Allerede fra det første møde havde Lilac skabt en ro i ham, som de færreste havde gjort og han sjældent havde oplevet. Hun havde stået op for ham, haft rolige bevægelser og berøring af ham da de først var kommet hjem til hende.
At hun stadigvæk fandt ham interessant efter at vide hvilken person han egentligt var, kom bag på ham. Ofte var det med til at skræmme folk væk, hvilket muligvis var grunden til at han endnu ikke, før Lilac, havde fundet en kvinde som fandt ham interessant, på anden måde end hans egenskaber i sengen. Dem havde Lilac endnu ikke gjort en interessere i, hvilket var befriende.
Han kunne ikke lade være med at komme med et lille grin over hendes ord, hvis det i så fald skete, så ville slet ikke tøve med at komme hende til undsætning og gøre hvad han kunne for at få hende ud af problemerne. Det skyldte han hende, og det fortalte hans hjerte ham efter det hun allerede havde givet ham.
Bastian kunne ikke se Lilac trodse mange regler eller gøre noget forkert, som ville sende hende i arresten,
"Lilac, det behøver du slet ikke at kaste dig ud i, for at få min opmærksomhed" Kom det roligt fra ham, som han sendte hende et varmt smil,
"Men hvis du skulle finde på noget så fjollet, så kan du være sikker på at jeg nok skal være hos dig" Han fandt det nok lige så absurd som hun gjorde, for indtil videre havde han fået det indtryk at hun holdt sig inde for verdens regler, hendes forældres var selvfølgelig noget andet.
"Det håber jeg ikke at du bliver, det ville jeg være ked af" Svarede han roligt og kiggede over på hende. Han vidste godt at han havde et flakket ry, men han havde aldrig selv set stedet og ønskede det heller ikke. Kun udefra.
Bastian kunne næsten mærke at hun var interesset i dette emne, nok mest for at få be- eller afkræftet at han havde brugt en nat i detentionen,
"Lilac, bare rolig. Jeg har aldrig set hverken arresten eller deres kontor indenfra" Han havde ikke noget problem med at tale om emnet, slet ikke overfor hende. Han ville ikke skræmme hende væk på nogen måder.
Selvom sæsonen ikke var med dem, træerne var blottede for farver, blomsterne var endnu ikke sprunget frem.
"Selvom sæson måske ikke er med os, så er det meget flot herinde" Han kiggede rundt og endte på hende og trykkede hendes hånd, som lå i hans.