"Foregiv ikke at være uskyldig, Phillippe." påpegede han, og prøvede at lyde streng, men det kom bare ud som havde han været en ballon hvis luft langsomt sivede ud af ham.
"Du påpegede at jeg måske begærede dig.. så jeg ville bare lige slå fast at- at det gør jeg ikke." mumlede han og følte sig pludselig meget afkræftet.
Var det begær? Romeo listede et blik hen på ham, men måtte kigge væk da Phillippes grå blik ikke havde viget fra præsten. Han vidste ikke om det var begær. Jovist, havde han begæret ham
den nat - men der var noget mystisk familiært over snedkeren, som Romeo på nuværende tidspunkt ikke kunne sætte en finger på. Så måske det bare var dét.
Romeos ansigt foldede sig til en stram mine ved Phillippes antagelser.
Dét at være præst var blot én bid af kagen. Hans læber formede sig til en spids og skulle lige til at svare på spørgsmålet, men standsede sig selv da Phillippe så afværgede emnet med hånden og forsatte med at snakke. Det fik Romeos skuldre til at sænke sig opgivende og han måtte lukke øjnene i et forsøg på at samle sig.
Normalt, for folk som Phillippe måske. Men det var ikke lige den slags ting der fyldte præstens tanker i hverdagen. Det var først noget der var kommet
efter han havde mødt Phillippe.
Han gned sig mellem øjenbrynene og valgte at lade emnet ligge. For han var ikke sikker på hvordan han bedst svarede på dét. Så han sagde ingenting. men man kunne se på ham at det havde gjort ham utilpas. Dog mest af alt forlegen.
For det var jo sandt - Romeo kunne bare ikke indrømme det.
Romeo bemærkede hvordan den anden slængede sig tilbage i sofaen med benene en smule spredte, og han måtte gøre alt hvad han kunne for at lade være med at sænke blikket mod hans skød. Det var utroligt pirrende, og Romeo fandt, modvilligt, snedkeren, utroligt tiltrækkende i dette øjeblik.
"En masse upassende ting." Sagde han sammenklemt. Og åndede tungt ud da han endelig fjernede sig fra Phillippe og var kommet hen til sin lænestol igen. Som et nyt skjold tog han sin tekop op i hænderne og holdt den ud for sine læber. Som hvis det skulle afværge en hvilken som helst tilnærmelse fra den modsatte side.
Du spurgte blandt andet om jeg rørte ved mig selv. Tænkte han imens hans blik hvilede i den andens grå, men han kunne ikke sige det højt. Det blev også et hurtigt emneskift, for nu nævnte Phillippe bordellet.
"Uhm.." Han tog et lille sip af sin te, og så overvejende ud. Skulle han bringe på bane hvad den anden havde sagt? Spørge ind til hvem de tog mænd var? Det havde naget ham en smule, men måske mest fordi han ikke kendte nok til Phillippe, og bare gerne ville..
vide mere om ham. "Nej jeg fulgte dig lige hjem." begyndte han, og man kunne se at han tøvede.
"Hvem er Enzel og Nicola?" Hans mave trak sig ubehageligt sammen, for han kunne godt huske at snedkeren havde nævnt at han elskede
nogen. "Det kommer ikke mig ved." tilføjede han hurtigt, og hans hjerte hamrede nervøst. Koppen blev forsat holdt ud fra hans ansigt i troen på at det kunne beskytte ham fra sandheden. Han forstod ikke helt sine egne følelser lige nu.
"Det virkede bare som om at det var meget vigtigt for dig at.. komme derhen. Så.." Hans stemme døde han. Romeo sendte Phillippe sine typiske hundehvalpe øjne med de rynkede bryn - et blik der ofte fik folk til at røbe ting for ham, men det var ikke noget han var bevidst om som sådan.
Romeo Bayron | 31 år | Præst | Varulv
"and sometimes it's like I can't even breathe.
But maybe tomorrow. (...) Maybe I'll feel better in the morning."