Scaramouse 08.08.2011 22:05
Hans blik blev fyldt med en fryd ved Samuels svar, og han smilte så meget som det var muligt for ham at gøre. Han elskede historier, han elskede generelt mange ting, men der var intet andet bedre end at høre hvad der forgik i andres tanker, og få et lille indblik på hvad der skete inden i deres hoved, specielt når det var så anderledes fra Victors univers, så... ja, så.... Han kunne ikke finde nogle ord der passede til, han tænke lidt på ordet luna, men der var et eller andet i det sammenhæng som ikke helt virkede til at skulle være der, men det var ikke så vigtigt. Han lænede sig tættere på, og virkede et kort øjeblik lettere barnlig, da han næsten hoppede lidt på stolen, men fik hurtigt der elegante jeg tilbage. "En historie, en jeg måske kunne høre noget af handlingen af, jeg har en fornemmelse af at det er en fantastisk en!" sagde han komplimenterende, selvom han tydeligt mente det. Det kunne så godt være at der ikke skulle meget til før at han elskede en historie, men det gjorde den ikke mindre værd.
Hans kiggede ned på hunden og smilede venligt, selvom den lige havde knurret af hans mest elskede kæledyr, men han var ikke vred af den grund, i hvert fald ikke nu, men det gjorde ham ikke mindre farlig, for nu var han dog harmløs på sin egen måde. Han lænede sig i hvert fald bare ned, og prøvede at ae hunden let med han smilte.
"Sikke en sød en" sagde han og kiggede op på drengen igen, og skulle til at kæle sin kat, da han hørte kroværtens stemme. Han drejede hovedet i retningen af ham, og gav et elegant smil.
"Gullivan," han stoppede sig selv, og kom i tanke om at det han ville sige var... Mildt sagt ikke noget der gav mening, det første ord syntes at afsløre det alene. "Jeg mener..." han stoppede sig selv igen, og kiggede omkring sig på folkene der grinte, og skar en sær grimasse, der syntes at vise en mere psykotisk side af ham, grimassen var dog kun et kort træk, som om at der var kommet en flænge i en indre maske, et hul der blev lappet hurtigere end hvad der gjorde det for tydeligt, selvom en hver der havde kigget på hans ansigt havde kunne se det, ikke at han var stoppet med at smile, der var bare noget langt mere -dystert over ham.
Igen flyttede hans blik sig, dog næsten mere mekanisk denne gang, og denne gang til manden han havde tilbudt sin vin, der nu lå på gulvet. Latteren syntes igen at bringe noget sært frem i ham, der kun varede for den korste stund før den forduftede. Han flyttede begge sine ben elegant til jorden, og rejste sig roligt fra sædet, mens manden på gulvet prøvede at komme på benene. Victor holdte øje med hans bevægelser, og da han skulle til at falde mod gulvet igen, fik ham med en hurtig bevægelse fat i Georgs overarm, og en arm over hans brystkasse, for at holde ham fra at vise sin kærlighed for gulvet igen. Han fik ham nogenlunde op at stå, og kiggede smilende på kroværten. "Hvis jeg føler han ikke han styre det længere, så slår jeg ham bare i gulvet!" svarede han muntert og slap en kort latter, og holdte stadig fat om manden, som om at han kunne falde hvert øjeblik. "Og nu syntes jeg at De har fortjent noget at drikke, specielt når Deres blik var så fikseret som en ulvs på en hyrdinde" sagde han og løsnede endelig grebet på George. Victor var ikke stærk, hvilke var tydeligt at mærke på ham, men han vidste hvordan man skulle bruge det værste til det bedste!
Billedet fundet på DA