Han havde efterhånden brug for at skulle have et sted at sove og han havde bestemt ikke tænkt sig, at sove i gaderne i Tusmørkedalen, men han vidste da også at dette sted ikke just var kendt for venlige mennesker, men alligevel tog han chancen. Han red gennem gaderne i forsøg på at finde et sted hesten kunne overnatte, eftersom han ikke just kunne have den på kroen, men om han kunne stole på personen der opstaldede hestene, sikkert ikke.. Som han fik betalt for hesten og kom af sted kunne han nærmest mærke, hvordan stedet tyngede ned på en, omsvøbte en i dets spind. Atmosfæren på dette sted var nok til man altid ville være på vagt, for hvad end der måtte gemme sig ude i mørket. Med et optimistisk sind gik han mod kroen. Han havde allerede en svag buzz på, men han kunne normalt ikke sove før han havde fået en del indenbords og det var det han var her for.
Som han kom ind på kroen så han sig omkring, bemærkede de mange dømmende blikke, men alligevel gik han mod baren og bestilte ”Mjød tak” sagde han med et skævt smil på læberne. Selv bartenderen var skummel og virkede som et skævt individ i denne verden. Han var så småt begyndt at lukke ned for den optimistiske side og oven i det, var folk ret så dømmende overfor ham, på trods af han ikke havde været her før. Han fik sit mjød men stivnede da, da han mærkede noget der prikkede mod hans ryg. Han så sig svagt over skulderen og så ansigtet af en kvinde ”Giv mig alt du har på dig af værdi og jeg lader dig gå levende” hvislede hun. Det undrede ham at der ikke var nogle der gjorde noget udover nærmest at vente på hans næste træk. Hurtigt greb han kvindens arm og svingede hende over bardisken og forventede dog ikke slaget mod kæben. Han sundede sig kort inden han trak sværdet og holdt det ud fra sig ”Stop nu... Jeg er her ikke for at slås.. Jeg vil bare have noget og drikke og så få et værelse for natten” sagde han og bemærkede kvinden var kommet på benene igen og kastede med et kniven mod Matthew's mave og han var ikke hurtig nok til at flytte sig og den satte sig fast. Han sank sammen på gulvet under sig og så op som han fik hælen af en sko direkte i ansigtet og det var det sidste han huskede inden alt blev sort.