Da Romeo mærkede Phillippes grove fingre mod sin pande, stivnede han af nervøsitet og holdt vejret. Det var som om Romeo stod og så det hele udefra, og prøvede at få ham til at rykke sig væk. Havde han rent faktisk stået der fysisk, havde han skubbet sig selv væk ved magt- men hans krop var fanget i en trance han ikke kunne slippe ud af. Måske.. ikke
ville slippe ud af.
Romeo begyndte langsomt at trække vejret igen, hans brystkasse løftede og rejste sig i et tempo der indikerede at han var opildnet - og en brusende fornemmelse ramte ham under navlen da Phillippes hvisken fyldte stilheden. Det var et simpelt spørgsmål - uskyldigt, men det blik han sendte Romeo fik det til at summe helt ude i fingerspidserne. Han tog det hele ind: måden Phillippes hår der lå spraglet om sit hovede, og indrammede hans ansigt som et maleri. De grå, dybe øjne der hvilede på Romeos egne.
Det var..
betagende.
Nu skal jeg fjerne mig, tænkte han beslutsomt.
Men han blev hvor han var.
Forstenet.
"Jeg klarer mig.." brummede han lavt, en smule disorienteret. Han frøs egentlig ikke længere, men alligevel fik han kuldegysninger op ad ben og arme. Hvordan snedkeren havde sådan en indvirkning på ham, kunne han ikke forklare. Der var bare noget i øjeblikket som fik ham til at føle sig så virkelighedsfjern - som om han drømte, og for en gangs skyld ikke ville vågne op igen fra drømmen.
Hans øjne blev mørke, af noget der mindede meget om begær, da Phillippe løftede sig fra gulvet og nærmede sig Romeo. Afstanden blev lukket langsomt imellem dem. Noget i hans underbevidsthed prøvede at få ham til at stoppe op - ruske ham ud af sin trance og tilbage til virkeligheden, men han ville ikke lytte. Ikke lige nu.
Lad mig drømme lidt endnu tænkte han håbløst, fordrukken af situationen. Romeo gjorde plads til at de kunne komme op at sidde, men indviklet i hinandens skød, hans ben over Phillippes. Romeo kunne mærke Phillippes varme ånde mod sine læber - og det sitrede i ham. Han kunne ikke andet end at komme med et rystende suk. Hans øjenlåg havde sænket sig en smule, så han kiggede på Phillippe gennem sine lange, mørke øjenvipper. Han sneg sin hånd, strygende, op ad den andens nakke og lod sin tommelfinger nusse hans baghovede.
Også mig.. Tænkte han, bange for at hvis han sagde noget nu, ville det få ham ud af sin døs. Han åbnede sin mund en smule, så hans læber ikke længere rørte hinanden. Deres næser var meget få milimetre fra at røre. Han sænkede langsomt sit blik ned på Phillippes læber, og tilbage til de grå øjne.
Romeo Bayron | 31 år | Præst | Varulv
"and sometimes it's like I can't even breathe.
But maybe tomorrow. (...) Maybe I'll feel better in the morning."