Alwyn 30.01.2021 16:12
Rejsen fra Rubinien til Topalis havde været lang, men ganske behagelig. Zahir tog det som en ferie, væk fra arbejde og dagligdagens jag, og ud for at opleve en ø han ellers sjældent besøgte. Topalis var på mange måder unik og skøn. Den store vulkan, der tårnede sig op på øens midte, skabte et varmt og livligt klima for alskens væsner. Og det var åbenbart hér, der boede en smykkesmed som var værd at rejse for. Zahir havde talt med sine bekendte og kollegaer, om et muligt sted hvor han kunne få lavet sin rubin til et smukt smykke.
Han havde arvet ædelstenen fra sin bedstefar, som havde fortalt at netop denne rubin var fortryllet. Den ville beskytte sin bærer mod gifte og uheld. Trods Zahir ikke var typen der troede på overtro, så havde han alligevel siden den dag, haft ædelstenen på sig hver eneste dag. Den lå nu sikkert i hans brystlomme, i indersiden af den lette frakke som han bar på denne dag. Men snart, tænkte han, vil den hænge om min hals. Forhåbentlig i det smukkeste guld. For det skulle jo helst være smukt og fint, når det havde med Zahir at gøre.
Han vandrede op ad vulkanens stejle stier, inden han fandt et hus, der nærmest var bygget ind i selve vulkanens side. Han bankede tøvende på døren. Mon det var det rette sted?
Mong 30.01.2021 16:37
Ananta lå i en seng af kul stykker da det bankede på døren. hun strakte sig roligt og rejste sig op. håndtaget var lavet et brandsikkert metal. hun tog fat i håndtaget og åbnede døren forsigtigt. hendes sorte og orangegyldne hår flavrede da hun åbnede døren. hendes hænder var sorte som kuld og hun havde smukke gyldne ild øjne som lignede de var sorte. hun bukkede forsigtigt til denne mand foran hende. hun havde ikke set ham før så han måtte være besøgende.Ananta havde bransikkert tøj. hun havde et lille smedje værksted bag ved nede for enden af vulkanen var folk ikke blev stegt når de var der, men hun havde det godt der iinærheden af vulkanen. hun var født af ild. og vulkanen var hendes moder. hun så på denne fremmede og havde faktisk ikke mødt en som ham før.
"god dag" hun var ikke den bedste til krystalisk da hendes med beboer ikke talte så tit til hende. de var mere bange for hende. fordi hun satte ild til ting hun rørte. derfor valgte hun at blive smykke smed. hun kunne nemlig lave smykker med sine hænder. hun var dog ked af at folk frygtede hendes ild. hun kunne jo ikke gøre for det. hun øvede sig dog på krystalisk for at kunne tale med folk men tit kunne man høre hun ikke var god til det.

Alwyn 02.02.2021 14:17
"Goddag." sagde Zahir mildt og nikkede anerkendende af hende. Han betragtede det lavere væsen med stor nysgerrighed, og dog med en anelse forbavset skuffelse. Hun så anderledes ud end hvad han havde forventet. Han havde blot ladet sig fortælle, at smeden var en Elemental. Han havde ikke meget erfaring med denne race, men han havde egentlig ikke forventet at de så menneskelige ud. Han havde troet, at hun ville være en formfri flamme, uden hud eller øjne. Ikke at det gjorde ham noget - hvis da bare hun lignede en elver i stedet! Det havde været bedre, tænkte ørkenelveren snobbet.
"Jeg har ladet mig fortælle, at der bor en dygtig smed i vulkanen. Er det Dem, frøken?" spurgte han høfligt, og kastede et listigt blik forbi hende og igennem døren, for at få en idé om han overhovedet var det rigtige sted. Hun så meget... ild-agtig ud, så det kunne næsten ikke være andre. Men det var trods alt en vulkan-ø, så det var også sandsynligt at han blot havde fundet en tilfældig anden ild-elemental?
"Jeg kommer angående et smykke, som jeg gerne vil have lavet."
Mong 02.02.2021 17:10
Ananta så måske menneskelig ud men kun fordi vulkanen ikke just var aktiv mere. så hendes indre ild var også ved at gå ud. hun havde jo vulkansk blev i årene. hun havde orange midte af håret der gløede som ild. hun havde sorte hånd fordi luft tørrede hendes ild hænder. men de var stadig voldsom brandfarlige.hun så nysgerigt på hans med de mørke orange øjne der også gløede. hun lyste helt op da han talte om et smykke han ville ha lavet af en smed i en vulkan. "mig det er.... jeg mene, det er mig" hun havde svært ved sproget så hun prøvede ihværdigt at sige det rigtigt men det kludrede altid for hende.
hun gik ud af døren og lukkede den bag sig. "denne vej" sagde hun og vinkede ham med og man kunne fornemme at der hun havde gået var der meget varmt under hende. hun skulle jo ned til hendes smykke smed værksted. ild var nemt for hende. hun skulle bare røre det så var det varmt. hun gik lidt hurtigt for at han ikke skulle gå langsomt. hun kom dog hurtigt til hendes værksted som lå lige nede foran bjerget i et område uden træer eller blomster. mest fordi hun altid slå det ihjel. hun åbnede døren og trådte tilside og gjorde tegn til han måtte gå ind.
inde i værkstedet var der stole, meget forskelligt brandsikkertudstyr og mange slags pincebter og en kæmpe ovn der varmede hele lokalet op og en spand til at ligge de brandene varme ting i så de kølede af.

Alwyn 10.02.2021 15:10
Diplomaten betragtede væsnet foran sig med et mildt smil. Især da elementalen talte, blev hans smil bredere og mildere. Hun var ikke en trussel for ham; ikke en hindring eller et problem. Elverens skuldre blev sænket en anelse, hans vejrtrækning blev en anelse mere afslappet og han lod sig selv hænge lidt mere. Ingen grund til rank ryg, falske smil eller tomme floskler. Det var dejligt afslappende at være sammen med et væsen, der ikke nødvendigvis havde nogen agenda.
"Dig det er," gentog han i hendes lidt kludrede sprog med et varmt smil på læben. Hun trådte ud af sit hjem og passerede ham hurtigt. Trods hendes korte ben, så bevægede hun sig alligevel hurtigt ned ad bjergsiden. Han fulgte trop og forsøgte så vidt muligt ikke at snuble eller glide på de glatte vulkansten, der lå kastet op og ned ad bjergsiden. "Mit navn er Zah--Aaah! Ahem... Zahir Khan, forresten." fremstammede han, efter næsten at være gledet ned af bjergsiden. Han formåede dog at genvinde balancen inden han faldt, og rettede hurtigt på sit tøj inden han fortsatte med lettere rosa kinder sin gå-tur ned mod sikkerheden.
De nåede ned til en gold og tom plads for foden af bjerget. Elveren kastede et nysgerrigt blik omkring, og observerede hvordan intet brandbart så ud til at være i nærheden. Blade, træer, buske - alt var væk. Han takkede sig lykkelig for, at hans egne evner gjorde ham en anelse mere varme-resistent end så mange andre. Det var nok en nødvendighed, når man var i selskab med en ild-elemental.
"Mange tak," sagde han ydmygt, da hun lukkede ham ind i sit værksted. Varmen ramte ham som en mur, og selvom den ikke var ham uvelkommen, så var det alligevel overraskende. Han så sig omkring og pillede ved at par dimser her og der, imens han talte: "Jeg ønsker naturligvis at betale dig for opgaven, ingen tvivl om det. Det drejer sig om denne rubin..." Han trak en lille pose op ad lommen, og lod en smuk blank ædelsten glide ud i hans hånd. Den røde sten glitrede legesygt. "Jeg har også guld til kæden, hvis det er behøvet." tilføjede han usikkert og vendte blikket imod hende.
Mong 12.02.2021 15:54
ja selv med korte ben kunne man godt gå hurtigt. hun så tilbage da hun hørte sten glide ned af siden idet han talte og præssenterede sig. hun ville gerne gi ham en hånd men var bange for at skade ham eller andre. hun havde trukket hånden frem og trak den hurtigt tilbage da han så ud til at finde fodfæste. hun bukkede dybt for ham efter han havde sagt sit navn. "Ananta... Firedust" sagde hun med et forsigtigt smil til ham og kom hurtigt ned til sit værksted.at han gik og pillede gjorde hende intet. ej heller at han lidt gjorde nar af hendes tale. men når folk for det meste frygtede hende og ikke talte med hende lærte hun ikke sproget mere end det hun hørte andre sige.
Ananta gik over til ild stedet og ud af hendes bryst fløj en orange sommerfugl over til ildstedet og det flammede meget op. hun vendte sig mod ham da han talte.
hun så på denne smukke juvel og var ved at tage den med fingrene men tog hurtigt fingrene til sig. hun kunne skade ham. hun så hurtigt rundt. tydeligt noget i tankerne. hun tog en tang med noget specielt stof på håndtaget. det gjorde at hendes varme ikke gik ind i tangen og brandet andet. hun så op på ham for at sikre at han gav hende lov at tage den. da han så gjorde dette tog hun den forsigtigt med tangen. hun så på denne juvel med fortryllende øjne og lagde den stille på et bord. "du ha plan for hvordan det se ud" hun ville jo gerne gøre ham glad, det ville hun med alle kunder, så hvordan han ønskede det afsluttede resultat skulle se ud ville jo gøre det hele lidt nemmere for hende.

Alwyn 17.02.2021 13:29
De røde øjne fulgte alle hendes bevægelser med overvejet nysgerrighed. Den flammende sommerfugl var et trick, han ikke havde set før, og den bragte et ægte smil på hans læber. Det var ikke så ofte, at han så noget der virkelig imponerede ham.
Da hun ikke turde tage juvelen fra ham, smilede han blot en anelse. Hun ønskede tydeligvis ikke at give et dårligt indtryk, og sikkert heller ikke at brænde hans fingre. Da hun - med tangens hjælp - fjernede rubinen fra hans håndflade, knipsede han med fingrene og en lille flamme dansede i hans hånd. "Bare rolig, jeg brænder ikke så let. Du skal ikke være bange for at tænde for varmen. Jeg kan tage lidt af hvert, min kære Anata Firedust." Som altid var hans stemme silkeblød, og ordene gled over hans læber som honning. Han betragtede rubinen, der skinnede legesygt i flammernes skær.
"Jeg tænker at smukt rundt smykke. Jeg ser gerne at rubinen holder sin dybt-røde farve. Guldet omkring skal ikke være for tykt. Fokus skal være på rubinen, trods alt." sagde han, og overvejede sine ord grundigt. "Men mest af alt, så vil jeg se hvad du kan finde på. Du har sikkert en bedre stil og forstand på disse ting, end jeg har." tilføjede han med et venligt smil.
Mong 23.02.2021 17:07
Ananta var aldrig blevet omtalt som kære. det lettede hendes hjerte lidt at nogle kunne lig den hun var. da hun tog juvelen og han pludselig antændte en flamme i hånden så hun på den med de smukek mørke orange øjne.hun trak vejret dybt og ud af hende fløj endnu en sommerfugl og landte på hendes fingre. "jeg har stærk ild. ild sommerfugle" sagde hun roligt og smilte. og stærk ild var det. for det at det satte sig på en blomst brød den i flammer.
da han beskrev hvordan han ønskede smykket så ud så hun rundt i sit værksted for at finde et hyldster der kunne passe til juvelen. hun fandt først et for stort og gik videre til en del for små. men til sidst fandt hun en rund holder der ikke havde alt muligt pynt omkring sig. den var lidt mindre end juvelen men det kunne ild nemt ordne. der var tale om en mm. eller to. han virkede til at ha en forstilling om hvad han ønskede og hun trådte til siden. "passe det dem" spurgte hun og pegede ned på juvel holderen. hun skulle jo vide om det nogle lunde var det han tænkte. når hun så på juvelen og på juvelholderen synes hun det ville passe godt sammen. og så med nogle guld kæder omkring halsen på ham.
Ananta så på juvelen og overvejede hvordan hun skulle gøre den glat og elegant. sådan at han havde den i den holder som så kunne fremhæve smykket. imens hun tænkte gik sommerfuglen op i røg og det så ikke ud til at genere Ananta. nok mest fordi hun havde så mange af dem som hun ønskede. hun havde dem i hjertet.

Alwyn 09.01.2022 18:26
Zahir betragtede hende som hun arbejdede. Han betragtede formen som hun viste ham, og nikkede let efter en kort eftertænksomhed. Det så fint ud. "Det passer mig ganske fint. Skal De bruge andet fra mig? Jeg har naturligvis mit eget guld med, som De kan smelte." sagde han mildt og lagde en tung pung på bordet. Den indeholdt en stor mængde rent guld, og der var mange - især mennesker og dæmoner - som ville slå ihjel for mindre summer. Han fulgte hende derfor fortsat nysgerrigt med øjnene, for at betragte hendes reaktion. Han havde ikke tænkt sig at tilbyde sin hjælp med selve arbejdet; det var han trods alt for fin til. Men det var alligevel ganske interessant at suge lidt viden til sig omkring denne type arbejde. Han havde ikke set en smykkesmed arbejde på nært hold - og især ikke en af dénne kaliber. Smeltede hun mon alt med sine hænder, eller måtte selv hun bruge en smelteovn?
"Hvor meget vil det komme til at koste, og hvor længe vil der gå? Jeg kunne gå en tur imens De arbejder. Jeg har ikke været så tæt på en aktiv vulkan i mange år..." mumlede han eftertænksomt og kastede et blik ud af vinduet. Han havde ikke meget tålmodighed i sidste ende.
// Beklager den voldsomt lange ventetid! Hvis du ikke ønsker at svare, fordi der er gået for længe eller andet, så er det fuldt forståeligt! :)
Mong 28.05.2022 17:44
//out lukket med samtykkke fra medspiller.
Ananta har forladt tråden.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet