Hver gang hun smilede, blev Caines øjne lidt smallere. Hvordan kunne hun smile over sådan noget? Men selvfølgelig, det var igen dét der med vandet. Så længe hun var der, så kunne hun sige lige præcis hvad der passede hende, for der kunne han nemlig ikke nå hende. Iih, hvor det irriterede ham lige nu, at han ikke havde nogen magiske angreb, der virkede på afstand. Det ville ellers være dejligt befriende, hvis han kunne få en af de høje palmer til at lette med rødder og jord og sætte kursen lige direkte imod hendes ansigt. Han sukkede opgivende og lod en hånd glide igennem sit hår. Den slags var vist bare ønsketænkning.
"Det er da klart, jeg bliver sur, med alle de åndssvage ting du lukker ud," sagde han gnavent. Han gad ikke engang besvære sig med at svare på det første hun sagde. Hvornår gad hun indse, at han ikke var misundelig? Af alle væsner i verden ville han ikke være en fisk som hende. Fisk kunne kun svømme rundt og kede sig for til sidst blive fanget i en fiskers net og ende på et spisebord hos en eller anden middelmådig familie, de rikke havde råd til andet mad end fisk.
Da hun sagde, at han så nuttet ud, knyttede han sive næver endnu hårdere. Hvis han knyttede dem bare en anelse hårdere, ville hans håndflader sikkert snart begynde at bløde. Han tog tre lange skridt fremad, og i et sekund havde han glemt alt om vandet. Han kom først i tanke om det lige i sidste øjeblik, og han måtte svinge med sine arme for ikke at få overbalance og falde i.
"Af alle de ting du har kaldt mig, så er det dog det værste du har sagt endnu. Jeg er i hvert fald I-K-K-E nuttet når jeg er sur!" nærmest råbte han til hende.
Han tog et skridt tilbage igen, så han var uden for fare for igen at falde i vandet.
"Du har måske ingne grun til at udøve vold, men jeg har al grund til at banke dig!" hvislede han. "Kom nu herop og slås!"
Han følte sig næsten som en kat lige nu. En stakkels vandskræk kat, der ikke turde vove sig ud i vandet for at fange den fisk, den havde udset sig, og nu sad på bredden af søen og blev mere og mere frustreret. Tanken gjorde ham blot endnu mere vred, og han fnøs endnu en gang.
"Jeg er ligeglad med, om dit tøj er gået i stykker eller du ikke har noget at vædde for! Bare du kommer op fra det forbandede vand, så bliver jeg glad!" sagde han, selvom han nu tvivlede på, at hun ville komme op fra vandet, bare for at gøre ham glad.
(undskyld jeg svarer så langsomt >___< Jeg laver nemlig lektier samtidig, så jeg er lidt sen til at opdage, når du har svaret ^^;; )