Jeg kommer ganske tæt på hende med en rolig, ligegyldig mine.
Jeg smiler atter kort bag masken da jeg ser hende betragte min nye maske.
Jeg fortrækker ikke en mine over hun skyder ryg - Og hvis jeg havde ville hun heller ikke kunne have set det for masken.
Jeg sætter mig meget langsomt på huk så jeg kan stirre ind i hendes stærkt, grønne øje. Kan jo kun betragte det ene, da jeg ikke længere kan fokusere på begge to af gangen.
,,Kan du lide den?" Hvisler jeg lavt. Min stemme har fået en smule oprigtig energi over sig. Mit spørgsmål er hentydet til min nye maske. Egentlig er jeg ikke interresseret i om hun kan lide den eller ej; energien kommer af den svage stolthed jeg føler over den.
Egentlig forventer jeg et ubehøvlet svar, eller slet intet - egentlig meget ligegyldigt. Det er ikke hvad hun siger, om hun siger noget, eller noget der i nærheden. Det eneste der interressere mig er at få magt over hende, få hende til at se hvor meningsløst det hele er; for blot derefter at kasere hende, eller måske endda hjælpe hende væk fra denne ligegyldige verden. Jeg sukker ganske lavt.
Mit blik hviler roligt på Josette, men der ligger intet afventende over mig. Kun stilheden gør det frit for hende at tilføje noget til vor konversion, hvis det ikke blot er en monolog, som ligeså godt kunne have forgået i mit eget hovede; og stadig have den samme betydning for verden omkring os.
Jeg ligger mit hovede afslappet på skrå. Den samme ligegyldighed som sidst vi mødtes ligger over mig. Desperationen som prægede min personlighed under mødet med Arsenic er slet ikke til at mærke. Egentlig fordi hele den affære blot bevidste min teori yderligere - at intet betyder noget, og at det heller aldrig nogensinde har gjordt det, for vi uanset hvor meget vi kæmper for noget, vil vi alle ende ud med det samme; døden. Vi mister alligvel al den respekt og kærlighed vi har kæmpet for, så hvorfor i alverden overhovedet kæmpe?
Det jeg ikke selv ser er den dobbeltmoralskhed jeg ikke opdager ved mig selv er, at hvis intet er noget værd, hvorfor så kæmpe for at få andre til at se intet er noget værd? Inderst inde i den stende personlighed gemmer svaret sig. Et ellers ganske eneklt svar; Frygten for at forelske sig, frygten for at elske og blive svigtet. Tvivlen der spirer for hver posiktiv sjæl jeg møder. Tvivlen som ville kunne ødelægge hele den virkelighed jeg har levet for, og støttet mig op af hele mit liv, bringer en ufattelig frygt med sig. Derfor er det nødvendigt at nedbryde tvivlen. Lad ingen bringe en tvivl. Udslet deres lyst til at drømme og ønske...
langsomt lader jeg min slanke hånd glide fra låret og ned på jorden hvor jeg lader den placere. Mine fingre ligger en smule udspredt, men min håndflade røre ikke jorden. Hele min balance består nu af fingrenes modstandsevne, og styrke.
(vi er lige på frys, fordi Selma gerne vil være en rynket rusin om 10 år XD mahahaha! og jeg en snemand o___X )