Alianne_ 27.01.2021 20:31
Til sommer er jeg med til at arrangere liverollespillet Nero Light: Shadows of Catastrophe. Det er et cyperpunk liverollespil i en setting, hvor man befinder sig i oplandsbyen Horizon - lige ved siden af den store metropolis Nero City. Nero City er blevet ramt af en katastrofe, der har sendt byen i lockdown og lukket af for al ind- og udrejse samt kommunikationsvejene. Horizon, der før bare var en lidt luset smugler-by drevet af mafiabosser og skumle typer, er lige pludselig blevet det vigtigste sted i verden. Alle drives til den lille by, både de skumle typer, udsendinge fra de store coorporations, lykkejægere og ufrivillige flygtninge, der ikke kan komme ind til deres hjem i Nero City
I game design teamet har vi visionen at gøre hver enkelt spillers oplevelse unik (eller som minimum hver tilmeldt gruppe). Jeg sidder som lead i vores team med at skrive personlige spillerplots, brugerplots, samt at sammensætte brugere med andre, hvis deres baggrundshistorier kan flettes ind i hinanden.
Vi har et system, hvor man udfylder, hvilken type spil, man ønsker sig, og så er det ellers vores job at sende bøller efter dig, hvis du ønsker kamp, eller skabe muligheder for at alle din karakters baggrundstraumer kommer op til overfladen, hvis du er følelsesrollespilleren, der bare gerne vil ligge på jorden og græde i en uge (I ved, hvem I er ;) ).
Vi har allerede nu en ingame-side, hvor man kan oprette sig som karakter, skrive ting ind og lege med sine evnepoint i vores evne-vælger. Lidt senere på foråret (og når man har betalt), vil man også her få mulighed for at skrive beskeder til andre oprettede spillere.
Som noget af det helt seje ved scenariet, udstyrer vi alle spillere med en SOUL. Dette er et device, der kan spændes fast til dit håndled og fungerer som dit digitale jeg under hele scenariet. Den giver dig mulighed for at chatte med andre spillere, overføre penge, læse nyheder, hacke andres SOUL, vise (falsk) ID, se om der er nogen efterlyste karakterer i nærheden og meget, meget mere.
Det er altså ikke en app, du skal downloade til din telefon - det er en Sej Håndledsdims^TM, og voes team bygger og programmerer den selv!
Vi har et system, hvor man udfylder, hvilken type spil, man ønsker sig, og så er det ellers vores job at sende bøller efter dig, hvis du ønsker kamp, eller skabe muligheder for at alle din karakters baggrundstraumer kommer op til overfladen, hvis du er følelsesrollespilleren, der bare gerne vil ligge på jorden og græde i en uge (I ved, hvem I er ;) ).
Vi har allerede nu en ingame-side, hvor man kan oprette sig som karakter, skrive ting ind og lege med sine evnepoint i vores evne-vælger. Lidt senere på foråret (og når man har betalt), vil man også her få mulighed for at skrive beskeder til andre oprettede spillere.
Som noget af det helt seje ved scenariet, udstyrer vi alle spillere med en SOUL. Dette er et device, der kan spændes fast til dit håndled og fungerer som dit digitale jeg under hele scenariet. Den giver dig mulighed for at chatte med andre spillere, overføre penge, læse nyheder, hacke andres SOUL, vise (falsk) ID, se om der er nogen efterlyste karakterer i nærheden og meget, meget mere.
Det er altså ikke en app, du skal downloade til din telefon - det er en Sej Håndledsdims^TM, og voes team bygger og programmerer den selv!
Hvis det lyder som en awesome måde at bruge en lille uge af din sommerferie på, håber jeg at se dig derude! (- og ødelægge berige(!) dit liv med awesome plot.)