Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 27.03.2020 12:50
Pax lod blikket glide henover den summende markedsplads, til de mørkegrå øjne fandt frem til det, eller nok snarere den, som de søgte. Caitlins solbrune skikkelse og den dertilhørende manke af krøllet hår var karakteristisk, hvormed det havde været ganske tilforladeligt at lokalisere hendes person, til trods for at Pax stod gemt væk i en sidegades beskyttende skygge.
Beskeden om Caitlins tilbagekomst havde nået Pax tidligere samme dag og med en plan – en temmelig løs en af slagsen, vel og mærke – havde bandelederen forladt kvistens faldefærdige og trygge vægge, for at sætte kursen mod markedspladsen, hvor hans spejdere sidst havde noteret hende. Pax havde haft fart på fra start og ikke sjældent havde han set sig nødtaget til at bestige hustagene, for at kaste sig fra tagryg til tagryg, velvidende at netop en sådan handling kunne skabe oprøre. Han havde dog været heldig, for ingen syntes at ville have ansvaret, det var, at melde klatretyven til byvagterne, så længe han ikke lavede problemer for dem selv.

I det Caitlin bevægede sig videre, således gjorde også Pax. Han vidste ikke længere, hvor skarpe instinkter Caitlin besad, men han holdte sig stadig på behørig afstand af hende. I grunden agtede han ikke at tale med hende i dag – blot observere og notere sig hendes færdigheder, for hvis de ikke længere eksisterede, havde Pax i grunden ikke nogen synderlig interesse i den kønne pige. Nok kunne hun bruges på en af byens skumle bordeller, men Pax’s tanker var fastlagt på noget andet og større; langt større.   
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 08.04.2020 13:41
Det var markedsdag i Dianthos og boderne stod tæt på den store plads altid brugt til formålet. Rundt langs kanten havde de faste butikker dørene stående på vidt gab og fra morgenen sikret sig at de tilrejsende ikke havde slået deres boder op alt for tæt på dem. Udsigten skulle trods alt stadig være fri til dem der altid var der.
De opstillede boder var dog hvor Caitlin havde startet sig tur rundt. Hun var på jagt efter noget udefineret bestemt til en opgave bestilt få dage før og pladsen var stedet at finde det. Håbede hun. Hvis ikke i boderne så til højere pris i de omkringliggende butikker.

Som hun undersøgte træet i en bod krøb den gammelkendte fornemmelse af at iagttaget over hende. Som havde nogen lidt for meget interesse i hende som intet havde at gøre med muligheden af hende som kunde. Hun drejede sig med træet i hånden og holdt det, hvor solen kunne spille i træet og hun skæve til hustagene bagved, men uden at fange nogen deroppe. Hun fik dog fanget sælgerens opmærksomhed og en god snak om træet. Det og andet han havde. Endda træ der tiltalte hende. Hvilket sikrede nogle solide stykker en plads i hendes taske og krystaller at bytte hænder.

En række boder længere henne og fornemmelsen var der igen. Caitlin lod denne gang blikket blive mod boderne foran hende, til hun kunne ændre sin vej skarpt. Hurtige, lette skridt fik hende i zigzag mellem boderne og ind i mørket af en passage mellem to huse i kanten. Derfra lod hun blikket søge ud stående helt stille og afventende. Hun havde været ude af byen i en del år, men ikke alt var forandret i den tid og slet ikke Dianthos skyggeside.
Menneske (mest) - 20 år - Profil - snedkerlærling/klatretyv - Partner in crime
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.04.2020 22:44
Pax stod lænet op af bymuren, som den krølhårede kvinde omsider viste sig. I ly af de lange skygger – og visheden om, at hvad end der forfulgte hende var foran hende – bed Caitlin ikke mærke i hans høje skikkelse det første øjeblik; et øjeblik Pax tog imod med kyshånd og et smørret smil om de hjerteformede læber.

Jeg er faktisk imponeret. Hvor lang tid er det, at du har været væk herfra? Nærmer vi os seks år?”, spurgte han, i det hans kalkulerende blik kolliderede med Caitlins eget. I Pax’s ene hånd holdte han et uvist antal småsten, og med en overdreven, langsom bevægelse greb han afmålt en af dem. Da den kolliderede med de nedtrådte brosten under hans slidte skosnuder, sagde han; ”Syvogtyve minutter. Det er ganske hurtigt, hvis man tager din lange… pause i betragtning.

Med en doven arrogance skubbede Pax sig dernæst fri af muren og skridtede få skridt tættere på Caitlin. Som han nåede ud i skyggerne, oplyste de blide solstråler hans arrede ansigt og afslørede, det ubestemte smil der krusede i hans mundvige. ”Det er godt at se dig”, brummede bandelederen, næsten fornøjet, som de stålgrå øjne gled henover hendes skikkelse.
Du ser sund og rask ud. Stærk”, lød det dernæst overvejende, som betragtede Pax et stykke avlskvæg, der havde en ganske fortræffelig bagdel. ”Hvad bringer dig tilbage til den kære hovedstad?” 
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 09.04.2020 10:44
Caitlin vendte sig som en gammelkendt stemme brød stilheden bag hende. Hendes bevægelser var glidende og alt andet end forhastede, så hun var i fuld balance og kunne placere sig så hun havde ham i øje, men ikke ryggen fulgt fri mod pladsen. Nogle ting sad for dybt til at blive glemt og at holde ryggen dækket var en af dem.

"Pax..." Hun smagte let på navnet, før hun skubbede det fribrudte hår væk fra ansigtet og så fuldt på ham. "Noget der omkring, ja. Ikke længe nok til at blive glemt ser jeg." Hun havde håbet det lidt, men så igen. Chance smilede sjældent til hende på det punkt og hendes liv på kanten af skyggerne havde skilt hende mere ud fra mængden end hun havde håbet. Dengang som nu.
Han havde testet hende.
Caitlin løftede muntert et øjenbryn af ham, som hun afventende hvor han ville hen med den lille måling. Frem i lyset til en start og givende hende muligheden for at se ham tydeligere end hendes kattesyn ellers havde. Han var ikke i værst stand, men mere arret end hun huskede ham. Naturligt med hvad han var og næsten mere imponeret at han stadig var i live.

Som hans blik gled over hende, skød hun drillende en hofte lidt ud. "Så det er det.." Faste måltider gennem mange år havde bestemt været sundt for hende. Ikke at hun havde været det mest udsultede på gaden. Rotter havde der jo altid været nok af. Hvad hans blik også sagde ignorerede hun, som hun altid havde gjort det. "Arbejde, hvis du vil tro det. Godt, almindeligt hæderligt arbejde." Hun smilede underfundigt. De færreste der havde kendt hende på gaden ville tro hun kunne finde glæde i den slags - eller fastholde interessen længe nok om det til at beholde det.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 10.04.2020 12:56
Pax lod resten af småstenene falde til jorden, alt imens et halvmoret smil sneg sig ind i hans ene mundvige; den, hvori det gamle brandsår skinnede hvidt i solens sparsomme stråler. ”Jeg kunne da umuligt glemme dig, Cait”, sagde han i en påtaget, indsmigrende tone, velvidende at den kønne kvinde ville se igennem det med det samme. Ikke desto mindre beholdte han smilet lidt endnu og stadig varsomt, trådte Pax nogle få skridt nærmere.

Ser man det…”, lød det dernæst brummende, og som smagte Pax på hendes forklaring, blev hans stålgrå blik atter kalkulerende. ”Det lyder nu… ja, ikke særlig opsigtsvækkende og sådan som du bevæger dig…”, tilføjede Pax langsomt, tydeligvis insinuerende. Caitlin havde trods alt hurtigt – i hvert fald hurtigere end først antaget af Pax selv – fået færden af nogens insisterende blik og tilmed reageret på det, som havde hun ikke tilegnet sig sine varer på hæderlig vis.

Stadig med det morede smil i mundvigen, nikkede Pax opfordrende mod hende. ”Såeh, har du savnet mig, ligeså meget som jeg har savnet dig?”, spurgte han, velvidende at samtlige af hans ord var løgn. Nok var Caitlin gode for hans mørkegrå øjne, men de havde aldrig rendt sammen; kun konkurreret om samme gevinster og skulet til hinanden, når de ikke lykkes men den anden gjorde.
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 12.04.2020 21:36
Caitlin flyttede sig let og fik tasken skubbet bedre til rette, før hun sendte et lige så halvt ment smil tilbage. "En pige har vel lov at håbe." Håb var sådan en dejlig ting at lege med og sjældent andet end spænding eller skuffelse i forklædning. Hun måtte dog give ham. Han var ikke være for øjet at se på og en del nemmere at høre på nu hun selv var fri af balancen mellem banderne.

Han lød så alt andet end overbevist, hvilket hun heller ikke kunne fortænke ham i. Det holdt dog morskaben i hendes blik og et let smil på hendes læber. En grum kontrast til hans udtryk, der gav hende grund til at pause let, før hun rystede let opgivende på hovedet af ham. "Jeg efterlod ikke mange venner, da jeg rejste, Pax, men... bekendte..." Hun smagte let på ordet, som var det sat i stedet for et andet. Hvilket det var. Hun havde været for nær en bande og hun tvivlede på de alle var væk nu. "Bekendte var der nok af." Overlevelsens hårdhed farvede hendes blå øjne, som de frit mødte hans.

"Du en af dem?" Hun lagde hovedet let på skrå og lænede sig så afslappet mod muren. Hendes blik gled over ham endnu engang bedømmende, før hun rystede på hovedet. "Næppe. Ingen kan være så savnet som mig, når jeg ikke er der." Hun lod ham se latteren i hendes blik, før hun lod alvoren overtage endnu engang. "Jeg er ingen trussel for dig, Pax." Hun havde trods alt ingen planer om at genoptage fortidens natture ind i rigmændshave og huse. Det havde haft sin tid og været sjovt, men det var også fortid nu.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 14.04.2020 22:26
Pax skar en moret grimasse, hvori et skævt smil kunne anes i hans ene mundvige; den, hvori brandsåret glimtede i de spæde solstråler. Han nikkede hurtigt, hvorefter han smed begge hænder ud til siden i en skødesløs gestus, som var han naturligvis helt enig i den konstatering.
Ingen”, bekræftede han den kønne kvinde, i det han legesygt blinkede til hende.

Som Caitlin fortsatte sin tale – og dernæst nåede frem til, hvad hun kun kunne antage, var hans formål med sin opsøgen – skridtede Pax tættere mod hende. Han lod tavsheden sænke sig over dem, i det en påtaget eftertænksom mine gled henover hans skarpe kindben.

Nej, det er du ikke”, sagde Pax, hvormed han så på hende med et blik, der talte sit tydelige sprog; hvad tror du om mig? Ville jeg virkelig lade dig tulle rundt i Dianthos uden problemer, hvis det var tilfældet? Dernæst skyndte han sig at smile, men smilet var tomt og nåede aldrig de stålgrå øjne, der gnistrede af noget ubestemt. ”Mange ting har ændret sig, Cait. Grænserne og territorierne har rykket sig betragteligt. Der er ikke mange, som ikke tilhører Flokken nu”, forklarede han skødesløst, velvidende at den krølhårede kvinde ikke kunne stille meget op med det faktum, selv hvis hun ville. ”Jeg er ikke kommet for at regne ud, i hvilken grad du er en trussel – jeg er kommet for at tilbyde dig et job. Et job Zaladin selv ville miste begge nosser over.
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 15.04.2020 17:11
Caitlin rettede sig fra muren, som Pax kom nærmere. Hendes bevægelser var som altid glidende med en antydning af parathed til flugt, der aldrig var langt fra sandheden. Hun havde aldrig været en kæmper med mindre hun var trængt grundigt op i en krog. En enkelt episode undtagelsen og den ville hun helst glemme nogensinde var sket. Han var farlig og havde altid været det.

Hans ord kaldte da også et skævt smil frem på hendes læber, før hun rystede en smule opgivende på hovedet af ham. Ja, hvad tænkte hun lige om ham? Det samme som alle andre i hans position? Helt, helt bestemt og så alligevel ikke helt. Vinklende ansigtet op mod hans, lukkede hun afstanden mellem dem og trak vejret dybt ind nær hans hals. En vane tillært i ulvedalene og nok ikke helt høflig andre steder. "Jeg bliver heller aldrig del af din flok, Pax." Hun sagde det som hun sænkede sig tilbage ned på flad fod og mere end før så op på ham. Bander havde aldrig været hende og blev det aldrig. Desuden havde hun lagt gadelivet bag sig.

Hvis bare hun kunne gøre det samme med sin nysgerrighed.
Den indre kamp mellem afvisning af fortiden og spekulationen om hvad han ville vifte hende om næsen med kunne ses i hendes blå øjne til den side der alt for ofte vandt fik hende til at svare. "Så, som ikke trussel... Hvad har du tænkt op vi skulle sammen?" Hun kunne altid sige nej. Der var virkelig ingen skade i at høre ham ud, når hun altid kunne sige nej...
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 15.04.2020 22:23
Pax skar en grimasse, vel og mærke en påtaget en af slagsen, som havde han regnet med andet svar og fandt hele affæren… ærgerlig. Ikke, at det dog forblev sådan længe, for da Caitlin nærmede sig, begyndte han at smile til hende; stadig tomt, stadig kalkulerende, som hans krop gjorde klar til kamp per instinkt.

Ikke, at Caitlin og ham selv, ikke havde været denne mærkværdige vane igennem før, så Pax lod hende indånde hans duft, uden at rykke på sin henslængte og dovne skikkelse. Som den krølhårede kvinde atter så op på ham, hævede han sine brede øjenbryn i en spørgende grimasse. ”Dufter jeg godt?”, spurgte han, tilsyneladende interesseret i hendes svar, dog uden i grunden at være det. Stadig hvilede Pax’s tanker kun på den forestående opgave – en opgave der tilsyneladende havde pirret hendes nysgerrighed…

Pax lænede sig en smule imod Caitlin, som skulle han til at fortælle hende en dyb og personlig hemmelighed. ”Den giver i hvert fald 50 diamanter”, mumlede han konspirerende, hvorefter han vrikkede med sine brede øjenbryn; som havde Pax netop foreslået hende i en rask tur i høet med sig. ”Dine evner… eller, ja, de evner du havde engang, i hvert fald… det ville være oplagt.
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 17.04.2020 14:38
Caitlin lod en dæmpet, let latter følge Paxs antagede skuffelse. Hun tvivlede på han havde ventet andet svar, så meget som hun vidste det næppe ville blive hans sidste forsøg på at inkludere hende i flokken af gadebørn og unge, der lystrede hans mindste vink. Det havde aldrig været hende, men det ville nok være besværet værd at få opdateret sig lidt på tingenes tilstand på skygge siden. Også måske få afklaret om Henry stadig var derude et sted, så hun kunne undgå ham som pesten.

"Som dig selv." Et lille muntert smil spillede på hendes læber, som hun holdt grunden til vanen for sig selv. Formskifter ændrede sjældent duft, når de skiftede udseende og det var altid rart at tage sine forholdsregler mod den slags overraskelser. Caitlin betragtede ham stadig undersøgende dog. Vinteren havde ikke været god ved ham, som den havde taget ud af mange i byens nedre kvartere.

Så lukkede han det sidste afstand efterladt mellem dem til. Hun gjorde passende store øjne over beløbet nævnt uden at det sagde hende det mindste om hvad han ville. Det prikkede dog en smule til hendes nysgerrighed, før hun lagde hovedet på skrå og smilede til ham som havde han forslået en bekvem høstak til dem og ikke en mulig tur i arresten. "Og du vil give mig 50 diamanter for at gøre hvad præcist?" Hun blinkede langsomt med øjenvipperne og lagde en helt forkert betydning i ordenen. han havde altid været lidt snerpet på det punkt.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 17.04.2020 18:21
Pax hævede begge sine brede øjenbryn i moret grimasse. ”Såeh, helt fantastisk?”, spurgte han, i det hans ene tynde skulder kolliderede med gydens faldefærdige hus og det udhungrede hoved atter gled på sned. I den ene mundvige trak det underholdt, men den forvrængede hud lod det ikke rigtig komme til udtryk, og som Caitlin blinkede ad ham, fortrak det sig helt. Caitlin havde trods alt ret…

Jeg vil ikke give dig 50 diamanter”, svarede han prompte, men hurtigt genfandt Pax det morede udtryk, i håb om at bevare den gode tone. Caitlin var trods alt ikke skurken i denne ligning, og Pax havde tilmed altid brudt sig særdeles godt om hende. Uden at være kedeligt bekendtskab, var den krølhårede kvinde dog… simpel. Reel. ”Du er jo ikke interesseret. Du er ude. Desværre”, lød det dernæst, som Pax skar en ærgerlig grimasse og slog klik med tungen.

Ikke at den påtagede skuffede grimasse forblev henover hans ansigt for længe, for det krakelerede hurtigt i et bredt – og mindst lige så falsk – smil. ”Men det var fedt lige at se dig. Du er så nem for øjnene at betragte, at det er en fryd hver gang, Cait.
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 17.04.2020 20:52
Caitlin lo dæmpet, rakte en hånd op og strøg Pax kærligt over kinden. "Mere brugt, mand og..." Hun strakte op og tog en dyb indånding mere. "Og noget der er alene dig..." Det var ikke sådan lige at sætte ord på, men alle havde noget i deres duft der var helt dem og ingen andre. Små undertoner af alle de valg de traf. Hvad der gjorde dem til hvad de nu engang var.
Hun lod hånden falde og tsk'ede let af ham, som han prompte afviste hendes ellers så glimrende udlægning af hans ord. Nogen dage var han bare for humorforladt og i dag var åbenbart en af dem. Det eller hvad end han havde i tankerne reelt var alvorligt og ikke så lidt farligt.
Han havde virkelig hendes nysgerrighed fanget.

Noget han sikkert så glimrende vidste, ellers havde han bevæget sig væk ved det næste. Caitlin lagde hovedet let på sned og rystede så opgivende på hovedet af ham. "Paxy, Paxy, Paxy. Hvordan kan jeg være interesseret i noget du ikke vil fortælle om? - og heller ikke betale mig for?" Beklagelsen var tydelig i hendes stemme. Spillet kørte stadig og det var hendes tur til at spæde lidt til det.
Så hun tog et halvt skridt baglæns og vendte sig så halvt som for at gå. "I lige måde, Pax. Jeg har faktisk haft savnet dig en smule i Medanien." Modsat ham mente hun sit skæve smil og ordene sagt.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 17.04.2020 22:29
Pax’s stålgrå øjne syntes at le oprigtigt for blot et øjeblik. Caitlin var uden tvivl enhver mands drøm; det krøllede hår og de mørkebrune øjne, der glimtede når hun beordrede dem til og til trods for bande-lederens egen ikke eksisterende erfaring med kvinder, mærkede han den også. Næsten som en summende i fingrene, en hviskende stemme der kommanderede, at man gik tættere på, men selvom Pax anerkendte følelsen, forblev han dog stående, stadig lænet skødesløst op af murværket.
Jeg ville være smigret, hvis jeg ikke havde på fornemmelsen, at alle mænd duftede sådan”, svarede han, i en påtaget fornærmet tone, hvorefter Pax dog blinkede – næsten drillesygt – til hende. Ikke, at Pax nåede at tænke særlig meget mere, for ikke mange øjeblikke efter, gjorde Caitlin mine til at gå.

Per instinkt skar Pax en grimasse og skubbede sig selv fri fra husmuren, hvorefter han smed begge hænder ud til siden. ”Du vinder”, lød det forhastet, uden særlig megen omtanke på, hvor desperat han måtte fremstå. Sandheden var dog også den, at det var netop hvad Pax følte sig. Han havde brug for Caitlin.
Det er Evlyn”, tilføjede Pax dernæst, som han afskar Caitlin sin frie vej. Stadig hvilede de grå øjne urokkeligt på kvindens, som forsøgte han at læse ethvert udtryk, der måtte følge hans ord. ”I er venner, ikke?
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 19.04.2020 09:55
Caitlin lo endnu engang dæmpet af Pax, før hun rystede opgivende på hovedet af ham. Hvor meget hendes blå øjne ellers spillede af morskab, så havde hun ikke tænkt sig at imodsige ham. Hvis han troede alle duftede ens, så havde hun den fordel på ham en anden gang. Måske. Om ikke andet på hans flok.

Det lille skridt væk og drejningen var nok til at bryde hans arrogance en smule og give en ægte tone i hans stemme. Caitlin stoppede og så afventende på ham. Det måtte virkelig være vigtigt for ham det her. Hun havde været væk længe nok til at andre måtte have bevist deres værd som klatretyve og alligevel virkede han til at ville foretrække hende frem for dem.
"Evlyn?" Caitlin rynkede brynene, mens hun forsøgte at placere navnet på et ansigt og en person hun kunne have tilfælles med Pax og ikke findende nogen. Den eneste Evlyn hun mente at have mødt havde været ny til landet og befundet sig et helt andet sted end... Han afskar da fysisk hendes vej væk og fik glimtet i hendes blå øjnen til skifte fra forvirret til varsomt. Mere det som skridt med en velkendt rytme fangede hendes øre.

Resolut lagde hun armene om halsen på ham og drejede dem, så hun havde ryggen mod udgangen af smøgen og han var mere eller mindre skjult bag hende og hendes fyldige hår. "Evlyn? Blondt kvinde der ligner hun har glemt at spise de sidste år? Den Evlyn?" Spurgte hun dæmpet som hun holdt hans blik fast. Bag hende kom et par byvagter til syne, der vanemæssigt tilkastede smøgen et undersøgende blik.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 19.04.2020 17:44
Pax lod Caitlin ligge sine spinkle arme om sig, og instinkt lod også han sine egne arrede hænder hvile på hver af hendes hofter. For blot et kort øjeblik var han taknemmelig for hendes refleks, og det bekræftede ham endnu engang – nok var Caitlin ude, men instinktet havde langt fra forladt hende.

Som ved et trylleslag – eller aftalt spil – gav begge mennesker slip på hinanden, som byvagterne skridtede forbi dem, tilsyneladende overbevist om, at de ikke var andet end et elskende par. De stålgrå øjne blev hurtigt kastet ud af gydens udmunding, men da der ikke var en umiddelbar farer på færde, fæstnede Pax atter sit blik på Evlyn – og nikkede.
Hun laver de bedste kopier”, bekræftede han, velvidende at de måtte tale om den samme, hvorefter han fremdrog en guldring, hvorpå der hvilede, hvad der skulle forestille at være en diamant, men som i virkeligheden var smukt poleret glas. Der var ingen grund til at gå i detalje om, hvordan Pax selv havde anskaffet den – han gik blot ud fra, at Evlyn ikke just savnede den – og i det han rakte den frem mod Caitlin, blinkede han med et smørret smil. ”Skulle vi ikke snakke lidt om hende? Det er trods alt hende, der vil have mig med i det – som sagt er der sket en masse de sidste seks år…
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 20.04.2020 16:31
Havde situationen og snakken været en anden ville Caitlin måske have udnyttet pladsen op af Pax til at se om han havde ændret det mindste over de sidste år eller om fortsatte var en stenstødte at format. Omtale af Evlyn og ægtheden i hans stemme holdt hende dog på sporet og hende til kun at holde ham tæt til byvagterne var væk igen. Derefter gled hun fra ham, som han så tydeligt ønskede det. Aldrig havde hun haft med en så kvindesky mand at gøre, der viste sine reaktioner så lidt og helst slet ikke ville reagere på hende. En skam virkelig, men også delvist en udfordring.

Caitlins ene øjenbryn skød spørgende i vejret ved hans noget kontante udmelding og blev der som han trak en ring frem som bevis. Hun tog imod ringen, vendte den mellem fingrene og nikkede så langsomt. En interessant oplysning sådan at få udleveret. "Tydeligvis." Hun svarede som vidste hun det allerede og havde blot ikke forventet han vidste det.
Han havde hende i den grad gjort nysgerrig nu!
Caitlin lod et varmt smil vokse frem på sine læber og fik så ringen til at forsvinde i en lomme. "Lad os det. Du har mine fulde opmærksomhed - og lidt mere til." Hun trådte atter helt hen til ham og tilføjede. "Men måske et andet sted end her? Byvagterne er lidt for opmærksomme på gyderne langs markedspladsen og jeg ville hade at skulle blive ved med at holde om dig..."
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 20.04.2020 22:37
Tydeligvis som i, ’det vidste jeg godt, hvor langsom er du?’ eller som i ’det kan jeg da godt se, nu hvor du fremlægger det for mig’?”, spurgte Pax, hvorefter de brede øjenbryn gled en smule op i panden i en spørgende grimasse. Under dem gnistrede de stålgrå øjne dog morede, næsten indsmigrende, som ville et lille smil hjælpe blot den sidste information på vej. Ulven vidste dog bedre, men gamle vaner døde sjældent helt.

Dernæst forlod et tomt grin ham. ”Du ville hade hvert sekund. Det er klart”, lød det sarkastisk, men ikke desto mindre blinkede Pax til hende. Deres bekendtskaber – deres årelange rivalforhold, måske snarere – havde aldrig gnistret med tiltrækningens magi, og Pax var så udmærket klar over, at det øjensynligt var fordi, at Caitlin ikke så på ham med sådanne øjne. Hvilket var fint, for sjældent lod Pax til at tænke på nøgne kvinder og rytmisk gymnastik, der kunne resultere i småfolk, der pylrede en del. Det var ganske enkelt for tidskrævende og de konsekvenser, det kunne føre med sig, ville Pax ikke skulle håndtere. Der var i forvejen mange andre retter på hans tallerken; opgaver i banden der skulle varetages og vinteren havde i sandhed været hård. Småbørn gjorde alt værre
Og hvem sagde, at ringen var en gave? Giv mig den. Jeg skal helst kunne smile sødt til Evlyn, når jeg giver hende den tilbage.” Ordene blev efterfulgt af et kækt blink, i det Pax strakte sin hånd frem mod Caitlin. ”Medmindre – at du selvfølgelig ser hende før mig?

Ved Zaladins nossehår – sig ja, Cait. Sig at du møder hende først.
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 22.04.2020 15:05
"Tydeligvis som i, ' det var interessant som du slynger om dig med andres hemmeligheder lige pludseligt'." Caitlin lod det muntre glimt fylde hendes øjne helt, som morede det hende mere end det bekymrede hende. For havde han så let ved at udlevere Evlyns hemmeligheder til hende - hvem fortalte han så hendes til? Ikke at hun havde så mange eller så store som den hun lige havde fået del i, men hun ønskede det alt andet end kendt hvad hun kunne og hvorfor. "En ny vane du har tillagt dig eller skal jeg være bekymret?" Hun smilede stadig til ham, men det var ikke længere varmt og uden undertoner af mulige kommende problemer.

Hun lod en dæmpet latter følge hans. "Hvordan kunne jeg andet? Du bryder dig jo tydeligvis ikke om mig... det." Hun rettede sig selv med et skævt smil, før hun sukkede og fandt ringen frem igen. Han var da helt kedelig i dag, skønt hun ikke havde regnet med at ringen reelt var til hende. Den havde så heller ikke gjort hende det store godt for at sælge den slags krævede de rigtige kontakter og lige dem havde hun ingen tilbage af. "Så må du hellere beholde den. Hun sætter jo ikke særlig stor pris på folk der forgriber sig på hvad der er hendes. Frygtelig så opfindsom hun bliver når en pointe skal understreges for den slags typer..." Der var et advarende glimt i hendes blik, som hun mødte hans, mens ringen vandrede fra hendes lomme og hans hånd uden at være synlig på noget tidspunkt.
Så træk hun let på den ene skulder. "Jeg vidste faktisk ikke hun var her før du sagde det." Med det sidste sagt sendte hun ham et grin. "Kan være hun er den næste der forfølger mig gennem byen eller havde du andre grunde til at håbe jeg så hende?"
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 23.04.2020 17:43
Pax skar en grimasse, der talte sit tydelige sprog; arh, det var knap en hemmelighed – ikke for os to. De brede øjenbryn forlod derefter deres retmæssige plads i panden, i det hans skarpe kæbe atter gled til den ene side og han rystede på hovedet.
Har du nogle hemmeligheder da?”, spurgte han, dog mere i en retorisk tone, velvidende at det var tilfældet. Pax klistrede et lille, drillesygt smil i hans ene mundvige hvorefter han fnøs lavmælt og kastede den ene hånd ud til siden, som forsøgte han at fortælle hende – eller måske snarere spørge hende, hvad hun i grunden havde forventet? Selvfølgelig ville Evlyn blive vred, men de to rivaler havde aldrig set tingene fra samme synspunkt; der var ganske enkelt kun vrede mellem dem og de havde ofte stået overfor hinanden med nævnerne hævet og skreget i raseri. Deres territorier lå for tæt på hinanden, og Pax havde været flittig i sin rekruttering af Evlyns medlemmer. Han havde allerede vækket hendes vrede. Det var bare et spørgsmål om, hvilke konsekvenser det ville have.

Jeg bryder mig særdeles godt om dig Cait”, sagde han derefter, og nu ganske sandfærdigt. For blot et sekund hvilede også et oprigtigt udtryk i hans grå blik, der dog forsvandt hurtigt. Som Caitlin så fint havde fremlagt, kunne de ikke blive stående.

Derefter fulgte et oprigtigt nik med hovedet. ”Fortæl mig – kan du stadig klatre ligeså godt som før?” 
Caitlin

Caitlin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Grace 24.04.2020 16:20
Caitlin sendte Pax et sukkersødt og ikke så lidt bekræftende smil. "Selvfølgelig har jeg det." Alle havde hemmeligheder og en god del af hendes skulle aldrig for hans ører. Ikke kun fordi han lige havde videregivet en, men også fordi hun bare ikke havde brug for at han havde de oplysninger om hende. Der var alt for mange fordele ved ikke at dele sin viden.
Latteren blev i hendes blik som han ganske forventeligt tog hendes efterfølgende ord alt andet end alvorligt. Det var lige som hun gerne ville have det. Intet helt alvorligt og intet synligt undertrykt der. At det samme desværre også galt hendes advarsel om Evlyn måtte han selv rode sig ud af. Det sidste Caitlin ønskede sig var at blive fanget imellem dem.

Måske af den grund overraskede hans næste ord hende, men især det udtryk der fulgte dem. Var han seriøs? Hun så forundret og så lidt skeptisk på ham, før hun så om bag ham og så mod gaden. Til sidst endte hendes blik dog tilbage i hans med et muntert glimt. "Nej. Ingen is i gaderne. Du er sikker på du har det godt? Det der lød næsten som om du sagde du kunne lide mig!" Hun gav ham et lille drillende puf med skulderen, som var afspejlet i hendes spillende øjne. Hun tog ham måske ikke helt alvorlig, men det var stadig det mest sandfærdige venlige han havde sagt hende.

Og så var hun i bevægelse, så glidende som nogensinde og oppe på muren der lukkede gyden. "Forhåbentlig? Jeg har da haft grunde nok til at holde mig på tæerne." Med det rettede hun sig op, lod blikket søge ud og bestemme hvor de var før hun hævede et øjenbryn af hende. "Først til badehusets tag?" Og med det var hun af sted med den lethed hun altid havde haft i at bevæge sig over tagene frem for gaderne.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 7