Da døren blev lukket i - bankede hunulven panden mod den overraskende kolde egetræsdør. Et dybt suk forlod hendes læber, som øjnene pressede sig hårdt sammen.
“
Var det ikke det du ønskede?” Hviskede hun svagt, som ensomheden igen greb hendes krop voldsomt, som hun mærkede hvordan det sveg i hendes øjne. Salte tåre der prøvede at presse sig ud, så de kunne glide frit ned af hendes kinder. Men hun gav dem ikke lov, snøftede og håndryggen gled aggressivt hen over hendes næse.
Hvor længe hun havde siddet på sengens kant, og stirret ind i væggen foran hende. Betragtede en mysterisk plet, hun ikke helt kunne finde ud af hvor kom fra. Der hørte hun døren åbne langsomt, hun behøvede ikke at se op for at se, hvem der trådte ind igennem den.
Og en ubehagelig lettelse, blomstrede frem i hendes brystkasse. De brune øjne kastede sig ned mod de bare fødder - hvornår havde hun taget støvlerne af?
Sengen gav sig, som han satte sig ved siden af. Endnu mere, da han valgte at ligge ryggen ned i sengen.
Hvorfor går du altid? Hendes bror havde spurgt hende om det samme en gang. Hun havde smilet trukket på skuldrene, og ikke kunne forklare ham det. Men hun vidste, at det var en forsvars mekanisme - især når det galt folk hun godt kunne lide. Det var hårdt, at holde det voldsomme temperament i tjek. Og det sidste hun ville have, var at overflade dem verbalt - eller fysisk. Så var det nemmere at trække sig, forlade situationen og få et perspektiv.
“
Fordi - jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere følelser.” Sagde hun forsigtigt - og lagde sig ned ved siden af ham. Kiggede op i loftet.
“
Jeg var elleve, første gang min mor bragte en potentielt mage med ind i mit telt.” Hviskede hun forsigtigt - hvorfor fortalte hun ham det? “
De klæder en af, så man kan anskue personerne. Om alt er okay og god til at få de perfekte børn til klanen. Så kommer kvinderne, og rør ved en - tjekker om man er sådan. Men jo ældre jeg blev, desto værre blev mændene også. Jeg har været gravid tre gange. Alle gangene har jeg flygtet fra klanen for at få det fjernet. Men når du ikke har andet familie, eller venner. Når du er blevet nedbrudt, og manipuleret længe nok i troen af en gud. Så tager det voldsomt hårdt på en, og man kommer altid tilbage. Så når jeg går min vej, er det fordi jeg ikke kan håndtere de voldsomme følelser der kommer op i mig.” Hun sukkede langsomt. “
Så når jeg går min vej, er det fordi jeg godt kan lide personen, og ikke ønsker at blive voldsom eller aggressiv.”