Tidspunkt: Først på eftermiddagen.
Vejr: Høj solskin og en let brise med noget kraftigere vindstød.
Det var ganske tydeligt at se, at foråret var kommet til Diamantbugten; De fleste folk var enten nede på havnen eller allerede taget afsted ud at sejle. De fleste på togt. Med foråret kom automatisk flere handelsskibe, og flere handelsskibe betød flere rigdomme at stjæle. Det betød dog også, at der var mindre folk til stede i selve byen på en dag som i dag. Gaderne var temmelig tomme, selvom man kunne se et væsen her og der.
Et lettet suk slap læberne på topalisianeren, der netop nu trådte inden for byens grænser, som et smil bredte sig over dem. Endelig hjemme. Den grønne frakke blev slynget over den ene skulder, hvor den blev holdt fast af den højre hånds fingre, så den ikke bare gled ned ad ryggen på ham. Dette forårsagede at ærmet på den hvide skjorte gled ned ad underarmen og afslørede adskillige tatoveringer ned mod albuen, samt et ar lige over håndleddet, der umiskendeligt forestillede et 'P'. Den anden hånd var stukket i lommen på de rødbrune, løse bukser, der til gengæld var stukket ned i de langskaftede 'piratstøvler'. Ved den dybe udskæring på skjorten kunne man se to halskæder hænge over brystet.
En cigarillos blev stukket mellem læberne og en tændstik strøget for at tænde den, inden den venstre hånd igen fjernede pinden og lod en røgsky forlade munden. Herefter blev den igen placeret i munden, så den venstre hånd kunne køre en gang over de sorte dreadlocks, hvilket fik fjerene i pandehåret til at dingle let.
Det var alt for længe siden, Shinji sidst havde set piratbyen. Eller sådan føltes det. Mødet med englen havde nu ikke været skidt, men det havde i den grad været en fejl at tage til ridderturneringen. Han var kun lige sluppet ud med nød og næppe. Det var da godt nok sidste gang, han tog nogle chancer. Tanken fik ham til at klappe sin sabel, der hang i venstre side.
Det gik op for ham, at han var stoppet op og efter et øjebliks fundering over det, satte han atter i bevægelse. Han havde savnet den salte havduft, og hans smil voksede en smule, som han gik mod selve byen.
Halvvejs igennem gaderne blev han dog overfaldet af en stor, sort skikkelse. Dette vise sig dog at være ganske harmløst. Godt nok var han væltet, men det eneste 'farlige' der hændte ham, var han han blev overslikket af panteren. En latter kunne høres fra under pelsen, hvor Shinjis hoved befandt sig, og en hånd kom til syne og begyndte at klø det store dyr bag øret. "Bare rolig, jeg har skam også savnet dig, Shura! Men må jeg godt komme op at stå igen?" spurgte han, hvortil panteren fjernede sig. Da han var kommet på benene igen, børstede han sig fri for støv, inden han samlede frakken op, og igen kastede den over den ene skulder. "Det var en langt varmere velkomst end jeg havde forventet. Jeg er ked af, jeg var nødt til at efterlade dig" sagde han og kastede et blik på de gule øjne. Hovedet fra dyret kørte sig op ad hans lår en gang, og Shinjis smil voksede igen. Han fandt en lille pung frem, som han gav panteren, hvorefter denne igen løb tilbage til kroen. Krofatter vidste godt, hvad den skulle have, når Shinji kom hjem, så han behøvede heldigvis ikke selv gå med længere. Han kunne i stedet sætte kursen mod havnen for at tage et kig på skibene.

- Hvis De vil have mine læber til at lukke, må De gøre det med et kys.
- Jeg er tulipaner! Nej vent... det er ikke rigtigt. Tulipasianer? Nej. Topalisianer! Der var den!
- Aww blev De lidt muggen? Vil De have en kiks?