Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

På det nederste trin stoppede Jath op, løftede hovedet og så ud i stuen foran sig, på de få gæster og rummet i sin helhed. Hun smilede til Adrian og Mik da de nærmede sig. "Hej Mik, jeg er Jath," svarede hun, næsten lige så høfligt som han havde præsenteret sig selv. Hun tænkte at der alligevel måtte komme en del mennesker her, hvis der var brug for tre personer til at tage sig af tingene. Det kunne kun betyde noget positivt om stedet, og det var klart også det indtryk hun havde haft lige fra starten af.
Hun blev utroligt glad da Adrian snakkede om en ny bluse til hende. Det ville betyde at hun ikke selv skulle tage på jagt efter en - hun var utroligt dårlig til at købe tøj. Hun regnede selvfølgelig med at skulle betale for den, og det ville hun også hellere end gerne. Hun brød sig ikke om at tage imod ting gratis, slet ikke ting hun ikke følte hun havde fortjent. Her havde hun ikke fortjent noget, men hun havde det til gengæld som om at hun skyldte en hel masse, mere end bare materiel betaling.
Endnu engang nåede hun dog ikke at takke Adrian før han allerede var forsvundet. I stedet så hun på Mik. "Jeg tror godt, jeg kunne spise et eller andet," sagde hun med et venligt smil. "Hvor kan jeg sidde henne?"

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 14.04.2011 20:10
Adrian forsvandt ud i køkkenet.
Mik så på Jath med et venligt blik. Der er et ledigt bord her ovre. sagde han og pegede mod enden af stuen, bordet ved siden af Adrians sædvanlige bord. Han ventede roligt på Jath, ned et spørgende blik. Hvad kunne de forresten tænke dem at spise? spurgte han roligt.

I mellem tiden havde Adrian fået fat i Lullu, for hun kom uset ud af køkkenet og hen til trappen.
Lullu så på Jath med et venligt blik. Godt at si dig på benene igen Jath. sagde hun høfligt og afslappet. Jeg har taget en trøje med som jeg tror er din størrelse. fortsatte hun, mens hun rakte en trøje frem til Jath, nøjagtig magen til den hun havde før.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Jath kiggede hen hvor Mik pegede, og gik derhen for at sætte sig. Det gik stadig en smule langsomt, men til gengæld var hun ikke afhængig af andres hjælp nu. Hun så op på Mik og gengældte det spørgende blik. Det var det egentligt et godt spørgsmål. Hun anede ikke hvad de havde at byde på, i går havde hun jo bare fået noget mere eller mindre tilfældigt. "Hvad har I?" spurgte hun, og lagde hovedet lidt på skrå.
Jath smilede stort til Lullu da hun kom derhen. "Tusind tak," sagde hun, og hentydede mere til alt hjælpen end til det hun egentligt sagde. Hun så lidt forundret på den bluse der så blev rakt frem til hende. Jo, den så ud til at være den rigtige størrelse. Det var lidt sært at den var fuldstændigt magen til den gamle, bare renere. "Fantastisk," mumlede hun. Den måtte hun tage på når hun havde fået noget mad.

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 02.05.2011 16:35
Mik stod kort og tænkte sig om, i et forsøg på at huske hvad de serverede her på værtshuset. Hans ansigtsudtryk ændrede sig hurtigt da han kom i tanke om hvad han skulle svare.
MAD

* Kartoffelmos med kødsovs
* Hjemmebagt brød med forskelligt pålæg
* Helstegt vildsvin (beregnet til fester og mere)

Drikkevarer

* Øl
* Mjød
* Vand
* Mælk

Mik åndede lettet ud efter at have sagt den lange sætning. han smilte stolt over at have husket det hele.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Den nye bluse lagde Jath pænt foldet sammen ved siden af sig på bænken, og kiggede derefter op på Mik som var ved at, lød det som om, opremse hele menukortet. Heldigvis var det ikke så langt. Hun grinede imponeret. Måden han havde sagt det på havde lydt som om han stod og læste op, men han havde intet at læse op fra.
"Hmm," lød det tænksomt fra hende. "Jeg kunne godt tænke mig noget brød, hvilket pålæg må I selv styre." Hun smilede venligt til Mik. "Nåh ja, og noget mælk ville også være lækkert," tilføjede hun hurtigt. Hun vidste ikke hvornår hun sidst havde smagt mælk. I hvert fald ikke siden hun var rejst ud, og det var efterhånden længe siden.

[Beklager det sene svar...]

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 17.05.2011 16:30
Mik tog i mod Jaths bestilling og skyndte sig ud i køkkenet.
I mellemtiden kom Lullu ind med et krus med mælk og satte det på bordet ved Jath. ]Værsegod. Sagde hun smilende og nejede pænt. Mik kommer lige omlidt med maden. fortsatte hun med sin blide stemme, hvorefter hun gik ud i køkkenet for at hjælpe Mik.

Der gik et par minutter før Mik igen kom ind i stuen, denne gang med et fad, hvorpå noget brød, med en masse pålæg lå, der var både skinke, ost, tomater og agurker og nogle stykker salat. Han vidste jo ikke hvad hun kunne lide så han havde taget lidt af hvert.
Han satte fadet fra sig, på Jaths bord. Værsågod, håber at det behager. sagde han smilende og gik igen ud i køkkenet.

Adrian kom stille gående fra trapperne af, hen mod køkkenet. Da han passerede Jath stoppede han op og smilede til hende. Jeg håber at det smager godt, og jeg håber at det ikke er sidste gang du besøger os. sagde han med et smil, og fortsatte mod køkkenet.

Beklager det sene svar...

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Jath skulle ikke vente længe på sit krus med mælk. Hun takkede Lulu pænt, før hun løftede kruset til munden og begyndte at drikke. Den halvsøde, bløde smag fyldte hendes mund, og hun nød det fuldt ud. Hun havde glemt hvor godt det rent faktisk smagte. Det måtte hun gøre noget oftere, aftalte hun med sig selv.
Da Mik kom med maden satte hun kruset fra sig, og opdagede at det allerede var halvt tømt. Men det fad Mik stillede på bordet foran hende så utroligt lækkert ud, og hun fik den tanke at det her føltes som total luksus. Hun begyndte at spise af lidt af hvert, og det smagte helt fantastisk.
Da Adrian passerede hende, sad hun med en tomat i munden, så hun kunne ikke så godt svare. I stedet måtte hun nøjes med at nikke og prøve at smile - det gik bare ikke så godt, og hun tænkte at det må havde set utroligt komisk ud. Hun håbede også at komme forbi her igen, men at næste gang ville være under lidt mindre dramatiske omstændigheder.

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 05.06.2011 17:09
Adrian var i kælderen, Lullu og Mik var begge ude i køkkenet. Solen var på nedtur og det ville snart blive mørkt udenfor.

Adrian kom stille op fra kælderen, så stille at det næsten ikke kunne høres. Da han trådte ind i stuen, blev nogle enkelte lys og pejsene tændt. Der ville hurtigt blive lunt i stuen.
Da han fik øje på Jath smilede han kort og satte i retning mod hende.

Da han var kommet hen til bordet satte han sig roligt ned uden at sige en lyd. Han kørte en finger hen over bordets stenkant, som var han ved at skrive noget. Men der var intet at se. Han så da smilene på Jath, der åbenbart lige havde fået noget mad. Smager det godt? spurgte han hende roligt, med et venligt smil.

beklager det meget sene svar.. havde en temmelig kraftig skrive blokering..  >_<

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

I flere minutter sad Jath i fuldkommen tavshed og nød sin mad. Hun spiste roligt og langsomt; det var alt for længe siden hun havde fået så god mad, og så endda mad hun ikke selv havde lavet. Hun tænkte sig tilbage mens hun tyggede, på måneder siden hvor hun havde mødt en dværg. Hvad var hans navn? Hun kunne ikke helt huske det... Men han havde lavet den bedste mad hun nogensinde havde smagt. Det her var næsten lige så godt. Ikke helt, men meget tæt på.
Det var et ensomt liv hun førte, og måske hun snart skulle falde til ro og bosætte sig et fast sted, starte en familie og alt det pjat. Men nej, hun kunne bare ikke rigtigt se sig selv i den situation. Måske det ville ske en dag, måske ikke.
Jath blev hevet ud af sit tankespind da Adrian pludseligt sad foran hende. Hun havde slet ikke set ham nærme sig. Hun sank en mundfuld af den lækre mad og smilede stort til ham. "Ja, det er rigtigt lækkert!" Der var ikke tvivl om at hun mente det fuldt ud. "Og du skal have så mange tak for al den her hjælp, det er bestemt ikke sidste gang jeg kommer og besøger jer."

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 11.08.2011 20:00
Adrian så på Jathibiyya og smilede. Det betød jo endnu en kunde. Hvilket var flere penge. Det godt... Det' godt. mumlede han stille. denne omgang er på husets regning. sagde han og smilede til hende.

Kort efter kom både Mik og Lullu ind fra køkkenet og stillede sig op ved siden af bordet. Vi håber at maden smager som den bør. Og vi håber at du har lyst til at komme igen en gang, forhåbentlig flere gange. sagde Mik, med han blide barnestemme.

Lullu så over på Adrian med et bekymret blik. Øhh.. Adrian, må jeg ikke lige snakke med dig lidt ude i køkkenet? sagde hun stille som om det var meget svært at sige.

Mik derimod virkede meget glad, Selvom at han godt vidste at det her var noget skidt. Og han vidste også at Adrian sikker ville give ham lidt velfortjent klø.

Adrian så op på Lullu da hun havde spurgt ham og var på vej til at rejse sig, da han så over på Jathibiyya. undskyld mig lige et øjeblik.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

"Nej," startede Jath chokeret. "Jeg kan ikke tage imod, I har hjulpet så meget! Jeg vil mere gerne betale." Hun smilede venligt. Jath var ikke typen der tog uden at give, det fik hende til at føle sig elendigt tilpas.
Hun så op på Mik. "Jo tak, det vil jeg helt bestemt." Han var nu en sød unge, det var utroligt hvad han havde udrettet her. Så lille, og så god til kunder. Måske var det den barnlige charme der hjalp ham gennem dagen.
Jaths blik blev dog en smule bekymret ved Lullus bemærkning. Gad vide hvad der var sket. Men hun nænnede ikke at spørge, for det kom slet ikke hende ved. Derfor bed hun nysgerrigheden i sig ved bogstavelig talt at bide sig i læben.

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 11.08.2011 20:59
Adrian rejste sig og fulgte med Lullu ud i køkkenet, mens Mik blev stående ved siden af bordet.

Kort efter at Adrian og Lullu var nået ud i køkkenet kunne man høre noget råben og det mærkede som om et lille jordskælv kom uanmeldt forbi.

Mik kiggede ud mod køkkenet og hans væremåde ændrede sig fra at være glad til bange.
De råb man kunne høre derfra var mest Adrian. Hvad er det dog du siger pigebarn. startede det med. Hvis det er Mik der er skyld i det, kommer han til at gøre rent i kammeret resten af han usle liv! Det var tydeligt at der var noget helt galt.
Men hvad.

Mik turde ikke længere blive stående hvor han stod og skyndte at sætte sig ned, overfor Jathibiyya. Jeg tror vist jeg har trådt i spinaten denne gang. sagde han skræmt fra vid og sans.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Jath stoppede med at spise så snart hun hørte lyden af Adrians råben. Hun kiggede forskrækket og overrasket ud mod køkkenet, hvilket mange af stedets andre gæster også gjorde.
Hun kunne ikke finde ud af om det var indbildning, men hun syntes at hun mærkede nogen lette rystelser. Hvad sker der dog derude? tænkte hun. Hun kunne godt lide Adrian, men hun havde fået et tydeligt indtryk af at man ikke skulle komme ham på tværs - endnu en grund til at hun meget gerne ville betale for alt hvad de havde gjort for hende.
Da Miks navn blev nævnt og han satte sig på bænken overfor, drejede hun hovedet og så uforstående på ham. Hun rakte frem og lagde en beroligende hånd på hans kind(?), med en trang til at beskytte. Han var jo så lille, det var vel begrænset for hvad han kunne stilles til regnskab for. "Hvad er der sket?" Det var nærmest en hvisken. Hun håbede desperat på at kunne finde en løsning der mildnede situationen lidt.

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 12.08.2011 16:07
Adrian og Lullu havde været ude i køkkenet i godt femten minutter hvorefter Lullu kom løbende ind gennem værtshusets store stue. Mike skulle til at rejse sig op, da hun vendte sig mod ham og gav ham en lussing så han hurtigt satte sig igen. Hun satte efterfølgende retning mod trappen.

Adrian kom stille gående hen til bordet og så på Mik. Du er heldig Mik. Hvis jeg skulle straffe dig, havde det nok ikke været nok med et slag. sagde han advarende til ham, selvom at Adrian faktisk smilede lidt. Mik rejste sig og gik langsomt hen mod trappen og forsvandt ud af syne.

Adrian så på Jathibiyya og et beklagende blik. Ja du må undskylde råberriget, men knægten havde gjort hende gravid, men ville egentlig ikke rigtig have noget med det at gøre. sagde han lidt opgivende.
Jeg tog ungerne til mig, da de ikke var mere en to-tre år, nu er de femten begge to, og normalt ville det vel ikke være forkert, men de er søskende, så det dur bare ikke. sagde han roligt, selvom at han stadig var både chokeret og arrig.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Det gav et sæt i Jath da Lullu gav Mik en lussing, og han så ud som om han godt vidste han havde fortjent det.
Hun havde for øjeblikket glemt alt om sin mad og sad bare og kiggede uforstående.
"Gravid?" spurgte hun chokeret da det kun var Adrian der var tilbage. "Men... Er det ikke lige så meget hendes egen skyld?" Det var ikke fordi hun ville blande sig, og hun kunne sagtens se det forkerte i det. Men ungerne havde vel begge været lige gode om det.

Adrian Smith

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 180 cm

Lestat 19.09.2011 18:58
Efter episoden med Mik og Lullu så Adrian igen på Jathibiyya. Jo det er det ganske vist, men hun kommer til at gå med fosteret i godt ni måneder. Hvilket i sig selv er vel er straf nok. sagde han og kluk lo en kort stund. Der efter gik han igen ud i køkkenet og rumsterede.

Kort efter kom han ind igen, denne gang med et stort krus med skummende øl. Den satte han på bordet, hvor Jathibiyya sad. Han satte sig overfor hende og så kort på hende. Skal du ikke spise din mad? spurgte han hende roligt, mens han kiggede ud over forsamlingen. Der var ikke mange mennesker her på dette tidspunkt. De få der var her, vidste bedre end at blande sig i de skesmudsler der lige havde været.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator, jack
Lige nu: 2 | I dag: 6