Hærværk på biblioteket

Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 05.09.2022 16:26
Lilac havde fået den fantastiske ide om at besøge biblioteket. Med ret ryg traskede hun mellem reolerne, uden nogen reel grund til at befinde sig på den specifikke gang. Hun lignede dog en person med en mission - det mente hun i hvert fald selv. Til sidst havde hun bevæget sig helt bagerst i bibliotekets gemmer. Her fandt hun en bog på en hylde, der høj nok til hun ikke kunne nå den. Hvad hun vidste var dog, at hun skulle have fat i den. 

Hoppende prøvede hun at få fat i bogen, men lige lidt hjalp det. Til sidst besluttede hun sig for, at den bedste løsning måtte være, at træde op på reolens nederste hylder, hvorefter hun kunne få fat i bogen. Hun gik igennem med planen, og bogen fik hun da fat i, men på vejen ned igen mistede hun balancen og i faldet rev hun adskillige sider ud af den. 

Lilac kiggede fortvivlet på sin hånd med udrevne sider og så på bogen. Hun skyndte sig at putte siderne ind midt i bogen og klappe den sammen. Egentlig havde hun tænkt sig at forlade den, måske var biblioteksbesøget ikke den bedste ide alligevel, men dog blev hun grebet af skyldfølelse og samlede bogen op i det hun rejste sig. Hun kiggede til hver sin side, måske var der en der kunne hjælpe hende med, hvordan man får repareret en bog. Lilac spottede kun en person, og hun besluttede sig for, at hvis de ikke kunne hjælpe hende, så måtte ingen kunne. 

Hun gemte bogen på ryggen og smuttede over til dem. “Hej!” sagde hun uden helt at vide, hvordan hun skulle få bragt sit lille problem på banen uden hun selv endte i store problemer. “Så hvis du, altså rent hypotetisk, havde kommet til at ødelægge en bog. Hvordan ville du reparere den igen?” spurgte hun småtøvende og sluttede sin sætning med et lille akavet smil for at signalere, at det selvfølglig kun var et hypotetisk spørgsmål. Intet mistænkeligt her. 
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Bjergelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 05.09.2022 20:41
Faust var tidelig oppe som han plejer og havde enlig ikke de store plane denne her dag, det eneste han havde han skulle var at finde en bog på biblioteket, så han var tager afsted tidelig, store set lige efter han havde spist morgen, da han var ankommet til biblioteket var der ikke rigtig nogen hjælp at hente, for dem han spurgte vidste ikke om hvor den bog han søgt var hen, hvis du enlig havde den bog her, andet de kun sige hvilke område den skulle være i hvis de har den,  Så han havde brugt noget tid inden han fat bogen han søgt, han fat den dog det var det vigtig at han gjorte det, efter han havde fundet bog og havde rygge op efter det.

Efter han havde fundet bogen, gik han inden til den bageste del af biblioteket og sat sig ved et bordet, det var normal ikke her han plejer af være, han var klædt i nogen lette løs rejsebukser i brunlig farve og en skjorten i grålig farve, hvor de øverste knappe var åbne, han havde samle i halv lang hår i en løs hestehale, så måtte han ser om han kun finde det han søgt i bog her eller om han skulle prøve med en anden bog eller bare opgive at finde det han søger, hvor længe der enlig var gået ved han ikke men han hørt lidt larme der fra hvor han sad, han kiggede kort op for af ser hvad det var man kun ikke ser noget fra hvor han sad, så han vendt sit blik tilbage til bog.

Han sad en fingre hvor han var når til, hvorefter han rette sit blik mod en kvinde, viser det sig, grunde til han kiggede på hende var at hun havde snakke til ham, han skulle lige til af sige hej tilbage, da hun begynde af snakke til ham igen, han smiler svagt ved hendes spurgte, det kun var at det var hende han kun høre før, "hej og hvis jeg rent hypotetisk var kommet til det og skulle laver det, vil jeg prøve at få fat i noget lim og noget blank papir" sagde han og kiggede på hende og læner sig rolig tilbage i stol, han havde stadig en fingre i bog, hvor han var noget til.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 05.09.2022 21:05
Lilacs mor havde altid sagt, at man ikke burde forstyrre en person som sad og læse i en bog. Hun havde altid viftet hende bort, hvis hun bare nærmede sig hende mens hun var i hendes bogtrance. Heldigvis virkede manden med det halvlange hår ikke nært så irriteret som hendes moder. “Ville du benytte dig af samme metode, hvis denne hypotetiske bog viste sig at være sådan… virkelig vigtig? Altså har taler vi om en bog der er uerstattelig?” Spurgte hun ham nervøst mens hun holdte den tykke bog bag hendes ryg. Hold nu op den var tung at stå med. Mens han kom med sit svar stod hun stadig med en hvis afstand imellem dem.

Med et bump ramte bogen gulvet, da den var gledet ud af hendes hænder. Hun spærrede øjnene op og skyndte sig at samle den op igen. Noget af ryggen var også gået i stykker nu. “Tror du bibliotekaren vil kunne se om man har ødelagt en bog, hvis man bare spæner ud af biblioteket? Hun så meget skrap ud og jeg er bange for at få en eftersøgende over hovedet,” sagde hun nervøst og trippede med bogen i hænderne. Hvad skulle hun gøre nu? Ville manden her hjælpe hende med det problem hun selv havde rodet sig ud i?
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 06.09.2022 17:56
Han smiler svagt af hendes mange spørgsmål. Jo mere hun spurgt om jo mere fik han en tanke om at det var sket for hende at hun havde ødeladt en bog, "det vil jeg måske, jeg ved at der er nogen som kan laver bøger med magic, men det er dyrt medmindre man kender nogle som kan det, for ellers vil jeg ruge lim og blank papir til det" sagde han og kiggede på hende og smiler svagt, han læner sig frem og begynde af læse igen, bare for at få læse side færdig han var i gang med, hvorefter han vende bog om, så rygge lå oppe op, han kiggede over på hende lige da han havde gjorte det, da en bump lyd kom over fra her, han kun så ser at det var en bog hun havde stå med omme på ryg, da hun samle den op, "kom hen over og lad mig ser på bogen" sagde han rolig, så han bedre kun ser hvor ødeladt den var blevet.

Han holdt et grin tilbage af det næste hun spurgte om, "bibliotekaren vil nok havde en god ide at der et sket noget, hvis de spæner ud herfra, men her er mange bøger og inden hun finde den rigtig af dem, er det ikke sikker hun kan huske dig" sagde han og kiggede på hende, han vil tager bogen over til sig, hvis hun kom over og sat sig ned, så han bedre kun ser på den, han åbne bog og gik den hurtigt igennem, kun godt ser at der var flere sider som var revet ud af den og ryggen på den også var lette ødeladt, "der skal magic til at laver den her, så hele billige bliver det ikke medmindre du kender nogle" sagde han og kiggede på hende og skubbe rolig bog tilbage over til hende.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 06.09.2022 18:07

Lim og papir, papir og lim. Hvordan skulle hun lige snige det med ind på biblioteket - især nu hvor hun ikke havde nogen af delene ved hånden. Efter hendes lille stunt med bogen sukkede hun opgivende og satte sig hen ved siden af den venlige mand. Hun rakte ham den halvdøde bog og mens han kiggede den igennem følte hun sig som et barn, der blot ventede på at få skæld ud af en lærer. “Jeg mener det. Den bibliotekar er halv falk. Hele grunden til jeg gik om bag i var fordi hun blev ved med at holde øje med mig. Det er jo ikke fordi jeg ville stjæle nogen af bøgerne,” hun rystede på hovedet af sin egen udtalelse. Måske var det af god grund, at hun var under skarp opsyn. Hun havde trods alt lige ødelagt en oldgammel bog. Så kunne de i de mindste opbevare den et bedre sted.  

“Magi?” sagde hun måbende til hans udtalelse. Hun kendte ingen med en bogreparerende kraft. Faktisk måtte det nok være en yderst sjælden evne, fordi ingen reklamerede med det hver gang hun var på markedet. Samtidig var det nok de færreste som gik på biblioteket for at lave hærværk på bøgerne, hvorefter at ville fikse dem igen. “Så synes jeg alligevel at den der lim og papir ide var bedre,” konkluderede hun til sidst. Enten skulle hun snige bogen ud af biblioteket eller også skulle hun indrømme sin fejl og få en magiker her hen. Nej tak til det.

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 06.09.2022 18:39
"rolig nu, jeg har ikke sagt noget om at du vil stjæle noget, prøve bare at hjælp dig og jeg havde ikke nogen problemer med bibliotekaren, enlig kun de ikke hjælp mig med det jeg søgt, andet inden område den skulle være i" sagde han og kiggede på hende, som han havde sagt til hende havde han ikke nogen problemer med bibliotekaren men om det var fordi han spurgte dem om noget eller at det er fordi han er ældre inden hende, for hun ligner nu ikke en som var blevet 20 i nu, eller snydt det bare, lige som ham selv var svært at sige hvor gammel han enlig er.

"Ja mgai" sagde han og kiggede på hende, så hun sagde det på lyder det næste som hun ikke havde hørt/oplevet magi før, "så bliver det til papir og lim, jeg har bare ikke nogen af dele på mig, men ved at man kan købe det på markedsplads, så mulighed er at du snige bogen ud og vi mødes et andet sted og laver den og du aflever den i morgen, eller du sige det til bibliotekaren at du ved et uheld er kommet til at ødeladt en bog" sagde han og kiggede på hende, det var op til hende, hvad hun vil om han skulle hjælp hende eller ej, han skulle alligevel en tur forbi markedsplads og have købt noget, nu hvor han var blevet kloge på det han søgt i bog her.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 06.09.2022 20:31
“Hm. Jeg må finde ud af om bibliotekaren har en hemmelig vendetta imod mig. Enten det eller også virker du mere troværdig end jeg,” sagde hun en anelse undrende, men alligevel var der noget komisk i hendes sætning. Lilac valgte ikke at lægge for meget i det. Måske havde hun overreageret med hensyn til bibliotekarens adfærd. Der var altså noget med den gamle dame…

Hans ord fik hende til at fryse op. “Nej nej. Alt andet end at give hende endnu en grund til at hade mig!” Skyndte hun sig at sige. “Plan A virker bedst. Markedspladsen, du og jeg! Jeg har det. Skal nok finde ud af, hvordan jeg får bogen med.” Hun nikkede målrettet med hovedet. Selvfølglig skulle alt nok gå efter planen. “Tak for hjælpen..?” Hun indså, at hun endnu ikke havde fået mandens navn. Hvordan skulle hun nogensinde finde ham på markedspladsen, hvis hun ikke engang vidste, hvem hun skulle spørge efter. Dette var med til at bevise, hvor uorganiseret hun reelt set var. Oops.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 06.09.2022 20:49
Han lo svagt af det hun sagde, troværdig eller ej vigtig han ikke lige om han var, han regne nu mere med at det var hans alder der gjorte det, "det ved jeg nu ikke om jeg er men tror nu ikke art bibliotekaren har noget imod dem, medmindre de kender hende" sagde han og kiggede på hende, han gad så set godt at læser bog færdig, men det virker ikke til at hun kun venter med at få det klaret, han lukke bog, så han kun tager den med sig og låne den, så måtte han kom forbi i morgen med den eller om nogen dag, hvor lang tid han nu skulle bruge på den, han skulle bare aflever den inden han rejse videre.

Han lo svagt igen af det næste hun sagde og smiler svagt af hende, "så lad vi være med at giv hende en grund til det, så gå vi med plan A, du kan snige dem ud med bog mens jeg låne den her bogen" sagde han og kiggede på hende, han rejse sig op og første nu lad han enlig mærke til at hun ikke var så høj igen, eller ikke i forholdet til ham og hans 207cm, "så lidt og skal vi og enlig er mit navn Faust" sagde han og kiggede på hende og tog bogen i hånd som han skulle låne og begynde at gå lidt, hvor han stoppe op og kiggede over på hende for af ser om hun var med eller ej, det vil nok gør det nemme for hende at kom ud med bog, mens han snakke med bibliotekaren om at låne bog.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 06.09.2022 21:00
“Man skulle næsten tro at det var noget de havde prøvet før, Faust” jokede hun, men det ville reelt set være nyttigt, hvis han var en professionel bogtyv eller ligende. Det ville gøre hele den her missionen del lettere. Så ville han også kunne fortælle hende, hvordan man opførte sig normalt. Hvordan så man overhovedet ud, når man ikke var ved at lave en kriminel handling? Nu var hun bare overopmærksom på hver eneste handling hun lavede. Naturligt så det næppe ud. “Og jeg er Lilac, deres nye partner in Crime,” introduceredes hun sig selv. Måske skulle hun være kommet op med et cool dæknavn, bare hvis han havde i sinde at smide hende under bussen.

Hun fulgte med hastige skridt med Faust. Manden var to meter og træls og formåede at gå fra hende, også selvom han tydeligvis gik langsommere for at have hende med. Lilac havde taget sin kappe over sig og bogen havde hun ved sit bryst. Hvis hun placerede kappen ordentlig ville ingen kunne se hun havde en bog. Snart var de tæt på udgangen af biblioteket og Lilac kiggede en sidste gang op på Faust. “Jeg lover ikke at sprinte og se for mistænkelig ud,” sagde hun lige inden han begyndte at gå mod skranken.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 06.09.2022 21:16
"Ikke lige prøve at stjæle en bog før men er nu ikke første gang at jeg er på den forkert side af lov" sagde han og kiggede på hende, han sad sit tempo ned så hun bedre kun følger med ham, han gik rolig videre så hun kun følge med ham, "hyggelig at møder dem Lilac og vidste ikke at jeg var i en bande" sagde han og blikke drille til hende, han havde nu aldrig set selv sig i en bande og hvis han var i en, hvad vil hans rolle så være i den, det skulle nok være sjov det her på en eller anden måde, selvom han enlig ikke rigtig kender hende, men det var der mulighed for at kom til, når de skulle i gang med at laver bogen.

"Det er jeg glad for hvis de vil lad være med, for så kommer de sikker ikke ud med bogen" sagde han og kiggede kort på hende og smiler svagt, da de kom tæt på udgang gik han lidt hurtigere, hvor han gik over til bibliotekaren, for at få lov til at låne bogen, han havde i hånd, efter han havde fået skrevet sit navn at han låne bog, gik han ud fra biblioteket og så rundt efter hende, det tog ikke to sekunder før han så hende, hvor han gik over til hende og smiler svagt, "mod markedsplads" sagde han og kiggede på hende og begynde at gå rolig så hun kun følge med ham mod markedsplads, han håber på at hun havde med så hun kun betaler for tinge, for papir plejer ikke at være billige at købe, man det fandt han ud af når de kom der til.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 06.09.2022 21:28
Hun var nået sikkert ud af biblioteket med hjertet galoperende i hendes bryst. Phew, hvor var det altså et drama. Hun nåede ud før Faust og ventede et stykke væk fra indgangene nok til, at man ikke ville kunne se hende hvis man opholdte sig inde på biblioteket. Mens hun ventede kom en nysgerrig krage hen til hende og begyndte at skråle. “Shhh. Den her hemmelighed er fortrolig mellem os!” Sagde hun og jagede den væk uden held. Det var først da Faust kom, at den begyndte at flyve væk. Sjovt kræ. 

De gik mod markedspladsen der var helt proppet da de nåede frem. Selvfølglig, det var formiddag og alle havde deres ærinder som de skulle fuldføre. Selv var de også på en mission. “Papir, papir, papir,” mumlede hun for sig selv, som om det gøre det nemmere at finde. Heldet var med hende, de var ganske rigtig nået frem til det rigtige sted. De gik begge derhen foran manden det solgte det. Lilac betalte. Det var trods alt hendes problem det drejede sig om. Nu skulle de bare finde limen. Det ville vise sig at være et større problem, fordi hvem solgte lige lim? De gik mellem standene ude af stand til at finde en eneste der havde en tube. Hm, den stand helt i udkanten så ellers lovende ud. De besluttede sig for at gå der hen. Det måtte være et sjovt syn, dem to. Lilac der var lille og spinkel og Faust med den meget større krop.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 07.09.2022 07:00
Da han kom ud fra biblioteket og fandt ud af hvor hun var, gik han over mod hende og lad godt mærke til at der var en krage der fly væk der fra, kun hun snakke med dyr eller var det bare et tilfælde at der var en krage hos hende, når det kun han altid spørge ind til hvis det var, nu var der mere at kom over til markedsplads og finde noget blank papir og noget lim, papir havde han en god ide om hvor det skulle være på plads men lim til gengæld, havde han ikke rigtig nogen ide til, for det var ikke noget han rigtig havde købt før, han vidste dog hvordan det så ud og det var noget men selv skubbe blande sammen for det bliver til lim.

Da de ankom til markedsplads og fik at leder efter papir kun han godt hende at hun gik og mumlede ord papir, ikke fordi det hjælp eller gjorte det, for der gik ikke længe før de fandt en bod hvor der stod en mand og solgt blank papir, hun fik købt det antal papir de skulle bruge, så hun havde penge på sig så hun selv betale for ting, så var det bare en som solgt lim de skulle finde, det kun nok godt blevet et lidt store problem at gør det,.

Efter noget tid gå frem og tilbage mellem de mange boder, valgt de at gå mod en i udkant af plads, det viser sig også at være den rigtig, mand som havde bod havde ting de skulle bruge, så de selv kun blande lim, "jeg har et værelse på kroner halve svin, der kan vi godt laver bog medmindre de har et andet sted de heller vil bruge" sagde han og kiggede på hende og smiler rolig.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 07.09.2022 09:14
Hun boede stadig hjemme hos sine forældre og de ville nok blive tosset, hvis hun kom hjem med en stjålen bog og en fremmed mand. Det var en lettelse da Faust tilbød sit eget værelse. “Ja, det lyder godt,” svarede hun ham taknemmeligt og kom med et lille smil. “Hvad lavede du overhovedet på biblioteket inden jeg kom og afbrød dig?” spurgte hun mens hun fulgte ham hen til hans værelse. Hun håbede på, at det ikke var alt for vigtigt fordi så ville hun nok få dårlig samvittighed over, at hun ligesom bogen havde stjålet hans tid. Hun kom dog frem til, at siden han af egen fri vilje tilbød sin hjælp, så måtte det ikke være livsvigtigt. 

De kom snart hen til udkanten af byen, hvor Faust opholdte sig. Hun fulgte tæt efter som han viste vejen til hans værelse. Det var af en beskeden størrelse. Det var ikke ligefrem fordi, at det var et sted man ville bo i flere måneder. “Er du rejsende?” Spurgte hun som hun kiggede sig omkring. Det var meget generiske dekorationer, så med mindre det var hans stil, tvivlede hun på at det var ham som havde indrettet sig.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 07.09.2022 11:18
"Så bliver det mit værelse på kro" sagde han og kiggede kort på hende, inden han begynde rolig at gå i retning at det halve svin som kro nu hedder, "jeg var igang med at læse i bog her om noget jeg skulle undersøge inden jeg rejse videre" sagde han og løfte kort på hånd for af fremhæver bog han gik med i hånd, der var ikke lang fra markedsplads over til kro, ikke fordi det gjorte han noget, vejret var med dem.

Da de ankom til kroen, hils han kort på krofatter inden han gik op af trappe til første sal, hvor han gik ned bageste på gang og fandt en nøgle frem, hvor han låser en dør op og åbne den, han venter med at gå ind til hun havde det, han lukke dør bag sig og gik over og sat sig på stol ved bordet.

Det var en af de lidt større værelse han havde på kroen, og samtid havde han også lidt mere fred når det lå sidst på gang med værelse, på stole ryggen som han lige havde sat sig på, hænger der en store bjørneskindskappe, der lå et kort sværd og en lille kamp økse på gulv ved side af bordet, samt et pillekogge, der stod en lang bue op af værelse, udover det stå der en rygsæk op af bordet på den anden side af våben, hans vindue på værelse stod lette åbne så der kun kom lidt frisk luft en, udover seng og bordet med stol til, var der et højskab, hvor der stå en guitar op af, på højre af bordet var der et lille vaske fad, "ja jeg er rejsende, kom til by for nogle dag side og rejse videre om nogle dag, de rejse måske ikke selv" spurgte han og kiggede på hende og smiler svagt.

"Der kommer til at gå noget tid før lim er rigtig tør, de kan kom tilbage i aften eller de kan venter her" sagde han og kiggede på hende, så var det op til hende om hun vil det en eller det andet.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 07.09.2022 15:42
Hun rystede på hovedet af hans spørgsmål: “Nej det ville være en skam at kalde mig lige så berejst som dem,” indrømmede hun. “Faktisk er det begrænset hvor jeg kommer hen. Mine forældre mener det er for farligt udenfor Dianthos,” sukkede hun. Hun var lige så eventyrslysten som enhver anden 18-årig, men selvom hun var trodsig til tider, var dette dog ikke en af de ting man “bare lige gjorde”. “Men de er rejsende? Hvor kommer de fra? Hvor har de været?” Spurgte hun nysgerrigt og lagde bogen fra sig. Nu skulle hun finde de rette sider, hvor hun skulle lime dem ind. Så skulle den nok være så god som ny - enten det eller også var det den næste persons problem.

Hun begyndte at mixe den limblanding sammen, som de havde købt på markedet. Noget klistret stads, men det var trods alt meningen. “Har de noget problem med jeg bliver?” Spurgt hun Faust og lagde hovedet på skrå. Hun ville gerne blive, men ikke hvis Faust havde andre planer. Dem skulle han nødigt aflyse blot for at de kunne sidde og kigge på en bog tørre. Hvis han alligevel var alene, ville hun dog sige, at hendes selvskab var bedre - efter hendes mening selvfølglig.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 07.09.2022 18:54
"Det var da surt at de ikke har det, der er så meget man kan ser og oplever ved at rejse rundt, og det kan da også være farlig at være herinde i byen" sagde han og kiggede på hende, han lad mærke til at hun lad bog på bordet, så de kun kom i gang med at laver bog eller prøve på det, "jeg er rigtig fra nordlandet og hvor har jeg ikke været, har rejse rundt i mange år" sagde han og kiggede på hende og smiler svagt til hende, "vil de selv lim sider i eller skal jeg gør det" spurgte han og kiggede på hende og smiler svagt, han kun ser at hun fandt tinger frem så hun kun kom i gang med af blande tinge sammen til lim, så var det bare om hun selv vil limer sider i eller om han skulle gør det.

Han åbne vindue lidt mere da lim blande ikke havde den bedst duft, "nej det har jeg ikke noget imod, at de gør men tænke at havde noget mad, det er jo ved at være frokort" sagde han og kiggede på hende og smiler svagt, det kun hun enlig godt giv, som tak for hjælp, de havde jo så set ikke snakke om hvad han skulle havde for at hjælp hende med det her, for hun skal sikker nok også havde hjælp med at snige bog ind på biblioteket, men det måtte han jo ser om hun skulle eller ej.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 07.09.2022 22:44
I princippet kunne alle steder vel være farlige. Dog følte hun sig langt mere tryg blandt andre mennesker, da hun oprigtigt troede, at en fremmed ville joke hende til undsætning, hvis hun endte i problemer. Hvis hun var alene i en skov var det kun hende selv som kunne gøre en foreskel. Så megen lid havde hun endnu ikke til sine egne evner. “Rejser de alene?” Spurgte hun siden det ikke lignede at to mennesker boede på dette værelse. Dog kunne han sagtens have en rejsepartner som boede tæt på. Hun tænkte hvor ensomt det måtte være, at gå på stierne fra lokalisation til lokalisation. Måske tænkte man bare ikke over det, hvis man havde et mål for øje og samtidig blev bombarderet med nye indtryk.

Hun kiggede ned på bogen og op på Faust igen. “Nej bare rolig, jeg har den… eller vil de være så venlig at vise, hvordan de tænkte det skulle limes?” Spurgte hun så og gjorde plads til, at han også kunne være der og nå bogen. Hun observerede ham mens han viste hende, hvordan bogen skulle sættes sammen. Derefter kopierede hun hans bevægelser og gjorde et godt forsøg på at få bogen til at blive i et stykke. “Hm ja lad os få en bid mens bogen tørre. Jeg skylder dem vel også en frokost for din tid,” sagde hun og gav Faust et smil, hvorefter hun igen satte blikket ned i bogen.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 08.09.2022 06:35
Det så ud til at hun tænke over et eller andet, om det var om hans rejse eller hvad der kun være, vidste han ikke men fik dog en ide til at det var om hans rejse da hun spurgte om han rejsende alene, "ja for det mest gør jeg, engang imellem rejse jeg med en enkelt, og så flere hvis jeg har tager et job med at viser vej eller at beskytte noget/nogle" sagde han og kiggede på hende og smiler rolig, det kun være at han skulle tager hende med ud på en rejse, bare en lille en bare ude for by.

Han fandt sin en kaste kniv frem og begynde at skære de blanke papir ud i mindre stykker, "jo selvfølgelig kan jeg det" sagde han og kiggede kort på hende, inden han tog to stykke blanke papir stykke, hvor han smøre lim på dem begge og lad den en stykke ind i bog og tog derefter den ud revet side og lad ind på stykke med lim på, og tog så det andet stykke med lim og lad på den ud revet side, så den blev lim fat på begge sidder.

Hvorefter han rejse sig fra stol og gik over og sat sig på seng i sted for, så hun kun kom til at sidder ved bordet og arbejde med bog, "det lyder godt og man sige aldrig nej tak når nogle vil giv mad og bog er første rigtig tør i aften, så er vi sikker på at sider ikke falder ud" sagde han og rejse sig op da hun var færdig med at limer sider i, han gik over og åbne dør og holdet den for hende og gik ud bag hende, hvor han lukke dør og låser den, inden han begynde at gå ned mod krostue, da de kom ned gik han op til bar, for at snakke med krofatter, han fik bestil det han plejer at få, et fad med brød og smør og forskellige tyder pålæg og et krus mørke øl til, hvor han vende sig om og kiggede efter en sidder plads til dem begge medmindre hun havde fundet en til dem.
Lilac

Lilac

Kunstner

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 160 cm

Mee 08.09.2022 13:09
Hun lyttede interreseret i, hvad han havde at sige. Han lød virkelig som en der havde oplevet meget. Hvordan var det mon at være en fri fugl? Uden bånd der bandt en eller forældre som tvang en til at blive, hvor man altid havde været. Efter de sidste sider af bogen var blevet lappet kiggede Lilac tilfredst på sit værk. Den var godt nok ikke så god som ny, men den så klart bedre ud end dengang de fandt den. Nu kunne mange andre borgere få glæde af denne bog - hvis de altså fandt frem til den i bibliotekets afkroge. Hun fulgte Faust ned til kroen. Han holdte døren for hende, da de forlod værelset og Lilac smilte som tak for den lille gestus. Nogle havde trods alt stadig beholdt de gamle gentlemans maner.

Da de nåede kroen gik Faust op og bestilte. Hun tog det samme som ham, da hun ikke vidste, hvad de serverede. Dog valgte hun at få noget vand i stedet, da hun syntes det endnu var for tidligt med alkohol. Faktisk var hun ikke vild med øl, så at drikke det til maden var utænkeligt. Så hellere få noget vand der passede til alle retter. Mens Faust fik bestilt det han skulle have, havde Lilac fundet et bord for to som var placeret sådan, at de havde privatliv nok til, at andre ikke kunne lytte til deres samtale. Lilac havde selv ikke noget at gemme, men det var vel altid rart, at man ikke skulle bekymre sig om andre. Faust kom mod hende og hun nikkede til den anden stol for at signalere, at han bare skulle tage plads. “Har de et specielt ærinde i Dianthos eller er dette blot er stop på vejen?” spurgte hun og forsatte deres samtale om hans rejser.
Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 08.09.2022 16:42
Han tog fandt i sin guitar og begynde at spiller på den stille og rolig mens hun arbejde med at limer sider ind i bog, det var ikke den bedre løs de havde gang i men det virker og sider vil bliver i bog, og at men vil kun ser at sider var limer i men for det mindste kun man læser i bog ude at der var nogen sider som faldet ud, ryggen på bog kun de ikke gør så meget ved, men det kun lige så godt være fordi den er gammel som den sikker nok også er, han lad guitar fra sig da hun var færdig med at limer den sidste side ind i bog, hvor han lad guitar fra sig og række sig op, for bedre at kun ser arbejde.

Han smilet svagt tilbage da hun smiler til ham fordi han holdet dør for hende, han lad godt mærke til at hun bestille det sammen som ham angår mad men valgt vand til i sted for øl, han var nu mere til øl når han nu havde mulighed for det, for det havde han ikke på sin rejse rundt, der drak han vand for det var det som var af mulighed, hun bliver nok overrasker over hvor meget mad hun få, når hun har bestil det sammen som ham, for han spise rimelig meget mad, men der skulle også mere til når han nu var så høj og er så aktiv som han er, "nej ikke rigtig, et stop på min rejse og for købe nogen små ting og undersøgt lidt, derfor bog, ellers forsyning til rejse, hvad med dem og ud af rejse" spurgte han og kiggede på hende.

Han smiler da en af tjeners pige kom ned med to fad, et til dem hver, hvor der var en del brød og smør og masse af pålæg, hvorefter hun kom til ned til dem igen med et glas og en kande vand til hende og et krus mørke øl til ham, han takke hende og begynde derefter at smøre sig noget mad, han var ikke nærig med pålæg og brød, engang imellem tog han en tår af sin øl, han sagde ikke rigtig noget mens han sad og spise.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat