Bagerst i det enorme, overdådige rum hænger der smukt pyntede balkonner i flere rækker, for at katedralen skal kunne rumme så mange som muligt, og helt nede for enden befinder der sig en balkon, specielt egnet til korret, og lige ovenover der, hænger endnu en balkon, hvor det enorme, smukke pibeovl er opstillet med de smukkeste piber stikkende op, så mange at det blotte øje ikke vil kunne tælle dem. alle piberne bliver nøje pudset en gang om måneden, og deres sølvbelægning vedligeholdes.
Over alteret hænger der et maleri(altertavlen) så vidunderligt, at kun de færreste har forsøgt at beskrive dets skønhed. Motivet er gudinden Isari, som i alt sin pragt skænker folket sin velsinelse. Selve alteret passer smukt til altertavlen. Det er lavet af det smukkeste formørkede kirsebærtræ, og med guldbelagte kanter. selve overfladen som man ville kunne kalde ' bordet' er af hvidt marmor, men dækket til af en smukt vævet alterdug, hvorpå en 12 armet lyssestage står placeret præcis på midten, lidt bagud mod tavlen. på hver hjørne står to enkelt lyssestager, i stand til at holde hver deres lys med en diameter på 15 cm.. Området er som i så mange andre kirker indhegnet af et lille rækværk, ligeså af kirsebærtræ med en blød pude til knæene ud mod kirkebænkende, som forøvrigt er fremstillet i det samme smukke kirsebærtræ som alteret, og belagt med guldkanter.
For at alle i katedralen skal kunne høre præsten når han taler, er der hængt nogle store, smukke gyldne horn langs væggene, som fanger lyden og forstærker den ud mod alle bænkene.. inden tjenesterne skal man åbne nogle små luer for at de virker...
Selve ovlet er smukt og tilpasset ind til resten af kirken. Dens træ er formørket kirsebærtræ, hvor alle kanter er belagt med det purreste guld. tangenterne er af dyrt og fint elfenben, og de sorte er naturligvis larkeret.. ovlet er stort og har så mange piper dansende op fra sig, at det med det blotte øje er umuligt at tælle.. alle piberne er af zink, men belagt med guld på ydersiden.. der er 4 lange rækker tangenter på ovlet, og mange pinde til at trække tonerne anderledes.. nede ved fødderne er der så to rækker pedaler, hvor fødderne så kan nå det, som hænderne ikke kan..
Selve området hvor ovlet befinder sig, er hævet over jorden, bagerst i katedralen, og nedenunder, dog stadig på en hævet balkon, står koret når der synges.
I ly af nattens stilhed og mørke, har Sharlen bevæget sig ind i kathedralen.. han følte sådan for at lade sine ører indhyldes i toner fra ovlets smukke piber, og skønt der egentlig burde være låst af, så har han dog taget sig den frihed at begive sig ind alligevel..
Han er ikke iført tøj i den stil han normalt bærer i dagtimerne.. nej, hans dragt er langt mindre prangende, og ganske anderledes.. - ligenu er han civil.
Hans høje, slanke og let bredskuldrede krop er (ud over underbeklædning naturligvis) dækket til af en snehvid skjorte.. denne er dog ikke at se, for udenpå hænger en lang sort frakke.. denne frakke er med høj hals og nogle store søvlknapper foran med det isaristiske kors på sig.. Han er i bukser.. noget som han ellers aldrig bærer i nærheden af katedrahlen.. ikke fordi han ikke må, men fordi han ikke finder det nær så elegant som kjortler.
bukserne er desuden også sorte, og fra knæet og nedefter er de stoppet ned i en sort støvle..
Generel ser han temmelig dyster ud i forhold til hvad han plejer. Hans hår er trukket op i en hestehale, som hænger nede i nakken, men dog hænger nogle totter foran løse..
Sharlen går med sagte, lydløse skridt op af trappen op til ovlet.. han bærer en lille lanterne i den ene hånd for at kunne se hvor han sætter fødderne..
da han når op til ovlet, tænder han nogle fakler på væggen, samt to af de store gulvlyssestager som står deroppe.. han sætter sig langsomt og forsigtigt ned på bænken, kaster et behaget blik op på de store piber, og lader et let, men afslappet suk glide over sine læber..
Derpå løfter Sharlen sine handskebeklædte hænder, og let begynder han at lade fingrene danse hen over de råhvide tangenter..
hans fødder klarer fodpedalerne, og snart er hele kathedralens enorme rum indhylet i de smukkeste, men også sørgeligste toner et menneskeøre kunne forestille sig..