Henriette havde i de sidste par dage levede mere alene end nogensinde før. Hun havde ingen venner at ligger op af mens de måtte klamre sig sammen for varmens skyld. Ingen folk at tale med, ingen... Alt på grund af frygten Kiles ordens udgangsforbud havde spredt. Hvordan skulle en lille pige som Henriette klare sig nu hvor alle hun kende havde gemt sig i skyggerne og kloakkerne af hovedstaden?
Alligevel, selvom loven var imod det var Henriette på gaderne af Hovedstadens Nedry Bydistrikt og selvfølgelig som hun var gået ind i en af de mange gyder og drejede rundt om hjørnet hørte hun lyden af rindende vand nær kroen "Det Halve Svin". Hun undrede sig ikke meget over hvem det var, for svaret måtte da være så simpelt at en af gæsterne var gået ud for at tisse på gaden og nu stod der. Men som to masker og to sorte kutter kom til syne for Henriettes blik gik det op for hende at Det Halve Svin passerede hun for mindre end 20 sekunder siden og at de to mænd der stod der måtte være en del af Kiles orden. Hvad gør jeg nu!? Løber jeg!? Spiller jeg smart og går videre!? tænkte hun til sig selv som hun stod som frosset.
"Helkij, endnu et gadebarn til arresten." kom det fra den ene der begynde at gå mod den lamslåede Henriette og den anden så også vende sig mod hende. Hun kunne se at hans maskes øjne bevægede sig over hende og studerede om hun virkelig var det værd. Men han rykkede bare på skulderen og svarede den anden mand som hun vende sig på hælden og satte i løb den anden vej, hurtigt!
Men ikke et sekund nåede hun at bevæge sig inden en skygge sneg sig over jorden og den ene af mændende stod foran hende. Teleportation! Fandens! tænkte hun og vende sig for at prøve den anden vej. Men den anden mand blokerede vejen. "Det er for dit eget bedste lille frøken." hørte hun. Men som Henriettes egne lokker blev hun knald rød i ansigtet. Hvor vågede denne her åndsbolle af en spadser klædt i sådan noget handikappet tøj at stå og sige hvad der var bedst for hende!? "Ved du hvad der er bedst for mig. At du æder dit eget skridt! For jeg tager ikke nogen som helst steder med to kakerlakker som jer!" hendes tone var hård og ordene blev hurtigt fulgt af et spark mod den stakkels mands kronjuveler. Og som han måtte tage sig til de private dele prøvede hun at løbe. Men manden bag hende greb hendes arm og kastede hende til jorden. Han havde stadig fat i hendes håndled og han placerede så sin store støvle på hendes ryg. Henriette frygtede lidt at hendes arm ville brække. Men han skulle satme ikke have den tilfredsstillelse af at smide hende i arresten. Om det så blev over hendes lig!
Hun vred sig og fik med held fat så hun kunne vende sig og med et tag i hans håndled også bed hun sig fat i hans hånd nær tommelfingeren med et godt greb om munden som nu kunne smage blod fra det hårde bid.
Den anden præst begynde bare at sparke Henriette for at få hende fri i panikken og af den opbyggede vrede. Men hun ville hellere sparkes ihjel her end prøve noget af hvad der kunne ske for hende i arresten over nat!