Vilje, videnskab og vampyrer

Freya Sagosdottir

Freya Sagosdottir

Soldat i Griffens Brigade

Kaotisk God

Race / Menneske/Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Det var gået hurtigt. Det var kun få dage siden, at Freya var blevet en del af Lysets Hær som en del af Griffens Brigade. Og nu var hun allerede blevet sendt af sted. Freya havde kigget sig en enkelt gang over skulderen – da de lige var reddet igennem byens store mure for at fortsætte til deres destination; Tusmørkedalen. Det var det her, hun gerne ville, men alligevel... lige da hun var reddet ud af byens porte havde hun følt et lille stik i hjertet. Hun var begyndt at kende så mange i Dianthos, og selvom hun i 28 år havde levet som nomade, så virkede det pludselig... forkert... at forlade stedet. Selvom det kun var for en stund. Hun ville jo komme tilbage. Ikke sandt?

Et klap på hendes skulder og et opmuntrende smil fra en af hendes nye kammarater havde dog straks fjernet al tvivlen i hendes hjerte, og som venskablige rivaler havde de for en stund ladet deres heste strække deres lange ben i gallop under dem. De 10 ryttere havde en fredelig tur på deres vej imod Tusmørkedalen, og Freya nød at sidde på hesteryg igen. Fjordhesten hun havde fået tildelt var stærk og med et roligt sind. Det var samme hesterace som de havde haft i hendes familie, hvilket kun fik hende til at nyde turen endnu mere.

Freya havde rejst meget rundt i Nordlandet. Det var her, hendes familie havde været nomader. Så selvom hun havde rejst meget, så var rigtig mange steder i Krystallandet helt nye for hende. Og Tusmørkedalen var ingen undtagelse. Men hvor hun normalt godt kunne forestille sig, hvordan skove og marker måtte se ud i de forskellige dele af landet, så var Tusmørkedalen altså noget ganske andet. Dalen var indhyllet i et tæppe af tåge, og det gav Freya et helt nyt syn på, hvordan folk kunne være kommet på ideen om, at vampyrer fandtes. Men altså... Lyssky væsener, der drak folks blod? Helt ærligt. Det kunne da kun være historier som forældre brugte, hvis deres børn havde været uartige.

De var kommet til byen Tusmørkely om aftenen og havde derfor valgt at tage en overnatning på den lille kaserne, der var i byen. Her havde de taget sig af deres heste og gjort klar til næste dags mission. De skulle ind i skoven, for folk var begyndt at forsvinde, og røde lys kunne nogle gange ses om natten. Utrygheden havde området ikke været i stand til at tage sig af alene, så hovedstaden havde valgt at sende Freya og de ni andre soldater af sted for at tage sig af sagen. Se hvad det hele handlede om. Og det lød på deres korporal som om det hele lugtede af mørk magi.

Næste morgen fortsatte de til fods. Turen virkede lang, for de drog langsomt af sted, mens de søgte området for spor, fælder og fjender. Selvom de havde en lokal med, der kendte området godt, så var det alligevel nyt territorie, hvor der var dødeligt stille. Men pludselig gik det stærkt.

Soldaterne stoppede, da de hørte en lyd. Lyden af noget tungt. Efter det huskede Freya ikke meget. Kun de lysende, røde øjne. Pilene, der haglede nedover dem. Den kæmpestore, sorte bjørn der tårnede op over hendes ellers så høje skikkelse. Dens øjne ville hun aldrig glemme. De pupilløse øjne, der lyste blodrødt i flammer af galskab. Bjørnen var ikke i sin egen vilje... Det var længe siden, den sidst havde haft et valg at træffe.

Nogle af de andre soldater faldt sårede om i bagholdet. Bjørnen kløvede sig igennem dem som en nyslæbet økse igennem brænde. Det så ikke godt ud.

Hun kunne tage chancen.

Frygten for det store bæst var så overvældende, at følelsen alene kunne brække en mands knogler. Frygten skreg til hende at hun skulle løbe væk, løbe i sikkerrhed. At der var for mange måder, det kunne gå galt på.

Men hvad nu hvis det lykkedes?

Med et brøl der matchede bjørnens gik halvorkerkvinden til angreb på den massive bjørn, mens dens fokus var andetsteds. Den var uforberedt på hendes angreb og brølede i smerte, da hendes sværd sank ned i dens flanke. Det gav en af de andre soldater muligheden for at skære i dens hals, men mere så Freya ikke af kampen.

Bjørnen langede ud efter hende, og selvom hun prøvede at undgå dens slag, så skar dens skarpe kløer igennem huden på hendes ene lår. Kraften fra dens slag fik hende til at falde bagover og hun gled ned ad en bakke, langt væk fra kampen.

Hjelmen og rustningen beskyttede hende mod de værste slag. Men sårene på hendes lår var smertefulde. Hun fandt amuletten frem som hun havde fået, da hun var trådt ind i Lysets Hær, og som hun bar som en halskæde. Koncentrerede sig om magien i den og kanaliserede dens healende evner imod sit sår. Men magi var slet ikke Freyas stærke side, og hun havde haft så utrolig kort tid til at øve sig i denne nye magi, der kom til hende fra amuletten. Et smertefuldt støn forlod hendes læber, da såret delvist lukkede sig, så det værste af blødningen stoppede. Men hun kunne ikke blive her. Langt over hende kunne hun høre, hvordan kampen var ved at dø hen. Hun kunne ikke høre bjørnen længere. Var den død?

En ting var i hvert fald sikkert. Hun måtte finde en vej tilbage til Tusmørkely. Langsomt fik den robuste halvorkerkvinde rejst sig og begyndte at halte af sted. Hun vidste ikke, hvor længe hun gik. Normalt kunne hun navigere via stjernerne. Men selv hvis trækronerne i skoven havde givet hende muligheden for at se himlen, så var tågen i skoven for tyk. Det gjorde det svært at orientere sig. Men, vent... var det, lys?

Freya havde ingen anelse om, hvor hun var. Men pludselig var der et hus. Mennesker, endelig! De burde kunne hjælpe hende. Hun bandede og svovlede over sin sårrede skikkelse, mens hun beslutsomt kæmpede sig hen til døren for at banke på. “Hjælp!” hun bankede på et par gange med en knyttet næve. “Er der nogen... hjemme?”. Benene svigtede pludselig under hende og hun faldt pladask på numsen lige foran døren. Hun var stadig ved bevidsthed, men hendes hjerte galloperede af sted i hendes bryst og hun følte sig svimmel af anstrengelse.
Aubrey

Aubrey

Alkymist.

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 607 år

Højde / 179 cm

Raider 25.04.2020 23:32

Isolation og intetheden, det var hele pointen med at leve ude i tusmørkebjergens vildskab. Her kunne han fortage forsøg, forskning og andre eksperimenter uden at andre ville finde ham, eller det var sådan ideen havde bygget sig op. I praktisk forstand var det en helt anden sag at snakke om, selvom bjergene kom med skygger og beskyttelse fra solen var der stadig et rig liv af dyr som holdt til omkring den ellers øde hytte som Aubrey kaldte for et hjem. 

Han lærte hurtig at de lokale rovdyr ikke var glade for hans tilstedeværelse, de kunne sikkert sanse af han ikke havde en puls eller hjertebanken i brystkassen. Han var ikke et bytte, men heller ikke et rovdyr, eller han så ikke en nødvendighed i at leve af det lokale dyreliv når der ikke var mange kilometer ned til landsbyen fra hans hjem.

Brøllet som der dog kom længere oppe fra bjerget den morgen, fik ham dog til at standse op. Han overvejede om der ville være grundlag for at undersøge hvad der fik bjørnen til at brøle lydhørt vis, men han forholdet sig indenfor. De var sikkert, de lokale jæger der mødte deres endelig og Aubrey havde ikke lyst til finde de blodig raster af bjørnens vrede.

Aubrey havde sit bekendtskab med den lokale bjørn som havde prøvet på at gjorde hans udødelig liv kort, men bjørnen havde lært at han ikke lige var så blød eller nem at dræbe som de normale mennesker måske gik på jagt ture i bjergene. Han kunne næsten sanse frisk blod i luften fra det åbne vindue i hans Laboratoriet, som der var oppe i hyttens øvrige etage og det hjalp ikke at han var trøstig efter blod. Han indtog ikke blod lige så jævnt som andre vampyrer, og man kunne godt sige at det gjord ham svagelige af natur. Man hans sanser svigtede ham aldrig, de lige så stærk som altid. Selvom han var blev fortalt engang for længe siden af sanserne kom med indtagelsen af blod, så virkede det ikke sådan for ham. Aubrey var nok, den eneste af hans slags som der havde overjordiske sanser på alle tidspunkter.

Bank, bank, bank. Slagne på døren var lydhør igennem hytten, og råbet der kom med gav Aubrey en hvis dårlig anelse om at han nok havde besøg at en overleverende fra bjørnen som han havde hørt. Normalt havde Aubrey ikke tænkt sig, at åbne døren for nogen som helst. Men han kunne heller ikke ignorer et råb om hjælp, så han trak selvkontrollen til sig som han med fart kom ned af trappen og til døren.

Et noget grusomt syn mødte ham, og han fangede lyden af bump ude på den lille terrasse. Aubrey kastede blikket ned af, en grøn kvinde der så ud som om at hun var blev kastet ned af bjerget med fart sad foran ham med åbne sår og delevise mærke. ”Min kære frøken, hvad har de dog fortaget dem?” sagde han før at han gave hende en hånd til komme op igen og indenfor i hytten, Aubrey ledte hende hen til en stolene ved køkken bordet, han tog den meste af hendes vægt ved bruge hans egen forøgede styrke som vampyr til for hende ned af sidde. ”Blive der, jeg kommer ned igen om et øjeblik,” sagde han før han smuttede oven på for finde eliksir der ville kunne hjælp med helbredelsen af det halv åbne sår på benet og en anden til give en smule styrke og energi tilbage i kroppen, han kom ned igen næsten med det samme.

”Her drink op, det vil for dit sår til lukke meget hurtigere,” forklarede han som sat sig en smule på hug foran hende for studere hende nærmere, hun havde helt klar mødtes med bjørnen. Han kunne tydelig se på såret, hvordan at klørene havde haft godt fat i låret på hende. ”Jeg ser at de har været i tumle med Samson?” Aubrey havde givet det navn til bjørnen fordi den besad så store styrke, at den let kunne flå de fleste mænd fra hinanden uden problemer, selv de mere bedre klædte som hende havde han flået i stykker før.  

Freya Sagosdottir

Freya Sagosdottir

Kaotisk God

Race / Menneske/Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Hastige skridt lød inde fra huset, men det var svært for Freya helt at bedømme om der kun var ét sæt fodtrin eller flere. Det var som om hendes sanser var lettere slørrede. Mere nåede hun dog ikke at dvæle ved det, før døren foran hende gik op og hun kiggede på en høj, slank, ung mand. Lyset fra huset skinnede bag ham og gav hele hans skikkelse en utrolig dybrød farve, der i et øjeblik mindede Freya om en flod af blod. Hans tøj var utrolig fornemt, i flere lag, og så alligevel i så blødt et stof at det vejrede som rosenblade i den lette vind, der kom ned fra bjergene og fik en skælven til at ryste igennem Freyas krop. Hvad laver en adelig mand helt herude?

Den rødklædte mands stemme var venlig, men overrasket, da han rakte hende en hånd som Freya gladeligt greb om. Hun kunne ikke bebrejde ham hans overraskelse – faktisk var hun lidt imponeret over, at han ikke gik helt i panik over at en fremmed kvinde pludselig dukkede blødende op på hans lille veranda. Hvad der også overraskede hende var, hvor stærk den slanke mand var, da han hjalp hende op uden problemer og fik hende bragt indenfor. “T-tak,” fremstammede hun, da hun fik placeret sig i stolen ved køkkenbordet, stadig ør i hovedet og forbløffet over... havde han lige støttet hendes omtrent 100 kg uden problemer? Den havde hun alligevel ikke set komme. Hun kendte Pax, og denne mand så ud til at være næsten lige så tynd som ham, dog ikke nær så høj. Og Pax havde i hvert fald haft problemer med at slæbe hende igennem Dianthos gader, selvom han var stærk...

Hun blev trukket ud af sin tankestrøm, da den rødklædte mand kom ned fra anden sal med to flasker i hånden til hende. Eliksirer? Hendes øjne flakkede imellem de to ukendte væsker, men Freya besluttede sig snart for, at hun ikke havde andet valg end at stole på den mand, der så venligt var i gang med at tage sig af hende. Alt andet ville være uhøfligt. Hun tog de to væsker og drak dem hurtigt, klar på at de nok ville smage utrolig grimt, men det var faktisk ikke så slemt igen. Et støn undslap hende, da hun mærkede, hvordan det begyndte at svie i hendes sår. Følelsen genkendte hun dog. Det var helingsprocessen, der blev fremskyndt i hendes krop, og var det en meget mere intens følelse, end det hun før havde prøvet. Måske fordi såret denne gang var større. “Årh, mit hoved...” brummede hun og lænede sig ind over køkkenbordet, men kunne så mærke at... “det har det meget bedre!” udbrød hun og satte sig ret op i stolen med front imod den rødklædte mand. “Samson? Den bjørn har et navn? Men... den var jo slet ikke et normalt dyr længere!” hun kiggede på ham med øjne så store som tekopper, inden hun fik dem blinket væk som hendes tidligere tanke fløj tilbage i hovedet på hende. “Hvad laver du... jeg mener De... helt herude? Er du alene? Jeg mener-” Freya, du burde snart have lært det ikke er pænt at stirre sådan “Tusind tak. For din hjælp. Jeg ved ikke, hvor jeg var endt henne, hvis jeg ikke var stødt på dit hus, øh... mit navn er Freya, Freya Sagosdottir,” endte hun med at introducere sig selv med et blidt, taknemmligt, og også lidt omtumlet smil.
Aubrey

Aubrey

Alkymist.

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 607 år

Højde / 179 cm

Raider 28.04.2020 16:42

Hun rode en smule rundt med ordne, men ikke så det blev uforståelig. Aubrey tog det som en efter effekt af møde med Samson, og nok at turen ned af bjergsiden dertil. En naturlig lettelse kom dog mere over ham, som såret lukkede til. Duften af frisk blod, havde stadig sine effekter på ham, lige meget hvor meget tid der gik blev det aldrig lettere at forholde sig rolig til duften.

”Han er ikke helt almenlig bjørn,” svarede han kort, uden at give dybere forklaring. Af høflig natur lod han være med grine, men et lille ’pfft’ slap fri fra hans læber som han flyttede en hånd op foran munden. ”Jeg har måske givet ham, noget der gjord ham større og stærkere, og nu ser han sig ikke glad på folk der træder ind på hans område,” det var lidt for at teste en effekt af styrkelses eliksir eftersom at han ikke havde andre levende personer som der villig kom nær hytten. ”Men hans voksende styrke, har gjort ham til lidt af et monster at møde. Normalt undgår jægere ofte dette område, og det der inden for de nærmeste kilometer,” Aubrey skubbede et par løse hår væk fra ansigtet. Han ville ikke sige for meget mere, Samson og ham selv havde et forhold hvor de undgik hinanden.

”Jeg ved det godt, jeg ligner ikke en der høre til her oppe i bjergene, men jeg har boet her længe.. meget længe” han havde ikke tal på årens gang, men han kunne med sikkerhed sige at det nok var over hundred år og lidt dertil.

”Hvad jeg mere præcis laver her ude, jo jeg er en alkymist og jeg havde brug for finde et sted med fred og ro til mine studier,” sagde han med et skuldre træk, han fornærmede hvordan at hun stirrede på ham og det var forståelig nok. Han var et nydelig udødelig væsen, den slags gik ham ikke forbi når folk talte om ham. Hun præsenterede sig dog hurtig for lette på situationen. ”Det var så lidt Freya, mit navn er Aubrey, og jeg kan sige at jeg altid har fortrukket at leve alene,” fortalte han, hun havde sikkert tusind spørgsmål om hvordan hun var kommet herned og hvor hun overhoved var henne længere.

Aubrey sat sig i den anden stole ved bordet, ”Du vil nok ikke komme til kunne komme ned af bjerget før i morgen, hvis du slap fra Samson levende er det ret sikkert at han bliver i nærheden indtil at finder dig eller også gir han op om et par timer,”  forklarede han, ”Men du skal være velkommen til blive her natten over, det er mere sikkert at blive indenfor,” det var jo lidt hans skyld af hun sad her nu, og hvis hun nogen som helst anden overlevede ville nok komme her ned og finde dem.

”Hvad lavet du overhoved oppe i Samsons område, jeg kunne høre andre stemmer, men de døde hen for lidt siden?” han hørte godt skrigene fra mænd og han var ret sikker på at de havde mødt deres undergang.  

Freya Sagosdottir

Freya Sagosdottir

Kaotisk God

Race / Menneske/Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Freya fangede sig selv måbende ved udsagnet om at denne mand havde et eller andet underligt forhold til en gigantisk bjørn som han havde givet et eller andet... noget! Som hun ikke havde forstand på. Hun fik dog hurtigt lukket den dinglende underkæbe igen. “Øh, okay. Jeg har vel også... altid ønsket mig en dejlig bamsebjørn som ven?” lo hun forvirret og trak på skuldrene. Måske det var bedst ikke at snakke for meget om den bjørn... Hun skrev sig i hvert fald bag øret, at den boede her i området. Hvorend 'her' så var. Og hun havde ikke lige tænkt sig at møde den... Samson, igen med det samme.

“Åh, mange tak, jeg ville elske at blive her natten over,” begyndte hun snaksagligt, nu hvor hun allerede havde det meget bedre. Det var utrolig pænt af ham at hjælpe hende, hun kunne slet ikke beskrive den varme følelse af lettelse det havde været at se Aubreys venlige ansigt. Og rødbrune øjne. “Vi blev sendt af sted fra Dianthos for at undersøge området,” forklarede hun og trak så lidt på den ene skulder. “Noget med folk, der forsvinder og røde lys. Jeg er bare den nye rekrut i hæren, så jeg kender ikke alle detaljerne. Jeg er bare ved at blive lært op. Jeg... Jeg håber de nåede at komme væk,” mumlede hun bekymret og kiggede kort ned i køkkenbordet, mens hun fraværnede, tankefuldt, kløede sig i håret. I morgen. I morgen kunne hun tage tilbage til Tusmørkely og finde ud af, om de andre havde klaret den. Men lige nu var der ikke noget, hun kunne gøre. Hun var nødt til at hele først. Hun rystede lidt på hovedet for at komme tilbage til virkeligheden og kiggede på Aubrey. Hans smukke, røde hår, der passede perfekt til hans tøj. Den blege hud. “De røde lys må jo så næsten stamme fra Samson tænker jeg, og... Så... du er virkelig alene?” hun kiggede på Aubrey med letrynket pande – og det skyldtes ikke kun smerterne fra hendes healende sår. Selv havde hun levet et liv op og ned af sin egen familie nærmest dag ud og dag ind fordi de havde levet som nomader sammen i Nordlandet i 28 år. Og nu boede hun i en storby, Dianthos, hvor hun ofte sås med venner, kollegaer og boligkammerater. Hun kunne slet ikke forestille sig at bo helt alene i et hus langt væk fra... alt, faktisk. Hun havde elsket livet som nomade i vildmarken i Nordlandet, så det var slet ikke fordi Freya ikke forstod ønsket om at være tæt på den smukke, vilde natur. Men alene... uden nogen at dele det hele med. “Er det ikke... bliver du ikke... ensom?” spurgte hun lavmældt med næsten trist mine, og lænede sig ind over køkkenbordet som om de skulle til at tale om en hemmelighed.
Aubrey

Aubrey

Alkymist.

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 607 år

Højde / 179 cm

Raider 02.05.2020 00:59

Duften af blod i luften generede stadig hans indre tanker, det sat bæstet en smule i gang og det blev kort svært at forblev i fokus på samtalen og Freya overfor ham. De dukende hjerteslag, tigede hans hjerne grundig. Aubrey lukkede den ene hånd som var ude af syne, hans skubbede neglene godt ind i håndfladen for skabe en smule op værkende smerte. Det var sådan at han hurtigt kom tilbage til hvor han var.  

Han fanget sarkasme i hendes ord og han rettede sig en smule tilbage i stolen, han skulle nødig snakke for meget om emnet. På et eller andet tidspunkt måtte han nok gør op for hans handling, ved at han selv tog sig at komme af med Samson, når han nu gik efter for mange folk i dalen.

“Mine tanker siger mig, at det ville være fornuftigt at komme ham til livs på et eller andet tidspunkt, men jeg tror næppe at råstyrke vil vinde,” det var en tanke som han ville kunne tænke over længe og sener.

Han blev meget bevidst om hvad han havde sagt, Freya spiste jo nok som andre levende væsner og det gjorde han ikke selv. Bare ideen om indetage mad, var nok til sende hans mave på hoved. Aubrey måtte løse det problem, snart eller sener.

Aubrey fortsat med lytte til resten af historien, det var langvejs fra blot for finde en bjørn der lavet ballade i det nær område.

Røde øjne? Aubrey kunne ikke huske det syn, måske var de andre der havde set ham om natten når han besøgte dalen. Han kunne leve på dyreblod, hvis han ville men det smagte bare ikke godt og det gave heller ikke speciel god energi. Hans egne øjne, som havde en gullig farve havde et ydre af rød som var karakteristisk for en vampyr og det blev helt røde ved trøsten efter blod. “Det kunne godt være mig, folk har talt om. Mine øjne er en smule naturlig røde og i det rette månelyse bliver de skinnende rød i farven,” de kunne også bare lyse op af sig selv, det var altid let at se sulten vampyr komme på afstand.

“Men,” forsatte han. “Det skal ikke være nogen hemmelighed, at dalen her er meget kendt for være hjemsted for vampyrer. Hvis man da tro på den slags,” han ville le på en nervøse måde, eller åbne munden for meget. Aubrey kunne for længst have afsløret sig selv, hans hugtænder var ikke lange i øjeblikket men kunne godt se dem når han talte, hvis man var opmærksom nok. “Jeg er ikke den der gøre mig i historier, men der har altid være mange mystiske ting ved leve i Tusmørkedalen. Det er næsten et hjemsted for onde væsner,” han havde da set sin del, dæmoner, mørkelver, orker og andre vampyrer. De var alle sammen til at finde, og man skal næsten var kig godt efter.

Aubrey rystede en smule med hoved, “Det ville jeg ikke sige, jeg har en god del erfaring med klare mig alene. Ligesom andre personer har jeg et socialt behov, men det er ikke ret stort og jeg kan altid finde ned til dalen herfra. Men jeg har haft lærlingen boende, med mellemrum. Det er nu snart mange år siden at jeg havde den sidste,” inrømmede han. Han tog ikke elever så tit mere, den sidste havde været et halvt århundrede siden og der ikke meget kontakt at komme efter.

“Hvis jeg skal forklare det på en god måde, ville jeg sige at min evne til at tilpasse mig til ting er utrolig god, og heriblandt min evne til klar selv isolation,” Aubrey ville nødig fortælle om hvordan at vampyrer ikke var de bedste folk dyr, fordi der tit var kamp om bytte og om hvem der kunne drikke fra hvem. 

Freya Sagosdottir

Freya Sagosdottir

Kaotisk God

Race / Menneske/Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Freya kunne ikke lade være med at kigge lidt nærmere på Aubreys øjne, da han nævnte dem. Freya nåede dog ikke at komme frem til nogen konklusioner, da hun igen huskede sig selv på, at hun skulle stoppe med at stirre. Kunne det virkelig være, at Aubrey havde noget at gøre med det røde lys, folk havde set? Men han var jo bare et normalt menneske? Men... nu havde hun boet noget tid i Dianthos, og hun ville ikke ligefrem sige at rødlige øjne var normalt hos mennesker. Tværtimod. Men der var også så mange ting hun ikke vidste om verdenen. Måske det lige nu ikke var tiden til at stille for mange spørgsmål om Aubrey. Han var trods alt så venlig at hjælpe hende, og han kunne også pege hende i den rigtige retning mod byen i morgen.

“Vampyrer? Hmm jeg ved ikke... jeg tror ikke rigtig på det. Tror jeg. Efter at have oplevet Tusmørkedalen, så kan jeg godt forstå rygterne. Her kan godt være lidt skræmmende,” måtte hun indrømme og lænede sig tilbage i stolen. I en langsom bevægelse, så hun ikke kom til at provokere hendes healende sår. Dalen var så dyb at tågen aldrig helt lettede, og det indhyllede hele stedet i en mystik hun sjældent havde set lignende.

Det lod til at de var meget forskellige, hvad angik behovet for sociale aktiviteter. Freya var sjældent alene i lang tid, mens Aubrey lod til at nyde det. Hun lagde hovedet lidt på skrå, da Aubrey nævnte at han havde haft lærlinge. “Lærling? Som alkymist? Hvad laver du egentlig som en alkymist? Er det eliksirer?” spurgte hun med et nysgerrigt glimt i de mørkebrune øjne.
Aubrey

Aubrey

Alkymist.

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 607 år

Højde / 179 cm

Raider 05.05.2020 12:54

Han kunne klart nikke i sympati, dalen var skræmmende med dens tætte tæppe af tåge og manglen på sollys gjorde tit at de fleste mennesker ikke ligefrem frivillig kom hertil for bo længe. “Der er ting ved tågen som kan gøre alle en smule paranoide her ude,” det indrømmede han da gerne, også var der de andre vampyrer som undgik hinanden. “Men historier har som regel en eller anden jordisk forklaring,” sagde han lidt efter, og at forklar hende at han var en blodsuger var nok ikke en let opgave. “Eller det ofte sådan at myter og legender starter?”

Aubrey fortalt næppe andre om hans natur som vampyr, med mindre at det var vigtig viden at videregive og som ofte fik det blot mennesker til at gå i vild panik. Hans fokus skiftet da hun spurgte ham om hans elever, og lærlinge. 

Aubrey lave et bekræftende nik, “Jeg har specialiseret mig i menneskekroppen som en helhed og i hvordan at man bedst kan styrke dens funktioner, heriblandt ved indtagelse af de rette eliksir,” fortalt han. “Naturligvis er det ikke bare lige sådan noget man kommer frem til, det tager mange års forståelse og nu om dage er folk meget mere overtroiske, hvilket giver sin egen problematikker når det kommer til mit arbejde som helhed. Jeg bliver ofte set som en eller anden galning, eller som en med onde tanker, det er ikke unormalt at blive kaldt for en heks når man ved hvilke planter der hjælper menneskekroppen,” han sukkede en smule. Personlig tog han sig ikke af hvad folk sagde om ham, men han fandt sig heller ikke i grimme ord eller overtro.

“Men som helhed laver vi mange forskellige ting, omdannelse af elementer. Forståelse af naturen, og kroppens hemmeligheder er også en ting som vi kan arbejde med. Det kommer helt an på hvad andre har behov for,” det havde sine skift igennem tiden og med årenes gang, havde han lært hvad folk havde brug for. “Nu arbejder jeg jo ikke for andre end mig selv, men jeg har hjulpet til ved større katastrofer her i landet,” han kunne med lethed huske tilbage til de år hvor landet var i hård nød.  

Freya Sagosdottir

Freya Sagosdottir

Kaotisk God

Race / Menneske/Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 180 cm

Historier har som regel en eller anden jordisk forklaring, havde manden i rødt sagt. Den skulle hun lige tygge lidt på. For det var vel egentlig meget rigtigt. Freya var dog ikke helt sikker på, om hun forstod, hvor Aubrey ville hen med den sætning. Mente han, at vampyrer fandtes? Og i såfald, hvilken størrelse var vampyrer i forhold til, hvad man hørte af grusomheder i historierne? Det var svært lige at gribe om, men det gav grobund for eftertanke. Snakken om væsnerne og mystikken gjorde dog på ingen måde Freya bange for den fremmede mand. Han havde jo trods alt lige hjulpet hende.

”Menneskekroppen,” gentog hun eftertænksomt, da Aubrey begyndte at forklare om sin akademiske levevej. ”Det lyder spændende”. Men også utrolig ærgerligt, at Aubrey blev set skævt til grundet sine tillærte kundskaber. Men meget frygt, meget mistro og fordomme, bundede vel egentlig i, at folk ikke forstod. Selv oplevede Freya, hvordan folk så ned på hende, fordi hun var halvt orker. Det havde gjort det utrolig svært for hende at finde et sted at bo i Dianthos, da folk havde set skævt til hendes herkomst. Og selvom hun efterfølgende havde fået mange venner og bekendte i Dianthos, samt boet der i et par måneder efterhånden, så skete det stadig, at fremmede folk var hurtige til at dømme hende.

”Du har hjertet på det rette sted,” sagde hun imponeret med hovedet lidt på skrå. Varme i øjnene. For Freya sagde det en hel del om manden, at han trods sit ønske om at være alene, stadig hjalp til når større katastrofer indtraf. Det kunne jo være så let for en eneboer bare at afskærme sig helt fra omverdenen og bare lade folk sejle i deres egen sø. Men sådan var han ikke. ”Jeg ville ønske, jeg kunne gøre mere, når folk er i nød. Min viden om kroppen rækker ikke længere end til at rulle et par bandager om et sår,” forklarede hun med et skævt smil, velvidende at det langt fra var brugbart i alle tilfælde.
Aubrey

Aubrey

Alkymist.

Kaotisk Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 607 år

Højde / 179 cm

Raider 13.05.2020 13:27

For den observante, var det tydelig at han ikke bevægede sig meget eller retter hans brystkasse stod stille udover når han trak luft ned for at han kunne tale. Men ellers stod klart, at der hverken var en vejrtrækning eller slag fra hjerte. Aubrey var som en statue af marmor, udover de enkelte bevægelser som hans arme lavet ind imellem. 

Han kunne let forestille sig, at hun forstod om til en vis grad. Mennesker havde nemlig mange negative meninger om folk der var anderledes i udseende, og han var bevidst om at han ikke sad over en ung kvinder var fuldkommen menneske. “Nu om dage tager jeg mig ikke for meget af hvad folk siger til mig, det er deres problem hvis de lader overtro eller andet opfattelse komme dem i vejen for at få professionel hjælp,” sagde han med et træk på skulderen. 

Aubrey nikkede i genkendelse til Freyas ord. 

“Vi starter alle et sted, og tror mig der tager mange år hvis du vil forstå den menneskelig krop og hvad der hjælper den på vej,” han måtte selv starte på alternative måder, fordi at hans blodtørst var for stor til at han kunne komme i nærhed af folk i de første mange hundred år.

“Da jeg var yngre var synet af blod ikke helt let for mig, og det samme med duften. Jeg har brugte utalige år på, at lære at holde synet ud. Det er ikke alle skader der lige skønne at se på, især ikke dem der var under pestens tid,” det kunne stadig løb koldt ned af ryggen, mest fordi der ikke var meget som man kunne gør når først af person var et par dage henne i den sene fase af sygdommen. Det var blot et spild af ressourcer i de fleste tilfælde som han havde opleve, at forsøge på hjælp dem.

Aubrey kaldte sig normalt ikke sært, ved synet af en syg eller døende person. Han havde lært at se begge ting i øjnene, uden at det påvirkede ham meget nu. 

“Hvis du vil, kan jeg godt give dig en lektion i hvordan at man lever en eliksir der kan hjælpe med heal sår, det er ganske let at lære så længe man bare har de rette planter ved hånden,” tilbød han, det ville ikke tage dem lang tid at gå igennem process, især ikke med hans kendskab.  

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri Læremester, Erforias, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 11