Elmira var i tvivl om manden ville lade Zamir gå, som hans greb var noget så stabilt og fast, hun håbede inderligt og forsøgte også at kigge undskyldende på ham. Hun mumlede let for sig selv, som forsøgte hun at skælde Zamir ud, men ikke følte, det var nødvendigt at lade manden overhøre hendes stemme. I virkeligheden sagde hun intet, men satsede på at manden ikke ville bide mærke det. Han var sikkert vred over det, men tilfreds over at få betaling for posen alligevel. Så måtte hun overbevise Zamir om at det var forkert at gøre den slags. Men det var tydeligvis hverdag for ham, for han havde også forsøgt at stjæle fra hende. Mon han havde stjålet fra flere? Manden slap. Hun bukkede dybt med hovedet. "Jeg prøver" lød det undskyldende, som hun dog greb fat i Zamirs arm og forsøgte at trække ham væk fra boden, der var ingen grund til at friste skæbnen yderligere ved at blive der. Hun hev lidt i hans arm, da han sendte manden en grimasse, hvad nu hvis han havde vendt sig om der? Så havde de været tilbage i problemerne. I stedet åndede hun lettet op, da de kom på afstand igen.
Da de var kommet lidt væk, slap hun hurtigt hans arm, som hun åndede ud og måtte lægge en hånd over brystet. Det var en smule for meget spænding for hendes vedkommende. Hun forsøgte at ryste nervøsiteten af sig, men kunne stadig mærke, hvordan hendes hjerte bankede derud af. "Du kunne have bedt mig om at købe noget mad til dig" svarede hun tilbage med et hævet bryn, som han tydeligvis var i forsvarsposition og måske ikke så modtagelig for hendes ord lige nu. Elmira forsøgte at ryste oplevelsen af sig, som hun knurrede hånden omkring posen med krystaller i. Hun gispede let, da han tog fat i hende og trak hende afsted. "Rolig nu" forsøgte hun, som han virkede en smule for ivrig lige nu. "Manden gik næsten med til prisen.. Men altså.. Nu skulle jeg jo også betale for det du tog med krystallerne" hun sukkede en smule, som hun ikke forstod behovet for at stjæle. Det havde hun nu aldrig gjort. Heller ikke i begyndelsen efter hendes 'fødsel'.