"Jeg ved knapt hvor, jeg skal starte i alt det her. Mit liv har været noget værre rod siden jeg kom hertil. Først mødte jeg en kvinde, der allerede var optaget af en anden mand. Vi forelskede os, og da hun omsider var fri, havde min tåbelighed bundet mig til en anden kvinde. JEg kunne ikke holde styr på noget af det, og hun forsøgte faktisk at tage sit liv ... Hun sprang ud fra klipperne nede syd på, og jeg sprang efter hende uden tanke på liv og lemmer. JEg var så opsat på at redde hende, og det lykkedes. Så fik hun et barn med ham, og hun bortadopterede barnet. JEg var så tåbelig, jeg senere hjalp hende med at opspore barnet, som om det ville gøre kløften mellem os mindre. Jeg var selv så desperat jeg..." Han holdt en pause og skar en væmmelsens grimasse af ren og skær frastødelse over sig selv. "JEg forsøgte at tage mit liv, og havde det ikke været for Flora, var jeg død. JEg skammer mig sådan over det, men jeg har så mange gange siden ønsket, det var sluttet der ... Men nej, så let slap jeg ikke. Til sidst stak Flora af med børnene, som du ved, og jeg var så desperat jeg begyndte..." Han løftede armen op og lagde den for øjnene for at skjule de tårer, der trængte sig på "Jeg begynde gud jælpe mig at drikke ... Den ene svaghed jeg havde svoret aldrig at påtage mig. Jeg havde svoret ved mit liv, jeg ikke var så svag som min fader, der drak efter tabet af min moder, jeg havde svoret overfor mig selv, jeg aldrig ville ty til den slags ... Og for at gøre det værre, slog jeg næsten min gudsøn ihjel foruden en kvinde, jeg da elskede ... De flygtede begge fra mig ... Fra mig, Gabrielle ... Så mange nætter drak jeg mig fra sans og samling, så mange nætter forsøgte jeg at gøre en ende på det hele. Jeg ønskede ikke at leve mere, ønskede ikke at fortsætte. Det var som om jeg var skæbnebestemt til at miste alt, der nogensinde har betydet noget for mig, og selvom jeg bør se det at jeg har mødt dig som en frisk start, en ny chance, så kan jeg næppe tro, jeg har fortjent det. Jeg frygter, jeg vil miste dig også, vil miste alt igen ... Jeg ved ikke om jeg kan klare sådan et slag, selvom jeg nu har været ædru i lidt over et år ..." Han strammede læberne hårdt sammen for at stilne sine tårer, der snart sneg sig ud over kanten af hans øjne, og hans stemme, der ellers altid var så sikker, bævede let af sorg. I hans egne øjne var hans synder så store, at han ikke fortjente nogen ekstra chance, selvom hans gode gerninger og intentioner var mange.