At Falde Så Lang Man Er

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 13.04.2020 23:51
Isiodith lod de blege hænder glide henover de grønne urter, nærmest i en sørgmodig kærtegn. Klædt i praktiske og mørke gevandter, der stod i en skarp kontrast til hendes hvide hud, vendte skovelveren rundt på hælen og forlod det smalle kammer.

I sin favn bar Isiodith på rene klude, som hun med kontrollerede og rolige bevægelser, klargjorde og placerede nær en af de mange brikse på helbredernes stue; den, hvori hun i løbet af dagen havde tilset alskens ørkenelvere, og konsulteret med lærde folk og ikke mindst udvekslet nyttig viden. Hendes hypoteser var blevet taget godt imod; tilmed havde Isiodith mærket en stigende respekt fra sine kollegaer.
Det var trods alt derfor, at Isiodith var rejst med de øvrige diplomater og turen havde været lærerig. Den unge skovelver følte sig fyldt med en særlig energi, kun hendes stigende og umættelige behov for viden kunne skænke hende.

Så, alt var godt, mindede hun sig selv om, som hullet i maven knirkede insisterende. Stadig havde Rakaa og hende ikke talt sammen, siden deres veje var skiltes tidligere på ugen og snart havde Isiodith ikke mere tid i ørkenriget. I sandhed kunne Isiodith ikke benægte, at hun savnede hans selskab, til trods for de få timer, som de havde spenderet i hinandens samvær.
Sjælevenner, det var hvad, du troede, bed en krigerisk stemme af hende men inden, at Isiodith kunne nå at bide igen, gik døren til helbrederstuen op. Ind trådte en ung ørkenelver, hvis kåbe og ansigt var indsmurt i blod og støv.

Uden at standse i hendes bevægelser, og med en professionel effektivitet, gestikulerede Isiodith mod en af briksene. ”Tag plads”, bad hun, i en tone der ikke indbød til megen diskussion. Hun havde, igennem sin uddannelse og dernæst hendes praksis, set langt værre men der var ingen tvivl om, at denne fremmede havde behov for hendes hjælp.
Mit navn er Isiodith Lómadriethiel. Jeg er her som ven af ørkenriget og De kan trygt stole på, at jeg kan tage mig af Deres skader”, præsenterede skovelveren sig, hvorefter hun nærmede sig manden med rolige og fattede isblå øjne. 
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 14.04.2020 10:41
Sikke en dag han havde haft. Den korte tur gennem de svagt oplyste korridorer havde føltes længere end den plejede. Han havde efterladt sine vagter ved indgangen til helbredelseshuset - det var trods alt et sted, hvor man søgte stilhed og fred. Det ville være ganske upassende at bringe soldater herind. Alligevel savnede han hurtigt de stærke arme, der havde båret ham hele vejen fra Thal'Elors porte. Han følte sig svimmel, utilpas og kold. Men uanset hvor meget blod han havde tilbage i kroppen - eller hvor lidt - så formåede han alligevel at ranke op i ryggen og iklæde sig et følelsesforladt og nobelt ansigtsudtryk, inden han let bankede på døren ind til helbredernes stue.

Zahir kastede nogle hurtige blikke omkring sig i stuen, og noterede at der ikke var andre tilstede udover denne skovelver. Uventet. Uden et ord fulgte han hendes instruks, og satte sig så elegant han var i stand til på den udvalgte briks. Han fjernede endelig sin venstre hånd, som indtil nu havde været presset mod sine højre ribben. Den var blodig, klistret og øm - ligesom resten af ham.

Det er bare en skramme, Zahir, havde den ene af hans vagter sagt med et smil. Hvor er det også typisk, tænkte han bittert, at jeg for en gangs skyld bringer vagter med mig, blot for at bliver overmandet alligevel.

"Tak," sukkede han endelig og forsøgte at ranke sig på briksen. "Jeg havde en mindre... uenighed med en ven. Jeg er sikker på at han ikke mente noget ondt med sine slag. Du ved hvordan venner kan være."

Han holdt en pause og overvejede sin situation. Der var ingen tvivl om at hans næste tur til Balzera ville blive... interessant. Handelsfolk delte altid informationer - især når diplomater spurgte ind til slavehandel. Gad vide hvor mange der ville høre om denne fiasko?

"Jeg er ikke ekspert, men jeg vil tro at jeg har et par brækkede ribben," sagde han med en sammenbidt tone. Det at tale var i sig selv en smertelig oplevelse. "Hvor blodet kommer fra ved jeg ikke... Jeg må indrømme at jeg ikke helt husker hvad der skete. Jeg tror heller ikke at jeg er helt vågen lige nu... Og jeg husker heller ikke hvad jeg fik i hovedet..." Han lod fingrene glide let op ad kinden. Varm og klistret med blod - det dunkede i huden og hele ansigtet gjorde ondt.

Han sendte en varm og taknemlig tanke til vagterne Kahon og Maara, som trods alt havde slået fra sig da det hele gik løs. Maara havde uden tvivl brækket næsen, men han havde aldrig været for køn til at starte med. Et smil fandt vej til hans læber og han ømmede sig igen og tog sig til kinden.

Kommentar: Du vælger selv hvor skadet han skal være! Han er ikke fysisk stærk, så det kan sagtens være milde skader hvor han tér sig. Det kan også være større skader, hvor han bare ikke kan mærke det mere pga. hoved-traumer. Han skal nok blive mere interessant når han vågner lidt op :)

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 14.04.2020 23:15
Isiodith betragtede den fremmede, som denne begyndte at forklare sine skavanker. Hun nikkede, men så dog hastigt væk, i det hun kunne mærke, hvordan hendes indestængte skepsis satte sig fast i hendes isblå blik.
Det er også irriterende, når ens venner forvolder en så megen skade og så ganske uden, at ville det”, svarede den unge skovelver, forinden at hun nåede at standse hendes sarkastiske ord. I en hurtig bevægelse vendte Isiodith dog ryggen til ørkenelveren, som hun famlede skødesløst med en række miksturer bag hende – velvidende, at hun ikke skulle bruge dem til noget overhovedet.

Isiodith Lómadriethiel var en stolt kvinde og hvis der var noget, den hvide helbreder ikke kunne fordrage, var det, når folk antog, at hun ikke havde øjne i hovedet; at hun ikke kunne se igennem deres løgne og falske fortællinger.
En blid stemme mindede Isiodith om, at ørkenelveren ikke var skyld i hendes ulmende temperament eller den grå følelse i hendes bryst. Det var tværtimod Rakaa, der fortsat havde ignoreret hende og stadig ikke givet hende nogen forklaring.

Da Isiodith dernæst vendte rundt, var hendes hjerteformede ansigt atter lagt i de så velkendte og professionelle folder, og i det hun aflagde afstanden mellem dem, mumlede hun mildt; ”jeg tager et kig på dig. Du er frisk som ny i løbet af ingen ting. Jeg har set og helbredt langt værre.

Og ganske rigtigt, tænkte hun, i det hendes blege og spinkle fingre lagde sig om ørkenelverens kønne ansigt. Hun havde set langt værre – skrammerne var velsagtens ikke af en sådan natur, at de ikke måtte tilses, men i Isiodiths optik var det særdeles tilforladeligt, så længe der ikke var afhuggede lemmer involveret.
Som Isiodith begyndte at helbrede ørkenelveren – stadig kun med hendes fingre omkring hans pande og hårgrænse – lod hun sine øjne glide i. Der var ingen grund til, at ørkenelveren så, hvordan alt det isblå forsvandt og kun hendes pupil blev tilbage.
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 15.04.2020 11:46
Zahirs hoved dunkede let og han lod endelig øjnene falde i. Langsomt begyndte han at tage nogle dybe, skælvende vejrtrækninger, for at få kropen i ro. Efter et øjebliks tanke-stilhed, forsøgte han atter at samle sig om sin egentlige opgave. Slavehandleren Arandol havde vist sig at være langt mindre imødekommende end Zahir havde forventet. Det var ikke første gang at han havde været nødsaget til at tage handlen af elvere i egen hånd, men det var første gang at slavehandleren valgte at ty til vold ved første møde. Zahir gennemgik hele oplevelsen i sit hoved, noterede mentalt sine fejl og besluttede sig for at bruge en lidt mere direkte tilgang ved deres næste møde. En tilgang der krævede lidt flere muskler.

Efter et langt øjebliks tavshed gik det op for ørkenelveren, at smerterne i hans ansigt havde lagt sig betydeligt. Han åbnede øjnene og betragtede indgående kvinden der helbredte ham. Hendes hud var lys og fin, nærmest som nyfalden sne, stod i dyb kontrast til alt og alle der var at finde i Thal'Elor.

"Det er ikke ofte at vi får gæster," sagde han pludseligt. "Ældre Rådet foretrækker at holde alle uvedkommende ude." Han holdt en kort pause, og overvejede om de var begyndt at løsne op for restriktionerne. Om ikke andet, så ville det være et klogt valg permanent at åbne op for de andre elvere. Det nyttede ikke, at de alle skulle godkendes først. Det var dog ikke uvant at bringe elvere ind til essentielle opgaver - såsom oplæring og deling af viden indenfor helbredelse og magi. Det var uden tvivl derfor hun var her. "Jeg er taknemlig for Deres hjælp. Hvor længe bliver De i Thal'Elor? Jeg forudser at jeg måske kommer ud for flere ulykker i den nærmeste fremtid." Han trak en anelse på smilebåndet og mærkede til sin glæde, at der hverken stikkede eller prikkede af smerte længere. Det ville gøre ham bedre tilpas hvis han vidste, at der var en kompetent læge klar til at tage imod dem ved hjemkomsten fra hans næste møde i Balzera.

Jeg må udvælge mig nogle dygtige folk. Arandol skal ikke slippe væk. Zahir så eftertænksomt ud i rummet, og overvejede hvor mange vagter han kunne tage med sig, uden at Ældre Rådet ville ane uråd. De ville næppe synes om en åben konfrontation i Balzera. Trods deres had for slaveriet og viden om at det foregik, så gjorde de aldrig noget ved det selv. Men hvad ville Sephyran mon gøre? Fyrsten vil næppe løfte en finger for at stoppe os. Hans ønske om en alliance med Thal'Elor hænger i forvejen i en tynd tråd. Han har brug for mig...

Zahir gjorde sig fri fra sit tankespind og rettede sig op igen, dog efterfulgt at et mindre klynk. Han havde næsten fuldstændig glemt ribbenene og den klistrede skjorte. Han følte sig varm, klam og øm. Åh hvor han savnede sin seng...

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 15.04.2020 15:52
Isiodith betragtede kortvarigt ørkenelveren, hvorefter hun trak på den ene skulder. ”Jeg er ikke uvedkommende”, svarede hun, i en tone der ikke var andet end professionel og faktuel. ”Jeg har været her to gange. Begge i forbindelse med udveksling af forskellige teorier og viden”, fortalte Isiodith videre, hvorefter hun for blot et øjeblik tøvende; stadig med hendes hvide hænder mod ørkenelverens ansigt.

Flere ulykker?”, gentog hun, grænsende til vantro, hvorefter et lille men dog høfligt smil, satte sig fast på hendes hjerteformede læber. Hun rystede på hovedet – mere af ørkenelveren selv og ikke hans spørgsmål – hvorefter hun rømmede sig lavmælt. ”Jeg er på vej hjem igen om en tre dages tid. Men De er i kyndige hænder uanset. Helbrederne her er særdeles veluddannede og har lært mig meget”, sagde hun, hvorefter Isiodith fjernede sine hænder fra ham.

Ikke, at hun endnu var færdig, men snart efter rykkede ørkenelveren på sig og begyndte at jamre. Isiodith skar en let grimasse; det var aldrig rart at være vidne til andres smerter. ”Det var da alligevel grovt, som Deres ven har lykkes med at forvolde så stor skade”, mumlede hun, hvorefter hun sendte ham et bedrevidende blik.
Atter fandt de hvide hænder vej frem til ørkenelverens ansigt og straks efter, begyndte hun at helbrede hans indvendige skader. Og ganske rigtigt, tænkte skovelveren, der var flere brækkede ribben. Sikke en ven. 
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 15.04.2020 18:19
"Mmm..." lød det blot fra Zahir, som høfligt lyttede til hendes ord med stor eftertanke. Så havde han haft ret - vidensdeling blandt elvere var vigtigt. Det nyttede ikke at ørkenelverne holdt sig isolerede. Det kunne ikke fortsætte. 

Tre dage. Det er ikke nok tid. Mon hun har bragt andre helbredere med sig? Han kunne dog ikke skjule sit skæve smil, som havde en gnist af ballade over sig. "Jovist, vores helbredere er yderst dygtige. Min kære søster og endda min moder arbejder faktisk som helbredere her i Thal'Elor." nævnte han og vendte blikket mod hendes ansigt. "Det er netop derfor jeg er taknemmelig for at det er Dem der behandler mig. Min mor ville give mig en opsang og min søster - uha, hun ligner min mor." Han klukkede lavmælt ved tanken om sin søsters belærende ansigts udtryk og moderens lange foredrag. Det var egentlig en befrielse at sidde hos en helbreder, som i det mindste prøvede at skjule sin sarkasme og bitterhed. 

En grimasse brød frem på hans ansigt, da hun atter rørte hans ansigt. Han var generelt ikke meget for berøring, og nu da hans hoved var blevet mere klart, så var hans betænkelige natur atter aktiveret. Han vippede en anelse bagover - ikke nok til at hendes fingre slap hans hud, men nok til at han følte sig mere komfortabel med deres ellers meget tætte kontakt.  

"Ja, han er måske mere en... bekendt. Vi deler ikke de samme holdninger, ser du. Han har nogle meget radikale holdninger til elvere og vores... frie vilje. Ser du, jeg prøver at lære ham lidt manerer. Men det er ikke altid nemt at ændre folks holdninger på diplomatisk vis." Ørkenelveren rynkede på næsen og skjulte denne gang ikke den foragt der malede sig i hans ansigt. Han havde igennem de sidste par år hjulpet mange ørkenelvere fri fra slaveri - på mange forskellige måder. Det endte ofte i konfrontation, men oftest var der lidt magt-kamp i starten i form af afpresning og mildere stridigheder. Arandol var gået efter blod fra første møde. 

"Men jeg vil ikke kede dig med mine bekendtskaber," tilføjede han endelig med et roligt smil og et skulderløft. "Du ville næppe bryde dig om dem." 

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 16.04.2020 15:33
Isiodith betragtede ørkenelveren med et høfligt blik, som han begyndte at konverserer. ”Det burde jeg have vidst”, svarede hun, hvorefter et smalt men dog varmere smil end før, satte sig fast i hendes ene mundvige. Det var dog ikke de ord, der som sådan fangede Isiodiths fulde opmærksomhed.
Som mange andre kendte Isiodith også til fortællingerne om slavehandlere, hvis speciale var forviste ørkenelvere – eller blot ørkenelvere, hvis skridt havde ført dem vidt omkring og ikke mindst på den gale vej. At det dog var en realitet, forekom hende umulig at forstå. Som ofte var det blot en historie, en ubehagelig tanke, der dog endnu ikke havde vist sit grimme ansigt, men her sad en mand, der ikke blot skitserede den for hende men udgraverede og overrakte hende den på et forrådnet sølvfad.

Isiodith lod en eftertænksom rynke finde vej imellem hendes mørkebrune øjenbryn, hvorefter hun arbejdede tavst en rum tid. Da den helbredende proces omsider var omme, og ørkenelverens tilstand atter var, som den burde være, betragtede skovelveren ham, tydeligvis med mange tanker at dele. Alligevel forholdt Isiodith sig dog tavst, men med en enkelt, opløftet finger, bad hun ørkenelveren i at blive blot lidt endnu.

Med målrettede skridt vendte Isiodith tilbage til sin arbejdsplads, i det hun begyndte at samle og forberede tre skindsække; alle med helbredende urter og planter. Som hun vendte tilbage til sin – nu tidligere patient – overrakte hun ham dem og nikkede dernæst mod dem. ”Det skal indtages oralt. De kan drikke det i the, spise det – det er op til Dem selv. Det smertelindrer og har en minimal helbredende effekt. Måske det vil gøre Dem godt”, fortalte Isiodith, hvorefter hun trak lidt på den ene skulder og aflagde en betydelig afstand mellem dem. Nok var skovelvere kendt for at være traditioner tro, men det var ikke gået Isiodiths næse forbi, at manden ikke ønskede hendes nærhed – og det var på en eller anden mærkværdig måde betryggende.

Jeg vil gerne høre, hvis De vil fortælle. Jeg har set mangt og meget, så jeg er slet ikke så skrøbelig, som jeg måske kan fremstå.” Ordene sandfærdige og hendes isblå øjne høflige, for det virkede fuldstændig essentielt for skovelveren at lytte, til hvad end den fremmede ville fortælle. Ikke desto mindre var der dog ligeledes en skarpere undertone; Isiodith var ingen svagelig kvinde, til trods for hendes petit statur.   
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 17.04.2020 18:04
Den følelse af lettelse, som vælter gennem kroppen efter en helbredelse, kan beskrives som en kølig brise på en varm dag. Zahir tog en dyb indånding og nød hvordan hans krop hverken klagede eller knagede. Den føltes som på ny. Der var noget ekstatisk ved at mærke smerten stoppe på den måde. Han rettede sig op og mærkede efter på brystet og prikkede derefter til sine ribben. Alt føltes normalt - trods hans skjorte stadig var indsmurt i blod og han tilsyneladende ikke lugtede særligt godt. Puha, hvordan havde han misset det? Pinligt. Men helbredersken havde uden tvivl både set og lugtet værre, så han forsikrede sig selv om at det nok skulle gå. Han foldede hænderne i sit skød og afventede hendes vurdering. I stilhed så han  nysgerrigt til, da hun vendte sig væk for at arbejde udenfor hans synsfelt. Han havde lært som barn at man ikke skulle afbryde en helbreder i deres arbejde, og da det var en profession han især havde respekt for, så holdt han fadt på dén etikette. Da hun vendte tilbage, rejste han sig først for at tage imod de tre små sække. Han gjorde dette med et lille taknemligt buk. 
Mange tak for dette. Jeg sætter pris på Deres hjælp og håber selvfølgelig også at dette forbliver vores lille hemmelighed. Jeg ønsker ikke at nogen, eksempelvis min søster, hører om mine kommende planer.” Han smilte skævt. Naturligvis ønskede han ikke sin søsters eller moders vrede på sine skuldre; men hvis de Ældre hørte om dette... det ville være besværligt at komme ud af. 
Han lagde forsigtigt de tre skindsække på briksen hvor han just havde siddet. Trøjen klistrede stadig ubehageligt mod ham og han mærkede kulden. 
Fint. Jeg kan fortælle Dem lidt... vil De finde mig et håndklæde?” spurgte han inden han knappede den sjaskede skjorte op og trak den af. Han brugte den tørre del af stoffet til at tørre kroppen fri fra blod. Derefter satte han sig igen. “Mit navn er Zahir Kahn, jeg er diplomat for Ældre Råder her i Thal’Elor og jeg begår mig mange steder i landet. Sargos, Azurien, Dianthos... Jeg har set det meste. Kender De Balzera? Man kan vel kalde det ‘hele landets handelsplads’. Alt kan købes der: silke, guld, kameler og selvfølgelig slaver.” Ordet i sig selv gav ham en dårlig smag i munden. Man kunne anklage Zahir for mange ting, men slavehandel var næppe en af dem. “Der har været... tidspunkter, igennem historien, hvor vi ørkenelvere har været en mangelvare. Vi lever i disse tider lige nu, er jeg bange for. Slaveriet finder stadig sted den dag i dag. Man skulle tro vi var blevet mere civiliserede, ikke sandt?” Et forpint smil gled henover hans læber. Spurgte man ham, så var verden blevet værre de sidste par århundrede. Dæmoner var blevet mere talrige, havde mere magt... de var pludselig ikke bare skrækhistorier og vilde dyr man kunne møde om natten i en skov. De var overalt nu. Han mødte hendes blik. “Jeg har gjort det til mit mål at gøre en ende på salg af ørkenelvere. Det har været en lang kamp og har kostet blod, sved og tårer...” Han sukkede og mindedes de mange hjælpeløse øjne han havde mødt. “Der er i disse dage et monster i Balzera ved navn Arandol. Han sælger elvere som en luksusvare til højestbydende. Og jeg har i sinde at stoppe ham. Det er ikke min første slavehandler og det bliver næppe min sidste.” Han sukkede og lod hovedet synke lidt ned. Han var godt klar over at det en dag ville blive hans død. Men i så fald, så havde han gjort noget med sit liv. Bedre forhold til Balzera og en ende på slaveri. Det var hans mål for dette århundrede. 
Men som De kunne se, så er jeg ikke den bedste i en slåskamp. Jeg foretrækker at få andre til at tage den fysiske konfrontation. Det gik bare ikke efter planen denne gang. Men næste gang... der tager jeg nogle muskelmænd med, tror jeg.” Han sendte hende et skævt og bedrevidende smil. Han havde absolut ikke tænkt sig at lade Arandol leve, men det var næppe noget han skulle dele med en helbreder. 
Nu kender De min historie. Hvis De hører om min død om et par uger, så fortæl endelig min familie hvad jeg har sagt i dag. Måske vil de kunne forstå det. Måske får du en opsang fra min kære moder. Hvem ved... måske overlever jeg!” Han lo mildt. Han havde ikke i sinde at miste livet til en slavehandler, men han tog det måske for let. 
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 17.04.2020 22:43
Isiodith lyttede, som ørkenelveren fortalte beslutsomt, og selvom hans beretning var gruopvækkende, lod Isiodith det ikke vise henover hendes hjerteformede ansigt. I stedet nikkede hun, når denne Zahir præsenterede sin historie i en næsten spørgende tone, og rystede på hovedet i mild afmagt, når ordene indbød til netop det. Måske det var Isiodiths håndværk; måske en del af hendes essens, men skovelveren havde altid været en ivrig lytter. Netop når andre gjorde det meste af snakken, kunne man lære en masse og Isiodith lærte en del.

Zahir Kahn var en mand med en mission; tilsyneladende den eneste han kunne se for sit indre blik og den måtte koste, hvad den koste ville.

Isiodith nikkede omsider, afmålt og eftertænksomt, som Zahir afsluttede. ”Det lyder til, at du kunne bruge en helbreder”, lød det lavmælt, næsten overvejende, som Isiodith dernæst rejste sig. ”En helbreder som ikke er loyal på samme måde overfor din familie, som en ørkenelver i denne afdeling ville være…” En spæd rynke satte sig fast mellem Isiodiths mørkebrune øjenbryn, i det hun langsomt lod sine fingre sammenflettes. De isblå øjne hvilede overvejende på dem, imens skovelveren syntes at være fordybet i tanker.

Hvornår regner De med at tage af sted?”, spurgte Isiodith omsider, med en særlig beslutsom ild i hendes eget blik. ”Jeg vil gerne assistere Dem. Det er en vigtig sag at kæmpe for.
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 18.04.2020 22:40
På sin vis var hendes svar, præcis det han ønskede at høre. Men samtidig var det ikke et svar han burde tage seriøst. Hun var spinkel - peptite. Hun ville være byrde; han ville ikke kunne forsikre hendes sikkerhed under en sådan opgave. Dog kunne han selvfølgelig ikke andet end at beundre hendes mod. Hun lignede ikke en der kunne slås - eller havde prøvet det før. Så det var imponerende at vise sådan tapperhed. Eller måske var det dumhed. 

"Det... Selvfølgelig kunne vi bruge hjælp, men det er simpelthen for farligt." sagde han med en hovedrysten. "Hvis jeg skulle tage dig med, for eksempel, så ville jeg være nødt til at tage en ekstra vagt med, blot for at sikre at du ikke kommer til skade. Det er et stort ansvar." Han rynkede panden og overvejede dog alligevel muligheden. Det var uden tvivl langt mere fristende at bringe en ikke-ørkenelver helbrederske med sig, da der næppe ville blive nævnt noget til Ældre Rådet. Det ville gøre hans situation en anelse nemmere. Samt det faktum at hun uden tvivl ville kunne holde ham i live bedre end han selv kunne. 

Hun pressede nu på alligevel, hvilket blot vil ham til at smile opgivende. "Jeg tager nok afsted allerede i morgen. Jeg vil ikke give ham for meget tid til at pakke og tænke sig om. Ikke at jeg forventer meget tænkeri fra hans side." Han bed tænderne sammen og overvejede det igen. 

Ah, hul i det. Jeg kan bruge hjælpen.

"Meget vel. Hvis du føler dig klar, så tager jeg afsted i morgen tidlig. Jeg kan hente dig her, såfremt du har brug for at arbejde. Og hvis du skifter mening, så forstår jeg dig godt. Du har allerede hjælpet mig mere end jeg kunne bede om." Han vendte blikket mod de tre skindsække.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 9