Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 00:28
"Så længe du er her igen, så er jeg glad," svarede Liv og smilede, bekymringerne glemt igen. "Du er velkommen til at blive her så længe, du vil. Jeg ved ikke, hvor husets ejere er, men hvis de kommer tilbage, finde vi nok ud af det."

Liv rejste sig fra bordet og glemte alt om kappen, der gled af hendes skuldre, og gik nøgen hen til køkkenbordet, hvor der stod en kande vand. Hun bragte den tilbage til bordet sammen med to glas. 

"Vil du have vand?" spurgte hun og strøg sine fingre igennem Castiens hår. "Eller vin? Mælk? Måske burde jeg invitere din søster herover til middag. Pigen kan sikkert lave mad til os. Kunne det ikke være hyggeligt?"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 00:51
I det sekund kappen gled af hende hvilede Castien sin pande ned imod bordet. I det mindste havde han fundet et sted at sove, og heldigt for ham havde han fundet sin mor. Heldet havde virkelig været med ham lige for tiden. "Vi kan nok blive enige med dem om noget, hvis de dukker op." Hans taktik til det var måske lidt mere voldelig, end hvad hans ord hentød til.

"Lidt vin kunne være skønt." Han kiggede stadigvæk ikke op, han havde fortsat sin pande imod bordet. "Hvis du tager tøj på, så jo, det kunne da være hyggeligt, og hvilken søster snakker vi om?" Han havde jo så mange søstre og brødre, han havde kun mødt få af dem.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 01:01
"Åh, lo Liv, da det gik op for hende, at hun var nøgen igen. Hun tilkaldte pigen og bad hende hente noget tøj til hende. Mens hun ventede skænkede hun to glas vin.

"Vi taler om Falk," sagde Liv og nippede til sin vin. "Hun er den eneste af dine søskende, der er i byen lige nu, så vidt jeg ved. Har du ikke mødt hende? Hun er jo stadig kun et lille barn."

Liv sukkede rørt ved tanken om hendes lille rovfugl, der trods sine 19 år stadig næsten ved et spædbarn i Livs øjne. Da pigen kom tilbage med en af Livs lange, hvide kjoler, klappede Liv hendes kind en smule, inden hun tog kjolen på.

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 11:08
Først da hun havde fået tøj på igen rettede han sig op. Han kendte skam Falk, men hun kendte ham kun som bæstet, så det kunne være meget underholdende at møde hende nu, hvor han havde en almindelig krop.
"Jeg har mødt hende. Hun var ude i Dunkelskoven for ikke så lang tid siden. Hun ledte efter noget smukt at male og valgte mig, selvom jeg er meget uenig i at jeg var smuk med en bæsts krop." Han undgik galant at han faktisk havde overvejet hende som sin aftensmad, da de mødtes - selvfølgelig før han egentlig snakkede med hende.

"Men jo, det kunne da være hyggeligt." Han kunne ikke huske om han nogensinde havde haft en 'familiefrokost', hvor en af hans søskende havde været med. Men hans minder var også en smule slørede, så han kunne ikke være sikker.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 17:05
"I Dunkelskoven? Hvad i alverden lavede hun dog der?" spurgte Liv, der ikke var speciel stor tilhænger af, at hendes yngste datter sådan vandrede rundt på må og få, og slet ikke i Dunkelskoven. Hun vidste, at Falk sagtens kunne tage vare på sig selv, men det gjorde hende ikke mindre urolig. 

"Du har altid været smuk, ligegyldigt hvilken form, du tager," sagde Liv og rystede på hovedet. "Du er min søn, og alle mine børn er smukke. Det burde du vide, min dreng."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 18:40
Castien trak bare på sin ene skulder. Han havde heller ikke selv syntes, at det var smart af Falk, at tage ud i Dunkelskoven for at finde noget eller nogen at male, men han havde ikke kunnet gøre meget ved det. Han kunne ikke lade være med at skære ansigt over hans mors ord. Selvfølgelig syntes hun at han var smuk uanset hvad - hun var jo hans mor!
"Jeg burde også kende min far, men det gør jeg jo ikke." Okay, hvor kom det lige fra? Normalt var han ikke uhøflig imod hans mor, men lige nu blev han lidt træt af det hele.

Det irriterede ham vel nok bare inderst inde, at han ikke kendte sin far. I hans barndom havde det været okay, men lige siden den forbandelse havde ramt ham, så havde han haft en masse tid til at tænke over sit liv. Hvad hvis forbandelsen havde haft noget at gøre med hans far? 
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 19:00
Livs ansigt ændrede sig straks fra blidt og smilende til stramt og tillukket. Hun sukkede og gik hen mod det store vindue i køkkenet for at stirre ud af det. Det skete næsten med alle hendes børn, men hun forstod virkelig ikke, hvorfor de ville vide noget om deres fædre.

"Hvorfor vil du vide noget om ham?" spurgte hun, og hendes stemme rystede en smule fra den gråd, der allerede trængte sig på. "Har jeg ikke været en god mor for dig? Har du manglet noget? Har jeg ikke givet dig alt, hvad jeg kunne give dig? Hvad vil du med ham? Har han nogensinde givet dig noget? Er det ham, der har båret dig i flere måneder i sin krop? Er det ham, der har født dig i ulidelig smerte? Som har brødfødet dig med sin egen mælk i årevis? Hvad er det, jeg har gjort galt, Castien? Fortæl mig det, så jeg kan gøre det godt igen."

Under denne tale vendte Liv sig om for at stirre på Castien. Tårene trillede frit ned ad hendes kinder og dryppede ned ad hendes kjole. 

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 19:04
Ah, så begyndte det! Naturligvis gik Liv udfra at hun havde gjort noget forkert, siden han ville vide hvem hans far egentlig var. Han rejste sig op og slog opgivende ud med armene imens. For hun havde jo ikke gjort noget som helst forkert - Der var intet han kunne brokke sig over... Eller, jo, et par ting, som det med at hun var lidt for komfortabel med at være nøgen, men det var ikke noget, der som sådan gjorde noget. 

"Mor, du har ikke gjort noget galt, men du må da kunne forstå, at jeg er nysgerrig. Hvad hed han? Hvem var han? Hvad kunne han godt lide? Hvordan så han ud? Hvad arbejdede han som? Var det bare en hurtig nat, eller var der følelser med i det?" Og allervigtigst; "Og kunne min far være grunden til, at jeg blev forbandet?"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 19:22
Liv begravede sit ansigt i sine hænder, da Castien blev ved med at spørge hende, og hun udbrød en lille, grådkvalt lyd, som om hvert spørgsmål var en syl i hendes hjerte. 

"Castien, hvorfor vil du vide det?" hulkede hun og så endelig på ham. Hendes grønne øjne var blevet helt lyserøde af alle de tårer. "Hvorfor hader du mig så meget, at du vil forlade mig for en mand, der aldrig har været der for dig? Hvorfor skulle din forbandelse have noget at gøre med ham? Han ved ikke engang, du findes. Han gad ikke engang spørge om dig. Hvad vil du med ham? Hvorfor staffer du mig på den her måde?"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 21:28
Og nu begyndte hun at græde?! Han måtte være stærk, hvis dette skulle ende til hans fordel. Han skulle ikke lade hende vinde dette!
"Hvad?! Jeg vil ikke forlade dig!" Han forstod ikke hvorfor hun reagerede sådan, som om han lige havde sagt, at han aldrig ville være sammen med hende igen, hvis han fandt sin far. Hvilket jo ikke var tilfældet! "Og jeg ved jo ikke om forbandelsen har noget med ham at gøre, men hvis det har, vil jeg gerne vide det!"
Fristelsen til bare at gå blev større, men han forholdte sig i ro. Eller prøvede på. "Okay, tag en dyb indånding. Jeg vil ikke forlade dig for min far. Aldrig har jeg haft det i tankerne, men jeg vil gerne vide hvem han var. Ikke fordi jeg vil have kontakt med ham, men jeg vil bare gerne vide lidt om ham. Bare lidt."
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 21:42
Liv snøftede og løftede sin kjole op for at tørre sine øjne, mens hun rystede på hovedet. 

"Jeg forstår dig godt," sagde hun så, og nye tårer begyndte straks at rulle ned ad hendes kinder. "Jeg forstår dig godt, min søn. Jeg har ikke været en god mor for dig. Jeg kan godt se det nu. Jeg skulle have beholdt dig længere tid hos mig. Jeg skulle have ammet dig længere. Hvis jeg havde gjort det, ville du måske føle et stærkere bånd til mig. Det er min egen skyld. Du må jo have savnet en ordenlig forældre i dit liv, og derfor bliver du besat af tanken om denne ukendte mand, der aldrig har været der. Undskyld, Castien. Undskyld, jeg ikke var en god mor for dig."

Liv tørrede sine øjne igen og gik hen til Castien og omfavnede ham, mens hun græd mod hans skulder. "Tror du Falk føler sig lige så svigtet? Har jeg været en dårlig mor for alle mine børn?"

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 21:50
Hvad skete der lige nu? Hvorfor blev hun ved med at græde og tro at hun havde gjort alt muligt forkert?! Skyldfølelsen var begyndt at generere ham, men han prøvede virkelig at kæmpe imod det - Han nægtede at give op! Efter en dyb indånding snakkede han igen, imens han bare lod hende græde imod hans skulder. Han lagde dog også en arm om hende, bare så hun ikke kunne få mere at give ham skyldfølelse for.
"For sidste gang - Jeg vil ikke have noget med ham at gøre, jeg vil bare vide mere om ham. Du har ikke gjort noget forkert. Hverken ved mig eller Falk. Desuden er det umuligt for dig at være en dårlig mor." Igen tog han en dyb indånding. "Jeg savnede ikke en far i mit liv, og det gør jeg stadigvæk ikke. Så lad vær med at tro på, at du ikke er en god mor, for det er du."
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 21:56
"Hvorfor vil du så vide, hvem han er?" snøftede Liv mod Castiens skulder, mens hun krammede ham hårdt ind til sig, næsten som om hun hellere ville tage livet af ham end at fortælle ham noget. "Når det nu piner mig så meget. Jeg er sikker på, din forbandelse ikke har noget med ham at gøre. Kan det ikke også være lige meget? Nu er forbandelsen jo væk, og jeg skal nok sørge for, at de rette får deres straf."

Liv løftede hovedet og så op på Castien. Hun var skrumpet lidt i hans arme, så hun så virkede endnu mindre og endnu mere sårbar og skrøbelig. 

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 22:04
Aldrig havde han set sin mor sådan her - Skrøbelig, lille, svag. Det passede ikke til hans billede af hans mor, som altid havde været stærk og bestemt, men mest af alt havde hun altid været glad, især når han var i nærheden. Sådan var det med hans kære mor. Så snart en af hendes børn var i nærheden blev hun glad. At skulle være årsagen til hun græd havde han aldrig prøvet før, men han holdte fast i at han ikke ville give op.
"Men vi ved ikke hvem, der står bag forbandelsen, og vi finder ikke ud af det. Jeg kan kun huske en kvindes stemme og ordene - Hvem min far er, er det eneste, jeg kan komme i tanke om, der kan have noget at gøre med forbandelsen." Det ville blive meget svært at finde de skyldige, og kræve retfærdighed, når man ikke vidste hvem de var.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 22:14
Liv sukkede irriteret og trak sig væk fra Castien med et ryk. Hvorfor var den knægt dog så stædig? Det mindes hun ikke at have lært ham, og da slet ikke at være stædig overfor hende. Tværtimod havde hun forsøgt at lære ham, at mor altid ved bedst, men hun mindes da også, at Castien havde været en god og artig dreng (i modsætning til Falk, der havde været og stadig var en møgunge), men måske havde forbandelsen ændret noget ved ham.

"Hans navn er Lawrence," sagde hun uden at se Castien i øjnene. Hun var sur og såret og trak sig længere væk, så hun kunne skænke sig selv et glas vin. "Jeg ved ikke, hvor han er i dag eller om han overhovedet lever mere."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 22:20
Castien kunne ikke lade være med at ånde lettet op, da hun stoppede med at græde og lod ham få sin vilje. Det var også kun retfærdigt, han bad hende jo ikke om at give ham hans fars adresse, eller noget. Bare lidt mere viden om ham. Castien satte sig ned igen, imens han lyttede. Selvom hun trak sig væk fra ham, og uden tvivl var såret, var han ikke i tvivl om hun nok skulle blive god igen. 

"Lawrence." Sagde han, som om han smagte lidt på navnet - Lawrence hed hans far. Et billede af hvordan Lawrence eventuelt så ud begyndte at forme sig. "Hvordan mødte du ham?"
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 22:28
"Det husker jeg ikke," svarede Liv kort, hvilket var sandheden. Det var længe siden, og de havde kun mødte en enkelt gang. Han havde været flot, ligesom alle Livs andre mænd, men hvad han ellers lavede, hvor han kom fra, hvor han var på vej hen, og alt det der, det huskede hun ikke. 

Hun tog en slurk vin og slikkede sig om læberne, før hun hældte op igen. 

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 22:35
Hm, i det mindste begyndte hun ikke at flæbe igen. For hvis hun var begyndt helt forfra igen, så var han gået og ville bruge natten på at sove ude i kulden. Hellere det end at høre på sin mor græde, og gå helt amok, over et simpelt spørgsmål. Det irriterede ham også, at hun nu drak så meget af vinen, blandt andet fordi der også gerne skulle være mere til ham. Han skyndte sig at tage sit glas vin, før hun kunne nå til det, og tog en slurk.

"Hvordan var han?" Han ville blive ved med at stille hende spørgsmål, indtil han enten var tilfreds eller hun fik nok.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 17.03.2018 22:38
Liv trak på skuldrene, stadig uden at møde Castiens blik. Derfor så han sikkert heller ikke det djævelske smil, der stille bredte sig på hendes læber efter endnu en slurk vin.

"Vi havde kun én nat sammen," sagde hun så. "Men hans pik var så stor og dejlig. Jeg kunne slet ikke få nok af den, og jeg måtte have den igen og igen. Nu hvor jeg tænker over det, kunne det være, at jeg skulle finde ham igen for at se, om den stadig kan blive ligeså stor og stiv, som den var dengang."

Castien Chaia

Castien Chaia

Kampens Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 182 cm

Nille 17.03.2018 22:43
Okay, nu var det simpelthen nok! Ikke alene gik hun fuldkommen amok over hans ønske om at vide mere om hans far, men nu fortalte hun ham også lidt for mange detaljer! Hans greb om vinglasset blev stærkere og stærkere, indtil det gik i stykker, og et par glasskår sad fast i hans hånd. Vreden lynede i Castien's øjne og hans krop blev spændt op. En knurren forlod hans læber, og han begyndte at se helt dyrisk ud. Ligeglad med sine nye sår tog han sin kappe op fra gulvet, slog den om sig, og begyndte at trampe ud af huset.
"Jeg har brug for yderligere tooghalvtreds år væk fra dig!" Råbte han imens han åbnede døren, og skulle til at gå ud. 
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 13