Manuel
Alpha for en mindre flok ulve - Tidligere slave
Manuel havde hevet Markus med ind til Dianthos for at få fat i nogle småting, som den lille flok havde brug for. Det var efterhånden noget tid siden Manuel selv havde befundet sig i den store hovedstad, men nu var han her igen, blot for at skulle vende tilbage til Medanien om en dag eller to, alt efter om Markus var med på ideen, for Manuel var trods alt alpha, måske ikke smart at befinde sig alene i en storby, hvis der var nogle der ville have fingre i ham, eller udfordrede ham, fordi personen kendte til flokken. Markus puffede til Manuel
"Mannie... Hvornår kommer alpha hunnen med i flokken?" sagde han og pegede ud mod mange af de kvinder de passerede
"Du er jo ikke ung for evigt... Og flokken skal jo føres videre" sagde han og sendte Manuel et kækt smil. Manuel hævede et øjenbryn og fnøs ganske kort
"Du tror vel ikke jeg er så dum og gør den første kvinde jeg møder til førerhun?" sagde han og sukkede. manuel vidste godt selv han efterhånden skulle finde en mage, men han vidste også bare, man skulle passe på hvem man stolede på. Det var jo ikke fordi han ikke havde fået tilbud... For der var mere end rigeligt at tage af, men der var ingen af dem der havde vist sig at være noget som helst værd alligevel. Mannie stoppede op midt i alting, lyttede til et eller andet. Han kunne høre Markus mumle et eller andet, men greb ham i skjorten
"Shh!" kom det fra Manuel, som han forsøgte at styre mod lyden.
Allerede på god afstand kunne han opfange stemmerne af nogle unge mænd, som uden tvivl talte til en eller anden uheldig. Han hørte hvordan modtageren af de stødende ord intet sagde. En dyb knurren kom fra ham som han stillede sig hen til gyden. Markus greb i hans arm
"Mannie.. Det er ikke din kamp" sagde han og forsøgte at holde Manuel tilbage. Manuel kunne høre hvordan de jublede, hvordan deres sko ramte mod denne persons krop. Han kunne mærke det i sig, hvordan hans negle langsomt voksede og øjnene blev røde. Med et ryk, fik han revet sig løs. De fire mænd fik ikke blot lov til at løbe fra det her
"Markus... De fire.. Jeg tager ofret!" sagde Manuel inden han nærmest sprang ind i gyden og så hvordan de unge mænd stirrede på ham, en inden de vidste af det var Markus lige foran dem og holdt dem godt beskæftiget. Manuel så på personen i gyden og det gik hurtigt op for ham det var en kvinde. Manuel sitrede nærmest af vrede som han satte sig på hug ved siden af den bevidstløse kvinde. Han så omkring sig, forsøgte at finde hvad end de idioter måtte have taget fra hende, men da kom Markus med en taske. Manuel nikkede kort inden han forsigtigt løftede den tydeligt afkræftede kvinde op i sin favn. Hun vejede intet! Hun var lige så let som en fjer og så mindst lige så skrøbelig ud. Markus så på Manuel
"Vi kan ikke tage hende med os Mannie... Du ved hvad Aliana siger..." sagde han og så på kvinden i armene på Manuel som han rejste sig. Manuel brummede
" Aliana er intet andet end en Beta... Hun kan rende mig.. Det er min flok.. Ikke hendes" hvæsede han nærmest.. Han havde i længere tid haft problemer med Aliana der troede hun var alpha hunnen, men Manuel vidste ikke hvordan han skulle skaffe sig af med hende, da han var i tvivl om der var nogle af de nuværende der ville være gode til den post..
Svagt trak Markus på skuldrene
"Der er et healerhus i nærheden... " sagde han og begyndte at gå mod udgangen af gyden. Manuel nikkede og gik efter Markus. Manuel kendte vejen så han gik forrest med kvinden i armene
"Markus... Jeg ved jeg ikke burde sige dette.. Men vend hjem.. Fortæl de andre at jeg er tilbage om en dag eller to, jeg klarer mig.. Hvis ikke jeg er tilbage... Så tag Elise med dig og find mig... " sagde han og kastede med hovedet som en hentydning til Markus kunne gå. Markus skar en grimasse
"Manuel.." sagde han svagt og sukkede inden han dog gik alligevel. Manuel's blik rettede sig mod kvinden i hans arme som han gik mod healer huset. Folk sendte dem blikke, studerede denne mand der kom gående med en nærmest livløs krop i armene, med rødglødende øjne og de lange klolignende negle. Han tog en dyb vejrtrækning som han stoppede op, forsøgte at skubbe vreden væk, hvilket langsomt virkede og hans negle og øjne blev normale igen, inden han fortsatte.
There's only so much, one can take...

There's only so much, one can tolerate.