Izilarna havde fra starten haft en rigtig grim mavefornemmelse for hele situationen, fra det sekund at hun havde modtaget det forsejlede brev var hun ikke et øjeblik i tvivl om hvem der havde sendt det.
For en sikkerheds skyld havde hun bedt tre medlemmer af lauget om at følge med hende åbenlyst mens Lorgath skulle følge med i skyggerne i tilfælde af at de blev overfaldet eller en kamp skulle finde sted. Det tykke hvide hår var som altid sat op i en praktisk hestehale, mens det store tohåndssværd roligt hvilede tværs over ryggen på den ellers lille kvinde, hun så dog ikke ud til at have fortrudt eller være angst som de bevægede sig imod mødestedet.
Kort nikkede den hvidhårede kvinde til vampyren som kort efter tog sin afsked med de tre andre, de var klart i undertal, men måske kunne det være, at Sølvkniv havde taget sig sammen til faktisk at forhandle uden nødvendige blodsudgydelser skulle finde sted, hun turde dog ikke håbe.
De store sorte læderstøvler der efterhånden havde fulgt Izilarna igennem tykt og tyndt stoppede ved syne af den ældre herre, hun lod sig ikke forvandle for at holde bedre øje med mændene i skyggerne, Felroth kendte hende for godt, og kendte derfor ligeledes hendes evne til at forvandle sig, han ville for hurtigt opdage hendes mistanke hvis øjne forvandledes til de rovdyrgule.
Med et kort hovedkast og et skævt smil rystede hun på hovedet ved synet af hans store gruppe, så lod hun kort tungespidsen fugte læberne inden hun talte.
"Jamen dog. Jeg kan se at du endnu har brug for folk til at passe på dig, du er ikke blevet mindre kujon siden sidst, jeg begynder at tro at dine chancer for at vise sig som mand efterhånden er smuttet!"
Izilarnas stemme var kæk som altid, men en dyb alvor lå alligevel under den flabede udstråling. Den hvidhårede kvinde havde altid været dygtig til at virke irriterende over for Sølvkniv, hvilket i og for sig sagde sig selv, som mand var det ikke spor sjovt at blive hånet af en kvinde der gik en til brystkassen og var væsentligt mere spinkel.
Den store mand trådte med et irriteret udtryk helt tæt på hende og tog med en stor hånd fat i en af de hvide løsrevne lokker fra hendes hestehale, inden han med en dyb indånding lidt for tæt på indåndede hendes duft og afgav så en dyb latter.
"Grin du bare så længe du kan kvinde, jeg har ventet længe på at få fat i dig Izil, faktisk mere end et år, men nu har du spadseret direkte ind i mine arme, jeg lover dig, din død bliver ikke hurtig!"
En fra Izilarnas lille gruppe var ikke længe om at stikke halen mellem benene og løbe for livet den vej de var kommet fra, Felroth gav endnu en hånlig latter fra sig inden han rettede sig op. Izilarna var ikke længe om at springe et skridt tilbage og lade de kølige blå øjne flamme op til at blive orangegul og dyreagtig, inden hun lod en tøvende hånd lukke sig om sværdets skæfte på ryggen.
"Hah, er det seriøst grunden til at du følte for at skrive mig så fint et brev?"
Izil lod kort blikket løbe søgende igennem skoven for at se hvem eller hvad hun kunne få øje på, alle forberedelser der kunne gøres var vigtige, især nu hvor han tilsyneladende havde tænkt sig at angribe.
I am the Who, when you call; Who's there!