Han lytter til hendes forklaring, og det giver faktisk mening nu. Han giver hendes hånd et lille klem.
"Nu forstår jeg hans valg, min kære," sagde han trøstende ved den forsvarende tone, "Hvilket valg; mellem de to kærligheder i hans liv. Han må være en meget stærk mand at kunne træffe det valg ... Jeg tvivler på jeg selv ville have kunnet gøre det." Der er ægte beundring i hans stemme, og han smiler kærligt til hende, før han fortsætter mere alvorligt. "Og med henblik på at have et valg, Gabrielle, så mente jeg i fald du ikke havde kunnet lide din profession. Forestil dig at hade det. At have ønsker og drømme om så meget mere, men at vide, du aldrig vil kunne gøre de ting, fordi din arv fra dine forældre ikke har givet dig muligheden." Han taler passioneret, og skønt det ikke er hans mening at røbe sig selv, er der noget desperat i hans blik, der fortæller hende, han ikke kun taler ud af bekymring for hendes barndom, men også af personlig erfaring. Det går op for ham, hvad der lyser i hans øjne, og han vender dem hurtigt bort og ser på Tit, hvor han igen smiler, selvom det er en smule påtvunget.
"Hvor er jeg glad for, du har ham."