Dragonflower 28.02.2019 08:53
Netrish var lettet, på trods af sig selv, over at se det lille smil ved den anden kvindes øjenkrog. Netrish indså dog også ganske hurtigt at hun havde lavet en fejl, ikke ved at tale elvisk, men i sin udtale? Bøjning? Hun var ikke sikker, men hendes evner taget i betragtning var det sandsynligvis begge dele. Til trods for sit blod, havde hun primært hørt ordrene formet af mennesketunger.
Netrish bøjede sin nakke en anelse, i anderkendelse og roligt voksende respekt for den anden kvinde. Selvom de var kommet ind på den forkerte fod lod kvinden til at ville det godt, og selvom det måske kun var for blodet i hendes åre, var det et sentiment Netrish var uvant med, men fandt hun påskønnede.
Som den anden fortsatte flakkede Netrish blik for første gang, og det var tydeligt at ordrene ramte et umådeligt ømt punkt. Tegn på den ensomhed måske allerede havde gjort sit indtog.
"Denne sommer bliver min 183'ene" svarede hun med rank ryg, og en tone der antydede at Netrish bestemt var i den opfattelse, at hun var ganske gammel og vis.
"Jeg besøgte skoven for.. det er vel en 4-5 år siden, men jeg nåde ikke langt ind, før jeg var nød til at vende om. Folks reaktioner blev trættende hurtigt" forklarede hun en anelse tørt med et sigende blik. Kvinden hers reaktion var ikke ny for Netrish. Og efter at have skulle forklare sig de første 15 gange havde hun givet op og vendt om.
"Desuden.." forsigtigt, grænsende til nervøst, åbnede Netrish sin hånd, og viste havde hun havde knuget der siden elveren var trådt ind. Det var et Kile symbol, et gammelt et af slagsen. Designet var simplere end det man ofte så nu, men masken var ikke til at tage fejl af
"..gør min pligt det ikke lettere. Jeg forkynder Kiles ord og budskab, og har gjort det knap halvandethundrede år. Og vil gøre det længe efter den Orden der forpester Gudindens navn er gået til grunde" forklarede hun roligt og langsomt, og holdt sig fra at lave nogle pludselige bevægelser imens. Hun viste det ikke var klogt at afsløre overfor denne kvinde. Netrish havde ikke alle detaljerne, men Valkar havde bedt hende om ikke at bære sit symbol fremme overfor gæsterne, og hun kunne kun antage de var fjender af ordenen.
Netrish lukkede roligt hånden igen
"Men hvis du stadig vil stå ved mig, skulle jeg vende tilbage.. hvem skal jeg så sprøger efter?" der havde ikke været megen tid til introduktioner, og Netrish var ikke bekendt nok med elvisk politik til at kende rådets Stemmer.
You got what everybody gets. You got a lifetime.