Corvus vidste godt at Xaphan var stresset over hele denne situation, han selv kunne da heller ikke se sig fri fra de søvnløse nætter og den absurd evige bekymring om, hvad der ville ske med Dianthos og tronen. Svagt nikkede han
”Der er desværre ikke andet at gøre, Xaphan” sagde han med et skævt smil på læberne. Corvus hadede at sidde i denne situation, nærmest som om de alle var en eller anden form for lokkemad. Stod det til Corvus selv, burde ridderne slå sig sammen mod Kiles Orden og sætte en stopper for deres tyrani en gang for alle, Corvus var blot for gammel til at være tovholder for en kæmpe opgave dem den, men en person som Xaphan, stærkere og formentlig yngre, i hvert fald udseende mæssigt, havde nok bedre chancer for at kunne køre sådan et angreb på Ordenen. Corvus skar kort tænder ved tanken om Kiles Oden der havde magten over ridderne
”Hvis den dag kommer, så lover jeg dig, at jeg personligt vil sørge for, at de ikke slipper godt fra det. Jeg er ganske vidst en ældre herre, men jeg er overbevist om, at der er flere der er på vores side, kontra deres…” sagde han med et skævt smil på læberne. Corvus krydsede fingre for det ikke kom til at ske, for han havde sikkert ikke energien til det når alt kom til alt.
Corvus trak svagt på skuldrene. Det kunne godt være han havde levet et godt liv med kone, børn og børnebørn, men han var dog stadig ked af hans elskede kone ikke var hos ham længere. Fra tid til anden var han overbevist om, at hun var i huset, som om han kunne se nogle skygger, høre hendes stemme og mærke hendes hånd stryge ham over kinden som hun plejede da hun var i live. Et skævt smil kom frem på hans læber
’”Jeg ved Cornelius gør… En væbner? Jeg er spion, så jeg tror ikke der er meget ved at være væbner for mig, det ville bedre egnet til en der er kriger og ikke spion” sagde han med et smil på læberne. Corvus var ikke sikker på han kunne lide ideen om hans barnebarn der var en del af Lyset allerede, men så igen, han ville jo gerne gå samme vej som Corvus…
Corvus lo kort og så på Xaphan som han talte
”Sindssyg? Ja det er meget muligt… Men det kan du takke mine besøg på Kzar Dûn for” sagde han med et kækt smil på læberne. Hvis han var sindssyg, så var det uden tvivl de par ophold i fangekælderen. Det med at finde en kone til Xaphan var også mere ment som en joke, for Corvus vidste skam godt, at det på ingen måder ville fungere, men det var nu alligevel sjovt, at se hvordan Xaphan reagerede på det.