Reina

Reina

Ypperstepræstinde af Isari

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 06.01.2019 16:58
Dronningens redningsaktion havde taget meget energi fra Reina. At forsøge at heale underernæring var ikke rigtig en ting der var god at forsøge sig i. Folk havde i det tilfælde ikke behov for magi, mens nærmere mad og drikke. Ikke at det ikke kunne hjælpe bare en anelse, og Reina havde gjort hvad hun kunne, men det havde tæret på hende.
Det betød også at hun faktisk formåede at få flere timers søvn, inden mareridtene begyndte at hive fat i hende, og vække hende. Sikkert langt før de fleste andre der var kommet med hende, men hun var vant til det. Hendes mave knurrede let, og det første hun valgte at gøre var at gå ud for at finde noget mad. Heldigvis var hjælpen på slottet venlig nok, og hun fik også lidt mad i sig, før at hun endnu engang var efterladt blot med sine tanker. Tanker om hvad der kunne være sket, mens også over at hun havde taget en chance med at tage hertil, når hun ikke engang havde kunne love at det var sikkert. Det virkede det til at det var, men det var stadig en lidt tung følelse hun havde i brystet på sig selv.

I stedet for at gå hen for at se om nogen af de andre i gruppen var vågne, valgte hun dog at gå tilbage til sit værelse. Bare for at have mulighed for at sidde med sine egne tanker og tænke over det næste træk. Hun blev dog hevet ud af disse tanker da en tjenestepige kom og bankede på døren, og sagde at Valkar havde bedt om hendes tilstedeværelse.
Der var vidst noget om at hun havde lovet ham en forklaring. Et lille smil løb over hendes læber, før at hun fulgte efter tjenestepigen op til Valkar, hvor tjenestepigen forsigtigt bankede på og nævnte at Reina var der.

Reina så træt ud, mere end hun havde gjort tilbage i Dianthos da de første gang mødte hinanden. Hendes tøj var stadig det samme som hun var troppet op i ved slottet. Mørke klæder der ikke passede sig på at være en præstinde af Isari, men det var hvad hun havde taget med, for at være sikker på at skjule sig i mørket. Dog var hendes vinger frie, og man kunne rigtig se hvor hvide de var nu når hun ikke gemte dem væk.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 06.01.2019 19:30
Valkar prydede sig selv ved at være en mand af sit ord, hvilket betød at han ganske rigtigt overholdte sine aftaler. Denne gang omhandlede det en aftale han havde frygtet aldrig at nå. For Reinas død havde efterladt ham med en tomhed, ikke ved at have fejlet sit ord, men ved at have mistet en ven.
At Reina havde dukket op ved hans dør var dog noget han aldrig havde ventet skulle ske, en glædelig  overraskelse han ville få mest muligt ud af.

Den lette banken fra tjenestepigen fik slottets herre til at rejse sig fra den bløde stol han havde taget plads i. "Kom ind" lød det med den stille knirken fra kaminen bag ham, rummet var et af de mere behagelig i slottet, ikke så stort med et maleri hængende over pejsen, tre polstrede stole og et bord med to kopper, en kande samt et fad med små tærter.
"Ah godt at se dem Reina, tag endelig plads" Smilende og gestikulerende ene hånd hanviste han mod en stol og gjorde mine til at selv tage plads. "Vi aftalte i sin tid at mødes til te hos dem, men jeg håber at de kan tilgive at jeg har flyttet det til her?" Mageligt fandt Valkar sig til rette i sin stol, hældende en grøn te op i begge kopper. "Undskyld at jeg er så ligefrem, hvem hvad skete der med dem?" hans øjne faldende for en stund på de uskyldige snehvide vinger.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 06.01.2019 20:53
Reina kunne ikke lade vær med at tage alting ind som hun trådte ind i rummet. Det var lang tid siden at hun havde besøgt et slot der ikke var krystalpaladset, og lidt kunne man godt nyde synet. Hun ville aldrig selv kunne bo sådan et sted, men det var alligevel også en del af sin arv hun havde sagt op, da hun valgte at blive Ypperstepræstinde for Isari, noget hun ikke fortrød i et sekund. Måske et halv sekund da hun var blevet stukket ned i katedralen.
Hendes øjne endte dog med at lande på Valkar, som hun smilede venligt til, selvom lidt overraskelse også var at finde i hendes øjne. "Det har de ret i. Det skylder jeg dem stadig," indrømmede hun og rystede let på hovedet. Hun måtte jo invitere ham på te en anden gang når han kom tilbage til Dianthos. Eller når de alle gjorde det.

Hun tog en plads i stolen han henviste hende. Til trods for at hun ikke havde vingerne i lang tid, så var der en vis ynde hun bar dem med, som gjorde at de heller ikke var til besvær som hun satte sig ned. Der var stadig nogle minder om dengang hun havde levet med vingerne sidst, så hun gjorde bare tingene automatisk.
Hendes øjne lukkede lidt i da spørgsmålet kom, og hun dukkede dybt. Hun rakte en hånd ud mod hendes te kop og tog den op i hånden og kiggede ned i den.
"Jeg ved ikke hvor jeg skal starte," indrømmede hun og tog en tår af teen. Den var dejlig varm, og den fik hende til at tænke tilbage på katedralen. Hun savnede sit hjem mere end noget andet. "Jeg tror den korte forklaring er... at Kiles Orden så mig som en trussel, så de gjorde det af med mig." Hun vidste måske ikke hvem hendes morder var, men hun vidste hvor personen var fra.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 08.01.2019 00:10
Et venligt smil spredte sig over Valkars læber. "Det er ikke et spørgsmål om skyld, men jeg håber at kunne tage dem op på deres invitation" han havde håbet på at kunne dele ord med hende, både om hvad det var de lavede her, og hvad der havde ført deres vej i hans retning, men ligeså om hende velbefindende.

Rygterne han havde hørt om hende før deres møde til ballet i sin tid, havde fortalt om hvordan hun var vingeløs, men det ynde hun bar dem med viste de aldrig i ånden havde været forsvundet. "Som det er har vi tid nok, ingen grund til at forhaste dem" forsikrede han hende, engle levede umådeligt længe, men det at hendes frænder ligeså havde brug for hvile gav dem ligeså tid. Som hun fortalte hvad han allerede havde regnet ud, forsvandt det venlige ydre han havde vist, skiftende til en kold vrede fra smalle øjne. En forsikrende hånd fandt hvile over hendes. "Vid at de altid er velkommen her, samt at jeg vil gøre mit for at ingen skal lægge en hånd på dem" ordne kom rolige men stærke, som han delte et simpelt faktum. At ordnen stod bag var det åbenlyse, men hvorfor dronningen var her var et mysterium, for nu. "Hvordan har de det? Jeg har aldrig hørt om engle der er vendt tilbage før?" Hans stemme varm af omsorg.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.01.2019 00:20
For en gangs skyld var der ikke travlt. Der havde været så meget pres på det hele siden hendes genopstandelse. Der var så mange ting de skulle ordne og gøre, og Reina havde sjældent fået nok tid til at sidde og overveje hvad denne oplevelse havde gjort ved hende. Det ville ikke være første gang hun delte sin død og opstanden med en anden person, men det ville være første gang at det var overfor nogen som forstod hvad det ville sige.

Hun kiggede med et let smil ned på hånden over hendes egen. "Jeg takker for deres omsorg, men jeg kan godt tage vare på mig. Jeg havde bare ikke forventet at de ville være så vovede at tage sig af mig i Isaris tilstedeværelse," sagde hun. Hvis hun havde overvejet sandsynligheden for det, så var hun nok sluppet væk uden skræmmer, men det var ikke sket. De havde været hurtige, præcise og så på det ene sted hun faktisk følte sig sikker.
Reina ønskede ikke at tænke på hvordan hun ville have det når hun først kom tilbage til katedralen igen, for hun vidste at hun ville ende der. Ligeså snart denne konflikt var slut, så havde hun stadig sin plads som en ypperstepræstinde. Hun håbede bare ikke at nætterne ville blive værre end de allerede var.

"Jeg har det... okay, under omstændighederne," svarede hun så endelig og nikkede lidt for sig selv. "Jeg har altid været pint af det der er sket i mit liv, men at blive.... dræbt, igen, det er noget helt for sig selv." Hvor mange skulle hun dø før at hun fandt den evige søvn? Det var ikke fordi at hun ønskede at dø, men på den anden side, så ønskede hun ikke at vågne fra endnu en død igen.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 08.01.2019 09:56
Unskyldende løftede Valkar hånden op foran sig "Jeg betvivler ikke deres evner, det var ment som at de altid ville have en ven her" forklarede han. Hendes plads i skæbnens spil måtte være enestående for guderne at sende hende tilbage en anden gang, men med det sagt ønskede han på ingen måde at det skulle ske for hende en tredje gang. Det lod til at han måtte sætte nogle ting i gang, men det var en tanke for et senere tidspunkt. 

Et forsikrende klem blev givet før han atter talte "Det lyder skræmmende" svarede han stille, hans liv havde pint ham på sin helt egen måde, ved det mangel men evige indblanding. "Jeg kan kun begynde at at forstille mig hvordan det må have været, har jeg ret i at tanken om hvis det sker igen har krydset deres tanker?" frygten for at være bundet til at komme igen og igen, ville være kommet til ham ganske hastigt. Valkar trak hånden til sig for at føre teen til hans læber, den varme drik bragte atter ro til hans væsen. "Deres vinger gør dem godt, jeg ved at det lidt er et emneskift men jeg følte at det burde siges" En måske let besynderlig tanke slog ham, måske han skulle have en maler til at male hende en dag? Eller måske en skulptur.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.01.2019 11:25
Reina rystede på hovedet. "Det var ikke ment som at belære dem, men jeg er blot ikke så skrøbelig som mange tror pga. mit erhverv," prøvede hun at forklare sig. Man kunne selvfølgelig også godt drage den konklusion eftersom at hun nu var blevet dræbt to gange i sit liv, og mistede sine vinger (selvom de nu var tilbage). Dengang havde hun dog sat sig selv i den fare der nu engang var. Denne her gang var anderledes, men det var svært at undgå vreden fra en præsteorden der ikke mente der burde være andre guder end deres.

Reina nikkede lidt da Valkar spurgte om tanken havde strejfet hende. "Jeg tjener naturligvis Isari så længe hun ønsker det af mig, men... man kan ikke lade vær med at undre sig hvor meget Isari har i kortene for mig, siden jeg stadig er her," indrømmede hun. Første gang var hun sikker på at det var for at hjælpe hendes bror at hun var holdt i live. Og nu var det at hjælpe den nuværende dronning. Hvis dette blev ved dog, og hun altid skulle hjælpe kongerne og dronningerne så var hun ikke sikker på at hun nogensinde ville finde den hvile hun en dag ønskede for sig selv.
Hendes skuldre sank lidt af lettelse da Valkar skiftede emnet om til hendes vinger. "Tak. Det er en af de gode ting der er kommet med dette," indrømmede hun. Nogen gange kunne hun stadig mærke vingestumperne. Bare følelsen af dem, men for det meste lagde hun ikke længere mærke til det. Nu skulle hun bare over næste forhindring, hvilket var at trække vingerne ind i sig igen.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 08.01.2019 20:28
Valkar smilte kort "Dem der taler gudernes ord har ofte deres velsignelser" erklærede han som det var en kendt lærersætning. Bevars det forlod sig ofte sådan, dem der troede fuldt og fast på guderne havde ofte evner der afspejlede dem, hvordan kunne han ikke tro andet end de havde givet deres gaver? Hans egen færd som engel havde dog stadig ledt til flere spørgsmål end svar for hvad guderne havde i tankerne for ham. Så for nu ville han følge hans egen vej, det var nok for nu.

"Indtil guderne taler direkte til os, er det ej muligt at sige med vished. Men jeg forstår deres tanke, men mit håb er at det er noget mere lykkeligt, hun er trods alt livets gudinde" svarede han opmuntrende, men uvisheden han var sikker på gemte sig i hende kendte han alt for godt. Hvis den ikke blev håndteret ville den blive ved med at gnave i en indtil at der var intet andet tilbage.
"Har de fuld følelse i dem?" han lod spørgsmålet hænge i luften et øjeblik før han stillede det næste. "Tør man spørge hvorfor at de skjuler dem med en kappe? Har de svært ved at trække dem ind?" lød det forsigtigt, det ville give mening at traumet med at have mistet dem en gang kunne blokerer for det ved frygten for at miste dem igen.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 09.01.2019 12:45
Det var rigtig nok at guderne ikke talte direkte til dem, men det var noget andet at Reina følte hvad lysets gudinde ønskede af hende. Der var ingen decideret ord, men det behøvede Reina ikke når hun skulle tale gudindens sprog, og folk stolede på hvad hun sagde. Det var en pligt hun måtte udføre, og for det meste gjorde hun det også med største velbehag. Hun ønskede at alle kunne se Isaris lys.

"Det er som de aldrig har været væk," indrømmede hun. De gjorde ikke ondt med mindre hun fik lagt sig dårligt på dem, eller sat dem i klemme. "Bortset fra følelsen af... stumperne stadig er der." indrømmede hun. Valkar havde aldrig set stumperne af de gamle vinger, men man havde svagt kunne ane at der havde været noget.
Et dybt suk undslap hendes læber, og hun tog en tår af teen endnu engang, mens hun knugede koppen lidt hårdere i sine hænder. "Jeg kan ikke finde roen til at forsøge. Inderst inde er jeg nok bange for at miste dem igen," indrømmede hun, selvom hun havde prøvet af rationalisere de følelser. Sidste gang mistede hun jo sine vinger fordi at hun ikke fik taget dem ind i sig igen, og mørkets krigere havde adgang til at skære dem af.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.01.2019 21:32
Valkar fandt det en smule finurligt at Reina ikke lod til at ville kommentere på hvad han havde sagt, det ville undre ham at hun var utilfreds med hans ordvalg. En ypperste præstinde ville nok have mere forstand på at forstå sin guddoms ord end han nogensinde ville kunne komme til at forstå, men han havde selv en hvis form for mistro til guderne, de havde sendt ham tilbage uden formål, fjernet hvem han havde været.

Han smilede varmt, det varmede ham som en smule glæde viste sig for hende, at der trods alt var sket noget godt for hende. "Ah, jeg ser" svarede han med en snert af sorg i stemmen. Det var en skam siden de var så fantastiske, forhåbentlig ville det ikke holde hende tilbage. 
Valkar nikkede kort og tog selv en tår af sin te, det lod til at han havde haft ret i hans antagelse. "Måske de skal prøve? Som de selv siger føles det som de aldrig har været en del af dem. Hvis Isari mente at de ikke skulle være deres havde de ikke fået dem tilbage" lød det opmuntrende fra slottets herrer. Stille drejede han den varme kop i hans hænder. Han forstod hendes frygt, men som så meget at hun havde overvundet var dette blot endnu en tærskel der skulle krydses. Noget han var sikker på at hun nok skulle.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 10.01.2019 11:56
Det var fine ord at sige, men Reina vidste også godt helt nede i sig selv, at hun ville ikke have den ro indtil dronningen var på sin retmæssige plads igen. Hele situation havde spændt Reina ud til det yderste, og da dette ikke var en ukendt følelse for hende, så vidste hun også at alle forsøg på at få hendes hoved til at slappe af ikke fungerede. Det var som når hun var i felten som Lysets Kriger, og skulle være opmærksom på alt.
"Jeg værdsætter deres tillid, og jeg tror at jeg nok skal få kontrol over mine vinger igen. Det er dog noget der må vente indtil hvad der skal ske har passeret," svarede hun, men hun troede ikke at hun mente at uddybe det. Valkar havde set dronningen. Han havde set Reina som burde være død, og selvom han måske ikke vidste det, så havde han også set Lysets General. Der var kun en logisk konklusion på hvad der skete i øjeblikket, og hvad der ville komme til at ske. Især når Reina udtrykkeligt havde sagt at Kiles Orden havde dræbt hende.

Reina startede med at åbne munden, før at hun lukkede den igen, hun havde også spørgsmål til Valkar, men hun var ikke sikker på at det var noget Valkar ønskede at bringe op. Han kunne selvfølgelig altid slå det ned. "Sidste gang vi så hinanden, udviste de en interesse for at genvinde deres minder. Det er ikke for at snage, men er det noget de er kommet tættere på?" Reina kunne godt forstå hvis Valkar ikke ønskede at tale om det, men hun tænkte også at det måtte være forfærdeligt ikke at vide hvor man kom frem, og ønske at søge de minder.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 11.01.2019 00:44
Valkar nikkede, det gav mening at hun ville fokusere på det er lå foran hende. Reina lod til at altid ville gøre for andre end sig selv, en nobel tanke mange ville mene var værd at stræbe efter.
Men det lod til at kun have fået hende i problemer, Kiles hånd havde været åh så tæt på hende flere gange end de fleste, men stadig havde hun valgt sin vej. Døden havde dog ikke haft lov at få dens fingre i hende. Måske var der noget om den godhed hun udstrålede? "Jeg forstår deres valg fuldt ud, det lyder til at der er meget der skal falde på plads, måske de kunne forklare hvorfor at Isanne er her og ikke i Dianthos? Samt hendes helbred virker anderledes" lød det som han tog en kort tår af teen "Kiles ordens indblanding er tydelig, men jeg kan ikke sætte en finger på hvorledes"

"Åh" en skygge lagde sig kort over hans ansigt "Det er jeg, dog er det ikke gode minder. Jeg husker min forlovedes skrig som hun brændte ihjel i en kælder. Hvordan ridderen jeg var væbner tog sig betalt for at jeg stoppede ham fra at ligge med en kvinde." Stilheden var slående som Cecilias forpinte skrig ekkoede i hans sind. Valkar rømmede sig kort, nu var ikke tiden ."Men alt er ikke skidt, jeg kan huske min fars latter igen ikke at jeg kan huske hvordan han ser ud, men latteren var varm og den varmer mig atter en gang"

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 11.01.2019 11:34
Det var ikke engang fordi at Reina gjorde et stort nummer om at sørge for at andre altid kom foran hende, det var bare sådan hun var blevet opdraget, og derfor var også sådan hun interagerede med verdenen omkring hende. Det var nok det der i bund og grund fik hende i problemer, fordi hun altid ønskede det bedste for alle.

Reina så lidt tøvende ud da Valkar spurgte ind til Isanne, og om hvorfor hun var her. Dog var det jo blot et spørgsmål om hvornår alle andre fik at vide at den dronning der sad på tronen ikke var deres. Det var jo deres mening at tage til Dianthos snarest.
"Dronningen, Isanne, blev holdt fanget her i Azurien i en længere periode, mens nogen har fremstået som hende i Dianthos. Med alt hvad der er sket, er det nok ikke en overraskelse for nogen at dette må have været et større komplot fra Kiles Orden, for at få lov til at overtage magten i landet," pointerede Reina. Hun ønskede at det ikk var sådan, men hun kunne ikke vende et blindt øje til hvad der var sket.

Hun lyttede til hvad Valkar havde at sige om sine minder og nikkede lidt. "Jeg er ked af at høre det Valkar," sagde hun og kiggede bekymret og sorgmodigt på ham. Det var sjældent at hun hørte om nogen engle der havde haft fornøjelsen af at have et godt og roligt liv.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 13.01.2019 20:45
Valkar nikkede med en seriøs mine, det forklarede hvorledes at kvinden han havde set til vinterballet havde virket så, anderledes. Jo mere hans tanker vandrede til hvor de sidst havde mødtes, jo mere erindrenderede han at denne falske dronning havde fremstået som en skygge af hendes forgænger, som en skyggernes dronning. 
"Det forklare en del ting, jeg antager dette er en nylig opdagelse?"
Han rystede kort på hovedet "Selvfølgelig ville de have gjort noget så snart de vidste det. Men det lyder i sandhed som en tung byrde de bærer" tilføjede han stille, det lignede ham ikke at fortale sig som han havde gjort, men selv han kunne begå fejl. "Ordnens magt er stor, men de fører deres hånd forhastet. Deres nye dekreter viser at de er pressede, og med hvert af dem slår de flere skår i deres masker" Det var efterhånden tydeligt for selv den almene befolkning der havde taget mod ordnens hjælp med kyshånd, og nu havde Lazura rejst sig i oprør mod ordenen, ved han side.

Han måtte synke en gang før han kunne finde ord til at svare hende "Jeg takker for deres omsorg, men jeg er ikke så skrøbelig som jeg måske lyder" klukkede han kort. Det var på sin morsomt at kunne gentage hende, men han måtte nok sande at han var bange for at tale mere om hans minder, for lige nu havde han nok i dem dem der var.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 14.01.2019 12:52
Den var ikke så nylig som Reina ønskede, men det havde været vigtigt at Kiles Orden ikke havde opsnuset at de vidste at dronningen ikke var rigtig. For ikke at nævne at Reina kunne bekræfte at hun var blevet dræbt af selv sammen orden. De havde ingen ide om hvad Ordenen kunne gøre, og de havde haft brug for nogle allierede. Og Isanne. Endelig kunne de dog se på at komme videre og tage landet tilbage fra de tyranner.
"Det har de helt ret i. Det virker til at folk er begyndt at blive trætte over de mange regler som der bliver sat op. Jeg håber det betyder at vi har folket på vores side, når tiden er inde," svarede hun tilbage. Forhåbentlig ville tidligere Isari-tilbedere igen vende sig mod Livets gudinde, og forkaste den ligegyldighed der normalvis fulgte Kile. Dette var ikke fordi at Reina ikke brød sig om gudinden, og hun så hende også som en nødvendighed, men Kile havde altid fremstået som ligeglad mod sine tilbedere, og selvom de stadig var en nødvendighed, så kunne man ikke bygge et rige på død. Kiles Orden havde prøvet, men Reina var ikke sikker på at Leoric i det hele taget bad til Kile, eller om han bare skulle udvælge en gud til dette, og det ville være nemmest for dem at gå med dødsgudinden.

Hun smilte lidt på Valkar, da han nævnte at han ikke var så skrøbelig som han lød. Det havde ikke været hendes mening at antyde så, men arrene man bar langt inde i sig, var ofte de hårdeste byrder at bære. Reina tænkte dog at Valkar nok også selv var klar over dette, og hvis han havde lyst til at snakke, så skulle han nok komme til hende. Der var ikke mange der kunne forstå byrderne der kom med at være en engel.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 14.01.2019 23:45
Valkar nikkede til sandheden han delte med ham, folket var trætte, men bange for hvad der kunne ske nu hvor elverne ikke var med lyset, samt ifølge rygterne var elverne jo aktivt begyndt at jage mennesker. Hvilket var noget vrøvl, men for folket der ikke vidste bedre var det så godt som sandt. "Forstå mig ret jeg forstår harmen Kiles orden har bragt folket, men måden de startede var en genistreg, at sætte sig op som dem reddede folket, for derefter at fremstille sig som deres beskyttere" forklarede han, hun ville næppe syntes om de ord han havde ytret men det var vigtigt at hun forstod hvorfor at de havde fået den plads de havde. "At bruge elverne som fjende billede lader til at have været et forsøg på at skabe et fjendebillede folket kunne samles mod, skovelverne havde især været noget vokale i deres hævelse over de andre racer. Men også til at blænde folkets blik mod Mørkets magter" fortsatte han eftertænksomt. Det gav ikke mening for ham at ordnen så nærmest spontant havde skiftet over i diktatur. "Noget har fået dem til at føle sig truet til at arbejde forhastet, men hvad er spørgsmålet..."

Han sukkede kort. Hendes smil fortalte ham at hun forstod, at hun ikke ønskede at presse ham til at fortælle mere, men mest af alt at hun var villig til at lytte. "Hvis jeg skal sætte ord på hvad jeg har lært, må det være at vi er blevet givet endnu et liv, men det et ikke som vor første, og der ingen årsag til at leve det som det var. Vi er mere end vor minder, vi er hvad vi vælger at gøre" guderne havde ført dem tilbage men de var dem der brugte deres vinger.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 15.01.2019 21:46
Det var ikke som om at Reina ikke forstod det. Hun havde fået en god opdragelse, og kendte selv til politikken ved de royale, men alligevel var det bare forkert med Kile. Det havde altid været Isari og Zaladin der kæmpede om magten, Aladrios og Kile var for passive til at kunne stå for noget. Kile mere end Aladrios. Aladrios prøvede trods alt at bringe balance, noget som Reina kunne værdsætte, selvom hun så lyset som den eneste rigtige vej.
Reina var dog ikke sikker på at de havde forhastet sig mere end at de havde været grådige. Måske en smule bange for at blive opdaget som dagene skred frem. Det var trods alt ukarakteristisk at hun ikke ville se nogen. Især når man tænkte på hvor ofte Reina før i tiden var blevet set på slottet, for at vejlede dronningen, når hun ikke var sikker på hvad Isari mente. Der var kommet en form for venskab og forståelse mellem dem, som Reina ikke følte bare kunne være gået væk fordi at de ikke var enige om hvilken gud der skulle følges. Det var en lettelse at vide at dronningen ikke var Isanne, selvom Isanne havde været fanget.
Selvom hun tænkte disse tanker, så sagde hun dem dog ikke højt, men rystede bare på hovedet, for at indikerer at hun ikke selv kunne vide. Måske hvis de fangede Leoric ville de endelig vide det.

Reina kunne dog ikke lade vær med at smile, da hun hørte hvad Valkar sagde om at de selv måtte vælge årsagen til at leve. "Det er en god måde at tænke på det nye liv som," svarede hun og var stille lidt, inden at hun forsatte. "Vi har alle en grund til at være her på jorden, ellers ville Isari ikke have givet os liv. Men jeg tror også at så lang tid at man bærer godhed i sit hjerte, så er hun stolt over hvad vi gør." Isari viste formegentlig at Reina aldrig ville forlade hendes lys, og måske var dette grunden til at hun havde turde at puste liv i Reina en tredje, og forhåbentlig, sidste gang.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 15.01.2019 22:50
Reinas stilhed gjorde det tydeligt for Valkar at hun ikke ønskede at tale mere om Kiles orden, han kunne godt sætte sig ind i at det var et ganske tungt emne for hende. Det kunne ikke være behageligt at tale om dem der havde ranet tronen fra den dronning hun fulgte, dem der havde myrdet hende og korroderet hendes gudindes indflydelse med alarmerende hast, dem der havde omstyrtet den orden hun altid havde kendt.
Alt dette var forståeligt, men fik ham til at ende med flere spørgsmål end før, spørgsmål der nok ville findes svar på med tiden.

Valkar smilede let overrasket, han havde ikke forventet at hun ville have givet ham ret. "Jeg takker" brød han ind i stilheden før hun fortsatte i tonerene hen af det svar han havde ventet. "En dag kan det være at jeg finder min årsag, men for nu følger jeg min valgte sti" En sti der var blevet noget mere forgrenet end han havde ventet den ville blive, den havde før været så tydelig, tydelig ved at han havde været styret af andre, først ondskabens herrer og derefter hans søgen på at bevise sin ondskab, samt at genvinde hans retmæssige fortid. Men det var fortiden, en del der lå bag ham, hans blik lå nu mod horisonten og fremtiden.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 15.01.2019 23:06
Med tiden ville der blive besvaret de spørgsmål som Valkar sad med, men også de spørgsmål som Reina selv sad med. Det var svært ikke at tænke om alt mellem himmel og jord, og vende og dreje problemet, når man var alene, og bare ventede. Men for Reina nyttede det heller ikke at snakke om det. Ikke mere. Hun havde brugt så meget tid på at snakke om Kiles Orden, og hvad de gjorde galt, og at hun håbede at de var det bedste for landet. Hun havde ikke lyst til bare at sidde og snakke om tingene mere, hun havde lyst til at gøre noget. Om det så krævede at hun tog sin gamle rustning på igen, og greb et sværd, så måtte det være det.

"Det håber jeg sker for dem. Årsagen er forhåbentlig noget der passer til den sti de har valgt," svarede hun. Det var ikke sikkert at det ville passe sammen, men på en eller anden måde ville det nok altid komme til at passe ind mente Reina. Man var trods alt draget af ens natur, og Isari lod en genopstod med den natur intakt. Selvom man kunne komme ud på et sidespor. Reina selv havde også gået længere tid, inden at hun havde valgt at blive præstinde for Isari, selvom hun altid havde været en del af lyset.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 17.01.2019 23:23
Valkar nikkede, det føltes som at de havde delt de ord de kunne med hinanden for nu. Reina lod til at være forbi talens tid, nej det lod til at hun ønskede handling. 
Bevares i hendes sted ville han selv ønske at få de ansvarlige til at stå til ansvar for deres handlinger, der var formeget der havde gået mod hende og hendes. Kiles Orden havde opstillet sig selv som modpol for Lysets gudinde og dets dronning, noget en forkynder af begges ord ej kunne lade stå. Samt at hendes anden død havde været ved deres hånd måtte have sat sit spor, selv i en med så stærkt et sind som hende. 
"Jeg vil takke dem for deres tid og ord" startede han som han stillede koppen med te fra sig igen "Vid at jeg har været glad for at dele ord med dem, selvom de har været noget tunge, både at hører men ligeså at dele. Jeg vil gøre mit for at hjælpe dem med deres gerning som det nu er mig muligt. Men jeg tænker ligeså at de har behov for mere hvile" nikkede han, hun havde meget at udrette og der var ingen årsag til at holde hende tilbage fra hendes pligter. "Når alt dette er overstået vil jeg håbe at vi kan mødes til te hos dem" smilede han kort, det ville være et afbræk han ville nyde til den tid.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Dragonflower, Krystal Administrator
Lige nu: 2 | I dag: 12