Reina
Ypperstepræstinde af Isari
Efter Reinas opstandelse havde hun sovet endnu dårligere end før. Mareridtene var værre, da de nu havde mere at bruge som materiale, og Reina frøs også de fleste nætter. Noget hun ikke havde gjort før, men det kunne umuligt være sundt at blive vækket til live en til gang. Noget måtte jo gå galt, og Reina følte i hvert fald hun havde mistet meget af sin varme i kroppen.
Denne morgen var hun også blev vækket voldsomt, gispende efter vejret, og efter at have fået styr på sin vejrtrækning, måtte hun erkende at hun ikke fik sovet mere. I stedet for stod hun op, og iklædte sig sine standard præstinde rober, og en tyk kappe.
Der var stille og roligt nede i selve katedralen, bortset fra et par præstinder der var stået tidligt op, for at gøre klar til at åbne dørene, da en af dem så at Reina var på vej ud af portene, undskyldte hun sig fra sine pligter og fulgte med ypperstepræstinden. Reina havde allerede inden hun døde, en vane med at tage mindst en præstinde med sig rundt, men i disse dage var præstinderne også nervøse for at lade Reina være alene, og havde gjort det som en pligt at følge med hende. Selvom der ikke var meget de kunne gøre mod et nyt mordforsøg, så var der bare en tryghed ved at begive sig i grupper, og Reina havde intet imod selskabet.
De to af dem gik mod tempelhaverne, og Reina lagde mærke til en skikkelse der sad og så ud til at slappe af på en bænk. HUn var pænt nok klædt til det ikke lignede en hjemløs der sad på bænken, og Reina stoppede lidt op og vendte sig mod sin præstinde.
"Hvem er det?" hviskede Reina. Hendes problem med at genkende ansigter var et konstant problem, og det var grunden til at præstinderne i templet ofte var der til at hjælpe hende. Det var derfor heller ikke nødvendigvis en hemmelighed, men det var heller ikke noget der blev talt om.
"Det ligner Anuki Amynta. Ypperstepræstinden for Chance," svarede hun tilbage, og da hun så at Reina stadig så lidt undrende ud, forsatte hun.
"Hendes mor var tidligere ypperstepræstinde for Aladrios." Der klikkede det endelig for Reina, og hun kunne da godt huske den unge ypperstepræstinde fra tiden med Kiles Orden.
"Jeg ønsker at udveksle nogle ord med hende, hvis du kunne gå tilbage til katedralen... eller hente nogle urter uden mig, ville det være rart," sagde Reina blidt. Præstinden så ud til at tøve, men efter at have kigget lidt ekstra på Anuki, nikkede hun og forlod stedet.
Reina selv gik over til bænken, og stoppede lidt fra den.
"Må jeg sætte mig?" spurgte hun blidt, og holdt sine hænder samlet foran sig, mens hendes blik hvilede på den unge kvinde.