Dragonflower 16.11.2019 18:11
Sofie skar en halv grimasse, med et skævt, usikkert smil, og trak en smule på skulderne, i en tydelig nonverbal fortolkning af 'eh, det lyder meget rigtigt'. Der lød hvert fald ingen protester over udtalelsen, før hun fortsatte. Det var nok ikke en måde Sofie ville have formuleret det selv, men det lød ganske vel nogenlunde rigtigt. Desuden, var hun ikke sikker på hun burde rette på ham. Han viste allerede alt for meget til hun var helt tryk ved det. På den anden side, kunne hun ikke undgå at fortsætte. Det var rart at tale med nogen der lod til at forstå, også selvom det nok var at gøre hende selv en enorm bjørnetjeneste.
En variation af samme udtryk, krydret med et hint af skarpsindig overraskelse gled over hende, som Teallachs kommentar til amuletten gav hende en gisning om, at de ikke nødvendigvis altid virkede. Hun havde blot slået det fast igen, for at sikre sig der ikke var nogen tvivl om at hun ikke var 'farlig', som Kiles Orden åbenbart mente alle magiske evner var... Selvom de nok havde ret, i hendes specifikke tilfælde...
Professoren lod til at have lugtet lunten på den del ligeså, som han pressede efter mere viden om hvordan evnerne manifisterede sig. Sofie flyttede en smule på sig i sædet, og hendes udtryk var alvorligt, selvom som hendes blik flakkede et kort øjeblik mod kroens bar, hvor deres mad skulle komme fra, og mod døren.
"Det er ikke anderledes end enhver anden evne, når de først viser sig" sagde hun blot, og håbede det ville være nok. Professoren havde lidt reddet hende, og hun ville ikke lyve for ham, men at fortælle mere åbent om det end det, var ikke noget hun brød sig om. Selv Rofus havde kæmpet med at få mere ud af hende end det! Hun viste udemærket hvor farligt det kunne være, og havde ingen interesse i at dele den viden med andre.
Sofies blik gled var gledet mod døren igen, da Teallach tog hendes hånd. Knap havde han rørt den, før hendes blik for tilbage, ikke til ham, men deres hænder, og hun trak sin hånd til sig i en forskrækket reaktion, mens et gisp forlod hendes læber. Hendes blik flakkede fra hans hånd, til hendes egen, behandskede hånd, og til amuletten om hendes hals, inden et opgivende, men lettet lille suk forlod hende.
"Jeg har ikke brug for hjælp" fastholdt hun med en stram, tvær mine, men det ringede hult, selv i hendes egne øre. Hun lænede sig tilbage på stolen, og foldede armene over brystet.
"Hvad er det overhoved du tror du kan hjælp med, huh? Jeg har helt styr på de evner jeg har, og med amuletten er der ingen chance for at jeg samler nye op ved et uheld"