"Selvfølgelig, hr.," sagde Jecela hurtigt, og så til mens han lagde brevet ned i sin lomme. "Mit navn er Jecela Lorraine, og -" han afbrød hende, og mens han talte følte hun alle sine muskler stivne. Hun kunne mærke sin selvsikkerhed blive trevlet op for hvert ord, og da han endelig stoppede med at tale, brugte hun et øjeblik på at huske hvordan man trak vejret.
Du har ikke vadet frem og tilbage mellem Midnatsborgen og byen for at lade dig slå ud nu, advarede hun sig selv. Hun tog en dyb indånding, og så ham ind i øjnene. Et øjeblik var hun i tvivl om, om hun var i stand til at redegøre for sit liv uden at væmmes ved sig selv, men slog det ud af hovedet.
"Jeg er 20 år, og har modtaget intensiv træning i sværdkamp og ubevæbnet kamp de sidste fire år. Min styrke og smidighed er tæt på at være på sit ypperste. Desuden er jeg synsk, og arbejder på at forfine og tæmme denne evne. Nu overvejer De sikkert at betvivle min egnethed ved at hentyde til min kortvarige træning, men lad min forsikre Dem om, at med den rette motivation kan jeg udrette meget på ellers utilstrækkelig tid. Og motivation mangler jeg ikke, hr., min far var -" hun bremsede og hendes øjne mistede et øjeblik fokus imens hendes blik gled væk fra Alexander.
Du kender ikke din far. Han forlod din mor. Hvem fanden siger, han er nævneværdig? Naive lille unge. Jecelas hænder knyttedes, knoerne blev hvide. Hun skar tænder. Da hun talte var hendes stemme som blev den tvunget ud af hende.
"- min far var en højtæret og værdsat kriger i Mørkets Hær og ikke mindst en loyal tjener af Mørkets Lord. Samme loyalitet løber i mine årer, det er, hvad der får mig til at fungere. De, hr. ... " hun så fast på Alexander," blev mig anbefalet på Midnatsborgen, som en af de mest kompetente til at vejlede, træne mig. Brækkede lemmer, siger De?" Jecela kunne nærmest høre blodet suse i ørerne. Hun var ophidset, men ikke vred. Ydmyg, men målrettet. Drevet af mange års indestængt vrede, og i hendes sind så hun hånden, der rakte ud af skyggerne og som bød hende accept og en storslået fremtid. Da hun talte var hendes stemme lav, men ladet af passion.
"De må personligt brække hver en knogle i min krop, træne mig, til jeg falder om af udmattelse, fornærme og forbande mig så langt ned i Helvede, De lyster," hun overvejede, hvad hun gik ind til, men rynkede brynene og fortsatte, "og det må De, såfremt De er så kompetent, som det siges. Det er jeg ikke i nogen position til at bedømme, så jeg har tillid til dem, der har sendt mig hertil. Til Dem."