Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Lysets Kriger, Prins af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 17.02.2021 09:34
Kronhjorten var en velbesøgt kro i det centrale Dianthos, og et fast tilholdssted for de mange soldater i byen. Grundet dens klientel, det ofte skulle op før daggry, var det også en af de kroer der lukkede tidligere af de fleste.
Denne nat havde knap passeret midnatstimen, men allerede var krostuen næsten tom, og krodrengen var allerede ved at sætte stolene op på de yderste tomme border.

Ved et af de borde, omgivet af opsatte stole, sad en ensom, ung skikkelse, og sumpede over et krus. Det let krøllede hår hang nedover mørke øjne, det stirrede tomt frem for sig.
Alexander havde startet aftenen ud sammen med en flok soldaterkammerater, men i takt med krusene var blevet tømt, var den unge prins faldet mere og mere til melankoli, indtil hans dårlige humør havde nået et højdepunkt, der havde fået de andre til at efterlade ham, til at surmule alene.

Det havde passet Alexander fint. Kronhjorten var, ironisk nok, en af de steder den unge prins af Isenwald, ikke følte han behøvede tænke over sin status. Her var han bare én soldat blandt mange.
Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 21.02.2021 23:24
Asbjørn havde fundet vej til Kronhjorten tidligt på denne dag. Der havde ikke været meget arbejde her til morgen, og den tidligere byvagt havde ikke fundet noget længerevarende arbejde i længere tid. En kontrakt her og der, lidt beskyttelsesopgaver hist og her. En afslappende dag var ikke hvad han havde behov for, men nogle gange måtte man tage hvad man kunne få.

Den gamle byvagt havde sat sig i et hjørne og betragtet de yngre soldater komme og gå. Lyttet til deres latter, muntre samtaler og de eventyr som de alle kunne fortælle om. Han huskede på de stunder, hvor han selv havde været så ung og fuld af energi og liv. Han foretrak absolut at være omkring disse unge folk - at lytte til deres latter og opstemte stemmer. Han så sig selv i mange af disse unge mænd og kvinder. Og han kunne derfor ikke andet end at smile, af deres forundrende eventyrlyst.

I takt med at dagens tiber slæbte sig afsted, blev kroen dog langsomt tyndet ud. Den gamle vagt betragtede den ene gruppe efter den anden forlade stedet, og snart var der helt mennesketomt i det før så livlige lokale. Alle var gået derfra - bortset fra én anden sjæl. En ung mand sad og hang, ensom og forladt af sine kammerater. Asbjørn havde egentlig ikke bemærket ham før nu. Der havde været mere larmende godtfolk omkring, som havde tiltrukket sig opmærksomheden. Men nu da stilheden havde sænket sig, og de unge krofolk var ved at pakke sammen, så sad den unge mand helt mutters forladt. Ensom og en anelse ynkelig.

Normalt ville Asbjørn nok være ligeglad. Men med to - eller var det tre ? - store krus øl indenbords, så var hans godmodighed helt ude på ærmet. Han rejste sig derfor fra sin plads i hjørnet, og traskede hen til bordet hos den ensomme unge soldat. Han placerede kruset på bordet med et smæld og trak en stol ned til sig selv.

"Træt? Dine kammerater er smuttet for længst, min ven." brummede han hæst og førte kruset til sine læber, imens han indgående studerede den unge knægt. Pæn knægt, pletfri hud, blødt hår - han lignede mere en papirnusser end en soldat. Måske var det dérfor han var blevet forladt...

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 22.02.2021 10:02
Det gibbede i Alexander som et krus smældede mod bordet, og hans rettede sig op med et sæt, som havde en lærer fanget ham i at sove i timen. Som han sad ret, kom de brede skuldre til sin ret. Nok var hans hud fin, men han lod dog til at havde en soldats fysik.

Det tog et øjeblik før de slørede øjne fik fokuseret ind på lydens kilde, et ukendt krus, og derefter på manden der havde sat det. Et af Alexanders øjenbryn løftede sig med en blanding af forvirring og irritation. Alexander genkendte ikke manden, men han synes åbenbart det var okay bare at sætte sig.

"Virkelig? Det havde jeg aldrig opdaget" kommenterede han tørt og sarkastisk, hans tale en anelse sløret af alkoholens tag. Alexander havde drukket mere end sin vægts værd den aften, men heldigvis havde han ikke skulle rejse sig længe.

"Hør her makker, hvis du søger godt selvskab, så finder du det ikke her" sukkede han, mere opgivende end afvisende. Han tog en tår af sit krus, inden han fortsatte, uden egentlig omtanke for hvem han snakkede med eller hvad han sagde.
"Åbenbart er jeg et 'dræn' og skal bare 'komme videre'. Der er jo masser af andre 'havfruer i havet'!" gengav han de uønskede råd og opfordringer hans kammerater havde givet ham, inden de i sidste ende havde givet op.
Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 27.05.2021 17:11
Asbjørn brød sig absolut ikke om sarkasme, så han besvarede den unge knægts første ord med et hævet øjnbryn og en tår øl. Knægten havde næppe bemærket udtyndingen i rummet; hans fokus havde enten været på alkohol eller ynkelig selvmedlidenhed. Der er trods alt ofte en grund til, at man ligger bedugget ind over et krobord, forladt af venner og bekendte.

Han lyttede i tavshed til den unge mands pludselige selv-indsigt. Da den halv-deprimerende smøre var overstået sad de i et øjeblik i tavshed. En ung kro-arbejder havde stoppet i sin stole-stablen, for at kaste et ynkværdigt blik på den unge mand, inden hun havde fortsat sit arbejde.

"Hold da op..." mumlede Asbjørn. "Det... interesserer mig virkelig ikke, knægt." svarede han hæst i sin brutale ærlighed, og trak på smilebåndet. "Men hvis du skal sidde og begræde din egen undergang, så skal du have noget mere øl." Med disse ord rakte Asbjørn hånden i vejret og den stole-stablende unge pige sendte ham et blik, der var alt andet end service-minded. Men da den gamle soldat tilsyneladende nægtede at sænke sin arm igen, så forsvandt hun med et suk ud i baglokalet.

Asbjørn lagde armen på bordet og greb fat om sit næsten tomme krus. "Den bedste måde at komme sig over en pige-- Eller en mand, bevars... Det er ved at drikke til man ikke kan huske sit eget navn." forklarede han meget gammel-klogt. Den unge kro-pige kom tilbage og placerede to fyldte krus med øl foran dem. Asbjørn takkede hende, og hun gik vrissende fra bordet. "For ser du, når du så i morgen vågner op og har det virkelig dårligt, så indser du at hun - eller han! - ikke var en hel dags tømmermænd værd." Og med de ord lo han hæst og puffede til den unge gut med skulderen. Hold kæft et dårligt råd, men sandt det var det sgu! Det syntes han i hvert fald selv.

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 27.08.2021 15:58
Alexander tog en tår mere fra sit krus, kun for at finde det allerede var tomt, og lod i stedet hoved falde tilbage ned mod bordpladen. Gutten påstod det ikke interesserede ham, men alligevel satte han sig. Var det bare for at få et billigt grin på Alexanders vejene?

Nej... Skønt hans sanser eller tanker ikke ligefrem var skarpe længere, så virkede gutten... velmenende? Der var hvert fald noget over ham som Alexander ikke helt kunne sætte fingeren på, men det fik den unge Isenwald til at løfte hoved fra bordet igen, og rette sig en smule op, som skiftede sit tomme ølkrus ud med des nyligt ankomne erstatning. "Tak..." mumlede han og tog sig igen en tår, denne gang med bedre held.

"Men du forstår ikke" udbrød Alexander pludseligt, efter ellers at have siddet roligt, kun let svejende, og lyttet til den ældre mands visdom.

"Jeg ville hellere have tømmermænd hver eneste dag, hvis hun bare ville..." ynkeligheden i hans stemme var så tyk den kunne skæres, og om Alexander selv hørte det, eller bare ikke anede hvordan han skulle afslutte sin sætning, så døde den ud med et hjerteskærende suk, og et KLONK, som hans hoved igen kolliderede med bordet, med en del mere kraft denne gang.
Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 06.12.2021 16:31
Asbjørn vippede begge øjenbryn op på panden da den unge mand igen smækkede panden i bordet. Han skar en grimasse, himlede med øjnene og tog endnu en slurk af sin egen øl. Den arme knægt ville uden tvivl have noget af en bule når morgendagen kastede sit lys over dem.

"Men hun vil ikke...?" spurgte han, og lod ordene hænge lidt i luften. Ville ikke hvad? Han rynkede brynene og sendte nu den unge knægt et lidt mindre sympatisk blik. "Så må du da finde én der vil! Du kan jo ikke bare ligge der!" sagde han pludseligt, med mere energi og slog hånden i bordpladen, så det hele rystede faretruende.

"Schådan er det med kvinder, min ven!" udbrød han, og rømmede sig da han (trods han havde indtaget en god mængde alkohol på nuværende tidspunkt) godt bemærkede en vis sløring i hans stemme. Det skulle bare hostes væk. "Kom så, sæt dig nu op for Gudindens skyld, da. Du er jo død-pinlig. Se, den søde kropige kigger da ret så interesseret på dig." Han gav den unge gut et opmundrende omend måske lidt for hårdt klap på ryggen og pegede dernæst meget åbenlyst på den selvsamme unge kropige, som kort forinden havde serviceret dem. Hun stoppede i et kort øjeblik som stole-stablen for at sende de to mænd et chokeret og nærmest væmmende blik, inden hun atter genoptog sin arbejdsopgave. Og desuden i rekord-fart afsluttede den, så hun hurtigt kunne skurre ud af rummet.

"Eeej for pokker, hun slap væk. En anden gang, så." mumlede den ældre mand og kiggede ned i sit krus, uden videre interesse i hvad der foregik. "Hvorfor vil hun dig så ikke? Er du for kedelig?"

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 07.12.2021 21:56
Aleksander var blevet kaldt mange ting i sin tid og tykpandet var bestemt imellem dem. Alligevel kunne han mærke, selv gennem den rå mængde øl han havde i kroppen, at det nok ikke var en god idé at hamre sit hoved ned i et bord gentagende gange. Men det var heller ikke en god idé at lade kvinden man elskede slippe mellem fingrene på sig, så hvad betød én ting mere på listen af hans dumheder?

"Det er ikke så simpelt, okay?!" udbrød han tilbage, og løftede arrigt hoved for at vifte sit krus anklagende i den anden mands retning, en bevægelse der spildte en god sjat øl på bordet. Gassen gik dog af den unge prins igen lige så hurtigt som den kommet, og dunket i ryggen gjorde ikke meget mere end at sende mere af Aleksanders øl på bordet. Men i sidste ende var det nok bedre det endte der, end i ham på nuværende tidspunkt.
En irriteret brummen lød som Aleksander satte kruset fra sig og rettede sig op i sædet. Han kiggede kort efter kropigen og skar en grimasse som hun hastede væk under hans blik. Yikes.

Et tungt suk fulgte som Aleksander tog fat i sit krus igen, drak en tår og vendte det mellem hænderne. "Det var ikke mig hun ikke ville... Det, det tror jeg hvert fald ikke" før havde han været sikker, men tvivlen var siden begyndt at nage i ham. Han rystede på hoved af sig selv "Nej! Det var det liv jeg kunne tilbyde hende... Hun... hun er en stærk kvinde, og hun ville mere med livet end hvad jeg kunne tilbyde hende" indrømmede han nedslået. Og kunne han bebrejde hende for det?
"Hun er klog og smuk og har mere talent i sin lillefinger end nogen anden jeg har mødt! Så... jeg ville kun holde hende tilbage, det forstår jeg" han kiggede ned i sin øl "Men derfor gør det ikke mindre ondt at miste hende..."
Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 09.01.2022 17:47
Asbjørns trætte øjne betragtede den unge knægt, og som ordene forlod hans læber, blev den ældre mand nærmest mere vågen. Ordene ramte ham mere end han havde forventet og væltede minder ind over den gamle byvagt. Følelser, han ikke havde følt længe, hang pludselig overalt på hans krop. Han lænede sig tilbage i stolen og stirrede fraværende ud i rummet.

"Du har ret..." sukkede han. "Det er ikke simpelt."

Han slap sit tag om sit krus, som stod i et lille hav af spildt øl. "Jeg ved præcis hvordan du har det, min unge ven." sukkede han endelig efter et øjebliks stilhed imellem dem. Med et suk, skubbede han sig selv lidt væk fra bordet og svingede sit venstre ben op på sit højre knæ. "Kan du se disse støvler? Dem fik jeg, af den skønneste kvinde jeg nogensinde vil kende." Hans stemme blev tyk som grød i slutningen af sætningen, så han måtte atter rømme sig for at få det hele under kontrol. Han klappede venskabligt de grønne støvler.

"Jeg kunne ikke give hende det liv hun ønskede. Så hun forlod mig. Tror jeg nok. Jeg kan egentlig ikke huske det så godt mere... Men nogle gange skal det bare ikke være. Og dét er også i orden... Hvis du holder dem du elsker tilbage, så elsker du dem ikke i sandhed." Hans øjne han i et langt øjeblik ved de grønne støvler - de var ganske snuskede, slidte og lugtede egentlig ikke særligt godt. Han burde nok have købt sig mindst to nye par siden han fik disse, men det nænnede han næsten ikke. Der var gået mange år siden Netrish. Hans kærlighed til hende var aldrig forsvundet, men han havde accepteret at deres livsveje var splittet.

Med et tramp, smækkede han atter foden på gulvet, gav den unge mand endnu et venskabligt klap på ryggen og slog derefter en høj latter op. "Åh, hvor ynkeligt! Knægt, jeg ved ikke om du har bemærket det, men jeg har fået kappet den ene arm af. Kan du se det ar hér? Det var fra en krokodille, der forsøgte at æde mit hoved imens jeg overnattede i en lejr i Tusmørkedalen. Pointen er... Det gør ondt at miste kærligheden, ja, men der kan sgu ske værre ting! Du har begge dine arme, og har ikke set indersiden af en reptil. Du klarer dig nok."

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 09.05.2023 12:36
Aleksander lyttede til den ældre kriger, og som følelserne overvældede ham, fikserede den unge soldat blikket mod sin øl. Aleksanders tvivlede kraftigt på at nogen, og da slet ikke den en-armede, kunne vide hvordan han følte. Hvordan kunne nogen?!
De tvivlende tanker blev dog hurtigt bragt til skamme, og Aleksander løftede langsomt blikket til de grønne støvler. De så mølædte ud hvis han skulle være ærlig, men måden veteranen klappede dem på, var det tydeligt de var hans kæreste eje.

"Hvis du holder dem du elsker tilbage, så elsker du dem ikke i sandhed."

Aleksander nikkede langsomt "De andre blev ved med at sige 'hvis du virkelig elskede hende, så ville du gøre alt for at holde på hende', men det føltes bare... forkert" delte han, taknemmelig over at han ikke var den eneste der så det sådan. Aleksander havde troet hans situation var unik, at ingen havde elsket som ham, og det var derfor hans kammerater bare ikke fattede det! Det gjorde de heller ikke, men som han betragtede veteranen foran sig, nærede den unge soldat ingen tvivl om at hvemend hans dame var, så havde hun været elsket lige så højt som Aleksander elskede Dinah.

Mere øl flød udover bordet som den gamle kriger smækkede foden i gulvet, og Aleksander spjættede overrasket, inden han blev dunket venskabeligt på ryggen. Latteren var smitsom, og Aleksander sluttede sig til den med et lettere hjerte end han havde følt i ugevis.
"Ti fingre, ti tær endnu, ingen indersider af reptiler inspiceret, og skål på det!" lo han, og løftede sit krus i skål.
"Det er da en lille fordel ved at distrahere rytteren frem for dragen. Pænere ar, og noget bedre ånde" tilføjede han med tør humor, og samme brede grin. Der var ingen bravardo i ordrene, og inden løgn om faktisk at have besejret rytteren.
Asbjørn

Asbjørn

Tidligere byvagt

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 192 cm

Alwyn 23.05.2023 16:11
"SKÅL FOR TI TÆER!" brølede Asbjørn med en højlydt latter og deres krus bjældede mod hinanden, så der stod øl ud over hele bordet. Kropigen kiggede frem fra døren inde fra køkkenet og himlede med øjnene. Hun ventede uden tvivl på det øjeblik, hvor de to fulde mænd ville forlade kroen og hun kunne rengøre bordet og gulvet omkring dem.

Asbjørns latter fortsatte, da den unge knægt talte noget om drager og ryttede - han fattede overhovedet ikke hvad den unge mand forsøgte at sige, men det lød som om, det skulle have været en gammelklog og vittig ting. Så den gamle byvagt lo høfligt omend lidt højt. Og endelig tømte han sit krus, og placerede det nænsomt på det våde bord.

"Min ven, hør nu her..." sagde han, men en roligere og mere hensynsfuld stemme. "Der er, ja hvad kaldte du det... Flere havfruer i havet! Og du skal bare finde en, som vil svømme med dig. Bare det ikke er en krokodille, HA!" Hans hæse latter blev til en hosten og han måtte slå sig i brystet for at komme på rette spor igen.

"Men nogle gange, så vender en gammel flamme tilbage. Hvem ved - måske møder du hende din havfrue igen! Det er aldrig for sent - men du skal ikke jage hende. Hvis det sker, så sker det. I mellemtiden kan du fiske efter andre fisk!" Snakken om fisk, fik Asbjørns mave til at rumle. Det var sikkert snart på tide at komme videre. Hele rummet snurrede - en velkendt snurren. Hans fødder snurrede også en anelse. 

Asbjørn rejste sig op og rettede på sit bælte. "Men jeg tror det er på tide at du kommer i seng, min ven. Se hvor meget øl du har spildt!" sagde han, og pegede ud over det våde bord.

1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 10