Kampen mellem dem var ulige og det havde den været fra starten, noget han ikke havde været sen til at udnytte, men at få vendt sine egne knive mod sig det var alligevel bunden af fejhed. Selv dette fik end ikke overvejelsen om at makke ret, give efter og tigge for hverken sine knive eller hendes eget liv. En modvittig klump spyt blev presset ned gennem halsen. Skiftevis rykkede blikket mellem ham og knivene.
Metallet sang da kniven røg i kollisionen med brostenene. Et øjeblik lod det til at han havde opgivet, at kniven sparket mod hende blot var første af de tilbageværende der blev afleveret tilbage. Triumf nåede at male sig i et smil over hendes læber, kun for at blive skift og langsom at blegne. Det føltes som om alt blod søgte til hendes fødder ”Vent!” denne gang var hendes vent langt mere desperat i tonen.
Øjnene spærrede sig op og søgte ud til periferien af synsfeltet, tjekkede om nogen skulle have valgt at stoppet op for at følge optøjernes udvikling. Ved det hurtige øjekast synes det ikke til at folk havde stoppet deres egne gøremål.
Tænderne sank hårdt i underlæben da hun sugede den ind mellem dem. En dyb indånding taget inden hun med silkeblød stemme skrånede hovedet ”Må jeg ikke nok få mine knive igen? Så lover jeg at glemme alt om alt det her? Vil du ikke nok give mig dem igen?” ordne smagte bittert og grimt, men det lod hun ham ikke se. For ikke alene overgav hun sig til at tigge, spørger pænt, men en tanke have ramt hende som et lyn fra en klar himmel; hvis han kunne ødelægge knivene uden at blinke, så måtte han vel også kunne genskabe dem?
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.