Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 10.03.2018 21:20
Liv var som regel en meget social person, der ikke brød sig om at være alene i for lang tid af gangen. Men engang i mellem havde selv hun dage, hvor hun ikke havde lyst til at være blandt andre. På de dage holdt hun sig helt for sig selv, og hvis hun havde en seng, så blev hun som regel i den hele dagen. Hun sov, hun mediterede, hun tænkte over sit liv og sine beslutninger, og hun hverken spiste eller drak i op til flere dage, indtil hun var klar igen. Det skete kun meget sjældent, men i dag var en af de dage. 

Hun havde glemt, hvis hus, hun opholdt sig i lige nu, og hvor beboerne var, men hun var også ligeglad. Det var et fint hus med marmor på gulvene og store, lyse vinduer. Liv havde egentlig tænkt sig at blive i sengen hele dagen, som hun plejede, men da hun vidste, at det store badeværelse husede et kæmpe badekar i hvidt marmor, kunne hun ikke holde sig væk. Hun beordrede pigen i huset om at fylde karret til randen med skoldhedt vand, og derefter lod Liv sig sænke ned i det, selvom det var alt for varmt for de fleste dødelige væsner. Hun lå der på overflade af vandet og flød med lukkede øjne og ørene under vandet, så alle lyde forsvandt. 

Det var vidunderligt afslappende, og Liv følte, at hun aldrig mere skulle bekymre sig om noget igen.

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 11.03.2018 18:13
Endnu et minus ved at hans forbandelse var blevet hævet var at han intet hjem havde. Han havde heller ikke penge til at betale for et værelse. Så indtil videre havde han brudt ind i efterladte hjem og sovet dér, eller ved templerne. Han foretrak at sove i et efterladt hus, da der som regel også var mad og så frøs han ikke. Heldigvis havde han fundet et hus, der så ud til at være forladt, Han var ved døren, da han pludselig så bevægelse inde i huset igennem et af vinduerne. Han skulle til at skynde sig væk, inden det gik op for ham, at han kunne genkende personen han havde set igennem vinduet. Han kunne tage fejl, men det havde virkelig lignet hans mor - Det var flere år siden han havde set hende. Deres sidste møde havde kun været kort - Han havde været under forbandelsens indflydelse og havde fortalt hende om det, og løbet væk fra hende derefter. På det tidspunkt havde han været vred og oprevet over alting, på grund af den forbandelse, og havde på det tidspunkt, intet ønske om, at have kontakt med Liv.

Heldigvis var forbandelsen brudt nu, og han havde haft planer om at finde hende. Denne gang var heldet med ham for han havde fundet hende - eller, forhåbentlig var det hende. Der var kun en måde, at finde ud af det på, også selvom der var risikoer ved det - For hvis han tog fejl kunne det have været husets ejer, og han ville komme i problemer, hvis han afslørede sig selv.
Han prøvede at åbne døren, og igen smilede heldet til ham, for døren var åben. Han trådte indenfor og blev helt lettet over varmen, der omgav ham. Hans kappe gav ham meget varme, men ikke nok altid.
”Liv?” Han havde hævet sin stemme. ”Liv Chaia?”
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 11.03.2018 18:59
Liv var faldet i søvn i badekarret. Vandet, der havde været nærmest kogende, var nu en mere normal temperatur. Hendes hoved hvilede på kanten, mens hun nynnede blidt i søvne. Det gjorde hun ofte, og hun havde aldrig været sikker på hvorfor. Hun drømte ikke, men hun nynnede næsten altid en eller anden melodi. Hun sov dybt nok til, at hun slet ikke hørte nogen kalde hendes navn, men pigen, som var blevet forladt af familien, der havde boet her før, hørte det. 

"Madam Liv er i bad," fortalte hun den fremmede mand, der var komment ind, mens hun gik ned ad trappen fra førstesalen. Hun så noget mistænksom ud. "Hvem skal jeg sige det er?"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 11.03.2018 19:08
Castien så undrende på pigen, der henvendte sig til ham. Så det havde været hans mor! Han vidste godt, at hun sikkert ikke ville kunne genkende ham, når hun så ham, da han ikke havde sin oprindelige krop. Det ville have taget for lang tid, hvis han skulle lave sin egen krop, derfor havde han valgt en, der lignede hans oprindelige krop. Det havde også været overraskende nemt at overtage kroppen. Han mistænkte at den tidligere ejer af kroppen ikke havde haft den stærkeste mentalitet. 
"Sig det er hendes søn - Castien Maeren Chaia." Hans blik vandrede henover hans omgivelser. Pigen måtte enten være en ven, eller ejeren af huset. "Og fortæl hende at forbandelsen er hævet." 

Hvordan Liv ville reagere på, at han dukkede op igen, efter så mange år var han usikker på. Men han regnede med at hun også ville blive glad for at se ham igen - især nu hvor han ikke længere var et bæst. Det eneste fra bæstet han havde tilbage var hans kappe, som var lavet af pelsen, fra hans bæsts krop. 
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 11.03.2018 19:21
Liv nægtede simpelthen at tro på, at Castien stod nedenunder, selvom pigen lovede hende, at det var sandt. Hun var i forvejen irriteret over, at pigen havde vækket hende.

"Jeg lover, Madame, det var, hvad han sagde," halv-hulkede pigen og vred sine hænder. 

Liv sukkede og rullede med øjnene, inden hun rejste sig i badet.

"Fint," sagde hun, hendes tone hård og kort for hovedet. "Så må jeg jo hellere se efter selv."

Og så marcherede hun ud af badeværelset og ned ad trappen splitternøgen og med vandet stadig drivende ned ad sin blege krop. Hun stoppede dog op, da hun så manden for bunden af trappen. Han lignede måske lidt Castien, men Liv kendte alle sine mange, mange børn, og hun kunne med det samme se, at det her blot var en, der lignede.

"Hvem er du?" spurgte hun koldt og begyndte langsomt at gå ned ad trappen igen, mens hendes grønne øjne studerede den fremmede. "Og hvorfor udgiver du dig for at være min søn?"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 11.03.2018 19:29
Castien havde været igang med at udforske hans omgivelser, da Liv dukkede op. Han så op hen imod hende, men da han så hun var nøgen, vendte han hurtigt blikket væk med et halvt irriteret fnys. Alligevel overraskede det ham ikke. Som forventet genkendte hun ham heller ikke, så han måtte vel overbevise hende - Det skulle heller ikke være noget problem, når det jo var ham. 
"Jeg udgiver mig ikke for at være din søn. Jeg er din søn." Han tog sin kappe af, og holdte den frem, så hun bedre kunne se den. Kappen var lavet af bæstets pels, hvilket var unikt i sig selv, og han håbede, at hun kunne huske det. 

"Forbandelsen blev hævet ved min død, som forbandelsen lovede, og jeg overtog en andens krop." Han var enormt heldig, at han var dæmon, for hvis han ikke havde været det ville han være død. "Hvis du stadig tvivler på at jeg er din søn, så fortæl mig, hvordan jeg kan vise dig, at jeg taler sandheden." 
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 11.03.2018 19:53
Liv kneb øjnene mistænksomt sammen, og hun voksede sig højere for hvert skridt ned ad trappen, hun tog, indtil hun var næsten et hoved højere end manden, der foregav at være hendes søn. Han skulle ikke tro, han kunne prøve på noget!

"Hm," brummede hun og lænede sig lidt ned for at inspicere kappen. Den lignede godt nok pelsen fra det bæst, Castien engang havde været, men det beviste jo ingenting. Manden her kunne enten have stjålet kappen eller have slået Castien ihjel og lavet kappen ud af ham. 

"Lad mig mærke din sjæl," sagde hun og rettede sig op. "Hvis du virkelig er den, du siger, du er, så vil din sjæl bekræfte det."

Det var egentlig ikke et spørgsmål, og Liv ventede ikke på mandens tilladelse. Hun lagde begge hænder på hans kinder og tvang ham til at se hende i øjnene. Det var faktisk ikke nødvendigt for hende at røre ved væsnet, hvis sjæl hun studerede, men hun ville være helt sikker. Hun mærkede efter, rørte og smagte på hans sjæl, hvilket ikke ville gøre ondt på manden, men blot give ham en meget mærkelig fornemmelse indeni sig.

Jo mere Liv studerede sjælen, jo mere smilede hun. Det var jo hendes Castien! 

"Åh," hviskede hun, og et sekund efter havde hun trukket ham ind i et tæt kram mod sit nøgne bryst. "Castien! Min lille skat! Min elskede dreng!"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 11.03.2018 21:27
Castien var lidt irriteret over, at hun var nøgen. Det var enormt pinligt, især da hun krammede ham. Normalt ville han med glæde gengælde krammet, og det gjorde han skam også lige kort, men det var simpelthen for mærkeligt, når hun ikke havde noget tøj på. End ikke et håndklæde! Han havde ikke specielt meget imod, at blive kaldt for hendes 'elskede dreng' og 'lille skat', for det havde han vænnet sig til. Liv var bare ekstra kærlig ved sine børn.

"Jeg er også meget glad for at se dig, mor, men jeg ville blive endnu mere glad, hvis du tog tøj på..." Sagde han og prøvede at slippe ud af krammet. "Vi kan snakke sammen, når du er påklædt."
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 11.03.2018 23:35
"Påklædt?" spurgte Liv og tog et skridt tilbage. "Åh. Det havde jeg helt glemt."

Hun havde ikke noget tøj lige i nærheden, så hun tog kappen fra Castien og svøbte sig i den, så hun ikke længere var nøgen.

"Jeg havde rent glemt, at du er lidt sart med det," lo Liv og klappede Castiens kind, inden hun tog hans hånd og ledte ham ud mod køkkenet. "Kom! Fortæl mig alt, du har lavet."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 12.03.2018 17:27
Castien så lidt målløs ud over at hun bare tog hans kappe. Nå, i det mindste havde hun noget på nu. Med et lille suk fulgte han efter hende ind i køkkenet, og med det samme begyndte hans mave at rumle. Det var dejligt befriende, at han ikke skulle til at finde og fange sin egen mad mere. Nu kunne han bare købe maden, eller, du ve', stjæle det. Ikke at han gjorde det! Kun i nødstilfælder. 

"Det er nu meget normalt, at en søn ikke vil se sin mor nøgen." Mumlede han, imens han fulgte efter hende. "Jeg har ikke rigtigt lavet noget, mor. Udover at strejfe rundt i Dunkelskoven, indtil forbandelsen blev hævet fornylig. Jeg er mere interesseret i hvad du har lavet."
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 12.03.2018 23:40
"Jeg? Åh, du ved, det sædvanlige," svarede Liv med sin sædvanlige kvidrende latter, mens hun trak Castien ud i køkkenet. "Hvor længe siden er det, vi talte sidst? Du har vist fået et par søskende siden."

Mens hun talte, gik Liv over til fadeburet og fandt nogle æbler og blommer. Hun kunne ikke lave mad - eller måske kunne hun engang? - og hun havde heller ikke rigtigt brug for at spise noget selv, men hun tænkte, at Castien nok var sulten. Liv synes, han så så tynd ud!

"Jeg kan bede pigen om at lave noget mere bastant mad"? foreslog hun, mens hun skar frugterne ud. "Vi må se at få fedet dig lidt op. Du ser så skravlet ud, min skat."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 14.03.2018 13:34
Selvom det nok burde overraske ham, at han havde fået flere søskende, siden de sidst havde set hinanden, så gjorde det ikke. Han vidste godt, at han havde mange søskende, og så vidt han vidste havde han kun mødt et par få. Ingen af dem havde han et nært forhold til. Det var ikke fordi, at han ikke ville være venner med sine søskende, men hans forbandelse havde gjort det ret svært for ham. 
"Jeg tror det er tooghalvtreds år siden nu? Jeg er ikke sikker." I dunkelskoven mistede han fornemmelse af hvor meget tid, der gik, og han gættede sig bare frem til hvor gammel han var nu. 

Castien satte sig ned på en af stolene, der var i køkkenet. "Det behøves ikke. Jeg er tilfreds med hvad end jeg hurtigt kan få." Det var han virkelig. Æbler, appelsiner og lignende havde han ikke fået i mange, mange år. Kun råt kød. Så han var ret træt af det nu. "Hvem er pigen egentlig?"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 14.03.2018 13:44
"Pigen?" spurgte Liv, mens hun skubbede fadet med frugt henover bordet til Castien, hvorefter hun gik bagom hans stol og lænede sig ned for at slå armene om hans skuldre og kysse hans kind.

"Åh!" sagde hun, da det gik op for hende, hvem Castien mente. "Det er et godt spørgsmål. Hun fulgte med huset, tror jeg. Jeg kan ikke rigtigt huske, hvordan jeg endte her, men hun gør alt, jeg siger, så hun er nok tyende. Jeg har ikke spurgt."

Liv har ikke ligefrem kendt for at have en stærk hukommelse. En af de få ting, hun altid kunne huske, var sine børns navne og ansigter. Alt andet svævede meget hurtigt væk, hvis hun ikke blev mindet om det relativt ofte. Når man var 6000 år gammel, havde hendes hjerne bare indsamlet så meget viden, at der kun var plads til det allermest vigtige, og ting som, hvem mere eller mindre ligegyldige folk var, forsvandt lynhurtigt. 

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 15.03.2018 14:40
Castien var ikke lang tid om at tage fat i et æble, og tage en bid af det. Han havde savnet frugt så forfærdeligt meget. Takket være forbandelsen var han i stand til, at sætte pris på de små ting i livet, for eksempel at hans mor kyssede hans kind. Da han var et bæst kunne han ikke have samme kontakt med andre. Det havde i starten været ulideligt, men han havde vænnet sig til det. Nu skulle han vænne sig til at kunne røre ved andre igen. 

Pigens situation bekymrede ham. Gad vide om hun var blevet efterladt af sine forældre?
”Har du tænkt dig at beholde hende?” Spurgte han imens han gumlede af æblet. Han havde uden tvivl været meget sulten.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 15.03.2018 16:26
"Beholde hende? Nej, hvorfor i alverden skulle jeg dog det?" kluklo Liv og rystede på hovedeg, inden hun kyssede Castiens kind en sidste gang og rettede sig op.

"Sikke et mærkværdigt påfund," kommenterede hun og satte sig ved bordet, så hun kunne se på, at Castiens spiste. "Vil du ikke hellere fortælle mig alt, du har lavet? Fandt du måske en sød, lille missekat at hygge dig med?"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 15.03.2018 22:31
”Du kan da heller ikke bare efterlade hende her?" Det ville være en skam. Pigen kunne blive nyttig, hvordan vidste han ikke, men der var nok et eller andet, som tøsen kunne finde ud af! Castien tog endnu en stor bid af æblet, og det store hul, der havde været i hans mave begyndte at forsvinde. Langsomt, da det jo kun var et æble, men det forsvandt.

Han var lige ved at blive kvalt, da et stykke af æblet kom galt ned i halsen, fordi han blev lettere chokeret over sin mors hæmningsfrie spørgsmål. "Mor!” Han så chokeret på hende. "Selvfølgelig har jeg ikke det! Jeg har ikke været sammen med nogen siden forbandelsen!"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 15.03.2018 23:39
"Det var da en skam," fnes Liv - Castien var altid så bonert. "Du var da ellers så flot. Du kunne sikkert have druknet i villige misser, hvis du havde lyst. Det kunne du sikkert også nu. Du er jo et flot, virilt mandfolk. Men hvis du finder en, så må du se til, at jeg har godkendt hende først. Jeg vil ikke have, at min søn slår sig ned med en eller anden lille, tarvelig tøs."

Liv rakte over bordet og klappede Castiens kind med et moderligt smil og en suk. "Du er blevet så voksen, min lille skat. Snart glemmer du alt om din gamle mor."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 16.03.2018 20:12
Castien kunne ikke stoppe sig selv fra at himle med øjnene. Han havde været alt andet end flot, da han var forbandet, men det ville han ikke diskutere med hende om. Beklageligvis var dette meget typisk hans mor, og han forventede kun at det ville blive værre, når han nu var blevet ældre. "Hvis jeg finder en, så skal jeg nok sige til."
Igen tog han en stor bid af æble. Han fnøs højlydt over hvad hun sagde. "Dig glemmer jeg aldrig, mor. Jeg vil da besøge dig, så ofte jeg kan." Han smilede stort til hende. "Hvem skal ellers gøre mig pinlig berørt?"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 16.03.2018 23:34
"Ja, det ved jeg virkelig heller ikke," kvidrede Liv og rystede lidt på hovedet. Hun vidste godt, at nogle af hendes børn kunne blive lidt forlegne over hendes væremåde, men hun var fuldstændig ligeglad. Hun havde født dem, og derfor havde hun retten til at gøre præcis, hvad hun ville med dem. 

"Er der noget, du mangler?" spurgte hun og så lidt bekymret på sin søn. Liv var evig og altid bekymret for sine børn; fik de nok at spise, havde de tøj på kroppen og tag over hovedet? Var der nogen, der generede dem? 

"Mad? Bolig? En pige? En dreng?" foreslog hun. "Hvad med pigen her i huset? Hvis du har lyst til hende, skal du bare sige til. Der er masser af tomme værelser."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 00:23
Castien tog en sidste af bid af æblet, og besluttede sig for at vente med at spise mere. Han var stadig sulten, men han skulle ikke spise for meget alt for hurtigt. Så vidt han huskede havde en krop ikke godt af det. Han kendte heller ikke denne krop særlig godt, han var stadig igang med at finde ud af dens begrænsninger - heldigvis kom hans dæmongener til stor hjælp, da de begrænsninger var meget få.

Han rystede lidt på hovedet over hans mors bekymrende opførsel. "Jeg mangler egentlig bare et sted at sove, så hvis jeg må sove her i nat ville det være dejligt." Han havde ikke brug for mere, i hvert fald ikke noget han ville have fra sin mor. Han skulle selv finde ud af tingene. "Og jeg er bare glad for at se dig igen. Undskyld at jeg har holdt mig væk i så mange år..."
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 13