”I deres øjne er vi ikke andet end mordere. De gør hvad de tror er rigtigt.” Manden forstod godt logikken i dette. Hvis han så en mand løbe fra uniformerede vagter, mens vagterne råbte ”Tyv!” ville han gå ud fra at den jagede var én. Det kunne aldrig falde ham ind at sætte spørgsmålstegn ved det, for hvorfor skulle han ikke være det? Han trak på skuldrene da hun spurgte om de ikke ville blive genkendt. ”Jeg ved at de ikke vil genkende mig, for enten kender de mit ansigt eller min hjelm, og man kan se ingen af delene nu. Din forklædning tror jeg vil virke meget godt. Den er ikke dårlig.” Dette var det tætteste hun ville komme på et kompliment fra hans side, og hans stemme var da heller ikke fjendtlig mens han sagde det. Det blev den dog kort efter, da han skulle kommentere på hendes vrissen. Han vendte sig om, og kiggede på hende med et vredesvarmt blik, der var så kraftigt at hun ville kunne fornemme det hvis ikke hun kunne se det.
”Jeg tror alle er hjerteløse monstre! Jeg ved at alle er hjerteløse monstre! Men jeg ved ikke hvor klog du er. Jeg kender ikke dit folks skikke, og jeg kender ikke dig! Forventer du at jeg bare gætter på at du er den engel, der findes blandt hver tusinde skurk?” For Shrade lød dette uhyrligt logisk. Han havde ingen grund til at stole på at hun var et bedre menneske end alle andre, for hun havde ikke givet ham en grund. Hun havde ganske vist hjulpet ham ud af dem mørke tunnel, men det kunne sagtens havde været for sin egen skyld. Hun ville ikke kunne have vist om der ville være flere metalsluser eller lignende. Hun havde brug for ham, og derfor betød hendes hjælp intet. Det var en fair trade.
”Jeg er ligeglad med om du mistænker mig. Jeg ved at jeg ikke gjorde det.” Med denne kolde kommentar vendte han hende ryggen, og fortsatte mod byen, men i et roligere tempo. Hvorfra han fandt overskuddet til at sænke sit tempo var et mysterium.