Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Det havde været Dal intention at lede vejen til Liljenfryd, en af Dianthos bedste og dyrest kroer, hvor han per et vædemål indgået i foråret, skulle have mødtes med en gammel ven på den sidste sommerdag. Skulle. Burde.
Dal var normalt en pligtopfyldende dværg, og ikke en der lod sine venner vente, men denne gang havde hans fødder alligevel ledt ham til Den Hellige bydel. Det var ikke fordi Dal var en synderlig religiøs dværg, ej helller mente han at hans følgesven og partner, Elveren Eyad var det.

Alligevel ledte Dal dem væk fra den normale, støjende del af byen og igennem de stille templehaver, med næsen sat mod selve templerne. Omvejen var af én simple grund. Eyad. Som elver kunne Dals ven ikke færde sig frit, ikke i byen og ikke i landet omkring. Den eneste grund til de kunne gå i byen overhoved, var takket være Dals evne for illusioner, men det var en drænene og stakket frist. Det var for farligt.
Men Dal havde hørt historierne om en mægtig troldkvinde, der kunne opfylde ønsker, og gøre en til en bedre version af sig selv, eller i dette tilfælde, blot en anden version! Og sporene havde ledt Dal til Den Hellige bydel. Hvad en troldkvinde ville her, havde Dal ikke den fjerneste idé om, lige så lidt som han viste hvilket temple en som hende ville befinde sig i. Men de måtte vel bare prøve dem alle, fra en kant af.

Dal sendte et varmt, håbefuldt smil til Eyad, og håbede inderligt noget af hans ræve vens held var gnubbet af ved deres sidste møde.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 02.12.2018 19:20
Eyad var ikke specielt begejstret for at være tilbage i Dianthos. Eller det vil sige, det var en blandet fornøjelse, for han havde jo boet her i mange år, og han havde også savnet byen. Men synet af de mange kilepræster, der patruljerede rundt i gaderne, fik hurtigt koldsveden til at springe frem under trøjen på ham og gjorde den klam og kold. Han stolede fuldt ud på, at Dal kunne holde ham nogenlunde sikker med sin illusion, men det betød ikke, at han ikke stadig var rædselsslagen for at blive fanget igen. Han huskede kun alt for tydeligt, hvordan det havde været at være lænket fast i gabestokken på torvet. Til gengæld kunne han også tydeligt huske, hvordan Dal havde reddet ham og slæbt ham hele vejen i sikkerhed. Han kunne også tydeligt huske, hvordan han havde vist dværgen sin taknemmelighed. 

Et smil blomstrede frem på Eyads læber, og han sendte et kærligt blik til dværgen, der gik ved hans siden. Det var svært at forestille sig, at han engang ikke havde været hovedkulds forelsket i en dværg, men sådan havde det jo været engang! Eyad havde ikke lyst til at gå tilbage til den tid. Selvom den havde været sjov, så havde den også været ensom. 

Eyad lod sine fingre glide igennem Dals hår og nussede ham kærligt i nakken.

"Ved du, hvor vi skal hen?" spurgte han og lod blikket glide over de mange flotte templer. Han havde kun været i denne del af byen efter mørkets frembrud, og kun for at servicere syndige præster og præstinder. Han havde aldrig gået rundt her før og taget skønheden ind. 
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Eyads kærlige nærhed og smil fik Dal til at falde lidt mere til ro igen, og han gengældte smilet "Troldkvinden burde være her, i tempel distriktet et sted" forklarede han og slog en smule ud med hånden mod området omkring dem. Det var nok temmelig stort, men det var dog et markant mindre område, end hvad de havde gennemsøgt allerede!

"Fra havde jeg kunne samle, er hun en kvinde med brunt hår og frejner, der er 'skøn som et piletræ en lun, solrig efterårs morgen'... deres ord, ikke mine!" den sidste del kom en anelse forsinket efter de første, bare for en sikkerheds skyld. Han forventede ikke Eyad blev jaloux over sådan noget, men Dal ville hellere være på den sikre side.
De havde ikke tid til at have et skænderi nu, ikke her i Dianthos af alle steder!

"Så hold dine skarpere-end-normalt menneskeøjne åbne deroppe! Vi må ikke misse hende!"

((Undkskyld den er lidt til den kort side. Serveren åd den første gang jeg forsøgte at poste, og kunne ikke huske alt hvad jeg havde skrevet xD ))
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 06.12.2018 05:02
Eyad nikkede og gik roligt med Dal, men han tog ikke hånden fra dværgens nakke. Det gjorde ham altid roligere at have fysisk kontakt med Dal, så dværgen måtte selv sig til, hvis han ikke ville have det; Eyad havde i hvert fald ikke tænkt sig at stoppe frivilligt.

Det var koldt i vejret, men i det mindste var omgivelserne smukke. Haverne var ikke så grønne, som de kunne have været, men statuerne var stadig smukke og templerne endnu mere. Der var heller ikke overvældende mange mennesker ude på gaderne mellem bygningerne. De fleste af dem lignede munke og andre religiøse personer, og Eyad forsøgte ikke at få øjenkontakt med nogen af dem. Han skulle ikke nyde noget af tilfældigt at få øjenkontakt med en af de der Kile-fjolser.

"En dame med brunt hår og fregner," mumlede Eyad for sig selv. "Er det sådan nogen store nogen som mine?"

Hvis de var, ville det ikke være svært at overse hende, men hvis det bare var almindelige fregner... Eyad forsøgte at holde godt øjne med de folk, de gik forbi, selvom det var svært, for de fleste havde deres hætter oppe.

((Nooo, hvor irriterende!!))
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal gjorde intet for at fjerne Eyads hånd. Det var efterhånden blevet så naturlig en ting for den lavstammede mand, at han ikke skænkede det meget mere tanke en sit åndedræt. Det fandtes, og det kunne være dejligt beroligende når man lige gav sig tiden til at nyde det.

Dværgens latter rungede ved Eyads spørgsmål "Jeg tvivler! Jeg tror mere det er sådan nogle små, intetsigende nogle som de fleste folk har" kommenterede han, og drejede hoved så han kunne plante et hurtigt kys på en af fregnerne på Eyads arm. "Selvfølgelig hjælper det og ikke meget med at finde hende til gengæld!" tilføjede han med et lidt opgivende suk, men rettede alligevel blikket rundt igen. Hun måtte jo være her et eller andet sted!

Dals ansigt lagde sig i bestemte folder "Okay, vi er nød til at have en plan! Vi kan ikke bare håbe at støde tilfældigt på hende.. Jeg tror der er nogle templer vi kan udelukke, og nogle der er mere sandsynlige, selv ud fra de få ting vi ved! Det ville måske være en ide at starte ved Isaris temple? Eller måske Haldis eller Laurana?"

((Undskyld det tog så lang tid <3 ))
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 04.01.2019 16:50
Kysset fik Eyad til at smile over hele det fregnede hoved. Det var ofte ham, der stod for at tage initiativ til den fysiske kontakt mellem dem, synes han, så han blev så glad, når Dal gjorde det helt af sig selv.

"Haldis først," sagde han med et bestemt nik. "Så kan jeg tænde et lys og undskylde for, at det er så lang tid siden, jeg har været der. Jeg har haft en god undskyldning, synes jeg selv."

Vejen mod Haldis' tempel snoede sig lidt op ad en bakke, og Eyad løftede sin frie hånd for at holde fast i sin hætte; det kunne godt være, at Dal holdt en illusion kørende på hans ører, men der var ingen grund til at udfordre skæbnen ved at gå rundt uden hætte.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal gengældte Eyads nik "Godt! Det er også mere end på tide jeg selv får takket Haldis for de gode tider" han smilede smørret til Eyad "Og gode bekendtskaber, jeg har gjort mig siden" medgav Dal.

Det var intet under Dal fulgte Haldis bud. Selvom hans passion ofte lå i mere sandfærdige fortællinger, lå Haldis stadig i de ord der gav fortællingerne liv, og formidlede de følelser der havde fuldt historien.

Dal var stille på resten af vejen op mod templet, men han holdt sine øjne på stilke. Først da de nærmede sig Haldis helligdom, og Dal fik øje på de maskerede skikkelser fra Kiles Orden i og omkring templet, at han stoppede bræt op.

"Hvad ved Isaris lys laver de her?!" udbrød han, en anelse højere end hvad godt var, og så lamslået fra templet til Eyad.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 05.02.2019 22:57
Eyad stoppede op med Dal, men først kunne han ikke se, hvad der fik dværgen til at stoppe så brat op. Han fulgte dog Dals blik, og han fik hurtigt øje på de velkendte skikkelser. En isnende kold og klam følelse bredte sig i hele hans lange krop, og det var kun et mirakel, der gjorde, at han ikke gik i panik med det samme. 

"Hvad gør vi?" hviskede han. Hans stemme rystede, og han blev nødt til at gribe fat i Dals skulder med et jerngreb for at holde sig oprejst. Det svimlede næsten for ham, og alle de uhyggelige minder, som han ellers havde fået på afstand, kom væltende tilbage med fuld kraft. Han sank en klump. 

"Hvad hvis de får fat i mig igen? Og i dig?" Panikken var tydelig i hans stemme nu.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal lagde en fast hånd på Eyads, og flyttede sin vægt til at stå mere balanceret. "Vi går ind" sagde han fast, og samlede alt sit mod og styrke i sin stemme, så Eyad ikke skulle frygte noget. Dal kunne mærke elverens frygt og den lagde sig som en klam hånd om Dal hjerte, men han nægtede at give efter for den! Han måtte være stræk for dem begge.

"De kommer bare til at se en dværg og et Rubiniansk menneske går til Haldis temple. Intet mærkeligt i det. Det skal nok gå alt sammen Eyad. Der kommer ikke til at ske noget" forsikrede han dem begge to, og fik da også næsten overbevidst sig selv i processen.

Det skulle nok gå. Kiles Orden havde ingen grund til at stoppe dem, eller mistænke noget!

Dal tog Eyads hånd i sin egen, og gav den et solid klem, inden han ledte dem nærmere templet, hvis Eyad var klar til at fortsætte endnu. 
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 20.02.2019 10:37
Eyad havde virkelig meget lyst til at spørge, om Dal nu også var sikker på det, men han stolede på Dal, og det hjalp da også, da Dal tog hans hånd og gav den et varmt klem. Eyad klemte tilbage og tog en dyb indånding, inden han begyndte at følge efter Dal mod templet. Han gjorde sit allerbedste for at gå så normalt som muligt, men hvordan går man normalt? Eyad havde aldrig tænkt over, hvordan han gik før, men nu var han pludselig meget bekymret for, om han måske gik på en meget elver-agtig måde eller måske bare mistænkelig måde. Det resulterede selvfølgelig, at han gik meget stift og kejtet, og han blev nødt til at stoppe op et øjeblik for at tage sig lidt sammen.

Der var umiddelbart ikke nogen af kile-idioterne, der lagde meget mærke til ham, eller hvis de gjorde, så viste de det i hvert fald ikke. Eyad gik helt uforstyrret ved siden af Dal, hånd i hånd, og efter et par minutter, hvor de ikke blev forstyrret, kunne Eyad endelig slappe nok af til at lægge hovedet lidt tilbage og se op på det smukke tempel. Han havde aldrig været så tæt på før... i hvert fald ikke hvad han kunne huske, og han måtte indrømme, at han var lige ærgerlig over det, for det var virkelig smukt. Det var en skam, han ikke var religiøs.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal gav Eyads hånd endnu et klem for at berolige ham, som hans øje elsker begyndte at gå stift og mærkeligt. Den slags kunne Dals evner ikke skjule! Heldigvis var der ingen af Kiles præster der ofrede nok opmærksomhed til dem, til at ligge mærke til, at noget virkede underligt.
Dal slap langsomt et åndedræt ud mellem sammenbidte tænder som de gik ind igennem templets døre.

Det var først da Eyad løftede hoved, og kiggede op, at Dals vejrtrækning igen blev noget der mindede om normal, og han løftede blikket mod templets skønhed. Der var noget ved håndværket der gjorde Dal helt stum. Der var ingen skønhed så fin, som Haldis temple. Nok var det ikke strålende som Isaris, men intet kunne slå det håndarbejde og kunstfærdighed som Haldis tilbedere havde dedikeret til deres gud.

Det var en rum tid før Dal vristede blikket fra omgivelserne, og trak dem tilbage til folkene omkring dem. Langsomt rynkede hans bryn sig. "Jeg ser ikke nogen der ligner beskrivelsen" hviskede han op mod Eyad, og indså ironien. Beskrivelsen kunne nok passe på halvdelen af menneskerne i Krystallandet, og alligevel var der ikke en eneste her. 
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 13.03.2019 08:41
Eyad havde været så optaget af at kigge rundt i templet og se på de smukke udskæringer og relikvier, at han helt havde glemt at kigge efter den person, de ledte efter. Han skyndte sig at spejde rundt, men han så heller ingen, der rigtigt passede på beskrivelsen.

"Hvad gør vi så?" mumlede han, mens hans blik gled fra person til person. "Går videre til det næste tempel?"

De kunne jo blive ved sådan her for evigt, tænkte Eyad ved sig selv, men de havde som sådan heller ikke andet, de skulle lave eller nå. 
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal prustede tungt, men nikkede. "Ja. Vi fortsætter" fastholdt han med brummende stædighed. Dal var ikke villig til at tro det havde været for ingenting endnu. Og de var også kun lige startet! Chance skulle vist have været med dem mere end almindeligt, hvis de havde fundet det rigtige temple, og den rigtige person, i første hug.
"Men gi' mig lige et øjeblik" bad Dal, med et lille skævt smil op til Eyad. Han gav elverens hånd et klem, inden dværgen slap, og gik op til alteret.

Haldis var guden for Dals levebrød, men som historiefortælleren stod der, midt i helligedommen, kunne han knap huske hvornår han sidst havde besøgt Haldis temple. Det var derfor med en pæn del ydmyghed og en anelse skam, at Dal bad om Haldis velsignelse, og velvilje.

Da det var gjort, vendte Dal tilbage til Eyad, og den lavstammede mands mod var synligt løftet, da han med fornyet ivrighed tog Eyads hånd "Sådan! Lad os komme videre. Jeg tænker Leander eller Laurana kunne være et godt bud?"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 12.04.2019 11:40
Eyad stod stille og så på Dal stå der i templet og bede og velsignelse. Det forekom ham mærkeligt og fremmed... Han havde aldrig selv bedt om velsignelse fra nogen, gud eller dødelig, og han havde svært ved at forholde sig til det. Ikke at han ikke troede på, at guderne fandtes, men han var bare ligeglad med dem. Han skulle nok klare sig selv. Han havde mere tiltro til andre dødelige end nogle ældgamle guder, der sad et eller andet sted langt væk og ikke vidste en skid om, hvad det ville sige at klare sig igennem livet.

”Det ved du bedre end jeg, tror jeg,” svarede Eyad og smilede til Dal, inden han gav hans hånd et klem. Hvis han skulle tilbede nogen, ville han hellere tilbede Dal, som rent faktisk havde reddet hans liv.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal nikkede langsomt, selvom han ikke var helt enig. De virkede begge til at være en anelse malplaceret et sted som temple distriktet. Selv Dal, der da var troende, skænkede sjældent guderne mere tanke end en ed når livet gik skidt, og stille taksigelse, når en tiltrængt velsignelse ramte.

Dal ledte dem ud af templet, og så sig en smule om efter deres næste mål. Det første temple der sprang i øjnene på ham, var Lauranas, men i stedet for at føre dem ind i selv templet, ledte han dem til en bænk i solen, nær et enormt æbletræ, der allerede bunede med frugt.
Dal satte sig, og trak roligt Eyad med ned at sidde. Han brugte et øjeblik på at betragte træet, inden han endelig åbnede munden. "Eyad jeg.. jeg tænker måske at stoppe her. Jeg mener, med så vag en beskrivelse finder vi hende aldre, og.." dværgen mødte elverens øjne "Og jeg synes ikke du skal ændre dig. Ikke for min skyld, og ikke for nogen andens. Du er præcis som du skal være, og ingen religiøs orden skal overbevise nogen om nået andet!"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 18.04.2019 17:13
Eyad fulgte med Dal udenfor, men da de ikke gik hen mod et af de andre templer, men i stedet for satte kursen mod en af den omkringstående bænke, blev han en kende forvirret. De havde da ikke tid til at sidde og slappe af nu? Eyad skulle til at sige det, men han ventede, for måske havde Dal en plan af en slags? Eyad kunne ikke altid lige gennemskue, hvordan dværgen tænkte.

Derfor forventede Eyad heller ikke, at Dal ville give op, da og dværgen begyndte at tale, samlede Eyads brunerøde bryn sig i en rynken over hans næse.

"Men..." spurgte han stille, da Dal var færdig med at tale. "Hvad skal vi så gøre? Skal vi bare være på flugt for evigt?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal prustede tungt "Nej, selvfølgelig ikke.. Men.. Vi kan finde et sted at.." han sank en klump "At holde hoved lavt, indtil" ordrene fik Dals mave til at slå knuder på sig selv.
Dal var en rejsende mand, og tanken om at skjule sig i et hul, som det ellers faldt hans artfæller naturligt gjorde ham dårlig. Men hvis det var det der var nødvendigt for at Eyad kunne forblive fri, og være tror mod hvem han var.. så var det et offer Dal var villig til at gøre.

Dal sænkede stemmen som en ung præstinde med blomster i sit brune hår gik forbi. "Alle de love og stramninger kan ikke vare ved. Jeg ved Elverne aldrig glemmer, men det gør mennesker. Der.. vil maks gå en generation eller to før det går over, eller magten skifter igen, og nogle mere fornuftige hoveder kommer til" fastholdt dværgen stædigt og tog Eyads hænder i sine, og gav dem et klem.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 03.05.2019 15:56
Eyad lyttede til Dal, og rynken over hans øjne blev langsomt glattet ud. Dal havde jo ret. Måske var løsningen ikke lige rundt om hjørnet, men den skulle nok komme før eller senere, og Eyad havde jo tid til at vente. Han var stadig ung - ret ung endda - og mennesker var nogle skrøbelige typer, der aldrig levede ret længe i forhold til elvere.

Da Dal var færdig med at tale, sukkede Eyad og nikkede, mens han gengældte den varme klem om hans hænder.

"Okay," mumlede han og smilede lidt til Dal, inden han rejste sig. "Lad os komme af sted. Vi kan vel finde en kro eller noget for en nat, inden vi forlader byen."

Med de ord tog hans Dals hånd og begav sig væk fra de mange templer og videre ud i byen.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti
Lige nu: 2 | I dag: 6