For Alicia var det begge dele. Det ildrøde hår skilte sig altid ud, men især efter sin død var Alicia blevet noget mere ligeglad med de nysgerrige blikke. I det mindste havde hun ikke vingerne fremme. Det skulle da nok få folk til at snakke. På overkroppen havde hun en bordeauxrød skjorte med en lettere dyb udskæring. Denne var akkompagneret af et par sorte bukser og de sædvanlige mørkebrune læderstøvler med de sølvfarvede metalspænder. Ved hoften hang et sværd med beskyttende hvirvler af metal omkring håndtaget. Det krævede ikke meget viden at vide, at disse var lavet til at beskytte hånden, når det var trukket.
Det var et stykke tid siden, Alicia sidst havde haft en indtægt, og kassebeholdningen var ved at slippe op, så i øjeblikket var hun desperat på jagt efter et job. Hun havde dog et håb om, at en af Shrades kontakter måske kunne skaffe hende noget arbejde, også selvom hun ikke var i hans følgeskab.
Arbejdet var dog nødt til at vente, da Alicia hørte påstyr i nærheden, og hun drejede hovedet. Hun fangede et glimt af en sort kutte med hvid maske igennem en lille flok mennesker. Kiles Orden. Hvad lavede de her? Uden overhovedet at tænke over det, havde hun sat i rask gang hen mod dem.
Da hun kom tættere på, kunne hun også se et par byvagter. De var ved at anholde en elver. Så sgu da også. Var de stadig jaget? Det var altså ved at blive for meget. Hun kunne tydeligt mærke vreden brænde indvendigt, men hun holdt sig alligevel fattet. Efter sin død var det blevet væsentligt nemmere at styre temperamentet.
"Jeg ville råde jer til at lade elveren gå." Alicia var nået derhen, og hun henvendte sig direkte til præsten. Hun havde dog ikke regnet med, at hendes ordre ville blive fulgt, så det overraskede hende ikke, at Kilepræsten gav ordre til vagterne om at arrestere hende også. Det var typisk. Hun var inderligt glad for, at hun ikke længere var en del af bygarden, for hun ville ikke kunne leve med at skulle arrestere uskyldige væsner. Hun havde dog intet imod de to vagter. De fulgte trods alt bare ordre, og det var nummer et for at være en god soldat. Hun havde trods alt selv været der.
"Jeg undskylder, at jeg er tvunget til at udsætte jer for det her" sagde hun og trak sit sværd, da vagternes våben blev rettet mod hende.
- De ønsker aldeles ikke at se mit temperament i kog...
- Sååå... kan De lide brød?