Han smiler kærligt.
"Du
er speciel. Og på mange måder - mange gode måder." Han strøg hende over håret, hvor blomsten rigtigt nok var faldet ud, og før hans hånd gled bort, sad der et bånd af nye hen over hendes hår som et hårbånd. Hun burde knapt kunne mærke det som andet end et kærtegn, og han smilede.
"Jg forstår, du ser dig selv som meget mørk og farlig og at andre også ser dig sådan. Men der er mere og andet i dig end en lejemorder, Gabrielle, og det må du aldrig glemme. Tænk bare på Tits kærlighed til dig; er den mørk, ser han den mærkere del af dig? Han ser dig med samme øjne som jeg ..." Han lo klukkende, "Min Gud, jeg tror jeg har en hvid tiger som rival her!" Han kærtegnede hendes kind. "Det må jeg hellere gøre noget ved." Han smilede hemmelighedsfuldt og tænkte sig hurtigt om, før han tog ordet igen.
"Øjne så klare
for mig åbenbare
en tusindfryd vokser blandt tidsler
Og øjne så klare
dig vil jeg forsvare
Mod allen slags sorg og skærmydsler
Dit sind så roligt
med mig blev fortroligt
min tusindfryd farver min kind
Og dit sind så roligt
gør altind utroligt
For alt jeg har været så blind" Han lænede sig ind og kyssede hende blidt med sit skæve, charmerende smil.
"Jeg beklager, det var lidt kluntet, men det var det bedste, jeg kunne komme på ... Så," bemærkede han med et underholdt glimt i øjet, "hvordan står jeg mig mod mr. Tit?"