Skumring smilede stolt da hun så hvordan Larna reagerede på at se hendes barn, Skumring brød sig bestemt om hende, hun virkede god af hjerte og sjæl hvilket var værdier hun satte aller meste pris på, i alle henseener.
"Det er i hvert fald et skønt føl.. barn!" rettede hun hurtigt sig selv, og rynkede undrende brynene, for Skumring var det så naturligt at sige føl at hun slet ikke tænkte over det.
Derefter smilede hun varmt til Larna
"Det skal du ikke takke for, alle burde hjælpe hinanden med naturlige, basale ting som fødsler!" sagde hun og greb en bunke blade der lå på jorden, hvorpå duggen havde faldet, som hun hurtigt tørrede det meste blod af med, hun havde fået på sig under fødslen. Som sagt rørte det ikke Skumring det mindste.
"Det var godt! Hvordan kommer du hjem, har du langt?" spurgte Skumring så mere bekymret, for det første var Larna med sikkerhed ikke i stand til at gå langt nu, og for det andet kunne Skumring ikke holde dem varme hele natten
"Jeg kan desværre kun tilbyde at ride dig hjem, selvom det nok ikke er så komfortabelt, er det bedst at du holder hende varm!" sagde hun venligt og nikkede ned mod barnet.
Dog spærrede hun noget de store sorte øjne op idét Larna spurgte efter et navn, Skumrings slægt navngav som regl efter naturfænomener, da hun var vokset op blandt skovkentaurene, og det var slet ikke sikkert at menneskene forstod eller brød sig om den slags.
"Æh, nu er jeg ikke så kendt med menneskenavne, men var hun født af en kentauer af min slægt, var hun kommet til at hedde Nymåne, eller Sariya, fordi det er nymåne og overskydet, Sariya betydr 'sky' på vores interne sprog, så det ville være normalt!" sagde hun med et smil og betragtede roligt den lille nye