Selvom hun ikke havde forstået særlig meget, af hvad der har stået omkring i de tunge fagbøger. Havde det ikke fået hende til, at stoppe med at læse i dem. Fingrene der havde gledet ned over det gamle papir, som der havde føltes rug mod hendes velplejet hænder.
De få billeder som hun var så heldig, hun kunne fordybe sig i, havde hun lukket den ene bog kun for at hoppe op af sengen og fundet den næste. Ja, timerne var gået uden hun havde lagt mærke til det. Som de blå øjne ivrigt slugte de ord hun forstod, og dem hun ikke forstod, havde hun fundet pergament i hendes kjole ved brysterne, og taget ud og begyndte at skrible ned på. Prøvet at stave det for sig selv, hvordan det måske kunne lyde i munden. Grint af sig selv, fordi det lød dumt.
Ja, så optaget, at hun end ikke havde set hvor mørkt det var blevet og hvor lang tid hun havde ventet.
Så optaget, så da døren endelig åbnede ville Alexander finde sif, liggende i hans seng. Den fine flaske grønne kjole, som var faldet ned af hendes ben og lå som en bølge af stof rundt omkring hendes lår og blødere del mellem hofterne, da hendes lægge var oppe i vejret lagt hen over hinanden.
Mens den ene finger gled hen over bogstaver og ord, var den anden i gang med at køre en hårtot frem og tilbage, da hun havde løsrevet sit hår fuldstændigt der nu lå som kornblomstret dynge hen over hendes skuldre og ryg.
De blå øjne kiggede dog endelig op, da hun hørte døren blive lukket igen. “
Oh - hej.” Sagde hun med et smil, og kunne mærke suget i hendes brystkasse, som hun hurtigt kom op og sidde på hendes knæ. Hun bemærkede hurtigt at hans ansigts mimik havde ændret sig siden hun havde forladt ham nede vil bordet “
Jeg - jeg håber det er okay, at jeg kiggede i dine bøger.. jeg var lidt - jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle lave” mumlede hun, og var pludselig bange for hun havde gjort noget galt.
Hun kravlede hen over skinnende på sengen og satte sig på sengekanten.
“
Har jeg gjort noget galt?” Spurgte hun stille, og kunne mærke en krybende fornemmelse af - ja hvad, sorg? Hun kendte ham jo knapt nok, men alligevel kunne hun ikke helt ryste fornemmelsen af, at aften pludselig ville tage sig en drejning hun ikke havde håbet på. Eller regnet med.