Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Fyrstedatter | Prinsesse af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 13.10.2020 00:57
Det var ikke bare naivt, men direkte dumt at tro at hun kunne opretholde en facade overfor sin familie, at særligt hendes mor intet ville opdage.
Thalia var måske lykkes med udad til at virke som alt var som det plejede, i et par dage efter hendes alt for sene hjemkomst. Hun var stået op, blevet klargjort til dagen og indtaget måltiderne med sin mor og søster helt som sædvanligt. Det var endda lykkes at virke både munter og smilende, men smilene var aldrig nået øjnene. Når resten af borgen var gået til ro de følgende aftener sank hun ned i det kolde vand, hvor hun næsten manisk lod den lyse hud skrubbe til den skreg rødt op.
Olielampen, som siden hendes fars død havde holdt mørket i skak, så hun kunne sove, var ikke længere nok. Den fysiske udmattelse der fulgte af den gentagende healing, var det eneste som kunne give hende bare lidt søvn.

Den tredje nat havde søvn en mangelvare, ja faktisk ikke eksisterende. Noget som de mørke render under øjnene bevidnede. Morgenmaden var blevet sprunget over, hun havde simpelthen ikke overskud til at tvinge smil og nysgerrige spørgsmål frem, om hvad for nogle planer de andre havde for dagen.
I stedet havde hun taget plads i en af stuerne, på en højrygget, blød polstret lænestol. Med tungt tæppe viklet tæt omkring sig, havde var benene trukket op under sig, så hun lå krøllet så meget sammen det var muligt. Havde det ikke været fordi lokker af sort brunt hår der hang ud over armlænets kant, som hovedet hvilede imod, ville de som trådte ind i stuen næppe bemærke hendes tilstedeværelse i rummet.

~ The price of having a soft heart is feeling the world's pain ~
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Fyrstinde af Isenwald-slægten

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 18.10.2020 18:31
At folk kom senere hjem end planlagt var på ingen måde noget uvant for Verona, men det var utroligt sjældent at det var noget der skete for Thalia, hvilket Verona lod ligge. Men dagen efter var det som Thalia spillede rollen som sig selv, det var svært at se, men alting virkede som det krævede mere af hende at bare... være? 
Det blev først virkelig mistænkeligt da Dina ikke havde lyst til at fortælle om hvad der var hent på turen, samt hun insisterede på at prinsessen nok skulle fortælle om det når hun var klar. Noget fyrstinden pludselig ikke var så sikker på ville ske.
Den følgende dag fik hendes mavefornemmelse hende hende til at tage sagen i egen hånd og få undersøgt nærmere hvad der var hændt. 
Et svar hun fik på tredje dagen ved at Thalia ikke var at finde ved morgenmaden hun ellers virkede så glad for, det var en stund hvor de kunne ses og snakke sammen. 
Rapporten hun havde fået havde på ingen måde været bedre, og nogle betroede folk var på sagen med at opspore manden.

Med blide skridt søgte hun sin yngste datter i borgen, ingen havde set hende forlade den så hun var nok at finde et sted, indtil det gik op for Verona hvor hun burde lede.
I den østvendte stue stod en højrygget lænestol de havde haft med fra deres gamle hjem, lænestolen havde været Recareds ynglings. 
"Thalia..?" Kaldte hun ud i den ved første øjekast forladte stue, hvis ikke hendes hår havde afsløret hende.
Forsigtigt trådte hun nærmere, hvis hun fik chancen ville hun sætte sig på gulvet ikke så langt fra lænestolen.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 19.10.2020 03:33
Det var måske rene indbindinger når Thalia fortalte sig selv, at hendes fars duft stadig sad i lænestolen, stolen blev sjældent brugt af andre, men det var trods alt år siden nu han var gået bort. Hvad vigtigst var at den gav hende en ro og tryghed, om det var skabt af at stolen ikke blot kom fra hendes barndomshjem, men også bar på et minde om Recared eller om det var en blanding, vidste Thalia ikke selv.

Spyt samlede sig til en hård og modvillig klump i halsen ved lyden af sit navn og Verona’s stemme. En panisk tanke om ikke at svare slog ned i hende, tvang kroppen til at krympe mere sammen i stolen i et dårligt forsøg på at gemme sig. En stille bøn om at hendes mor ville vende om, forlade stuen blev sendt afsted. En bøn der til Thalia’s store fortrydelse ikke blev hørt. I stedet for at bevæge sig væk, kunne skridt høres træde længere ind i stuen i retning af stolen.
Spyttet blev tvunget ned da Verona tog plads på gulvet nær stolen ”Ja mor?” var alt hun fik præsteret at stykket sammen, med det halve smil til følge. Smilet synede lige så stift som det føltes. Tanken om hun kunne nå at bilde hende ind at hun bare var utilpas, måske ved at blive syg strejfede kort, kun for at blive affejet med samme hast den var dukket op. Thalia havde aldrig været god til at lyve og slet ikke overfor hendes mor.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 25.10.2020 21:24
Det var tydeligt at mærke at der var noget der trykkede Verona som hun fik sat sig ned, intet skjult smil, kun slet skjult sorg bag hendes blik. Der var hændt hendes datter noget forfærdeligt, det var hun sikker på.
"Thalia.. min skat" skyggen af et smil nåede til hendes læber, et forsøg på at få det hele til at bare virke lidt bedre, lidt mere overkommeligt. "Jeg ved at der er sket dig noget... Noget jeg ville ønske aldrig kunne ske for nogen. Jeg..." hendes stemme knækkede, en tårer slap fri fra sit fængsel før hun kunne fortsætte. "... fortryder at jeg ikke kunne beskytte dig fra det..." 
Selv var hun vandt til smerte, skapt stål, rivende klør, sorgen bid, men dette. Dette var værre end noget andet før.
Fyrstindens knoer blev kridhvide som hun knugede dem i vrede, i afmagt, i skam... Hvilken mor var hun hvis hun ikke kunne beskytte sine børn!? 
En mørk tanke hun på ingen måde havde tid eller brug for lige nu, hendes datter havde brug for hende, Thalia havde brug for at nogen ville være der for hende, måske ikke i dette øjeblik, men det ville komme. Verona skulle nok være der når den tid kom.
Men en ting var sikkert, når hun først fik fingrene i hvem end der havde lagt hånd på hendes datter, så ville de aldrig komme til at se dagens lys igen.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 29.10.2020 01:41
De stålblå øjne havde en tydelig sorg lysende ud af sig, som fakler i mørket. Verona havde altid haft et blik, hvor i man kunne se hun havde været vidne til langt flere ting end noget menneske burde nogensinde burde, men det blik der mødte den unge prinsesse, var hjerteskærende. Kun ganske få gange kunne Thalia mindes at have set de sorg tyngede øjne, men hun havde været så ung at det minde ikke stod skarpt i hendes erindring.
Smilet der ikke nået kanten af øjnene og den våde streg ned over den lyse kind da en tårer faldt, fyldte hende med en skam og dårlig samvittighed, men det var den knækkede stemme som flåede hendes indre itu og førte vrede med sig.
Vreden var ikke rettet mod Verona, den var rettet mod tjenestepigen Dina og Chaunce Locktree, men ikke mindst mod Thalia selv. Hun skulle have deltaget ved morgenbordet, bed hun bittert af sig selv indvendigt.
Hænderne begravede sig ned i kjolens skørt og knugede stoffet lige så hård som hendes mors knyttede hænder, havde hendes datter været et spejl af hende ”Hvem har sagt det?! Det var Dina var det ikke? Jeg sagde til hende at…” Thalia stoppede sig selv, da den ukarakteristiske vrede fik både stemme og krop til at ryste. Kæbemusklen spændes ved de sammenbidte tænder, da hun slog blikket væk fra sin mors.
Tårer steg op, truede med at falde i en lind og endeløs strøm ”Jeg ville bare hjælpe og pludselig var Dina… Hendes ord var hadefulde mor, hun lignede ikke sig selv. Jeg kunne slet ikke genkende hende, så jeg løb... - Jeg løb lige ind i hans arme.” lød det næsten som en hvisken. Mindet om den buttede Dina der som en rabies syg ræv havde overfaldet prinsessen stod stadig klart. Thalia ikke vidst hvorfor det pludselige skifte var sket, men det havde hun lært så snart hun Chaunce’s arm til støtte var nået kroen. Den mørkhåret, charmerende unge adelsmand med de giftgrønne øjne, havde været skyld i det hele og Thalia havde været for naiv – for godtroende til at bemærke noget før det var for sent.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 03.11.2020 20:34
Nok var Verona forbedret på meget, men vreden i hendes yngstes stemme var alligevel overraskende, berettiget, men så ukarakteristisk for hendes ellers muntre datter. "Thalia... Jeg kender dig godt nok til at kunne se der er noget galt, uden nogen behøver at fortælle det." Prøvende rakte hun en hånd ud mod datteren, et stille håb om en moderes hånd kunne lindre blot en brøkdel af hvad hun måtte føle, dog opmærksom på at holde tilbage hvis det lignede Thalia ville trække sig.

Som Thalia begyndte at dele hvad der var hændt, skar ordne dybt i Veronas hjerte, ingen ønskede at hører at ens barn havde oplevet noget så forfærdeligt. "Selvfølgelig ville du hjælpe min skat... få har så varmt et hjerte som dit." Forbandet være en der kunne finde på at udnytte så lys en sjæl! "Thalia, han kommer aldrig til at kunne gøre dig noget igen, det lover jeg dig så sandt som solen rejser sig ved daggry." Styrken var tilbage i hendes stemme, det her var noget Verona kendte alt for godt, det at håndtere monstre. "Det monster forklædt som en mand kommer aldrig til at se dagens lys, det lover jeg dig." Men monstrets straf var ikke det vigtige her, det vigtigste var Thalia.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 04.11.2020 23:38
Selvom vreden var berettiget, så var det uretfærdigt at kaste den mod hendes kammerpige, men noget i Thalia havde brug for at rette den indædte vrede mod nogen. Denne nogen endte desværre fejlagtig at blive Dina, da Thalia i sit tunnelsyn kun kunne se hun skulle bære skylden, for den smerte hendes moders øjne besad.
Vreden blev undertrykt af lige dele skyld og skam ved sin mors ord. Naturligvis havde hun selv kunnet regne ud at hendes yngstes sind var tynget af noget. En mor burde om nogen, være den første til at bemærke når smil aldrig nåede øjnene, men i stedet forblev en fremtvunget stiv grimasse.
Skamfuldt sænkede blikket sig mod fingrene der pillede uroligt ved det tunge tæppes kant, men hun søgte ikke væk fra sin Veronas fremstrakte hånd. Våde pletter opstod, som tæppets stof sugede de faldende tårer, øjenkrogene ikke længere kunne holde fra at rulle ud over vippekanten ”Undskyld mor.”.
Snøft tog til i styrke i et tappert forsøg på at holde snottet i at rende, men det resulterede kun i en besværet hikstende vejrtrækning, som gjorde det svært for Thalia at få manet ro på kroppen, der kun synes at spænde mere op for hvert hulk.
Næsten krampagtigt fik Thalia grådkvalt de næste ord fra sig ”Jeg kom-…” en hakkende vejrtrækning i ”-kommer al-…” et dybt snøft ”-aldrig til at blive tro-…” et nyttesløst forsøg på at tørre de våde kinder, inden nye tårer gjorde dem våde på ny ”-trolovet.” tanken var tåbelig, at ingen ville ønske hende ved sin side når hun ikke havde sin uskyld, men den fyldte så forfærdeligt meget hos Thalia.
Det var måske det der i virkeligheden lige nu fyldte mest, at drømmen om det helt store romantiske eventyr var brast. Hun havde overbevist sig selv om, at hun ikke længere kunne elskes fordi noget så vigtigt var blevet frarøvet.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 17.11.2020 12:31
Blidt strøg frystindens hånd et par tårer væk fra datterens kind, Verona ville ønske hun kunne tage smerten fra Thalia, lade det hele være blot en ond drøm, men virkeligheden var desværre en anden. 
Roligt flyttede hånden sig fra datterens kind for at tage en af hænderne ved tæppekanten i sin. 
"Åhh Thalia.. du har intet at undskylde for." Det var hende der var blevet gjort en uret, hvor meget end måske troede det så var skylden på ingen måde hendes. Måske kunne hun have handlet anderledes, men at flygte til dagligdagens ro var naturlig, hvor uheldigt det end var at hun pressede sig selv til det.

Selvom Thalia kæmpede bravt for at virke stærk så brast frystindens hjerte, ingen af hendes børn skulle forsøge at fremstå stærke foran hende når de havde det skidt, tanken var værdsat men hun så gennem det. "Shhh min skat..." lød det blidt, som Verona rejste sig med tanken om at tage sin datter i sine arme, at tilbyde en sikker favn.
"Selvfølgelig gør du det min skat, det har du mit ord på." Hun ville gøre alt i sin magt for at Thalia ville få et godt giftemål, et der ville bringe hende lykke og forhåbentligt give hende noget af den glæde hun havde mistet tilbage.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 20.11.2020 01:30
Bekymringer var der nok af som mor. Selv med nemme børn, så ville man aldrig helt slippe de bekymringer der fulgte med graviditet og fødslen. Det var trods alt de færreste mødre, som ikke ønskede at afskærme sine børn for at brænde sig på livets flamme.
Det gjorde ondt helt ind til hendes inderste at vide, at hun var skyld i at den opgave nu blev så meget svære for hendes mor. Det var derfor kun på sin plads at undskylde. Det var i hvert fald hvad Thalia bildte sig selv ind, men det var lige så meget et undskyld for at hun havde forsøgt og troet, på det hele kunne skjules som om hverken tjenestefolk eller familie ville bemærke de små ændringer. Dét havde været mindst lige så naivt som at stole blindt på en fremmed.

Thalia gav fuldstændig slip på alt det hun havde forsøgt på at holde inde. Gråden der ikke var blevet grædt ordentligt ud, den som bar på så meget fortvivlelse og vrede. Alt det hun havde holdt inde i hvad der havde føltes som årtier, skønt en uge ingen gang var gået. I hendes moders favn var der kun tryghed og hjertevarme. Her føltes det som om mørket for første gang rigtigt blev holdt på afstand, at grimasse smil af hvide halvmåner ikke kunne nå hende – ikke uden at skulle forbi Verona først.
Det var på ingen måde et kønt syn, da Thalia løftede ansigtet igen fra den nu snot og tårer våde skulder, kun for at køre en håndryg under næsen i et stort snøft ”Hvem? Hvem vil have en der… En som mig?” spurgte hun med grødet stemme og nedslået blik. Ét var hvad unge adelssønner foretog sig i skyggerne, men med dobbeltmoralen stadig levende i bedste velgående blandt de samme. Gjorde det det svært at tro bare lidt på det kunne lade sig gøre, at hun også ville kunne få bare en flig af kærlighed magen til de fortællinger, hun havde skattet så højt som lille pige.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 29.11.2020 21:04
Selvom det måtte have været hårdt for Thalia, var Verona utroligt lykkelig over at Thalia lod hendes tåre løbe. Det var utroligt hårdt at se, men idet mindste var Veronas favn stadig et trygt sted for datteren. Hun ville være der lige så længe som der var brug for, selvom det var svært ikke at gøre mere end hun allerede havde...

Da Thalia endelig fik samlet sig om at snakke igen var det ikke det letteste spørgsmål for fyrstinden at svare på. "Hvem præcist ved jeg ikke min skat, men jeg lover dig at han kommer til at være utrolig heldig at være sammen med dig." lød det med et kys til hendes pande. Hvem var det skulle være var hun på bar bund med lige nu, men hun skulle nok finde en. "Thalia, hvis du vil må du gerne sove hos mig, lige så længe du ønsker det." Thalias mareridt var ikke noget hun ønskede skulle fylde, især ikke med hvad der allerede var sket.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 30.11.2020 02:26
Der havde ingen forventning været for at få et navn på hvem, hun en dag skulle stå ved siden af. Sandheden var nok også at et navn lige nu ikke ville betyde alverdens, for det var i sandhed ikke dét det blødende hjerte ønskede at høre.
Verona formåede alligevel at finde alle de rigtige ord til det svære spørgsmål.
Thalia skulle nok finde sin lykke en dag, men lige nu havde hun en større ting foran sig; at finde sit lyn igen, der for en stund var blevet pustet ud. En opgave der kun ville kunne lykkes med viljestyrke og hjertevarmende støtte. Det sidste af de to ting, var der så rigeligt at tage af.
Kysset mod panden fik det første oprigtige smil bragt frem hos hende, efter overfaldet havde fundet sted, om end det var et lille et af sin slags.
Det nedslående blik løftede sig i et kort nik, som et ja til tilbuddet om at sove hos hende ”Men kun hvis det ikke forstyrre dig.” ét var trygheden ved at vide, den stærkeste kvinde i Thalia’s verden lå lige ved siden af. Men hun havde stadig ikke sovet én eneste nat, siden sin fars død, uden at have en tændt olielampe på værelset.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 11.12.2020 13:42
Endnu et kys fandt vej til datterens pande før Verona atter talte. "Min skat, jeg kan sove i sollys ved en hestestald med Astrid inden i, jeg skal nok kunne finde ro" smilte hun og strøg en løs lok tilbage bag øret på Thalia, de skulle nok begge kunne få sovet.
Noget godt var der kommet ud af hendes arbejde med jagten på de forbandende, det havde været nødvendig at lærer at sove når muligheden tilbød sig.

Verona rettede lidt på sig "Thalia, på et tidspunkt når du er klar til et, så syntes jeg vi skal besøge helbreder huset i Dianthos, helbredersken der leder det har en evne lidt lig din til at helbrede mentale sår, det kunne være det kunne være en hjælp..?" Ikke at hun ønskede at presse Thalia ud i noget lige nu, men hvis der var en mulighed for at kunne lindre den smerte datter følte var hun villig til at prøve. Valget var dog Thalias, når hun var klar til at tage det.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 12.12.2020 03:37
Trækningen til at ærligt smil, fik begge mundvige til at dirre under det moderlige kys og de forsikrende ord. Begge der syntes at få hendes eget spørgsmål til at virke små fjollet, nu hun godt vidste hvad svaret ville være. Det var ganske enkelt blot affødt af Thalias evige hensyntagen, for andres ve og vel over egene behov. Selv når hun havde det allersværest og burde være mest egoistisk.

Verona nåede ikke at tale færdigt, inden Thalia nikkede med en iver der kunne virke desperat, men det var vel i virkeligheden også hvad hun var. Hendes egen metode havde trods alt vis sig ikke at være synderligt effektiv, hverken til at forsøge at skjule en grusomme virkelighed for hendes mor eller bearbejde oplevelsen selv. ”Det vil jeg gerne mor, men ikke lige nu jeg…” stemmen knækkede, under tanken om at skulle sidde i en karet på ny. Sandsynligheden for at ruten ville gå gennem selv samme landsby, som hun havde flygtet fra, fik maven til at vende sig.
”Mor? Dina, du fyrer hende ikke vel? Det var ikke hendes skyld noget af det. Det var… - Chaunce Lochtree, det var hans skyld det hele.” på sin egen måde var der noget lige så befriende som angstprovokerende i at italesætte navnet. Et navn der i forvejen ikke bar gode ting med sig, men tvivlen var stadig kommet det til gode.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 20.12.2020 22:47
"Schh, der er ingen hast min skat" lød det blidt som Verona kærtegne sin datters kind, åh Thalia der altid tænkte på andre, og desværre ofte glemte sig selv. Hvilket var noget Verona inderligt håbede at hun kunne nå at lærer hende endnu...
"Dina har fået lidt fri for at komme sig over oplevelsen, så bare rolig hun skal nok komme tilbage igen." Forklarede hun mildt som hun strøg hånden over datteren mørke lokker. Men så snart monsterets navn blev nævnt lagde en skygge sig over fyrstindens ansigt. "Bare rolig, han kommer aldrig til at gøre nogen fortræd igen, det sværger jeg til dig Thalia" tunge ord, bundet af en ed hun havde tænk sig at opholde trods de problemer den end ville sætte hende i. Men de bedste af monsterjægerne var allerede på sporet af ham, han ville ikke slippe for at blive straffet for sine ugerninger.
Et adelsnavn kunne kun redde en så længe, det havde Cordelia bevist.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 22.12.2020 01:59
Med et lettelses suk sank Thalia et øjeblik noget mere sammen, lidt som et tøjdyr der efter alt for mange kram og bæren rundt under den ene arm, ikke længere var i stand til at sidde rankt uden støtte.
Det sidste Thalia havde ønsket var, at Dina ikke længere måtte være en del af tjenestestablen, for noget hun ikke selv havde kunnet kontrollerer. Endnu mindre når hun vidste at tjenestepigen havde flere munde at mætte end sin egen.
En pludselig frygt greb om hende og med opspilede øjne greb hun om Veronas underarme ”Hvad hvis ikke han bliver fundet?” det ville betyde han ikke alene kunne komme efter hende, men han ville også kunne skade så mange andre. Skyldfølelsen ville være kvælende, hvis hun lærte han havde gjort mod andre, som han havde gjort mod hende. ”Undskyld mor, jeg skulle have sagt noget med det samme, så havde han måske ikke nået at forsvinde.” skamfuldt slog blikket sig ud til siden.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 01.01.2021 19:54
Det varmede den bekymrede moders hjerte at se datteren faktisk finde en smule hvile. Verone vidste godt at det ville være naivt at tænke at alt blev godt nu, for det ville desværre tage tid før Thalia var hendes smilende selv igen, men al bedring var et skridt i den rigtige retning.

Frygtens klør var dog ikke langt væk som der blev grebet i fat i fyrstindens arme, blidt strøg hun tomlen over datterens arm. "Jeg lover dig min skat at han nok skal blive fundet, der vil være intet sted han kan gemme sig, han får aldrig lov at lægge hånd på nogen igen." trods stemmen var mild og beroligende så var moderens øjne som stål. 
"Schhh schhh... du gjorde hvad du kunne, jeg kan ikke bede om mere min skat" endnu et kys fandt vej til Thalias pande. "Lov mig at du ikke vil tage skylden for det her på dine skuldre, det vigtigste du kan gøre er at passe på sig selv og lade dig selv få det bedre" hun vidste godt at det ikke var let det hun bad Thalia om, men hun ville ikke kunne bære at se datteren tage skylden for noget der rent var monsterets skyld.

Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 02.01.2021 03:23
Tanken alene var nok til at give følelsen af det bankende hjerte satte sig op under hagen, med slag så hurtige som var det en lille panikken, indespærret fugl. Skubbet ned på sin plads i brystkassen af det moderlige pandekys. Stadig bankende med alt for høj rytme skønt løftet alligevel formåede at gøre sit for at berolige hende.
Ingen sten ville stå urørt tilbage, hvis Verona måtte vende hver og en for at finde frem til den der havde været dumdristig nok til at lægge hånd på Thalia. Det behøvede Thalia ikke se sin mors blik for at vide, men det gjorde det ikke desto mindre nemmere at turde tro det ville lykkes at finde frem til Chaunce, så han kunne få sin retmæssige straf.
De næste ord var langt svære at tage til sig. Hvordan skulle hun ikke dømme sig selv for hvad der var sket? Hvad hvis hun lovede, men ikke formåede at holde det løfte hun havde givet? Hvad det føltes som et langt øjeblik, sad hun med sænket hoved og blikket rettet stift mod et punkt af intet ”Du må ikke blive skuffet, hvis jeg mister mit fodfæste,” lød det endelige svar, lavt, men højt nok for Verona at høre. ”Men jeg vil forsøge at gøre mit bedste.” tilføjede hun med løftet hoved og et lille forsikrende smil, der mest virkede stift.
”Vil du love ikke at nævne noget overfor Astrid og Teo? Jeg vil ikke at Teo skal bekymre sig unødigt. Han er jo så langt væk, han har brug for sit fokus på sin træning og soldater ting. Og Astrid hun har så meget selv allerede at bære på, hun behøver ikke mit oven i.” alle samme grundende hvorfor hun fejlagtigt havde forsøgt at bærer på det selv. Det sidste Thalia ønskede for sin familie var at være en årsag til bekymring. De ældre søskende skulle nok få det af vide når tid var, men det var ikke nu og det var ikke til at sige hvornår det blev tid for det.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 03.01.2021 10:36
Forsigtigt flyttede Verona datterens hænder ned i sine egne for at kunne give dem et klem, minde hende om at de var her og ikke hvor end Thalias tanker var vandret mod. "Selvfølgelig ikke, men jeg vil være der hele vejen til at gribe dig hvis du skulle få brug for det" lød det med et lille smil. Hun vidste godt at det ikke ville være nemt for den unge kvinde der havde en tendens til at tage verdens byrder på sine skuldre, men det var vigtigt at hun lod denne ligge.
Det ville tage tid, det vidste hun godt, men trods det var hun sikker på at hun nok skulle nå frem til det. Det var hun sikker på. "Jeg kan ikke bede om mere" at hun havde gået med til det var næsten imponerende nok i sig selv.
Dog måtte hun løfte øjenbrynet en anelse i overraskelse over datterens næste ønske, åh Thalia der altid tænkte på andre. "Det lover jeg, men hvordan ville du have det hvis de skjulte noget var sket for dem overfor dig?" For selvom det kom fra et godt sted, så ville det være nødvendigt at fortælle dem om det før eller siden, og jo længere der gik jo værre ville det med al sandsynlighed blive.
"Hvis du vil have mit råd vil jeg foreslå at fortælle dem det før de selv finder ud af det" lød det før datteren blev trukket ind i moderens favn og kys blev plantet i håret. 
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 22 år

Højde / 163 cm

Xenwia 05.01.2021 02:52
Thalia burde have forudset kontraspørgsmålet til hendes egen anmodning, om alt dette ikke nok kunne forblive mellem dem. Spørgsmålet blev ikke stillet i ond tro, men derfor fik det alligevel Thalia til at krympe sig under det. Smerte skød fra mellemgulvet, hvor maven knugede sig sammen til en hård klump is. Det føltes i hvert fald sådan, ved tanken om hendes søskende skulle holde noget af en lignede karakter skjult. Munden blev tør og lige meget hvor meget hun forsøgte, lod det ikke til at spyt ville dannes hvilket resulterede i hun bare sad tavst med en hovedbevægelse, der mest blev en blanding af et nik og en rysten på hovedet.
Dobbeltmoralen levede trods alt stadig i bedste velgående, men det var jo også noget andet for når de mentale skader endnu var helt nye, så ville hun jo kunne afhjælpe dem med at lukke flængerne i sindet. Astrid kunne ikke heale sindet, hun kunne kun rive flængerne endnu dybere og Alexander var her ingen gang til at hjælpe, selv hvis han havde kunnet…
Isen i maven tøede under de omfavnende arme. Langsomt søgte Thalias egne omkring hendes mor så hun kunne trykke sig nærmere ind til det eneste sted der lige nu føltes trygt og rigtig som hjemme; sin moders favn. Med et lille nik, gemte hun det lyse ansigt væk i stykket mellem hals og skulder på Verona. Velvidende at rådet ikke var et af dem der skulle forlægges, sandheden ville komme ud før eller senere og så ville hun ikke længere kunne styre den. Sukkende løftede hun hovedet, men slap ikke taget omkring moren ”Jeg tror gerne jeg vil prøve at sove først?” det var ikke sagt for at undvige, at forholde sig til hvad der var det retmæssige korrekte at gøre, men den dårlige nattesøvn halede langsomt ind på hende og erkendelserne havde gjort sind og krop bly tung.

Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 47 år

Højde / 173 cm

Erforias 11.01.2021 15:04
Hvor nødvendigt det end var får Thalia til at huske at hun blev nødt til at få fortalt sine søskende om det før eller siden, så nød Verona på ingen måde at se hende krympe sig under tanken om at det ikke bare kunne blive mellem de to... Men moderens lod var desværre ind i mellem at have blik for det bredere perspektiv. 
For det var ikke noget Thalia kunne holde inde til evig tid, hvor meget end hun måtte ønske det. Samt Astrid og Alexander ville have bedre at hører det fra Thalia selv eller en huns valgte til at dele det, end gennem rygter og skygge snak.
"Ingen hast min skat, ingen hast..." hviskede hun stille som Thalia fandt sin ro atter engang, og ved gudernes nåde lod det ikke tage alt for længe.
"Søvn lyder som en god plan" nikkede Verona sin enighed og strøg hånden over datterens mørke lokker. "Jeg tænker jeg også kunne bruge lidt hvile hvis du vil have mig der?" smilede hun mde et sagte gab, ganske vidst havde Thalia allerede sagt hun ville have brug for det, men på denne måde tænkte fyrstinden det ville være lidt lettere for datteren at sige ja.
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2