Når veje smedes sammen af skæbnens hånd

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 22.03.2020 21:28
Isiodith bevægede sig langsomt men målrettet ned langs den snoede og befolkede gade. Omkring hende krøb alverdens farverige butikker og larmen fra deres sælgere, hev og sled i hendes spidse ører. Den elegante hunelver var iklædt praktisk ridetøj, med en mørkegrøn kåbe der sad stramt omkring hendes spidse skuldre og barm, og hang tungt om resten af hendes skikkelse. Isiodiths slanke ben var iklædt grønlige ridebukser og fødderne beklædt med lange og mørke læderstøvler, så hun ikke led under upraktiske klæder, der dog normalt var at foretrække tilbage i Elverly.
Bag hende skridtede en hvid hingst tålmodigt. Dens lange, bølgede man svævede lystigt i vinden men dens mørke øjne virkede ligeglade; som hørte hesten ingen støj eller ikke mærkede de mange nysgerrige berøringer af de gadebørn, som lig med myernes hast løb forbi dem.

Hunelveren holdte sine isblå øjne henover menneskemængden, velvidende at en skovelver ikke var noget unaturligt syn for folkene i Dianthos. Ikke desto mindre følte hun sig dog mærkværdig udenfor; som en fremmed, der ikke forstod festens spøgefuldheder.
Isiodith forsøgte at skubbe den klistrende fornemmelse af sig og i stedet bevare fokus på den butik, hun ville besøge for enden af gadebilledet. Der var ikke langt igen…
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 23.03.2020 10:32
Røgen fra en smedje indhyllede kvinden, der hastede gennem Dianthos’ by. Soden fra skorstensrøgen klæbede til hendes hud og en stank af rådden affald rev hende i næsen. Tiggere hev i hendes skørter, men for en gang skyld ignorerede hun dem og rev sig løs.

Hjertet hamrede i Avas bryst. Hendes hoved gik fra side til side i et desperat forsøg på at finde nogen, bare nogen, som kunne hjælpe hende! Hun satte i løb og fandt en byvagt med et sværd i bæltet. Desperat bønfaldt hun ham om hjælp, men ud fra de ydmyge klæder dømte han hende til at være en fattig tigger, og skubbede hende væk.

Frustreret løb Ava videre. Der måtte være nogle barmhjertige mennesker i denne by! Da var det, hendes blik faldt på en kvinde, der afgjort ikke var menneske. En smuk elver med spidse ører og grønne ridebukser gik elegant af sted på gaden. Mange elvere kunne magi… måske var heldet med Ava?

Uden overhovedet at overveje, om hendes aggressive frembrusen kunne virke truende, greb hun elverens arm, så hun var tvunget til at standse.

”Hjælp mig! Min datter er frygtelig syg. Jeg er bange for, at hun er ved at dø!” gispede Ava og mærkede tårerne vælte op i hendes øjne. ”Vil De ikke nok hjælpe mig?”

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 23.03.2020 10:45
De bønfaldende ord nåede Isiodiths spidse ører, før det faste tag om hendes arm omsider registrerede sig. De isblå øjne gnistrede lige dele forskrækket og forundret, som de fandt frem til den spinkle kvinde i de anonyme klæder og bag hunelveren slog hingsten, grænsende til fornærmet, med det store hoved og prustede advarende.
Uden at det overrumplede blik fortog sig fra kvinden, hviskede Isiodith beroligende ord til hesten bag sig. Straks affandt den sig med situationen og et skær af målrettethed lagde sig henover Isiodiths petit skikkelse. Dernæst nikkede hun. ”Vis mig vej”, bad hun og atter genfandt hun den professionelle fremgangsmåde, den hun altid faldt i, når andre afkrævede hendes helbredende kræfter.

Sammen bevægede de to kvinder sig hastigt ned igennem gadebilledet og Isiodith havde tid til at overveje situationen. ”Kan De fortælle mig, hvilke symptomer hun udviser?”, spurgte Isiodith fattet, i håb om at give den fremmede blot en smule ro.
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 23.03.2020 11:02
Hvis Ava havde været sit normale jeg, havde hun registreret gnisterne i de skræmmende isblå øjne hos elveren, men frygten for datterens liv ætsede ærbødigheden bort. Hun fór dog sammen ved hingstens advarende prusten og gav straks slip på elverens ærme.

Til hendes mærkbare lettelse anmodede kvinden om at lede hende af sted. Ava nikkede og hastede tilbage gennem nedre Dianthos, hvor man ved hvert et øjekast blev mindet om fattigheden, og hvor sygdommene hang imellem brostenene i vente på deres næste, beskidte ofre.

”Det startede for to dage siden. Ilfa havde været ude og lege bag apoteket på Grønnegade, og da hun kom hjem, begyndte hun at hoste. Det blev værre over de næste dage, og samtidig bredte g-grønne bylder sig på hendes k-krop,” stammede Ava. Hun pressede et fint lommetørklæde med broderede hyacinter mod sin mund, som for at stilne et hulk. Da hun havde genvundet fatningen fortsatte hun. ”Bylderne væsker og brister når hun vender sig i sengen. Hun har svært ved at trække vejret og taler i vildfarelse.”
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 23.03.2020 11:39
Isiodith lyttede opmærksomt, men forholdte sig tavst en rum tid. Hendes tanker var et virvar af forskellige hypoteser, der dog ikke var til megen nytte, før hun tog den syge pige i øjesyn. Hun end ikke ænsede den nedre bydels forfald, som begge kvinder bevægede sig hastigt frem. Ej heller de nysgerrige blikke, der klæbede sig til begge af deres skikkelser. Det var ikke ofte, at en skovelver og et febrilsk menneske stak ned af det sørgelige gadebillede sammen.

Med et afmålt nik, spurgte Isiodith; ”Kender De til øvrige tilfælde? Ved De, hvad der præcist hændte Deres datter? Hvem hun legede med, mener jeg”. De isblå øjne søgte kvindens, men alt de fandt var dennes tynde ryg, hvis skuldre bevægede sig krampagtigt i takt med, at kvinden forsøgte at fatte sig. ”Jeg må have så meget information, som De kan komme i tanke om. Det kan være vigtigt”, fortalte Isiodith roligt videre, som var hun ikke mærket af den fremmedes desperation. Virkeligheden var dog en ganske anden, men Isiodith vidste udmærket, at det ikke gavnede nogen at lade det vise. Alt hun håbede var, at det endnu ikke var for sent.
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 23.03.2020 12:11
Ava strøg et par tårer væk og rynkede brynene i anstrengelse for at besvare elverens spørgsmål så grundigt, hun kunne. ”Nej,” snøftede hun. ”Jeg ved bare, at Ilfa legede med apotekerens to piger, og da hun vendte tilbage, kom hosten. Jeg ved ikke, om de også er syge.” Det var beklageligt, at hun ikke vidste mere.

Ava ledte elveren ned af en smal smøge, hvor rotterne gnavede i æggeskaller og grøntsagsskræller i rendestenen og piblede langs de beskidte murer. ”Herinde.” På en slidt dør med et træskilt stod der ”Poplers børnehjem”. Ava åbnede døren og trådte ind, og straks blev hun overfaldet af børn i beskedne grå klæder og med lettere hule kinder – fattigbørn, men ikke fattige på kærlighed. I dag puffede Ava dem imidlertid væk, og ledte elverkvinden op ad en smal, forfalden trappe til et værelse på kvisten. I en tremmeseng ved vinduet lå Ilfa.

Hendes sorte hår klæbede sig til den svedige pande. Hun var bleg, og på halsen kunne man netop ane de grønne bylder. Ava knælede ved datterens seng og så bønfaldende på elveren. ”Det bliver værre hele tiden! Kan De hjælpe?”

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 23.03.2020 13:39
Isiodith vendte sig mod den hvide hingst, som den fremmede kvinde forsvandt ind i det faldefærdige børnehjem. Med blid stemme bad Isiodith hingsten forholde sig i ro og afvente hendes tilbagekomst, hvorefter hun med målrettede skridt afmonterede sine sadeltasker. Hun rejste altid med alverdens urter og planter, der alle besad healende kræfter og ikke mindst hendes værktøj. Nogle sygdomme behøvede ikke hendes egen magi, men kunne overvindes ved forskellige miksturer. Isiodith håbede, at dette var tilfældet nu.

Hastigt skyndte skovelveren sig efter menneskekvinden. De isblå øjne gled rundt i børnehjemmet, så snart hun trådte indenfor, men de lod ikke til at afsløre, hvad end Isiodith måtte tænke. Børnene veg en smule tilbage for hende, men de kunne ikke skjule forbløffelsen over de spidse ører eller de krystalklare øjne. Ikke at de virkede bange, men Isiodith forsikrede dem alle om hendes gode intentioner med et mildt smil. Dernæst forsvandt hun op af trappen til kvisten og den syge pige.

Isiodith rynkede let de brede øjenbryn, som hun tog pigen i øjesyn. Imens, dog fraværende, placerede hun sadeltaskerne på gulvbrædderne.
Ja, det kan jeg godt”, vurderede Isiodith stilfærdigt men ikke tøvende. Ikke at sygdommen virkede genkendelig for hende, men mennesker var ikke skovelvere og de led under andre sygdomme end sidstnævnte. ”Jeg har brug for sæbevand og rene klude. Kan De fremskaffe det?”, spurgte Isiodith dernæst, hvorefter hun vendte sin opmærksomhed mod indholdet af sine sadeltasker.
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 23.03.2020 14:52
Ava flyttede sig straks elveren skred til handling, for at give plads til, at hun kunne tilse datteren. Det var tydeligt, at elveren vidste, hvad hun havde med at gøre, og Ava priste i stilhed gudinden for den velsignelse.

Ved spørgsmålet nikkede Ava. Hun var ikke meget for at forlade sin syge datter, men hun hastede hen over de knirkende gulvbrædder og åbnede døren. Den skamløst nysgerrige men loyale tjenestepige sprang tilbage. Hun prøvede end ikke at skjule, at hun havde lyttede med øret presset til døren.

”Polly, hent sæbevand og rene klude! Vandet skal være kogende, ikke lunkent. Kan du gøre det?” spurgte Ava. Ved tjenestepigens bekræftelse vendte Ava sig mod to af de ældste børn. ”Minna, Adal, hjælp hende. Skynd jer.” Så gik hun atter ind i kvistrummet, og betragtede ængsteligt elveren, der fandt ting frem fra sin taske. Kort tid efter kom tjenestepigen og børnene tilbage med remedierne.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 23.03.2020 18:42
Isiodith koncentrerede sig om at finde sine remedier frem og bed derfor ikke særligt mærke i, hvad end den fremmede kvinde foretog sig. Kun da karret med varmt vand og de rene klude nåede hendes egen spinkle skikkelse, så hun op med et taknemmeligt, mildt smil. Dernæst nikkede hun.

Ved De, om hun viser tegn på magiske evner?”, spurgte skovelveren. Hendes isblå øjne hvilede på kvinden for blot et øjeblik, før hendes opmærksomhed atter skred mod det syge pigebarn. Isiodiths hvide hænder kærtegnede hendes mørke hår væk fra det klistrede ansigt, for at lade øjnene få ordentligt udsyn. En eftertænksom rynke formede sig imellem de brede øjenbryn, som de grønne bylder væskede og sprængtes for øjnene af hende. Isiodith mindedes ikke nogensinde, at have set lignende tilstand før.

Med en forsigtig hånd berørte Isiodith de væskefyldte vabler og straks efter konstaterede hun, at hendes egen magiske helbredende kraft var spildt på at minimere omfanget af sygdommen. Isiodith vendte sig derfor rundt og begyndte at klargøre de urter, som var at finde i hendes sadeltaske. ”Jeg må indrømme, at jeg ikke før har set en lignende sygdomstilstand”, begyndte skovelveren at fortælle, men stadig fattet og rolig. ”Mennesker rammes nogle gange af andre sygdomme end folket fra min egen stamme, men vores urter ser ikke race og er kraftfulde, så fat håb.” Med et enkelt opfordrende nik og et mildt smil, vædede hun en klud i det varme vand, hvorefter hun maste hjerteformede blade mod den ru overflade.
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 23.03.2020 19:23
Ava nikkede taknemmeligt til Polly som et tydeligt tegn til, at hun kunne gå, da tjenestepigen tøvede midt i rummet med sine nysgerrige øjne rettet mod patienten i sengen. Hun knejsede og viftede børnene ud.

”Magiske evner?” gentog Ava forbløffet. ”Hun er et menneske. Og det var hendes far også.” Så vidt jeg ved, tænkte hun stille. I takt med at mørket sænkede sig udenfor vinduet, bevægede Ava sig rundt i rummet og tændte lysestagerne. Stearinlysenes ulmende skær kastede lange skygger på væggen, der hoppede og dansede som dæmoner. Hun bad en stille bøn til Isari.

Ava satte sig ved Ilfas side, og greb hendes koldsvedende hånd. Hun nikkede tavst og var stille, mens elveren arbejdede. Hvis det lykkedes hende at helbrede datteren, ville Ava stå i evig gæld, for hun havde intet at betale med udover sin egen sjæl. Og den var værd at give til gengæld for at se sin datter vokse op.

”Sig endelig hvis De mangler noget.”
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 24.03.2020 08:50
Isiodith smilede knapt til den fremmede kvinde, alt imens hun klargjorde de våde klude med de knuste urter. ”Nogle mennesker viser tegn, hvis de eksempelvis er en blandingsrace. Det er ikke uhørt eller kun i sjældne tilfælde”, forklarede skovelveren fattet, hvorefter hun gestikulerede mod Ava med to af de våde klude, i det Isiodith bad hende gribe dem.
Mine egne kræfter er tæt forbundet med det væsens, jeg tilser, chakra. Forestil Dem et netværk af forbundne tråde indenfor huden. Jeg kan forbinde mit egent chakra til dette netværk og forhaste en healings proces, der dog er domineret af min patients eget netværk. Med ikke-magiske væsner, eksempelvis som Deres datter, kræves der mere af min egen magi. Forstår De?”, spurgte Isiodith, hvorefter hun rejste sig og afklædte sig sin rejsekåbe. Dernæst samlede hun det mørkebrune hår i en elegant knold i nakken, men aldrig forlod hendes isblå øjne den syge pige i sengen.

Grib kludene og gør som jeg. De må ikke stoppe med at skrubbe Deres datter, uanset hvor meget hun beder Dem. Det er meget vigtigt”, sagde skoveleveren, i det hun atter satte sig på hug ved sengekanten og greb to af sine egne klude med urter. ”Jeg mistænker, at det må være meget smertefuldt, men stop ikke. Fat mod og gør som jeg”, gentog Isiodith, som ville hun sikre sig, at hun havde kvindens fulde opmærksomhed. Da hun følte sig sikker herpå, lagde hun kludene mod pigens hals og begyndte at skrubbe.

Snart efter begyndte det lille barn at jamre i sin febervildfarelse.
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 24.03.2020 10:39
Forholdet med Ilfas far havde været kort og passioneret – en tændstik som havde brændt kraftigt, men var gået hurtigt ud, og havde efterladt en forkrøblet og forbrændt sjæl. Selvom Ava følte, hun havde lært ham godt at kende, havde han uden tvivl holdt hemmeligheder for hende. Men at være af en anden race…

Hun vendte opmærksomheden mod elveren. Cakra, netværk, healingsprocesser… det var ting, hun ikke kendte til. ”Det tror jeg, madam,” sagde hun langsomt. ”Gør hvad De er nødt til.”

Ava var ikke sen om at gribe et par klude med urter og følge elverens anvisninger. Hun hev ned i Ilfas dyne og op i hendes ærmer, så hun kunne skrubbe hudens bristende bylder. Det rev i hjertet at se pigen vride sig af smerte, men Ava stolede instinktivt på elveren.

Hvor lang tid de skrubbede, vidste hun ikke. Hun mistede tidsfornemmelsen og koncentrerede sig blot om opgaven. Natten var blæksort og lydene fra vognhjul og grædende børn var erstattet af grove mandestemmer og kvindelige skrål fa de nærmeste bordeller.

Til sidst var der ikke flere bylder tilbage. Ilfa var bleg og klistret af sved, men lå stille i sengen. Ava rejste sig og tørrede sveden af panden. ”Må jeg byde Dem på noget at drikke eller spise?” spurgte hun.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 24.03.2020 12:26
Isiodith ignorerede pigebarnets grådkvalte tiggen og beden, indtil de grønne bylder omsider sprang og efterlod menneskebarnet dækket af røde blodplamager. Ligesom den fremmede kvinde, var også skovelveren dækket af sved og hendes åndedrag var overfladisk. Aldrig havde den unge skovelver været særlig fysisk udholdende og dette tilfælde var ingen undtagelse.

De isblå øjne forlod ikke pigen, selv efter dennes mor spurgte og tilbød mad og drikke. Det var tiltrængt, så Isiodith nikkede taknemmeligt, og tog den resterende rene klud og fugtede i det lunkne vand. Dernæst begyndte hun at vaske det røde blod fra pigens krop. ”Det ville jeg ikke takke nej til, men kun hvad end De kan spare. At drive et børnehjem er et ærbødigt erhverv og jeg vil ikke sætte en kæp i hjulet for kommende måltider til børnene. Så værre er det skam ikke, kan jeg forsikre Dem. Jeg kan godt klare mig”, smilede Isiodith hastigt, hvorefter hun fortsatte.

Hvad vi må gøre nu er at afvente. Jeg vil gerne sikre mig, at bylderne ikke vender tilbage.” 
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 24.03.2020 16:18
Ava så tydeligvis lettet ud, og hun var så taknemmelig over elverens forståelse og overvældet af de seneste par timers begivenheder, at hun kunne tude. Imidlertid hankede hun op i sig selv. ”Bare rolig, vi har altid nok til en gæst.” Om så alle os andre skal sulte lidt mere. Den regel havde Ava kørt med i årevis, og det var en af grundene til, at børnehjemmet forblev i usle kår. Mange børn fra fattige familier fik dagens største måltid, når de kom forbi på børnehjemmet.

Hendes blik flakkede kort til datteren, inden hun nikkede berørt og strøg ud af værelset. Et kvarter senere vendte hun tilbage med en bakke i hænderne med en skål tynd kartoffelsuppe og en luns groft brød. ”Jeg beklager, at dette er det eneste, jeg kan byde på. De er uden tvivl vant til langt bedre måltider,” sagde Ava dæmpet. Hun satte tingene på et lille spisebord og gled ned på sengekanten. Fraværende strøg hun sin datter over håret, inden hun rømmede sig.

”Madam, jeg har en tilståelse. Jeg ved ikke hvorledes, jeg kan betale Dem for deres venlige gerninger. Ser de, pengene er uendelig små her.”
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 24.03.2020 18:50
Isiodith fik røde kinder af forlegenhed, men forholdte sig tavst. Jovist, hun var van til overdådige måltider, men dette var ikke just dårligt. ”Det smager dejligt”, skyndte hun sig at forsikre, hvorefter hun gjorde sig til rette på sengekanten.

Bag hende lå den sovende pige og for nu, synede alting overkommeligt. ”Mit navn er Isiodith. Jeg er fra Elverly”, præsenterede hun med et lille, varmt smil om læberne. Det var pludselig gået op for den unge skovelver, at de endnu ikke havde præsenteret sig ordentligt overfor hinanden. ”Er det Deres sted? Dette børnehjem?”, spurgte hun, både høfligt og oprigtigt interesseret.

Hastigt skyndte Isiodith at ryste på hovedet – nu med varm suppe i munden – og da hun omsider sank maden, rystede hun igen på hovedet. ”Det skal De ikke tænke på. Jeg har helbredernes egenskab. Det er min pligt at hjælpe hvor end jeg kan.”
Ava af Adelsberg

Ava af Adelsberg

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 168 cm

Juicy 25.03.2020 16:22
Ava formåede et lille smil over elverens ros. De gjorde hvad de kunne, med det de havde, og for det meste formåede stuepigen at lave noget spiseligt.

”Ava Stormbjerg,” præsenterede hun sig. Hun havde efterhånden vendt sig til det selvopfundne efternavn frem for efternavnet ”af Adelsberg”: det navn medførte for mange spørgsmål, som hun ikke var interesserede i at svare på. Også selvom Isiodith virkede sympatisk og venlig.

”Jeg er bestyrerinde her. Stifteren af børnehjemmet gik bort for et par år siden og efterlod det i min varetægt. Det er ikke meget, men vi har hinanden, børnene og jeg.” Hun slog ud med armene mod det faldefærdige værelse.

”Er De sikker? I så fald takker jeg dem inderligt, Madam.” Ava lagde hånden på brystet og tog en dyb indånding. ”Og jeg takker Isari for, at jeg stødte ind i Dem i dag. Hvorledes har De lært dine helbredende egenskaber, hvis jeg må spørge om det?”
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 25.03.2020 19:23
Isiodith nikkede, som Ava fortalte og fornemmede ikke løgnen i hendes ord. I stedet betragtede hun kvinden ved hendes side. Skulle Isiodith gætte, måtte denne være på alder med hende selv – hvis en elver og et menneske da kunne sammenlignes på en sådan måde.

Og jeg takker Isari for at give mig muligheden for at redde en lille pige”, svarede Isiodith med et varmt og lille smil om de hjerteformede læber. Hun spiste derefter nogle skefulde af den varme suppe og dyppede brødet i den varme og mosede væske.

Det må De meget gerne”, svarede Isiodith derefter og nikkede bekræftende. ”Jeg er født med evnen og har været i lære som Helbreder, siden jeg var ganske ung. Som De sikkert allerede kan se, er jeg født og opvokset i Elverly. Mine forældre er begge helbredere og dygtige, hvormed de kunne tage mig i lære, fra da jeg var barn.

Isiodith smilede sagtne og tilføjede dernæst; ”mine evner kan dog kun benyttes i de væsner, som har chakraen i sig. Uden den er den ikke meget værd. Jeg er dog også uddannet indenfor plante og urtemedicin, og har en del erfaring med arbejde fra her i Dianthos.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong
Lige nu: 2 | I dag: 4