Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 17.10.2009 21:57
Hun satte en hånd på hoften, da hun så Voodoo samle tang og mos. Pigen var også praktisk, kunne det ses, og Geill overvejede, hvor vidt Voodoo ligefrem var van til at leve uden tag over hovedet. Det fik hende til at rynke lidt på brynene og suge underlæben ind i munden et øjeblik. Hun nåede ikke længere i sine tanker, før Voodoo bad hende hjælpe til - som led i en lang og informerende sætning. Det var til at le over! På den gode måde, så mindede Voo hende uhyggeligt meget om hende selv. Hun huskede stadig, hvordan hun som mindre ikke kunne holde mund. Nu var hun blevet ældre og mindre uskyldig, dog... Hng, tænk på noget andet.
"Min ven, uhm..," begyndte hun, da hun fandt sin lille lommekniv frem af lommen, og effektivt begyndte at skrabe mos fra stenene, "En fin ven, tror jeg nok. Han er altid irriteret i mit selskab og elsker at pirre mig, men at have giver mig sådan en sten, må da betyde, at han tænker på mig, ikke?" Geill smilede (hvordan var det til at lade være, når Voo selv strålede af det) og samlede sine to håndfulde mos sammen og luntede tilbage til ilden. "Skal du have mere?"

(Godaften ^^)
// Geill Brianne
Illustration af hendes udseende fra photobucket.[/i]

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 17.10.2009 22:05
Voo lyttede imens hun rev mos fra stenene, som når man plukker en kylling. Hun bed sig selv i læben imens hun gjorde det og så meget koncentreret ud i hovedet. Hun fik fat i en stor tot, af det ru græs, og trak til. Hun måtte læne med al sin vægt for at få det op. Da det endelig rev sig løst faldt hun bagover og landede med et bump på bagdelen.
"Avs... Din ven lyder lidt ligesom voksen-Caine. Han er også altid sur og irriteret, men han giver mig mad og drikke, og leger med mig, og lærer mig ting, og fortæller mig hvad jeg skal og ikke skal, og svarer på alle mine spørgsmål, selvom han synes jeg er møgirriterende." sagde hun roligt og rejste sig op og smed mosset på ilden.
"En maaaasse mos. Det brænder hurtigt. Se det er næsten allerede væk. Puff siger det, og så er det bare væk væk væk."
Voo stirrede ind i ilden med store øjne. Lyset fik hendes øjne til at skinne en smule; men sådan så alle øjne jo ud, når de stirrede ind i blussende flammer. Hun smilte til Geill. "Så jeg tror da at din ven er en god ven, fordi han giver dig så flotte gaver. Hvis han ikke kunne lide dig så ville han jo ikke give dig en af skattene!" sagde hun og stirrede på Geill. "Fordi... Fordi hvis han har fundet din sten det samme sted som jeg fandt min sten så har han nok mødt monstret og måske været oppe at slås med monstret og detvaretstortmonster KÆMPEstort virkeligkæmpeenormtstort og farligtogmørktogsort og---" Hun tog en dyb indånding og så et kort øjeblik ud til at være ved at dø, efter den lange, komma-løse sætning.
"Der var nemlig et monster i hulen. Stor og uhyggelig."
Det er ikke for at være nice, men...
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 17.10.2009 22:15
Geill smed mosset på ilden og så det rigtig nok forsvinde hurtigt. Var der ikke andet, mere længerevarende i nærheden? Hun så sig omkring. Mos. En anelse fugtigt tang. Ellers intet. Selv hvis de var heldige, at der uden for hulen ville ligge knust drivtømmer blandt klipperne, så var det gennemblødt og ubrugeligt alligevel.
Hun rettede sin opmærksomhed tilbage på Voo, da pigen begyndte at snakke igen. Det fik hende til at falde lidt sammen i skuldrene. Caine lød alligevel som en bedre ven for Voo, end K- .. var for Geill. Bare se på den skade han oveni havde gjort hende.
Det fik hende til at savne hendes mor et øjeblik. Ikke hendes biologiske mor, godt nok, men dæmonen der havde taget hende til sig. Hvorfor var hun ikke bare blevet hos hende, i stedet for at indvolvere sig så meget med den anden dæmon, der havde givet hende denne sten? Tsk.. Han havde ret, når han kaldte Geill dum. Det ville hun dog aldrig indrømme, selvfølgelig.
"Wow, husk og træk vejret," sagde hun og gik tilbage til væggen for at skrabe mos, "Et monster? Hvor du fandt din sten?" Hun rynkede på brynene i forvirring, men stilte samtidigt et sideledende spørgsmål, da hun betragtede Voo's lettere anstrengte måde at samle mos på; "Kan du forresten håndtere en kniv? Den er lidt sløv. Du må gerne låne den til mosset."
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 17.10.2009 22:24
Voo rystede på hovedet og lavede en afvisende gestus med hænderne. "Nejnejnej, jeg er bange for knive." sagde hun hurtigt og rømmede sig. Hun satte sig roligt ned og så op på Geill med et vurderende udtryk i øjnene. Hun overvejede om hun mon skulle fortælle denne ukendte pige, Geill, om hulen med skatten i. Det var jo hendes og Caines skat. Ikke andres. Kun deres. Hun smilte derefter.
"Jeg fandt den i en undervands-hule! Der var rigtig mange, men der var et ondt monster der beskyttede dem." sagde hun hurtigt og tog en dyb vejrtrækning, for at understreje at hun havde hørt hvad Geill havde sagt, med hensyn til hendes vejrtrækning. Voo lo en anelse bagefter.
"Men ... Jeg er selvfølgelig ikke bange! Jeg er ikke bange for noget som helst overhovedet. Næhæ. Ingenting. Ingenting overhovedet. Aldrig. Næ du." hun holdt en kort pause og så ned i jorden. Hun rodede lidt imod stenene og rynkede næsen. "Altså bortset fra knive... Og sådan lidt... Forskellige ting. Men ikke monstre. Overhovedet. Hvis der var et monster lige her, ikke? Så ville jeg slå den lige på næsen og sige, at den bare skulle gå sin vej. Og hvis den ikke gik, så ville jeg kalde på mit bræt og så ... Ville jeg vinde!" sagde hun roligt. Hun kløede sig i øret og stirrede op på Geill.
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 17.10.2009 22:33
Geill trak på skuldrene og forsøgte ikke at smile, da Voo afviste tilbuddet om kniven. Bange for knive.. Det måtte være svært at klare sig på egen hånd uden en kniv. Personligt følte Geill sig næsten nøgen uden, da hun kunne bruge den i næsten alle situationer. Også de uventede, som nu.
Så imens hun forsatte med at skrabe stenene for mos (forsigtigt, for ikke at overdøve Voo's snak), lyttede hun efter. En undervandshule? Hun så sig over skulderen.
"Hvordan i alverden er du kommet ned til en undervandshule? Er du bare enormt god til at holde vejret, eller er det en evne?" spurgte hun undrende, og gik tilbage til arbjedet. Og som Voo fortsatte med at tale, blev Geill glad for, at hun havde hun ryggen til pigen. Ellers ville Voo kunne se det store smil, der langsomt bredte sig mere og mere over hendes ansigt. Voo var komisk at lytte til, og Geill havde mest af alt bare lyst til at kaste hovedet tilbage i frydefuld latter, men hun vidste endnu ikke, hvor upassende det ville være, at grine af den mindre pige. Hun kendte hende jo ikke. Vidste ikke, hvordan hun ville reagere. Så hun kontrollerede sig, tvang smilet ned på et minimum og kom tilbage til bålet med et par håndfulde mos mere.
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 17.10.2009 22:45
"Jeg ventede på lavvande." sagde hun og stoppede pludselig sit arbejde. Hun stirrede på sine hænder og pressede dem imod hulevæggen. "Det var midt om natten." sagde hun og stirrede på hvidheden, der bredte sig over huden. "Mørkt og koldt. Men ... Det var bare fordi..." Hun slap væggen og så ned i jorden. Hun så en smule trist ud. Voos humør kunne svinge helt enormt; det var blevet en dårlig vane efter hånden.
"Jeg ville give den til en ven... Fordi .. Den gamle dame sagde at ..." hun holdt en pause og stirrede på stenen, som hun havde knuget i hånden. Den skinnede en smule. "Ikke noget..." sluttede hun. Hun tænkte. Voo havde for mange ting at tænke på, og når man var så godtroende som hende, så kunne bare en smule mystisk information, fører til en masse hovedpine. Hun sank en klump og proppede stenen i lommen igen. "Men jeg ved ikke helt. Jeg tror der er nok mos på nu. Jeg har ondt i hænderne." klagede hun og kravlede over til ilden, hvor hun satte sig, og holdt hænderne frem imod varmen.
"Men nok om det: Nu skal vi snakke lidt om dig. Hvad er du for en?"
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 17.10.2009 22:54
Så snart Geill fornæmmede pigens humørskift, stoppede hun også sit arbejde og så sig over skulderen med interesse. Lavvande. Selvfølgelig. Men hvorfor? Det fandt hun aldrig ud af, for Voo smed pludselig emnet til side, som var det ingenting. Geill havde lyst til at stampe i jorden af utilfredshed, men i stedet blev følelsen udtrykt gennem rynkede bryn og let udskudt underlæbe. Dog havde hun ikke planer om at presse på. Som sagt, hun kendte ikke pigens reaktionsmønster. Men humørsvingninger.. Det ville hun skrive sig bag øret.
Da Voo satte sig tilbage til ilden, gjorde Geill automatisk det samme. Udenfor var vejret stadig vådt og vindblæst, og selvom Geill ikke kunne holde varmen på ryggen, fandt hun alligevel situation.. Hyggelig nok.
"Mig?" Lød det så overrasket fra hende, da Voo fik vendt samtalens fokus mod hende. "Jeg er ikke rigtig nogen. En pige uden ordentligt tag over hovedet og med alt for dumme bekendtskaber, som hun dog nægter at give slip på, fordi hun er forbandet stædig." Hun sendte Voo et smil og trak på skuldrene. Hun sad i skrædderstilling og holdt om sine arme.
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 17.10.2009 23:03
Voo lo en perlende latter, som var alt godt igen. Intet ondt var nogensinde sket.
"Det er det samme med mig. Eller. Jeg har kun to beke... bekenneskabber..." Voo skar en grimasse og bed sig i tungen. "Be sir' be, kend sir kend, skab siger skab. Bekendtskab." Voo trak på skuldrene og smilede op til Geill, der jo var en del højere end hende, også selvom de sad ned. "Så hvad laver du når det regner så meget? Du burde da gemme dig under dit u-ordentlige tag og være tør." påpegede hun og snød sin næse. Hun følte sig en smule forkølet. Så havde Caine nok haft ret alligevel. Hun kløede sig i øjnene og så igen på Geill. "Du kunne bygge et hus. Det har jeg gjort. Eller. Næsten. Jeg har faktisk fundt sådan et skur, ikke? Og der er tag på og alt muligt. Og hø derinde. Og rotter, men jeg kan leve med rotter. Og så er der varmt. Men jeg har ikke fået lavet taget; der er nemlig hul i. Så når det regner bliver jeg våd. Men så har jeg sat en spand op. Det er smart. Spande er ret smarte. Men der er ikke noget køkken. Så jeg kan ikke lave noget mad, så jeg stjæler lidt fra nogle boder i gaden, men det må du ikke sige til nogen, fordi så fanger de mig og er onde ved mig, og så får jeg ingen mad. Og det er ikke sjovt."
Hun kløede sig i panden og trak på skuldrene. "Så du må altså ikke sige det til nogen, shh!" hun holdt en finger foran læberne, da hun sagde 'shh'-lyden. Hun kunne dog ikke lade være med at le bagefter.
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 17.10.2009 23:15
Geill lyttede smilende og rystede en anelse på hovedet. Ja, spande var smarte. Men måske var Voo smartere, for hun havde trods alt fundet et sted at være. I byen, vel at mærke, siden det var dér, hun fik sin mad. Geill levede så vidt muligt væk fra byen, af en eller anden grund. Hun havde det ikke godt med store menneskemængder, og desuden holdt hun af roen. Hvor hun så boede om natten, kom an på, hvad hun stødte på at steder.
"Bare rolig, jeg siger det ikke til nogen. Siden du også er for ung til at fange din mad selv.. Men når du bliver stor nok, og måske for overvundet din skræk for knive, burde du lære at jage. Det gør jeg." sagde hun og nikkede en bekræftende gang. Geill jagede med bue og pil og var ret så snil til det. Hun var stolt af det, så at sige. Men hun pralede ikke, med mindre hun følte behov for at bevise noget.
"Og så kan man også tilberede sin egen mad over bålet. Det smager lækkert, mens det er en selvbekræftende følelse." Hun smilede stort, så hun næsten måtte lukke øjnene i.
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 17.10.2009 23:27
Voo kiggede på hende med store øjne. "Uuuh... Jage..." hun holdt en kort pause. "Har du ikke nogen steder at bo? Du må godt bo hos mig; der er plads nok. Jeg skal nok lade være med at fylde. Det er så ensomt alene." Det sidste var en mut mumlen. Hun rettede sig lidt op og kløede sig i nakken. "Og og og jeg skal nok vaske mig hver dag og gøre rent heletiden så der ikke er beskidt i hytten. Så kan du lave mad og så kan vi lede efter skatte når vi har fri. Så kan vi også arbejde. Og sælge vores skatte på markedet. Og så kan vi købe noget nyt tøj til mig. Og dig også. Ikke fordi dit tøj ikke er pænt ! Det var ikke det jeg mente. Jeg ville bare ikke være .. sådan... hvad hedder det? Ih du ved hvad jeg mener," snøvlede hun og rystede på hovedet. "Det er også så besværligt, altså. Øv."
Hun rettede sig op og så ind i ilden. Regnen var ved at stilne af, men det øsede stadig ned. Dråberne var blevet mindre. Støvregn, var det hvad man kaldte det?
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 17.10.2009 23:38
Geill lod smilet falde lidt igen, mens Voo talte. Bo? Hos Voo? Byen? Hun tøvede lidt. Hun var ikke så meget for byen, men det kunne være godt for hende. Og arbejde...? Hun sank en klump, trak på skuldrene og pillede lidt ved hulens gulv. Den skød en lille sten afsted med et smølfespark og mumlede;
"Jeg skal overveje det. Det lyder dog hyggeligt, det med selskab." Hun skævede til Voo og smilede med lukket mund. "Men er du virkelig sikker på, at du tør invitere mig sådan? Jeg mener, du kender mig ikke engang. Da jeg først kom ind, troede du, at jeg var et monster. Pas på med ikke at være for godtroende omkring folk." Hvem skulle tro, at Geill nogensinde skulle komme med sådanne råd. Hun var ikke van til at være den ældre og mest fornuftige i selskabet. Kyo havde sørget for, at hun havde følt sig godt undertrykt.
"Fryser du, forresten?" Kom det pludseligt fra hende, da hun fik en idé. Hendes ryg var stadig kold, og hun havde ikke glemt hverken Voo's arm eller tidligere snyden af næsen.
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 17.10.2009 23:47
Voo missede med øjnene. "Er du da farlig? Jeg er ikke bange for dig. Du kan alligevel ikke skade mig. Det kan ingen."
Hun tav og så ind i ilden. Hun tog en sten op og betragtede den. Hun vendte og drejede den i hånden. "Men du er nok ligesom alle andre," sagde hun tåget og betragtede den grå overflade. "Udenpå virker I lige som alle andre." Hun pressede en negl imod stenens massive overflade. "Og selvom der er nogen der er større end jer, så er I ens alligevel." Hun tog en større sten op i den anden hånd og holdt de to sten ud for hinanden for at vurderre forskellen.
"Og I er helt ens, fordi I, selvom I ikke ved det, gemmer jer bag jeres hårde facade," hun slap den store sten og viftede langsomt med den frie hånd foran den lille sten. "Men hvis man kigger lidt, så er I helt unikke indeni."
Voo tog den røde, rubin-sten frem og vendte og drejede den i hånden. "Men I er stadig en sten." Voo tav. Hun havde det med at snakke i gåder. Det havde Caine også kommenteret engang. Hun forstod det ikke selv. Det var ord og vendinger der bare kom til hende. Hun var overbevist om, at det var ting hendes forældre havde fortalt hende engang. Brudstykker af hukommelsen der kom tilbage. Eller også var det dem.
Hun skælvede en enkelt gang, og kom i tanke om Geills andet spørgsmål: "Nej jeg fryser ikke. Jeg er lidt vant til det. Jeg klarer det." Hun tog fat om sin ene arm og gav den et klem. Det var armen uden ærmet. Der var stadig liv i den. Heldigvis. Og den var heller ikke sort. Heldigvis.
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 18.10.2009 00:02
Geill kunne lide at se, at pigen havde selvtillid. Selvom selvtillid selvfølgelig ikke altid var det bedste for helbredet, kunne hun så indskyde, men det gav et stærkt sind, og et stærkt sind og selvbevidsthed var for Geill noget at det vigtigste. At kunne være sig selv..
Ah, nu blev hun helt melankolsk. Hun rystede på hovedet af sig selv, og spidsede i stedet ører til det, som Voo sagde. Det var metaforisk snak, og Geill måde hæve et øjenbryn ved at blive sammenlignet med en sten. En sten som alle andre. Det kunne hun ikke lide. Geill så sig selv som unik, og først da Voo selv gjorde brug af ordet i sin sammenhæng, forsvandt de rynkede bryn, som hun ellers havde fundet frem igen.
"Men sten er ikke bare sten. Sten er også forskellige af størrelse, baggrund, udseende og type..." Mumlede hun, uden helt at rode sig ud i noget filosofisk. Det emne lod hun helst være til fordel for det næste, som Voo sagde. Hun frøs ikke, påstod hun altså.
"Men det gør jeg. Så undskyld mig, mens jeg lige gør noget ved det." Kom det skævt smilende fra hende. Hun så ned på Voo med et par øjne, der så mere levende ud i lyset fra bålet, før hun kneb dem hårdt i og så anstrengt ud et øjeblik. Ud af ryggen på hende skød et par store, brune ørne-lignede vinger, der kun lige kunne være der for Hulens alligevel lave loft. Små fjer svævede rundt i luften fra den simple kraft af frembringelsen, og Geill måtte rulle med skuldrene, for at vænne sig til den anderledes følelse, der nu tyngede hendes skulderblade. Hun var dog van til det, heldigvis, men -
"Urg, det er længe siden...!"
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 18.10.2009 00:09
"Men en sten er en sten. Bare fordi den er brun, gør det den ikke til et træ. Eller fordi den er rød, så er den ikke ild." mumlede hun, som et kort svar til Geills indskydelse om at sten kunne være forskellige. "Mennesker kan også have brunt, rødt, lyst og mørkt hår. Og øjne. Og tøj. Men de er stadig mennesker. Eller sten."
Hun så på stenen fra før og kastede den ind i ilden. Hun anede ikke hvad der nu ville ske med den. Måske ville den blive til aske? Nej. Den ville nok bare blive sort; som når man holdt en gren i ilden for længe.

Da Geill sagde at hun ville gøre noget ved sin frysen, kiggede Voo forvirret på hende. Geills kappe var jo våd, så den kunne da umuligt -- Whoosh. Voo sprang op og tog et skridt bagud, imens hun forbavset, forvirret og betaget stirrede på vingerne.
"Waaaauw!" udbrød hun og tabte kæben. "Hvor er de flotte!"
Hun tog et par skridt tættere på Geill igen og stirrede på vingerne. Det var fugle - selvfølgelig. Altid fugle. Voo kunne ikke så godt lide fugle. Dyr helt generelt. Men frøken Bird havde lærd hende ikke at være bange. Sådan da.
"M--Må jeg røre dem?" spurgte hun og rakte forsigtigt hånden ud imod vingerne.
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 18.10.2009 00:21
Geill havde ikke forventet Voo's høje udbrud, og det gav et sæt i hende. Denne gang holdt hun sig dog ikke for ørerne, men fik alligevel lyst til at bede pigen om at holde lydnivauet nede. Det nåede hun dog ikke, før Voo allerede var på vej tilbage, og ønskede at røre dem. Vingerne altså.
"Mh, må du vel gerne. Men forsigtig! De er følsomme, efter jeg ikke har haft dem i brug et stykke tid." Forklarede hun og gjorde et par sidste små bask, så de sidste løse fjer faldt fra. En af fjerene var store, og dén samlede hun forsigtigt op og holdt i begge sine hænder. Ja, hendes vinger var følsomme efter ikke at være blevet luftet længe. Kunne det sammenlignes med.. Følsom hovedbund? Hvis ikke du var van til at blive rykket i håret, gjorde det altid mere nas, end på dem som fik knubs dagligt.
Ligemeget. Nu holdt hun blot øje med Voo og holdt vingerne så vidt muligt i ro. Selvom det kunne være svært. Hun følte allerede trang til at strække dem så langt de kunne (I ved, som at strække de stive lemmer), men pladsen i hulen gjorde det umuligt. Udstrakt var hver vinge omkring.. tre meter? Det var lige meget. Plads var der i hvert fald for lidt af.
Ømt strøg hun den løsrevne fjer "med hårene" og smilede en anelse til den nysgerrige pige.
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 18.10.2009 00:32
Voo lod ganske forsigtigt fingerspidserne strejfe den ene vinge. Hun så meget koncentreret ud. Det var jo nogle kæmpe-enormt-super-massivt-kæmpe store vinger. Den var blød. Det fik hende til at smile. Hun strejfede igen fjerdene. Fniste en smule.
"De kilder." påpegede hun og kløede sig i nakken. "Kommer du ikke til at kilde dig selv med dem, nogle gange? Når de er så lange, så må de da nu ud alle steder." Voo fik øje på en af de fjer der var faldet på jorden. Hun samlede den op. Den var ikke ret stor. Mindre end hendes længste finger. Hun pegede på den og så fortvivlet på Geill. "Åh nej de ryger af! Så kan du ikke flyve."
Hun rakte Geill fjerden. "Kan du ikke sætte den på igen? Det ville være en skam hvis de røg af, bare sådan lige..." mumlede hun og så på de store vinger. Hun bemærkede godt manglen på plads og så ud af hulens indgang.
"Det regner snart ikke mere." påpegede hun. Sandt nok. Regnen var stilnet meget af; hvis den da ikke var stoppet helt. Dryppene fra huleindgangen gjorde det svært at vurdere. "Kan du så flyve hurtigt?"
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 18.10.2009 00:43
"De kilder mig ikke, når jeg er van til dem. Dit hår kilder dig jo heller ikke, vel? Det er det samme." sagde hun og rakte en arm tilbage for at gribe om spidsen på den modsatte vinge af Voo. De var virkelig bløde.. Og det havde hun næsten glemt. Det gik et kærligt lille smil frem på hendes læber. Den trance fik hun dog hurtigt slynget sig selv ud af igen, da Voo syntes bekymret for hendes fjer.
"Oh, jamen det er naturligt. Der vokser bare nye frem. Jeg har ikke haft vingerne i brug længe, men på trods af det ældes de stadig, og nogle af fjerene bliver blot skiftet ud. Jeg kan skam stadig flyve." Hendes tone var forsikrende og understøttet af afskillige nik. "Så jeg behøver ikke at sætte dem på igen. Det er tværtimod dejligt at få lidt udskiftning af de små. Det er dem, der i længden kan kommer til at irriterer mig, hvis ikke de gjorde det."
Og da Voo så ud af huleindgangen, gjorde Geill det samme. Hun havde ret. Det regnede næsten ikke længere. Hvis det stadig gjorde, var det faktisk kun en anelse, og nemt at holde ud. Der ville i hvert fald gå længe før man ville føle sig gennemblødt.
"Uh, ja. Det kommer an på vinden og sådan, men jeg kan da få det til at suse for ørerne..!"
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 18.10.2009 00:52
Voo var tavs længe. Hun forstod ikke helt hvordan de nye fjer kunne vokse ud. Hun holdt den brune fjer imellem sine fingre. Den var ganske blød. Hun stirrede ud i mørket. "Jeg ville ønske at jeg kunne flyve." mumlede hun. "Men jeg tror jeg ville være for bange alligevel. Jeg har det bedst på jorden."
Hun vendte sig imod Geill og smilte varmt. Hun satte sig til rette ved bålet og gned sine øjne. Hun kvalte et gab og rettede sig op.
"Flyver du så nogengange om kap med fuglene? Kan du flyve helt op til solen og skyerne? Og månen? Og kan man flyve i vand? Er du sådan en engel? Engle har nemlig vinger og du har vinger, så måske er du en engel. Det kunne være sejt, hvis jeg kendte en engel." det sidste blev en lavmelt mumlen. Hun så forsat ud i mørket. Hun tænkte på hvordan engle mon så ud, og om Geill virkelig var en engel. Hun forsøgte også at forestille sig hvordan det var at flyve, men gøs bare ved tanken. Næ tak.
Hun så på ilden, der sang sit sidste vers. Så gik flammerne ud. Gløderne lyste og røgen bredte sig. Voo holdt sig for munden og sukkede. "Jeg er træt." sagde hun.

( kort ... jeg er lidt ... tom for idéer sowwy D: )
Geill Brianne

Geill Brianne

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 169 cm

Geill 18.10.2009 01:09
(Det er helt i orden xD Mine indlæg bliver også mere og mere slørrede.. Er ved at være træt igen xD)

"En engel?" Geill var lige ved at rødme. Hun var aldrig blevet sammenlignet med en engel før, fordi hun havde vinger. Det gav en underlig følelse i maven, som hun ikke kunne sætte ord på, og pludselig havde hun lyst til at hvine og give den mindre pige et kram.
Ved den tanke så hun dog stift ind i ilden. Hun havde lige mødt Voo, for pokker.. Hun dannede ikke normalt en følelse af sympati for nogen så hurtigt. Det var næsten skræmmende. Men pigebarnet mindede hende forfærdeligt meget om hende selv i en yngre version, og nu sad hun og fik det helt skidt med, at Voo egentlig boede alene.
Du overvejer det ikke, Geill..!.
"Jeg har aldrig prøvet at flyve om kap med fuglene. Men jeg har fløjet i skyerne. Uh, månen er vidst uopnåelig og vand er noget mand svømmer i." Det sidste blev sagt med et skævt smil på læben, da hun gav Voo et lille dask i baghovedet.
Da den mindste så bekendtgjorde, at hun var træt, og da ilden allerede var gået ud, tog Geill en beslutning.
"Jamen så lad os få dig hjem..?" Hun spjættede en tilfældig gang med vingerne, så sort aske fløj op i luften og længere ind i hulen. "Også før det bliver helt mørkt."
// Geill Brianne

Jinx Brager

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 8 år

Højde / 120 cm

Voodoo 18.10.2009 01:21
Da Voo fik et dask i baghovedet kom hun med et "Bleeh, man kan da godt svømme i vand. Der er da for eksempel flyve fisk," sagde hun og skar en grimasse. Hun lo for sig selv og klappede sig på maven. Uden nogen grund. "Øv, månen skal ikke være uopnålig. Den er lavet af ost. Tror du nogle gange at der falder ost ned fra månen? Er det der den kommer fra? Der er nogen der siger at ost kommer fra køer, men det er noget fjolleri, for alle ved da at det er mælk, der kommer fra køer. Ligesom folk der sir' at brød kommer fra det der gule græs på markerne. Det er altså heller ikke rigtigt. Det smager i hvert fald ikke som brød." Voo holdt en pause. Hun snakkede for meget - det sagde folk altid, i hvert fald. "Jeg skal nok tie stille."
Hun rejste sig op og vurderede hvad Geill dog mente med at 'få hende hjem'. "Jeg tør altså ikke flyve, hvis det er det du mener. Det er heller ikke så langt. Det er kun et par minutter. Eller ... Skuret ligger i udkanten af byen. Det er ikke så langt. Jeg kan en genvej. Så kan du også lære hvor jeg bor og komme og besøge mig! Det kunne være sjovt! Så har jeg én ven mere! Og så kan du møde Caine igen og blive venner med ham og så kan du også møde ham, men han siger ikke så meget. De fleste er bange for ham, men han er helt ufarlig, altså. Og så har han ikke noget navn. Eller nogen krop. Men man skal ikke stirre, for det kan han ikke lide." (Det er forståeligt hvis du fattede hat af det 8P )
Voo sprang over til åbningen og stak en arm ud. Der var koldt og fugtigt. Men det regnede ikke. Hun samlede Geills kappe op. Den var stadig våd. "Den er ikke tør endnu," påpegede hun og rakte den imod Geill.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Naroba, jack
Lige nu: 3 | I dag: 9