Der var en yderst intens stilhed udenfor hvor Viktor stod. Han prøvede næsten at meditere sig hen et bedre sted, lukkede øjnene og tænkte. Tænkte på det hele der var sket, og hvorfor han var så pokkers betaget af Marius.
Men gruset bag ham afslørede en andens tilstedeværelse, og først havde han ikke lyst til at vende sig. Han havde en svag mistanke om hvem det kunne være - og det fik hjertet til at slå et slag over. Viktor ville ikke give sig så let, men som var han trænet til at give efter, drejede han lidt omkring og mistede næsten pusten da han så Marius, skridt for skridt, komme hen til sig. Viktor lignede en der havde solen i øjnene med sine sammenklemte øjne og rynkede pande, mundvigene hang en smule trist nedad, men der var stadig en vis stædighed over hans kropssprog.
Den ene hånd forsvandt op ad lommen, og hang løst ned ad ham. Han gestikulerede et vagt "
hvad så" med den, men var ellers tavs. De berettiget grå øjne, var blevet mere milde og grønne, og Viktor sank en klump. Nu var han lidt mere Marius, og ikke så meget hertugens søn. Blikket blev brudt af den anden, men Viktor hvilede forsat sit på ham, afventende, men forberedte sig stadig på et eller andet tåbeligt. Man kunne ikke helt vide sig sikker med Marius.
Stilheden forsatte dog, så Viktor skulle til at bryde den, da Marius så gjorde noget uventet og tog fat i hans hånd. Grevesønnen lukkede munden igen, og skævede med det samme ned på deres hænder.
Hjertebank hjertebank hjertebank.
Viktors blik faldt på læberne det ytrede nogle stille ord. En bøn, nærmest. Og et svagt suk forlod hans næse. Uden at tænke videre over det, gengældte han nænsomt den andens greb om hånden.
"....." Viktor overvejede nøje hvad han skulle sige, rynkede panden, og gjorde så en lille, vuggende bevægelse med deres hænder.
"Jeg må indrømme.. at jeg blev chokeret." - "Du skubbede mig ret hårdt, og var temmelig tarvelig overfor mig." Begyndte han stille og gned læberne sammen før han forsatte, "
Det er helt okay, hvis du.. hvis.." stadig er i skabet, men de ord ville
nok få den anden til at stejle igen, så han måtte tvinge ordene ud til at lyde mere hen af Marius' favør,
"hvis du ikke er til mænd. Jeg kyssede dig først -- Beklager." Marius havde en dum effekt på Viktor der fik ham til at undskylde først, og det var ikke meningen. Han sukkede lidt.
"Jeg havde dog håbet at vi kunne snakke om det igår, istedet for at.. du bare efterlod mig." Man kunne se i hans blik hvor såret han var blevet over det.
Viktor Florentin af Alryss | 19 år | Kunstelskende Junker på dannelsesrejse
And I find that I pretend to be okay with too much