Det var udelukkende hans fortjeneste, at hun ikke havde lidt anden skade end at blive gennemblødt helt ind til benet, ja selv det opsatte hår var ikke sluppet, og de enkelte lokker der hang frit til at indramme det fregnede ansigt, klistrede nu i stedet tæt til den brune hud.
Havde han ikke nået at korrigere sit fald på vejen, så hun ikke endte med at få hans fulde tyngde ned over sig, så havde det meget vel været en helt anden sag.
”Jeg ville lyve, hvis jeg påstod det var den afslutning som jeg havde håbet på” smilet der fulgte med hendes ord var trukket skævt, afslørende den ærgerlighed hun havde følt og som stadig havde en rest af sig tilbage. Samtidigt tale resten af hendes udtryk for at hun så sandelig havde tænkt sig at tage revanche, på et senere tidspunkt, hvis han da ville tillade det.
Spørgsmålet om hun var okay blev først mødt af en let nikken ”Ja, umiddelbart er jeg okay.” Der var intet sted på hendes krop som skreg af smerte, men nu havde hun heller ikke ligefrem haft travlt med at rejse sig. Først da han bød hende sin hånd og hun havde været lige ved at tage imod den, da den røde farve sprang hende i øjnene.
En svag streg tegnede sig hen over panden på hende ”Men det er du ikke, din hånd Alfie.” Ikke for at være uhøflig greb hun ikke fat om hånden, hvis våde hud trak blodet ud og fik det hele til at se noget værre ud, end det måske lige var.
I stedet kom hun selv på benene, før hun greb ham ganske blidt om hånden, for at trække den tættere på. Undersøgende tog hun skaden i nærmere øjesyn, og skønt hun ikke var nogen healer, konstaterede hun alligevel at flængen nok ikke ville kræve mere end lille forbinding til at holde pres på, og så ville han nok blive lidt øm de næste par dage ”Vil du have det tilset af en healer?” først nu løftede hendes blik sig fra hånden op til hans grønne.
Han fremstod ikke ligefrem som en der hverken var sart eller pivet, men han kunne overraske.
Det ville ikke være første gang at Meena ville have oplevet at forventningerne ikke blev mødt, om så det var rent piben eller bare forfængelighed, som fik selv den mest hårdføre mand til at tilkalde en healer for at ordne hvad der mest kunne beskrives som en større skramme.
I will destroy you, in the most beautiful way possible,
and when I leave, you will finally understand why storms are named after people