Det var intet under, at Logan ikke havde set sine egne øjne. Det var sjældent at man så spejle eller vandoverflader store og klare nok til at se sig selv. Den eneste grund til at hun havde set sig selv var fordi hun før i tiden havde besøgt en del rigmandshuse og derved havde fået fat på spejle og andre glimtende overflader, hvor hun nemt havde kunnet se sig selv, så hun var nok mere vant til det end en byboer som Logan.
"Tag det fra mig, dine øjne er specielle, Logan," lovede hun med et blidt smil, som hendes blik sad fast i hans. Det var umuligt at se væk nu. Hun var som fortryllet. Hans hånd på hendes, den var ru. Han var en kriger. Hendes håndflader var heller ikke helt bløde. Hun var blevet udsat for alt for meget til, at kunne være en blød kvinde. Det var ikke altid hvad en mand ville have, men Ysara var ligeglad. Hun var, som hun var. Som han lovede at der aldrig ville ske hende noget i hovedstaden så længe han var her, smilede hun et trist smil til ham. En anden mand havde lovet hende det samme, da han havde fået øjnene op for hende i minefængslet, og hvor var han nu? Død. Han havde beskyttet hende længe efter de var flygtet fra fængslet sammen, men var bukket under for et sår, som han ikke havde fået behandlet. Han havde ofret sit liv for hende, og hun håbede virkelig, at det samme ikke ville ske for Logan.
"Tak, Logan. Men smid ikke dit liv væk for mig," bad hun, selvom hun godt vidste, at det ikke var sikkert at han ville lytte.
Som han kiggede væk, blev deres øjenkontakt også brudt, og det var næsten som om at hun kunne få luft igen. Som om at han havde stjålet hendes luft ved bare at kigge hende i øjnene. Det var dog ikke ubehageligt på nogen måde. Hun kørte en finger hen over kinden på ham, mærkede skægget. Hun havde aldrig været meget for mænd der intet skæg havde. Det var et bevis på, at de havde for mange krystaller mellem hænderne og havde for meget tid til at plege dem selv. Her var en hårdtarbejdende mand. Dem kunne hun meget bedre relatere til.
"Det gør mig ikke noget. Jeg kan allerede lide, hvad jeg ser, og jeg er sikker på, at jeg også kan lide de andre sider der er, af dig," hans blik kom tilbage og igen blev hun fjern over hans øjne. Hun havde knap nok tid til at se på andet der tilhørte ham. hans kinder, hans mund og hans krop. Øjnene var så fængslende.
Som han rykkede tættere på, sad hun bare stille. Hans kompliment fik hende til at rødme let. Igen ord som hun vidste mange andre mænd sikkert ville have sagt, hvis ikke de havde puttet en facade op og bare sagde "Kom med en tur i kanen,"
"Tro mig, det er ikke med vilje. Og det er gensidigt," hviskede hun tilbage. Hun havde nærmest ingen luft til at sige noget, fordi han var så tæt på hende og tankerne der før havde kørt rundt i hendes hoved og havde gjort hende stresset, ja, de var bare forsvundet. Hans anden hånd placerede sig på hendes kind og hun førte sin hånd om til hans nakke, fuldstændig skudt i ham.
"Du er så intens. Jeg kan ikke modstå dig," der gik ikke længe før deres pander mødtes. Ysara lukkede sine øjne og tog en dyb indånding. Hun havde ikke lige regnet med at møde en så uimodståelig mand i aften. Hun var ikke sikker på, om det var en ny hjernerystelse der talte, eller om hun rent faktisk reelt set mærkede disse følelser. Men hun kunne lide dem. Uden at sige mere lod hun sine læber møde hans. Ikke noget stort, bare et meget blidt kys. Hun ønskede at føle hvordan det var, at kysse ham. Hun kunne ikke lade være. Og da hun først gjorde det, følte hun sig helt elektrisk.
Ysara Junard - Engel - Gøglertyven - Dragen
"Oh my, what a charming young thief"