg håber at se dem til Midvinterballet
De bedste tanker
Dag

Brevet blev hurtigt forseglet og sendt, mens Dag vred sine hænder, og håbede på hurtigere svar denne gang.
Isadora Highwell

Isadora Highwell

Komtesse

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 162 cm

Grace 29.11.2020 12:00
Isadora så op fra sin liste, som en budbringer meldte sin ankomst i hendes arbejdsværelse. Han bukkede let og holdt en stak frem for hende at tage, før han fortrak til et velfortjent ophold i køkkenet. Hun tildelte ham et nik og let smil, før hun bladrede brevene igen, findende det hun havde håbet på frem først. Et lille smile spillede på hendes læber, som hun læste tonen. Åh Dag. Det var vist godt de snart kunne ses i person.

Min kæreste Dag,

Stormen forlod os heldigvis hurtigt, men blev så desværre afløst af adskillige andre. Til nu kun med regn, men sne kan ikke være længe væk.

Så vil jeg håbe at gense dig der - hvis ikke vi finde mulighed for det tidligere? Planerne er nu lagt og vi vil ankomme til Dianthos midt december. Alt jeg nu kan håbe på er at vejret vil tillade det. Jeg er atter begyndt at savne dine tørre kommentarer til tåbeligheder.

Men dog! Uanstændigt herrebesøg på værelset! Og en tur på kro? Det havde jeg ikke ventet at høre fra eller om dig! Skønt jeg kun kan bifalde det. Jeg skulle jo forestille at være den dårlige indflydelse....!
Du har ikke hørt fra ham/hende siden?
Det lyder meget mystisk at byvagten ikke har skrevet en rapport om det, men på den anden siden kan det jo tænkes det ikke som sådan har været en... officiel sag. Virkede Shiro til at være af stand eller kun lade som om?
Dette kunne jo så også være endnu en god grund til at komme til midvinterballet. Se om nogen virker bekendt?

At Nat skulle være mindre utålelig er jo nærmere bekymrende! Kan han være distraheret af noget? Af nogen?

På snarligt gensyn
Isadora

Hun spredte sand ud over det, så blækket kunne tørre, mens hun så resten af brevene igennem. Kun to andre krævede hendes opmærksomhed, før end hun forseglede brevet til Dag og tog det sammen med de andre svar med sig. Med lidt håb ville det nå Dag indenfor få dage.
Menneske - adelig

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag sad og stirrede uinteresseret ud af vinduet. Huset var tomt bortset fra hende og et par tjenestefolk. Det var med en sælsom iver hun løftede hoved da postmanden forsigtigt forserede lågen, og nærmest sneg sig op til bagdøren, for at levere posten. En post der kort efter endte hos Dag.
Brevet blev næsten flået op, den unge komtesse ivrig efter nogen form for stimulans.

Kærer Isadora,

Det glæder mig at hører at vejret har været mere medgørligt, og forhåbentlig har det givet luft til i har kunne forberede jer på vinteren. Forhåbentlig bliver den mild og medgørlig.

Jeg vil være i Dianthos, som altid, så lad mig høre når i ankommer, så er jeg sikker på vi kan finde tid. Min plan om at besøge jer ser mere og mere usandsynlig ud som dagene tager hinanden.

Ja det var heller ikke med min gode vilje! Men når dragen vogter døren, fandt han (hun?) det nødvendigt at bruge vinduet, og jeg kan næppe beklage mig over resultatet. Jeg har dog hørt snak om en 'alfe krystal' der har været i omløb, og åbenbart har skiftet køn på en del folk, så det er nok den hun har været ramt af?
Jeg har dog ikke hørt fra ham siden nej. Det eneste spor jeg har, er kroen vi mødtes på, men jeg må indrømme det ikke er en tur jeg har haft lyst til at begive mig ud på. Hun ved hvor jeg bor, og kan selv finde derhen hvis hun har noget af sige!

Jeg ved ikke hvad der er med Nat. Han tog på en længere rejse her i efteråret, og jeg har ikke kunne få et ord ud af nogen om hvor han tog hen! Men han var væk i næsten to måneder, og jeg tvivler på han har besøgt far i Azurien?!

Det er alt sammen noget mystisk noget, men det har da gjort det mere roligt herhjemme. Stille.

På gensyn ved vintertid,
Dag

Det var næsten med sorgmodig mine Dag forseglede brevet. Hun havde håbet at besøge Isadora, men med Nat ude af huset, og deres mor guderne måtte vide hvor, var det ikke muligt. Så Dag sad, som hun altid gjorde, og ventede på andre kom til hende.
Hun viste der nok ville gå en rum tid før et brev kom tilbage, men det var dog et lyspunkt at se frem til.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1