Han var nød til at gøre noget, et eller andet, noget som kunne overbevise hende om, at han ikke ønskede hende ondt, et eller andet, der kunne overbevise hende om at han var på hendes side. Han forstod dog godt at hun var vred på ham, han havde jo aldrig hjulpet hende overfor deres far, lige meget hvor meget han ønskede det, så havde han ikke kunnet gøre det, han frygtede hvad hans far og hans bror ville gøre ved ham, hvis han også gjorde det. Men det var ikke nogen undskyldning, han skulle have hjulpet hende, han skulle have sagt noget til deres far, og til Thorbir, han skulle have sagt noget, da deres far smed hende ud og skar hånden af hende, men han havde ikke sagt noget. Og han skulle være en kriger? Han var intet mere end en kujon, en kujon som havde ladet sin søster i stikken, en kujon som havde ladet hende lide alene, en kujon som ikke engang kunne sige noget til sin far, da han smed Skadi ud af familien. Og ja, det kunne godt være at hun havde dræbt deres storebror, og Tarkvin savnede ham faktisk lidt, Thorbir havde altid hjulpet Tarkvin, men det betød ikke at Tarkvin var sur på Skadi for at have dræbt Thorbir, Tarkvin var faktis sur på sig selv. Hvis han bare havde gjort noget, sagt noget, været der for Skadi, så var det aldrig gået så vidt, hvis han bare havde sagt noget til Thorbir!
Tarkvin sur på hans far, sur på Thorbir, sur på Einhardt, ja, endda sur på Skadi, men han var rasende på sig selv, rasende over at han bare havde stået og kigget på, rasende over at han ikke havde gjort noget, rasende over at han var sådan en kujon!
Tarkvins øjne ændrede sig fra sin normale, grålig blå farve, til en blodrød. Han gik imod Skadi, og smadrede sit skjold af sted mod muren. Han trak sin kniv frem, og smed også den væk. Han trampede ekstremt hårdt direkte mod Skadi, og i det han nåde frem til hende, mens hun stod der med armene spredt ud. Han stod nu så tæt på hende, at deres næser kun var få centimeter fra hinanden, og der stod han bare i et sekund eller to, og bare prustede hårdt, hvorefter han foldte sine arme omkring hende, og hviskede ind i øret på hende, ''Jeg skulle have været der, jeg skulle have været der for dig, men jeg var en kujon... Jeg er ked af det''.