Julian lyttede og prøvede at holde alting væk fra sit hovede, gøre det klart til de eventuelt nye tanker Aishas udtalelse ville sætte igang... Og ja, det satte gang i hans hjerne, måske endda mere end før, og i meget højere tempo end han brød sig om.
Han kunne godt klare sig selv, og han kunne sagtens forsare sig. SELVOM hendes forlovede måske var et grufuldt, forklædt monster der udelukkende levede af at fortære menneskekød og stange tænder med knogler, kunne han da sagtens en ting eller to, og han var da ikke bange for en eller anden opblæst nar der tror han er noget. Og Aishas forældre kunne han da godt klare. De havde smidt ham ud for pokker, han havde da også en høne og plukke med dem! Og det var jo ikke engang sikkert at de ledte efter hende. De ville jo miste og vinde på det, og nok mest af alt vinde hvis Aisha blev gift. Men han kunne ikke få sig selv til at sige det.
Og et navn - kunne det gøre så meget skade? Det kunne det vel ikke, ikke så vidt Julian vidste. Han havde aldrig set et navn flå hovedet af en, eller sparke folk i mellemgulvet. Eller hyle imod månen imens man gør sig klar til at fortære uskyldige mennesker...
To hurtige blink med øjet, og de tanker forsvandt, men de blev hutigt erstattet af nye.
Hvad skulle han svare? 'Okay' og så bare lade stilheden æde dem begge op? Det kunne han ikke. Men hvis det var sådan hun havde det, ville han ikke kæmpe imod. Alligevel kunne han ikke bare lade sig føje. Men Julian svarede inden han rigtigt fik tænkt det hele igennem.
"Jeg tror jeg forstår. Men du skal ikke tro at du har forvoldt mig skade Aisha. Det lyder nærmest som om, at det at jeg kender dig kun har været en dårlig ting, der kun har ført dårlige ting med sig. Det har altid været det bedste... ja, det bedste der kunne og vil ske. Jeg... det kan godt være at jeg ikke skal trækkes ind i det, men Aisha, du er min bedste ven! et eller andet sted må jeg jo være lidt inde i det, men okay, okay...
Du skal bare ikke tror at jeg bare vil stå i baggrunden og træde mig selv over tæerne, HVIS dine forældre pludselig dukker op. Om jeg ved noget om det eller ej, så vil jeg jeg ikke lade dem tage dig væk igen." Han trak vejret ind. Pokkers også. Det lød ikke alt for klogt, og han snublede lidt i ordene. Han havde faktisk næsten lidt glemt hvad Aisha havde sagt, selvom han havde svaret højst halvandet sekund efter hu havde udtalt den sidste stavelse. Han tænkte for meget. Når han tænkte, kunne han ikke snakke samtidig. Han vidste ikke rigtig hvorfor, han kunne bare ikke forklare sine meninger og holdninger eller sige noget der hang sammen. Men nu kunne han ikke lave det om. Han havde jo sagt det.
Fortrød han egentlig ikke hver eneste ting han sagde? Sådan havde han det i hvert fald. Hver eneste gang han svarede på noget, eller spurgte om noget, forklarede noget eller bare talte om alt og intet, så lød det dumt og uigennemtænkt. Hvis det stod til ham, skulle en samtale imellem personer foregå sådan, at når den ene havde sagt noget eller svaret den anden, skulle tiden sættes i stå indtil den anden part af samtalen havde fundet på noget fornuftigt og ikke forkludret at sige. Men så ville det måske også blive lidt kedeligt i længden.
~ Julian Toulurr ~ 23 år ~ MANGLER ET BILLLEDE I SIN UNDERSKRIFT AF H TIL! ~ >w< ~