Så løvindens forsøg på at prikke hul på det røgslør som han gemte sig bag, huede altså ikke bjørnen?
Den umiddelbare afvisning på at svare spørgsmålet der var blevet ham stillet, gik ikke ubemærket hen. Det var ikke det mest elegante forsøg på et emneskifte, men for nu lod Meena ham slippe afsted med det. De var stadig i for stor en risiko at uvedkommende ville forsøge at deltage i samtalen, drevet af deres egen nysgerrighed om den ukendte mandsperson, og en voksende panik over ikke at genkende ham som prinsessen havde gjort.
"Slår jeg dig som en kvinde, der ville sætte børn i denne verden udenfor et ægteskab?" Advarede havde en lettere fornærmet kant lagt sig skarpt omkring modspørgsmålet, ved antydningen om lemfældighed. Kun få svar ville falde i god jord hos ørkenløven. Skulle hun ikke vende sig til en giftdryppende slange på armen af adelssønnen, så gjorde han klogest i at vægte sine ord eller gøre sin tavshed til guld.
Han havde måske nok smagt sydens frugter, fodret for Kazimidatterens egen hånd, men hun ville ikke tøve med at se ham kvalt af selv samme frugt.
Luften fik lov til at stå stille mellem dem, inden hun endte med en let hovedrysten at svare:
"Ikke endnu, men de skal nok komme inden længe.". Forlovelsen med den tidligere fyrstearving, Markus af Isenwald, var stadig forholdsvis ny. Kurmageriet havde først skullet forbi Kazimi fyrsten, både gennem Meena selv og senere Markus selv til at spørger Sephyran om hendes hånd i ægteskab. Alt sammen efter at hun tidligere på sommeren havde været smeltet sammen med Athelstan.
"Min yndige elver skulle meget gerne vente i det kammer jeg er blevet tildelt. Klar til at hjælpe mig ud af mit stoffængsel, når jeg vender tilbage for natten." Usagt lå '
hvis jeg vender tilbage'. Armen blev sluppet for i stedet at lade hånden lægge sig over hans på dørhåndtaget.
"Hun har måske hjemsøgt dig, Freddie?" Spørgsmålet blev ikke til mere end en hvisken, idet hun var endt med at stå endnu tættere, end da hun bare havde gået ved hans side. Hun brød hudkontakten, hovedet blev drejet så hun kunne se ham bag sig samtidigt med hun trådte forbi og ind i rummet, så snart døren gled åben.
Hun genkendte straks lokalet.
Tunge bogreoler fyldt med bøger gik fra gulv til loft. En enkelt af reolerne havde fået bøgerne skiftet ud med låger hvis glas var blåfarvet. Bag dem gemte der sig flere karafler af krystal, fyldt med alt lige fra harpiks gul til blodrød væske. Nær det slukkede ildsted stod der et blød polsteret møblement med tilhørende bord.
Meena af Kazimi havde brugt et utal af timer her inde, lyttende til hjerteveninden Arya af Arys højtlæsning inden hun var blevet for syg, og de ikke længere havde kunnet ses.
I will destroy you, in the most beautiful way possible,
and when I leave, you will finally understand why storms are named after people